Citat:
Ursprungligen postat av
snillet2
en lite sak bara ang. taket för buphrinorfin. Om man tar mer än 2mg så åstakommer man inte högre eufori!
Sen blir det bara blockerade nervändar men ej högre eufori och det är ju det som är själva syftet med subben...
Alltså mer än 2mg åt gången är att "elda för kråkorna"
Detta kommer från en överläkare med licens på subb!
Jag trodde inte på detta först. Detta inlägg är från första sidan på denna tråd, men det är faktiskt så.
Tar man mer än 2 mg (nasalt) så mår man inte bättre.
Mellan 3-4 mg (nasalt) blir man mest seg men inget välmående.
Så kör aldrig på så pass mkt att ni behöver mer än 2 mg per dygn för det ger inget! I rusyufte då!
Allt mellan 2-24 mg tar ju bort drogsug vilket Subutex är gjort för.
Jag har fått ner min tolerans nu så jag sitter och njuter av 1 mg + några folköl och vill föra detta vidare för många tror, liksom jag gjorde, att man kan få ett gott välmående på t ex 4 mg.
Sen är jag FASS-nörd också, sitter där och läser och jämför och man man läser på biverkningar på alla Buprenorfinläkemedel så står det INGET om eufori eller upprymdhet förutom på Temgesic, som ges i doser 0,2 och 0,4 mg. Där står det att man kan uppleva eufori.
Många vet säkert redan om allt detta, men om någon har missat det så ha det i bakhuvudet; Ska du ha välmående av Buprenorfin så är 2 mg maxgränsen!
God jul!