2017-12-23, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Vad kan tänkas boosta subutex på laglig väg samt olaglig väg? Behöver tips nu när man är med i programmet.
En del neuroleptikum boostar opioider.
Citera
2017-12-23, 22:41
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Vad kan tänkas boosta subutex på laglig väg samt olaglig väg? Behöver tips nu när man är med i programmet.

Nedåtdroger boostar; GHB, Alkohol. Benso, GBL, Barbiturater, andra helsyntestiska opiater osv....
Citera
2017-12-23, 22:44
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Nedåtdroger boostar; GHB, Alkohol. Benso, GBL, Barbiturater, andra helsyntestiska opiater osv....
Blanda inte GHB eller GBL med opioider, om ni inte vill dö!!!
Citera
2017-12-23, 22:46
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Blanda inte GHB eller GBL med opioider, om ni inte vill dö!!!

Man kan blanda för att förstärka ruset, det är ju en doseringsfråga! Blandar man lagom, så! Hela livet är en doseringsfråga. Lagom!
Citera
2017-12-23, 22:49
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Man kan blanda för att förstärka ruset, det är ju en doseringsfråga! Blandar man lagom, så! Hela livet är en doseringsfråga. Lagom!
Visst, men jag anser att det är att leka med döden, men det är ju upp till var och en vilka risker man vill ta...
Citera
2017-12-23, 23:01
Medlem
berrateddys avatar
Har haft recept nu i 16 år via capio Maria . Har gått mycket snack och rykten att långvarigt bruk förstör kroppen och att organ bryts ner . Snackade med överläkaren och det finns visst nya resultat spm visar att Bupren knappt skadar levern!! Bra va. Ett råd bara. Har snortat suben i alla år men till slut knasar slemhinnorna . Byt åtminstone borre emellanåt. God Jul alla utom muslimer såklart
Citera
2017-12-24, 05:52
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berrateddy
Har haft recept nu i 16 år via capio Maria . Har gått mycket snack och rykten att långvarigt bruk förstör kroppen och att organ bryts ner . Snackade med överläkaren och det finns visst nya resultat spm visar att Bupren knappt skadar levern!! Bra va. Ett råd bara. Har snortat suben i alla år men till slut knasar slemhinnorna . Byt åtminstone borre emellanåt. God Jul alla utom muslimer såklart
Goda nyheter att den ejr så skadlig mog levern. Har en fråga till alla buptomtar, om jsg tar en 60mg cymbalta nu och sedan tar min dos subutex vid 12 tiden idag, boostar det eller är det bara en dålig idé?

Godjul till er alla!
Citera
2017-12-24, 12:49
Medlem
bananajoe33s avatar
Brukar bli irriterad på små saker när jag tar sub, blir allmänt irriterad på folk också, nån som känner igen sig?
Citera
2017-12-24, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Brukar bli irriterad på små saker när jag tar sub, blir allmänt irriterad på folk också, nån som känner igen sig?
Ja, vanligt på opioider och i synnerhet på de tyngre substanserna.
Citera
2017-12-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Visst, men jag anser att det är att leka med döden, men det är ju upp till var och en vilka risker man vill ta...

Håller med dig till 110% man ska inte lyssna på pantade människor som rekommenderar dödliga combos "bara för dom klara av att blanda" betyder det aboslut inte att andra kan. Pantade människor som inte kan något alls
Citera
2017-12-26, 16:52
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet2
en lite sak bara ang. taket för buphrinorfin. Om man tar mer än 2mg så åstakommer man inte högre eufori!

Sen blir det bara blockerade nervändar men ej högre eufori och det är ju det som är själva syftet med subben...

Alltså mer än 2mg åt gången är att "elda för kråkorna"

Detta kommer från en överläkare med licens på subb!

Jag trodde inte på detta först. Detta inlägg är från första sidan på denna tråd, men det är faktiskt så.
Tar man mer än 2 mg (nasalt) så mår man inte bättre.
Mellan 3-4 mg (nasalt) blir man mest seg men inget välmående.

Så kör aldrig på så pass mkt att ni behöver mer än 2 mg per dygn för det ger inget! I rusyufte då!
Allt mellan 2-24 mg tar ju bort drogsug vilket Subutex är gjort för.

Jag har fått ner min tolerans nu så jag sitter och njuter av 1 mg + några folköl och vill föra detta vidare för många tror, liksom jag gjorde, att man kan få ett gott välmående på t ex 4 mg.

Sen är jag FASS-nörd också, sitter där och läser och jämför och man man läser på biverkningar på alla Buprenorfinläkemedel så står det INGET om eufori eller upprymdhet förutom på Temgesic, som ges i doser 0,2 och 0,4 mg. Där står det att man kan uppleva eufori.

Många vet säkert redan om allt detta, men om någon har missat det så ha det i bakhuvudet; Ska du ha välmående av Buprenorfin så är 2 mg maxgränsen!

God jul!
Citera
2017-12-26, 20:34
Medlem
Citat:
Jag trodde inte på detta först. Detta inlägg är från första sidan på denna tråd, men det är faktiskt så.
Tar man mer än 2 mg (nasalt) så mår man inte bättre.
Mellan 3-4 mg (nasalt) blir man mest seg men inget välmående.

Så kör aldrig på så pass mkt att ni behöver mer än 2 mg per dygn för det ger inget! I rusyufte då!
Allt mellan 2-24 mg tar ju bort drogsug vilket Subutex är gjort för.

Jag har fått ner min tolerans nu så jag sitter och njuter av 1 mg + några folköl och vill föra detta vidare för många tror, liksom jag gjorde, att man kan få ett gott välmående på t ex 4 mg.

Sen är jag FASS-nörd också, sitter där och läser och jämför och man man läser på biverkningar på alla Buprenorfinläkemedel så står det INGET om eufori eller upprymdhet förutom på Temgesic, som ges i doser 0,2 och 0,4 mg. Där står det att man kan uppleva eufori.

Många vet säkert redan om allt detta, men om någon har missat det så ha det i bakhuvudet; Ska du ha välmående av Buprenorfin så är 2 mg maxgränsen!

God jul!

Kan inte annat än hålla med. Jag har brukar buprenorfin från och till(mest till kanske, rättare sagt...) i närmare 6 år. Och försöker hålla mig mellan 1-2mg/dygn. Givetvis infaller ju toleransökning utav helvete ibland, och som mest har jag legat kring 6-8mg om dagen. Vilket inte har gett mer välmående öht, förutom att det då tar bort drogsug och jag känner att "nu är det nog" liksom. Dessutom blir det ju sjukt ekonomiskt fördelaktigt att hålla sig på dessa låga doser.
När jag känner att toleransen håller på att skena iväg totalt så har jag helt sonika tagit ett längre uppehåll. Har ju såklart försökt sluta med drogen helt väldigt många gånger, men ser ut att alltid falla tillbaks tyvärr..... Buprenorfin har nog många gånger räddat mig dock: när jag gått på andra opioider så skenar doserna iväg VÄLDIGT snabbt, t ex då jag gick på oxy så blev det mellan 80-160mg om dagen, vilket blir extremt dyrt om man inte har det utskrivet. Tramadol likaså går det väldigt snabbt upp mellan 800-1600mg.

Kan tillägga att jag inte i första hand numera är ute efter att bli så väck som möjligt, utan snarare att försöka hålla min kronisk värk i schack samt minska sug efter andra droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in