2017-12-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nyfiken fråga: varför tror du att han så ofta anlitades som föredragshållare, om han nu var så oduglig som du säger?

Han funderade för övrigt på det själv:

https://ing.dk/blog/hoejt-oekonomisk-stofskifte-197235

"Vi har også en helt fantastisk stribe foredrag på vej, og det gør at vi er i den magiske tilstand at vi kan bruge en syndflod af penge, mens den kommer en nogenlunde lige så stærk syndflod ind af den anden ende. Jeg kan godt undre mig over at det er outsideren, piraten, den forkerte, undertegnede Raketmadsen, der får mikrofonen, men det er ikke mig der bestemmer der. Jeg gør bare mit bedste når det sker."

Han anlitades för att han var en intelligent kuf ett unikum, och det är klart att han hade saker att berätta.

Att han visade sig vara en scenisk sopa tycker jag är intressant, och hans brist på social kompetens finns nu rikligt dokumenterad...

Sen kan man ju undra hur många som kom för att flina åt honom, och hur många som verkligen lyssnade.

En galen dansk som vill ut i rymden, vem vill inte kolla på honom?
Citera
2017-12-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att psykopater kan vara duktiga yrkesmänniskor har jag aldrig bestridit. Men även de som är mkt drivna kommer förr eller senare att gå unde jag, pga lögner, egotrippar och bjäfs.

Macchiarini (Karolinska sjukhusets huspsykopat) är ett utmärkt exempel. Det dög inte att vara läkare. Han tyckte det var coolt att leka geni, några dog, och resten är historia.

....Och min poäng svarade du inte på, utan spann vidare någon annanstans.......
Citera
2017-12-26, 10:42
Medlem
Citat:
Att psykopater kan vara duktiga yrkesmänniskor har jag aldrig bestridit. Men även de som är mkt drivna kommer förr eller senare att gå unde jag, pga lögner, egotrippar och bjäfs.

Macchiarini (Karolinska sjukhusets huspsykopat) är ett utmärkt exempel. Det dög inte att vara läkare. Han tyckte det var coolt att leka geni, några dog, och resten är historia.
Det finns en uppsjö psykopater i ledande ställning i näringslivet. De flesta mördar inte folk, men deras avsaknad av empati gör att de kan gå över lik för att nå sin höga post. De behöver inte fundera över sårade känslor när det gäller att bli av med odugligt folk i sin stab.

Madsen är en annan sorts psykopat. Den parasitiske sorten. Den sorten som, även han, använder människor i eget syfte. Men han var inte intresserad av pengar. Enbart en grandios upphöjning och beundran från andra. Men likafullt psykopat. Hans enorma ego, vilket alla psykopater har, gjorde att han inte hade några som helst problem att hålla masken efter dådet.
Lås cellen och släng nyckeln.
Citera
2017-12-26, 10:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Han är så lätt att tycka om, att det är svårt att få ihop det! För övrigt kan vi vänta med att döma honom tills domstolen har gjort det. Åtminstone i första instans.
Gillar man sadism och sexualsadistiskt våld är det lätt att tycka om Madsen. Är man avundsjuk på erkänt duktiga, unga kvinnliga journalister med en lysande framtid framför sig, så hjälper nog detta till att gilla Madsen och det han gjort, att känna att allt nog var offrets fel.

För de allra flesta andra är det väldigt lätt att känna en djupgående avsky för det Madsen har gjort.
Det handlar om obegriplig ondska. Han visade sig vara en avart av en människa.
Omänskligt sjuka drifter, en omänskligt sjuk tortyr, avrättning och styckning.
Finns inga förmildrande omsträndigheter, tvärtom - enbart jävligt försvårande.
Nej, han är inte "lätt att tycka om", då måste man gilla det han gjort mot Kim eller i vart fall se det som en liten "parentes", något litet oviktigt misstag. Då låter det som en s.k mördargroupies tankar.
Citera
2017-12-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja det här med att ljuga och anpassa sig är han sedan tidigare van med. Jag har svårt att se en person, utan psykopatiska drag, klara av det beteende efter brottet som PM visat upp.
1. Helt oberörd kliva i land direkt efter dådet o glatt prata/bli filmad med/av media. Polisen får typ uppmana honom att sätta sig i bilen, han själv verkar vilja vara kvar o fortsätta sina "utläggningar".
2. Konstruera lögn på lögn, anpassad efter de bevis som läggs fram. Det är ju inte så att han bara nekar utan han konstruerar avancerade lögner.
3. Tom begära öppna dörrar där åklagaren vill ha stängda. Sedan sitta där o ljuga rätten rakt upp och ner o kräva rekonstruktion av "olyckan med luckan".
Som sagt, vem som helst klarar inte det...

Nu är det dock så att enl Straffeloven ska man i bedömningen också värdera hur gärningsmannen uppträtt även efter brottet.

Hur han ljugit och tagit på sig offerkoftan tidigare kan vi läsa om ang ägandet av N (och bråket med CS om raketuppskjutning).
http://uc3nautilus.dk/ubadsforeningen/ubadsforeningens-dokumenter/
På sin blogg https://ing.dk/blog/overlever-du-bare-eller-lever-du-du-gaercelle-eller-menneske-174426 säger PM (till slut) den 2/3 2015: Men det gør ikke noget. Jeg sagde farvel til hende i går eftermiddag, og jeg har ingen planer eller noget ønske om at have nogen relationer til ubåden Nautilus i fremtiden. Dagen efter skickar han SMS om förbannelsen som vilar över N och ett mail där det antyds att han redan gjort ägarbyte ang N: Du kender jo til at jeg har indregistreret Nautilus under RML flag. Ubåtsföreningen får sedan reda på att han veckor innan allt bråk på bloggen skickat in ägarbytet: Lili har kontaktet Skibsregisteret der bekræfter at Peter Madsen 11. februar 2015 på vegne af Raket Madsens Rumlaboratorium Aps. har indsendt en ansøgning til Skibsregisteret om registrering af UC-3 Nautilus.

Snacka om att ha lätt för att ljuga och det inför sina (tidigare) vänner som ställt upp med både tid och pengar. I bloggen säger han att det är ett Tilintetgørelseskrig, starka ord som säger oss en hel del om den här personen...

Det kommer nog fram mer och mer sånt här med tiden. Madsens flexibla och kalla ljugande är anmärkningsvärt, minst sagt. Han verkar inte ha några normala nerver.

Det är nog inte bara polisen och Madsens kollegor som sett hans genomfalska, beräknande sida.

Att säga vad som passar för stunden är en av psykopatens favoritsysselsättningar, kan tilläggas. Psykopater ljuger obehindrat.

Att Madsen använder krigstermer är inte heller förvånande. Vi känner igen snacket - allt ska brinna, det ska vara kamp och uppgörelse, alla ska dö, blod ska flyta osv...

Psykopater orerar ofta på det här viset...
Citera
2017-12-26, 11:18
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Han anlitades för att han var en intelligent kuf ett unikum, och det är klart att han hade saker att berätta.

Att han visade sig vara en scenisk sopa tycker jag är intressant, och hans brist på social kompetens finns nu rikligt dokumenterad...

Sen kan man ju undra hur många som kom för att flina åt honom, och hur många som verkligen lyssnade.

En galen dansk som vill ut i rymden, vem vill inte kolla på honom?
Ja, det här är nog relevanta frågor, hur många kom för att lyssna och hur många kom för att underhållas och flina?
Jag tror att det var en kombination av intresserade nördar och de som flinande ville se showen med galne dansken och hans "fantastiska" planer. Framfört med total brist på social kompetens och finess.
Det kunde bli skojiga storys att berätta för vänner.
Citera
2017-12-26, 11:22
Medlem
Citat:
Jo, jag vill gärna se lite jämvikt i tråden. För mig handlar det även om - förutom att M är lätt att tycka om, då, om man förtränger det där sista som du säger - att jag retar mig på att han är ett så öppet mål. Då han är vit, nordisk, medelålders, heterosexuell, hyfsat framgångsrik (han var i alla fall VD i firman och chef i sin verkstad) o.s.v.. Att det är så tillåtet att vräka ur sig vad som helst om honom. Som du gör t.ex.. Jag tror inte att du skulle vilja/våga skriva så om Elin Krantz' mördare t.ex., hur skändad hon än blev, eller IKEA-mördaren. Samt att många fler än en person skulle gå i taket om någon gjorde det. För är mördaren svart eller arab, så måste man ha förstååååååelse för honom också. Eller rentav förståelse för honom i första hand... offren och deras anhöriga är inte viktiga i de fallen.

Och JO, vi är nog lite besatta och galna allihop, som hänger här i tråden dag efter dag, månad efter månad... Det ska faktiskt bli en lättnad att få ett avslut på detta, när dom fallit. Det tar upp för mycket tid och tankar.
Ponera att PM istället varit en marockansk man som hoppat av till Danmark i 20-års åldern och gift sig med en danska och blivit en uppfinnare samt ubåtskonstruktör och VD.
Då hade troligen tråden översvämmats av rasister som spytt galla och hat, tusenfallt mer hat än nu, över GM och velat hudflänga honom,slita honom i stycken samt stegla honom på hjul.
Och du hade säkert varit värst. Enda fördelen med det hade nog varit, att du inte hade skuldbelagt offret dagligen och stundligen om PM bara hade varit en marockan.
Men trots att detta är ett helt skandinaviskt fall så har vi en rasist i tråden som dagligen påpekar
att PM är en vit, nordisk,heterosexuell,hyfsat framgångsrik man och VD.
Nu får du förklara en gång för alla vad du menar med detta återkommande påpekande om GMs etnicitet etc.
Menar du att PM ska bedömas mildare pga av detta faktum?

Är det verkligen så Merwinna, att det i din lilla,lilla värld inte finns "vita" kriminella samt mördare?
I så fall får du nog googla på seriemördare.
Vita,hetrosexuella,(även några st homosexuella)"hyfsat frangångsrika" män i långa banor.
Ibland i par med vit,hetrosexuell kvinna.
Majoriteten är vita män med rötterna i Europa.
Det här är ingen seriemördare men jag tror hans brott inspirerade PM.
https://www.expressen.se/kvallsposten/fick-livstid-for-danska-sexmordet/
Nu sitter Knudsen på livstid. Visst är det synd och skam Merwinna,att polisen la resurser på att sätta dit en skyldig vit,nordisk,heterosexuell, hyfsat framgångsrik mördare.Knudsen kunde väl fått mörda lite till. Tycker du inte?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-26 kl. 12:11.
Citera
2017-12-26, 11:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo, en hel del skulle skulle säkert låtit annorlunda i den här tråden ifall en arab var gm (det existerar inga svarta seriemördare/ intressant nog /). Ett gäng med helt andra intresse än själva brottet skulle hamna i mycket fokus då, på ena sidan rena rasister och på den andra invandrare och rabiata ”palestinasjalstanter”. Det finns mycket att önska när det gäller medias öppenhet vad gäller brott med invandrare som gärningsmän, ett brott som även mörkades här på FB, var den 15-åriga tjejen som blev misshandlad och sparkad av ett gäng invandrartjejer. Den misshandlade flickan var svensk, så media tystade snabbt ned alltihop. Mycket man kan reta sig på gällande det ämnet. Men jag lovar att jag skulle skriva precis lika oförsonligt, vilken härkomst GM än hade haft, avskyn i det här fallet hade varit exakt samma. Elin Krantzmålet har jag inte följt, och hade jag fått bestämma skulle kriminella invandrare icke få kosta oss en krona i skattepengar. Direkt ut från detta land för all evig framtid - mördarna och gruppvåldtäktsmännen till de värsta krigshärdarna på jorden. Inte alls rädd för att varken säga eller skriva det, men i detta ubåtsfallet ser jag bara två skandinaver, som jag tycker är i civilisationens toppskikt, men där nu den ene visat sig befinnas på den allra lägsta stegpinnen närmast dyngan. Sen är det ju också så att man blir mer förvånad när en vit, medelålders etablerad person visar sig därnere på första stegpinnen. Jag ser inte heller på den danske ubåtsägaren som en vanlig vit, medelålders man, utan som en kuf. En lekande ansvarslös fjolle, som dessutom visat sig vara Satan.

Varför säger folk en massa grejer?

https://m.ranker.com/list/black-serial-killers/ranker-crime?utm_expid=16418821-355.z5py30_4Qv-qiqcaCBE8tg.0&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.googl e.se%2F
Citera
2017-12-26, 11:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jo, jag vill gärna se lite jämvikt i tråden. För mig handlar det även om - förutom att M är lätt att tycka om, då, om man förtränger det där sista som du säger - att jag retar mig på att han är ett så öppet mål. Då han är vit, nordisk, medelålders, heterosexuell, hyfsat framgångsrik (han var i alla fall VD i firman och chef i sin verkstad) o.s.v.. Att det är så tillåtet att vräka ur sig vad som helst om honom.
Är det tillåtet att vräka ur sig vad som helst om offret för att mördaren är "lätt att tycka om" för dig och för att han är "vit, nordisk, medelålders, hyfsat framgångsrik" osv? Om Madsen istället vore en invandrad arab, hade du hoppat över kränkningarna av offret då och istället höjt henne till skyarna som journalist och tyckt fruktansvärt synd om henne och hennes familj?
Senast redigerad av magiciadehex 2017-12-26 kl. 11:34.
Citera
2017-12-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är det tillåtet att vräka ur sig vad som helst om offret för att mördaren är "lätt att tycka om" för dig och för att han är "vit, nordisk, medelålders, hyfsat framgångsrik" osv? Om Madsen istället vore en invandrad arab, hade du hoppat över kränkningarna av offret då och istället höjt henne till skyarna som journalist och tyckt fruktansvärt synd om henne och hennes familj?
Ja,vi har inte hört ett ord om Elin Krantz "oförsiktighet". Samt hur "korkad,naiv och bortskämd" hon var.
Skumt. Eller hur?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-26 kl. 11:56.
Citera
2017-12-26, 12:07
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför säger folk en massa grejer?

https://m.ranker.com/list/black-serial-killers/ranker-crime?utm_expid=16418821-355.z5py30_4Qv-qiqcaCBE8tg.0&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.googl e.se%2F
Shit! Tack, fast är nu inte så lite omskakad i min så j-a fasta föreställning. Sedan mycket långt tillbaka, faktiskt. Jag vet att jag läste det här för jättelängesedan och högg på det direkt, levt kvar i övertygelsen att det var så. Tur du hann rätta mig så snabbt.. fast du skulle upplyst mig för sådär 100 år sen.. hm, hm .. å nu ska spåret i hjärnan få blekna bort.
Citera
2017-12-26, 12:07
Medlem
Som motvikt till alla hatiska utfall mot PM och de som försöker förstå honom/hans handlingar:

RPU'n kommer inte att bli offentlig, men den kommer kanske att refereras till i rättegången, och definitivt utgöra ett verktyg för hur PM ska straffas. Jag anser att PM är funktionshindrad, det mesta i hans uppträdande och gärningar tyder på en relativt grav autism.

Många "högfungerande" autister klarar sig hyfsat bra i samhället, de klarade sig fantastiskt bra i tidigare samhällen, då social kompetens spelade en mindre roll. Kombinationen med grandiositet och psykopati är förödande, att PM fick hållas med sina uppenbara problem är en lärdom för samhället, som fick ett högt pris.

Jag blir inte förvånad om PM sys in på ett hem för vård, även om han inte går att "bota". En man med så skruvade ideer som att låta sig skjutas upp i rymden med en egentillverkad raket, kan få andra liknande galna ideer, som att stycka människor t.ex.

Han är skapt med grava handicap för att klara av dagens stora krav på social samverkan i samhället, och kommer förmodligen aldrig att kunna leva i frihet mer......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in