2017-12-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Sandro Wagner klar för Bayern. Nu kan ni bayrare alltså spy lite.

Ujah gör comeback i BL efter sitt Kinaäventyr och nu i Mainz tröja. Kan tänka mig att detta blir avgörande för Mainz för att rädda kontraktet. Av de lag som är inblandade i bottenstriden har man nog sett sämst ut (undantag Köln) trots att man plockat fler poäng än t.ex. Werder och HSV.

Hoppas vi Hoffenheim vågar gamble:a och sno Ishak hehe
Citera
2017-12-22, 09:52
Medlem
Germanofils avatar
Mario Gomez klar för Stuttgart! Den förlorade sonen är hemma igen. Nu kommer Orangina att komma i brallan.

Brekalo går i motsatt riktning och kommer alltså att spela för VfL i vår.
Citera
2017-12-22, 10:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Grattis.

Jag antar att ditt grattande var mot oss eller speciellt till mig eftersom vi tycker så mycket om varandra.

Ni gjorde en jävligt bra match måste jag säga och nu när Gomez är tillbaka då blir du glad antar jag.

Men nu är det dags för dig att komma med en hyllning till Ulreich som växt till en jätte i målet det trodde du inte för ett år sedan.(inte jag heller)

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag är okej med spelaren Wagner. Vi behöver spelartypen som är beredd att nöta bänk och är uppfostrad och känner för klubben. Så långt bra iaf...

Spelar ingen roll att Wagner är född och uppvuxen i München spelat några A-lagsmatcher för 10 år sedan jag är definitivt inte okej med spelaren Wagner, fan hans ego får ju Zlatan att vara som en nervös skolpojke första dagen i skolan. Jag diggar inte denna värvning oavsett hur bra han nu kommer att bli för klubben.

Cup-matchen mot Dortmund blev onödigt spännande vi borde ha lett med 5-0 i halvlek det var en otrolig klasskillnad första 60 minuterna.

Frohe Weihnachten alla bratwurstrunkare.
Citera
2017-12-22, 10:40
Medlem
Oranginas avatar
Ja, helvete. Vilken bomb som släpptes. Var ej säker på att denna dag skulle komma. Sjukt glad är jag

När Ulreich var som bäst i Stuttgart höll jag honom som Tysklands 2:a/3:e bästa målvakt. I mina ögon var han definitivt framför Zieler och mestadels även Ter Stegen.

Därav har jag ingen förståelse för att han valde pengarna framför ambitioner att spela fotboll.

Så länge han är andramålvakt i Bayern så kommer jag ej säga några goda ord om honom. Den dagen han går till en annan klubb för att vara förstamålvakt så kan han nå sin fulla potential igen (top 3 tysk målvakt) och då kan jag säga något gott om honom.
Citera
2017-12-22, 11:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Ja, helvete. Vilken bomb som släpptes. Var ej säker på att denna dag skulle komma. Sjukt glad är jag

När Ulreich var som bäst i Stuttgart höll jag honom som Tysklands 2:a/3:e bästa målvakt. I mina ögon var han definitivt framför Zieler och mestadels även Ter Stegen.

Därav har jag ingen förståelse för att han valde pengarna framför ambitioner att spela fotboll.

Så länge han är andramålvakt i Bayern så kommer jag ej säga några goda ord om honom. Den dagen han går till en annan klubb för att vara förstamålvakt så kan han nå sin fulla potential igen (top 3 tysk målvakt) och då kan jag säga något gott om honom.

Men han visste ju att han skulle bli förste målvakt i en av världens största klubbar vilket han är för tillfället detta var planerat.

I vissa lägen är han minst lika bra som Neuer det är bara tryggheten vid bakåtspel och upplärning av fotarbetet så är han komplett, jag är inte alls lika nervös längre vid bakåtspel som jag var i början då var det inte kul men självförtroendet har stärkts.
Just nu så saknar jag inte Neuer som jag gjorde i September när vissa idioter från egna leden skrek en massa skit åt honom när han fumlade in kvitteringen mot Wolfsburg jag stod där på läktaren och försökte försvara honom men samtidigt så kände jag oro inför framtiden då är det kul att se att det har gått bra sedan dess.
Citera
2017-12-22, 14:22
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Mario Gomez klar för Stuttgart! Den förlorade sonen är hemma igen. Nu kommer Orangina att komma i brallan.

Kul med Gomez i Stuttgart igen, blir nog att titta på några av deras matcher framöver. Hemvändare är alltid trevligt.

Samtidigt sägs det att Nurnberg tänker behålla Ishak under januari fönstret trots många intresserade klubbar, ett smart val tycker jag i och med att man har chans att ta klivet upp på riktigt i år.

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2017/12/22/beskedet-succesvensken-saljs-inte/
Citera
2017-12-23, 17:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4

Samtidigt sägs det att Nurnberg tänker behålla Ishak under januari fönstret trots många intresserade klubbar, ett smart val tycker jag i och med att man har chans att ta klivet upp på riktigt i år.

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2017/12/22/beskedet-succesvensken-saljs-inte/
Håller med det vore dumt att lämna redan i Januari för det första så blir det sällan lyckade värvningar under vintern om jag lite snabbt funderar på vem i min klubb som varit en bra vintertransfer så är det bara Luis Gustavo, då är det bättre att Ishak blir hjälte och för sitt lag upp till Bundesliga.
Citera
2017-12-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Håller med det vore dumt att lämna redan i Januari för det första så blir det sällan lyckade värvningar under vintern om jag lite snabbt funderar på vem i min klubb som varit en bra vintertransfer så är det bara Luis Gustavo, då är det bättre att Ishak blir hjälte och för sitt lag upp till Bundesliga.

Jaa jag har inget emot att Ishak stannar säsongen ut. Hade vart kul att se han hos Nagelsmann i Hoffenheim men det är fint att se honom avsluta sitt race i Nurnberg iaf
Citera
2017-12-24, 08:22
Medlem
Germanofils avatar
Frohe Weihnachten alla Bratwurstrunkare!

Dagens rykte är att Hannover vill värva Hrgota. Vore kul att se Branne i H96-tröjan tycker jag. Hoppas att denna värvning blir verklighet.
Citera
2017-12-24, 20:33
Medlem
Citat:
Frohe Weihnachten alla Bratwurstrunkare!

Dagens rykte är att Hannover vill värva Hrgota. Vore kul att se Branne i H96-tröjan tycker jag. Hoppas att denna värvning blir verklighet.

Det hade vart något faktiskt. Hrgota har kvalitéer men han är en sådan spelare som måste ha konstant speltid för att hitta en jämn nivå. Annars är det upp & ner inhopp i evighet
Citera
2017-12-25, 15:32
Medlem
Citat:

Jag tror absolut Mario Gomez blir en tillgång för Stuttgart. Han hade typ bara gjort 1,2 mål på hela säsongen i Wolfsburg. Men, jag är säker på att Gomez har en del kvar att uträtta på fotbollsplanen, så därför är det skoj att förmodligen avsluta sin karriär där han vann ligan med dem 2007 och där mitt FCBayern köpte loss honom.
Citera
2017-12-27, 08:36
Medlem
cyberkalles avatar
Orangina@ Läser att Schürrle ryktas till VfB är det något som du skulle bli glad över?
https://www.transfermarkt.de/a-schurrle-zum-vfb-stuttgart-/thread/forum/154/thread_id/1031569/page/1#anchor_2428856
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in