Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-12, 20:16
Medlem
SmygarBerits avatar
Hittar inte tingsrättsdomen...
Citera
2018-04-12, 20:26
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Hittar inte tingsrättsdomen...
https://minfil.org/l1qaA9d3ba/Hudiksvalls_TR_B_1071-17_Dom_2018-02-15.pdf
Citera
2018-04-12, 22:51
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
https://minfil.org/l1qaA9d3ba/Hudiksvalls_TR_B_1071-17_Dom_2018-02-15.pdf

Tack så himlans myche <3
Citera
2018-04-13, 08:48
Medlem
notknapparens avatar
Från Expressen, Brottscentralen idag:

"Billy Fagerström i hovrätten
En numera kortklippt Billy Fagerström fördes in i rättssalen. Han satt lugnt och stilla med blicken fäst på datorskärmen framför sig, där åklagaren gick igenom bevis från förundersökningen. Ibland knäppte han sina händer, drog i fingrarna eller strök sitt skägg"

"Christer Sammens: ”Visar ingen ånger”
Han har samtidigt reagerat på Billy Fagerströms beteende i rättssalen. Han är förvånad över "avsaknaden av empati".

– Jag vill inte recensera folk men det har slagit mig att han överhuvudtaget inte visar någon ånger, säger Christer Sammens."

"Åklagaren fortsätter:

– Min uppfattning är att han rentav kan tycka att det är en befrielse att hon är död. [...]"

"Inför hovrättsförhandlingarna har Billy Fagerström bytt advokat. Han försvaras nu av stjärnadvokaten Thomas Olsson – som säger emot åklagaren.

– Att vara åtalad för ett så här allvarligt brott kräver ofta att man gör en otrolig kraftansamling för att ta sig igenom en rättegång, så jag tror att man ska vara väldigt försiktig med att dra den typen av slutsatser om någons beteende."

"På fredagen håller försvaret sin sakframställan, där Thomas Olsson kommer att peka på flera olika omständigheter – bland annat att vittnen varit påverkade av alkohol och att det enligt honom inte går att fastställa exakt var eller när mordet begicks.

– Det här är i allt väsentligt ett indiciemål. Det finns inte någon direkt bevisning för att den åtalade varit inblandad, utan man bygger upp det med omständigheter, säger han.
"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/aklagaren-tovas-mordare-visade-ingen-anger/
Citera
2018-04-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från Expressen, Brottscentralen idag:

"Billy Fagerström i hovrätten
En numera kortklippt Billy Fagerström fördes in i rättssalen. Han satt lugnt och stilla med blicken fäst på datorskärmen framför sig, där åklagaren gick igenom bevis från förundersökningen. Ibland knäppte han sina händer, drog i fingrarna eller strök sitt skägg"

"Christer Sammens: ”Visar ingen ånger”
Han har samtidigt reagerat på Billy Fagerströms beteende i rättssalen. Han är förvånad över "avsaknaden av empati".

– Jag vill inte recensera folk men det har slagit mig att han överhuvudtaget inte visar någon ånger, säger Christer Sammens."

"Åklagaren fortsätter:

– Min uppfattning är att han rentav kan tycka att det är en befrielse att hon är död. [...]"

"Inför hovrättsförhandlingarna har Billy Fagerström bytt advokat. Han försvaras nu av stjärnadvokaten Thomas Olsson – som säger emot åklagaren.

– Att vara åtalad för ett så här allvarligt brott kräver ofta att man gör en otrolig kraftansamling för att ta sig igenom en rättegång, så jag tror att man ska vara väldigt försiktig med att dra den typen av slutsatser om någons beteende."

"På fredagen håller försvaret sin sakframställan, där Thomas Olsson kommer att peka på flera olika omständigheter – bland annat att vittnen varit påverkade av alkohol och att det enligt honom inte går att fastställa exakt var eller när mordet begicks.

– Det här är i allt väsentligt ett indiciemål. Det finns inte någon direkt bevisning för att den åtalade varit inblandad, utan man bygger upp det med omständigheter, säger han.
"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/aklagaren-tovas-mordare-visade-ingen-anger/

Det fetade: det konstaterades tidigt att hans sömn var god. Och troligen är det för att han nu har total kontroll på Tova. Där hon är kan hon varken vänstra, ljuga eller smita undan. Han vet EXAKT var hon är. Hans ångest är helt borta och han är lugn.
Senast redigerad av Chess77 2018-04-13 kl. 11:19.
Citera
2018-04-16, 10:14
Medlem
Billy är en sjukjävel, så är det bara.
Citera
2018-04-16, 11:36
Medlem
SmygarBerits avatar
Men aldrig i helvete att jag tror att Hovrätten kommer se något som helst förmildrande eller konstigt med Tingsrättens dom. har gått igenom FUPen nu tre gånger samt läst domen och måste säga att de har samlat ihop allt väldigt bra.

Jävla mupp-Billy. Han kan sitta och ruttna på ngn anstalt, där hör han hemma. Som sagt så raggade han på mig via Tinder under 2015 och kom ihåg han då som närmare ett stolpskott. Ganska hög tilltro på sig själv.
Citera
2018-04-17, 09:24
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Men aldrig i helvete att jag tror att Hovrätten kommer se något som helst förmildrande eller konstigt med Tingsrättens dom. har gått igenom FUPen nu tre gånger samt läst domen och måste säga att de har samlat ihop allt väldigt bra.

Jävla mupp-Billy. Han kan sitta och ruttna på ngn anstalt, där hör han hemma. Som sagt så raggade han på mig via Tinder under 2015 och kom ihåg han då som närmare ett stolpskott. Ganska hög tilltro på sig själv.

Kan du utveckla hur hans raggningsteknik gick till? Kanske har du kvar konversationen och kan visa oss?
Citera
2018-04-17, 11:07
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Kan du utveckla hur hans raggningsteknik gick till? Kanske har du kvar konversationen och kan visa oss?

Har inga konversationer kvar då detta var längesen och jag har inte appen kvar.
Men jag vill minnas iaf att han var väldigt "på" och ibland lite gränslöst snuskig. Sådär på ett opassande sätt när man inte träffat ngn. Fick känslan att han trodde att flickorna svärma över honom fastän hans loosersinne sken så starkt igenom helt omedvetet.
Citera
2018-04-17, 14:32
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Men jag vill minnas iaf att han var väldigt "på" och ibland lite gränslöst snuskig. Sådär på ett opassande sätt när man inte träffat ngn. Fick känslan att han trodde att flickorna svärma över honom fastän hans loosersinne sken så starkt igenom helt omedvetet.

Du får nog tacka gud att du inte hamnade i hans järngrepp.. hua!
Citera
2018-04-21, 21:44
Medlem
MrGoBigs avatar
Citat:

Kanske lite OT men detta är ungefär som To**y B*rgm*n, stalkern från Oxelösund. En mörk historia finns bakom denne man. Och jag som liten minns mycket väl hur "snäll" han var mot oss barn. Men hans fru (på den tiden) fick tåla mycket stryk. Jag kommer fortsätta skriva om detta i rätt tråd...men hua så likt Bi**ys beteende.
Citera
2018-04-29, 18:06
Medlem
Blev det någonsin bekräftat om Billy var påverkad av benzo och alkohol eller var det påhittat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in