Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-26, 22:09
Medlem
judosparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om han får besök finns en polis närvarande och diskussion som rör brottet får inte förekomma.
Polis är inte med vid besök.
Häktespersonal däremot.
Citera
2017-12-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judospark
Polis är inte med vid besök.
Häktespersonal däremot.

Japp. Har förstått att det stämmer.
Citera
2017-12-27, 00:03
Medlem
Läst fupen igen och jag tror inte vi kommer få veta mer... Billy är iskall och kan man hålla masken genom detta så lär vi nog aldrig få veta.
Att man kan hålla på som de gjorde i ett förhållande. Båda två va ju sjukt kontrollerande om man läser konversationerna samt att flera vittnen säger att även T inte alltid va så snäll och rätt kontrollerande. Det finns bilder på radera samtal mellan T och B i fupen. De låg på T gamla mobil och datum kunde inte fastställas så de användes inte som underlag men där är T rätt vass i munnen åt B oxå så undrar hur deras förhållande varit egentligen.?!
Citera
2017-12-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Läst fupen igen och jag tror inte vi kommer få veta mer... Billy är iskall och kan man hålla masken genom detta så lär vi nog aldrig få veta.
Att man kan hålla på som de gjorde i ett förhållande. Båda två va ju sjukt kontrollerande om man läser konversationerna samt att flera vittnen säger att även T inte alltid va så snäll och rätt kontrollerande. Det finns bilder på radera samtal mellan T och B i fupen. De låg på T gamla mobil och datum kunde inte fastställas så de användes inte som underlag men där är T rätt vass i munnen åt B oxå så undrar hur deras förhållande varit egentligen.?!

Att man i Tovas situation käftar tillbaka är nog bara ett sätt att försöka hävda sig själv. Har själv varit i ett hat/kärleks-förhållande med en man som var hemsk i sina uttalanden och sms. Jag valde att svara på samma sätt, dels för att ge igen men främst för att försöka få honom att förstå vad han egentligen sa. Lönlöst naturligtvis, för det blev bara värre...

Till slut hamnade jag i terapi och insåg en massa saker. Jag slutade bita tillbaka men ifrågasatte istället i efterhand det han sagt och begärde att han skulle förklara sina ord. Det hjälpte...

Men jag var i 30-årsåldern när det hände... och jag gick i terapi... Tova var 19....
Citera
2017-12-27, 17:44
Medlem
Detta fall har drabbat mig något otroligt och blev anledningen till att jag, efter ca tio års lurkande, faktiskt reggade ett fb-konto.

Några sidor bak berörde någon ämnet jag är så nyfiken på - vad har HillBilly Blyfa tillgång till nu i häktet(/kåken? Sorry jag har ingen koll på sånt här) nu efter senaste tiden? Har restrektionerna ändrats nu? Har man tillgång till internet och mobiltelefon? Kan han rent utav läsa denna tråd och därmed få outtalade "tips" på hur han skall bete sig? Har förstått att han fått FUP, det känns ju rimligt. Men internettillgång, möjlighet att smsa sina polare etc, har han det? Ni har säkert bra koll där ute.

Hoppas f.ö. HillBilly sitter med en jävla vånda i magen som aldrig släpper, hoppas hans sinne förevigt kommer plågas av sitt dåd. Tyvärr TROR jag inte det, snubben verkar vara nästintill psykopat, men man kan ju få hoppas.
Senast redigerad av Waahwaahwaah 2017-12-27 kl. 17:59. Anledning: Tillägg
Citera
2017-12-27, 20:27
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waahwaahwaah
Detta fall har drabbat mig något otroligt och blev anledningen till att jag, efter ca tio års lurkande, faktiskt reggade ett fb-konto.

Några sidor bak berörde någon ämnet jag är så nyfiken på - vad har HillBilly Blyfa tillgång till nu i häktet(/kåken? Sorry jag har ingen koll på sånt här) nu efter senaste tiden? Har restrektionerna ändrats nu? Har man tillgång till internet och mobiltelefon? Kan han rent utav läsa denna tråd och därmed få outtalade "tips" på hur han skall bete sig? Har förstått att han fått FUP, det känns ju rimligt. Men internettillgång, möjlighet att smsa sina polare etc, har han det? Ni har säkert bra koll där ute.

Hoppas f.ö. HillBilly sitter med en jävla vånda i magen som aldrig släpper, hoppas hans sinne förevigt kommer plågas av sitt dåd. Tyvärr TROR jag inte det, snubben verkar vara nästintill psykopat, men man kan ju få hoppas.

Nej, Billy kommer inte ha tillgång till internet/mobil på många herrans år. Restriktionerna är antagligen släppta. Han får väl kolla tv och läsa tidningar antar jag. Kanske ringa till ett fåtal personer.
Citera
2017-12-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har fel om du tror att klientelet på våra anstalter bryr sig. De flesta är själva inga gentlemen i kontakten med kvinnor.

Han kommer initialt placeras på Kumla och sedan lotsas ut på andra anstalter -- och han kommer inte hamna i på Norrtälje sexualbrottsavdelning, för han är inte dömd för sexualbrott.

Vill bara förtydliga att han KAN hamna på Norrtäljeanstalten - Men inte på någon av sexualbrotts-avdelningarna. Man måste alltså inte vara sexualbrottsling för att hamna på Norrtälje-anstalten. Ex.vis har Alexander ”Helikopterpiloten” Eriksson suttit på Norrtälje.
Citera
2017-12-28, 19:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vill bara förtydliga att han KAN hamna på Norrtäljeanstalten - Men inte på någon av sexualbrotts-avdelningarna. Man måste alltså inte vara sexualbrottsling för att hamna på Norrtälje-anstalten. Ex.vis har Alexander ”Helikopterpiloten” Eriksson suttit på Norrtälje.
Det stämmer, på Norrtälje finns också normalavdelningar. Det som talades om och jag bemötte var dock spekulationer om sexualbrottsavdelningen (sitta skyddat där).
Citera
2017-12-29, 21:41
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners

Tragiskt att du skuldbelägger en 19 årig tjej som haft dödsfruktan över lång tid...... Tror inte ett skit att hon var svartsjuk eller kontrollerande, detta är bara idiotens påhitt för att förmildra hans agerande.

Hoppas att han får livstid och aldrig mer får se friheten, utan plockas innan dess...
Citera
2017-12-30, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Tragiskt att du skuldbelägger en 19 årig tjej som haft dödsfruktan över lång tid...... Tror inte ett skit att hon var svartsjuk eller kontrollerande, detta är bara idiotens påhitt för att förmildra hans agerande.

Hoppas att han får livstid och aldrig mer får se friheten, utan plockas innan dess...
Exakt var i min text skuldbela jag T???? Det har jag inte gjort någonstans men om du läst fup så finns även hennes konversationer med där och jag menar bara att det förhållande va allt annat än normalt! Tycker precis som du att han aldrig mer ska få komma ut..... men läs gärna på.lite innan du kläcker ur dej saker
Citera
2017-12-30, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1

Att socanmäla tjejen som håller på med ens kille är ganska svartsjukt och kontrollerande, jo. Men dock helt förståeligt och mänskligt att vara svartsjuk med tanke på att han hade ett extra snapchatkonto där han pratade med tjejer bakom ryggen på T.
Citera
2017-12-31, 00:30
Medlem
judosparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Nej, Billy kommer inte ha tillgång till internet/mobil på många herrans år. Restriktionerna är antagligen släppta. Han får väl kolla tv och läsa tidningar antar jag. Kanske ringa till ett fåtal personer.
första dagen, när jag ställde in mig hade jag tillgång till mobil, så möjligheten finns att han kan få mobil/internet.
sen är jag och Billy väldigt olika och helt olika "vänner", så det kan bli svårt för honom.
vidare kan man ha dator på anstalt också, så någon behöver bara smuggla in en sticka med kort i så har man internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in