2017-12-26, 01:00
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag tror att det är att hoppas för mycket när du tycks önska att de andra intagna inte skulle vilja umgås med Madsen. Om du frågar mig är det önsketänkande. Men det kanske blir så att Madsen kommer att ha ett begränsat umgänge med de andra fångarna av rent egoistiska skäl. Han kanske vill läsa i fred eller ”forska” i något? Och han kan ju knappast prata om sina ”projekt” med missbrukare som kanske inte ens kan läsa eller skriva.

Om Madsen inte irriterar personalen i onödan kommer han även att kunna ”umgås” med dem. Personalen bryr sig inte ett smack vad den intagne sitter inne för så länge han inte förorsakar problem för dem. Kaj Linna var inte populär bland plitarna trots att han satt ”oskyldigt dömd” och var någorlunda intelligent.

Och sen har vi alla galenpannorna som erbjuder sitt underliv till hans förfogande för att de ska sen kunna ge intervjuer i tidningar angående vilken fantastisk och helt vanlig man Madsen egentligen är OM man känner honom tillräckligt väl.. blabla..
Ingen kommer att vilja umgås med en sådan socialt obegåvad varelse. Byfånen vill endast tala om sina rymd och ubåtsprojekt, vilket alla blir uttråkade av. När ingen gitter lyssna på det tjatande envisa asbergergagget, blir de irriterade och börjar knuffa och huta åt Det. Då träder psykopatfånen skrikande fram, kastar saker mot alla och försöker domdera sin omgivning. Det blir en hackkyckling som alla retar sig på. Personalen kommer inte att tåla Dets envisa, krävande, bortskämda och mycket gaggiga sätt att vara. Det blir en mycket, mycket ensam fåntratt som ingen ens vill äta tillsammans med i matsalen för Det är bara så jävla tråkig. Lättkränkt. Grandios. Lögnare. Ond. Äcklig. Ful. Egoistisk. Barnslig. Konstig. Korkad. Luktar illa. Dålig andedräkt. Fula äckliga gula tänder. Gula gammelnaglar. Får besök utifrån ett par gånger i månaden av mördargroupies = har någon som lyssna på tråkmånsen sammanlagt ca 2 tim/ månad.
Senast redigerad av Trollet3 2017-12-26 kl. 01:11. Anledning: Tillägg
Citera
2017-12-26, 01:14
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Majoriteten av oss har aldrig hört talas om hans projekt före denna händelse. Tror säkert att vi klarar oss utan hans små projekt och hobbyverksamhet. Han har aldrig tjänat en krona. Han levde på andras välvilja.
En parasit och tiggare, var just vad Det var.
Citera
2017-12-26, 01:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om det nu är sant, allt det hemska.
Här har 'Merwinna' en poäng. Det kan ju faktiskt vara så att KW högg sig själv med en kniv i underlivet, och sedan styckade sig.
Citera
2017-12-26, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Här har 'Merwinna' en poäng. Det kan ju faktiskt vara så att KW högg sig själv med en kniv i underlivet, och sedan styckade sig.

Hur bar hon sig åt? Det förblir en gåta att fundera på? Främst Merwinna då ...
Citera
2017-12-26, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vad händer i ärendet? Vilka datum har vi att se fram mot nu?

De närmaste dagarna då åtalet är utlovat före årsskiftet.
Citera
2017-12-26, 02:05
Medlem
Citat:
Han är så lätt att tycka om, att det är svårt att få ihop det! För övrigt kan vi vänta med att döma honom tills domstolen har gjort det. Åtminstone i första instans.

Nej, det är väl antagligen så. Att han är en mästermanipulatör... att han vet exakt vad han ska säga och skriva för att man ska tycka om honom, och precis som du säger tycka att han är fin och ödmjuk. Men i så fall lider han tamejfan inte av Aspergers. För är det något aspiesar inte kan så är det att ljuga och förställa sig. Det är inte ens många neurotypiska som kan projicera en person på den offentliga duken, som är så vitt skild från den verkliga bakom masken, som M kan. Om det nu är sant, allt det hemska.

Vilken narcissistisk psykopat som helst klarar det, särskilt om det egna Livet hänger på det.

Särskilt en vältränad dylik.
Citera
2017-12-26, 02:07
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragata
Merwinna, Merwinna. Du måste vara den siste, ståndaktige soldaten kvar av Madsens entourage av grabbar. Det är nästan rörande.

Citat:
Han är så lätt att tycka om, att det är svårt att få ihop det! För övrigt kan vi vänta med att döma honom tills domstolen har gjort det. Åtminstone i första instans.

Ja, det är rörande för en sådan vän skulle vi alla önska att vi hade, någon som förbehållslöst står vid vår sida och skyddar och försvarar, oavsett hur vi ställt till det för oss. Och det där med ”lätt att tycka om”, antar jag du menar när man blundar för det blodiga avslutet på karriären. Liksom jag och flera andra konsekvent blundar för att något överhuvudtaget under hela hans livstid, skulle kunna ha varit något bra. Får känslan av att du strävar efter någon slags jämvikt i tråden. Men när jag läser eller hör minsta lilla positiva grej om Det, så hatar jag bara honom ännu mer, så jag är ju också väldigt fastlåst, fast på andra hållet då ju. Och ja, angående Palmemordet du nämnde vid ett tillfälle, räddade nog många sim mentala hälsan av att internet inte fanns då. Det här är för jobbigt, får vi ingen klarhet snart så kollapsar väl många av oss när som helst. En sådan här fixering är ju vansinnigt utmattande. Och när till och med julafton är fylld av detta vansinniga ämne, samt att jag gett bort American Psycho i julklapp till en stackars sate, bara för att få höra hans syn på boken och få chansen att liksom glida in på ämnet. Att smita undan med jämna mellanrum på självaste julafton, för att kolla tråden och googla efter nyheter är inte klokt 🤭😟.
Citera
2017-12-26, 02:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ja, det är rörande för en sådan vän skulle vi alla önska att vi hade, någon som förbehållslöst står vid vår sida och skyddar och försvarar, oavsett hur vi ställt till det för oss. Och det där med ”lätt att tycka om”, antar jag du menar när man blundar för det blodiga avslutet på karriären. Liksom jag och flera andra konsekvent blundar för att något överhuvudtaget under hela hans livstid, skulle kunna ha varit något bra. Får känslan av att du strävar efter någon slags jämvikt i tråden. Men när jag läser eller hör minsta lilla positiva grej om Det, så hatar jag bara honom ännu mer, så jag är ju också väldigt fastlåst, fast på andra hållet då ju. Och ja, angående Palmemordet du nämnde vid ett tillfälle, räddade nog många sim mentala hälsan av att internet inte fanns då. Det här är för jobbigt, får vi ingen klarhet snart så kollapsar väl många av oss när som helst. En sådan här fixering är ju vansinnigt utmattande. Och när till och med julafton är fylld av detta vansinniga ämne, samt att jag gett bort American Psycho i julklapp till en stackars sate, bara för att få höra hans syn på boken och få chansen att liksom glida in på ämnet. Att smita undan med jämna mellanrum på självaste julafton, för att kolla tråden och googla efter nyheter är inte klokt 🤭😟.

Jo, jag vill gärna se lite jämvikt i tråden. För mig handlar det även om - förutom att M är lätt att tycka om, då, om man förtränger det där sista som du säger - att jag retar mig på att han är ett så öppet mål. Då han är vit, nordisk, medelålders, heterosexuell, hyfsat framgångsrik (han var i alla fall VD i firman och chef i sin verkstad) o.s.v.. Att det är så tillåtet att vräka ur sig vad som helst om honom. Som du gör t.ex.. Jag tror inte att du skulle vilja/våga skriva så om Elin Krantz' mördare t.ex., hur skändad hon än blev, eller IKEA-mördaren. Samt att många fler än en person skulle gå i taket om någon gjorde det. För är mördaren svart eller arab, så måste man ha förstååååååelse för honom också. Eller rentav förståelse för honom i första hand... offren och deras anhöriga är inte viktiga i de fallen.

Och JO, vi är nog lite besatta och galna allihop, som hänger här i tråden dag efter dag, månad efter månad... Det ska faktiskt bli en lättnad att få ett avslut på detta, när dom fallit. Det tar upp för mycket tid och tankar.
Citera
2017-12-26, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ingen kommer att vilja umgås med en sådan socialt obegåvad varelse. Byfånen vill endast tala om sina rymd och ubåtsprojekt, vilket alla blir uttråkade av. När ingen gitter lyssna på det tjatande envisa asbergergagget, blir de irriterade och börjar knuffa och huta åt Det. Då träder psykopatfånen skrikande fram, kastar saker mot alla och försöker domdera sin omgivning. Det blir en hackkyckling som alla retar sig på. Personalen kommer inte att tåla Dets envisa, krävande, bortskämda och mycket gaggiga sätt att vara. Det blir en mycket, mycket ensam fåntratt som ingen ens vill äta tillsammans med i matsalen för Det är bara så jävla tråkig. Lättkränkt. Grandios. Lögnare. Ond. Äcklig. Ful. Egoistisk. Barnslig. Konstig. Korkad. Luktar illa. Dålig andedräkt. Fula äckliga gula tänder. Gula gammelnaglar. Får besök utifrån ett par gånger i månaden av mördargroupies = har någon som lyssna på tråkmånsen sammanlagt ca 2 tim/ månad.

Madsen möter nog samma öde som Lasermannen, som fick på käften när han satt.

Om Madsen är den enerverande aspie jag tror att han är, kommer både personal och interner att få tokspader.
Citera
2017-12-26, 08:52
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Jo, jag vill gärna se lite jämvikt i tråden. För mig handlar det även om - förutom att M är lätt att tycka om, då, om man förtränger det där sista som du säger - att jag retar mig på att han är ett så öppet mål. Då han är vit, nordisk, medelålders, heterosexuell, hyfsat framgångsrik (han var i alla fall VD i firman och chef i sin verkstad) o.s.v.. Att det är så tillåtet att vräka ur sig vad som helst om honom. Som du gör t.ex.. Jag tror inte att du skulle vilja/våga skriva så om Elin Krantz' mördare t.ex., hur skändad hon än blev, eller IKEA-mördaren. Samt att många fler än en person skulle gå i taket om någon gjorde det. För är mördaren svart eller arab, så måste man ha förstååååååelse för honom också. Eller rentav förståelse för honom i första hand... offren och deras anhöriga är inte viktiga i de fallen.

Och JO, vi är nog lite besatta och galna allihop, som hänger här i tråden dag efter dag, månad efter månad... Det ska faktiskt bli en lättnad att få ett avslut på detta, när dom fallit. Det tar upp för mycket tid och tankar.
Jo, en hel del skulle skulle säkert låtit annorlunda i den här tråden ifall en arab var gm (det existerar inga svarta seriemördare/ intressant nog /). Ett gäng med helt andra intresse än själva brottet skulle hamna i mycket fokus då, på ena sidan rena rasister och på den andra invandrare och rabiata ”palestinasjalstanter”. Det finns mycket att önska när det gäller medias öppenhet vad gäller brott med invandrare som gärningsmän, ett brott som även mörkades här på FB, var den 15-åriga tjejen som blev misshandlad och sparkad av ett gäng invandrartjejer. Den misshandlade flickan var svensk, så media tystade snabbt ned alltihop. Mycket man kan reta sig på gällande det ämnet. Men jag lovar att jag skulle skriva precis lika oförsonligt, vilken härkomst GM än hade haft, avskyn i det här fallet hade varit exakt samma. Elin Krantzmålet har jag inte följt, och hade jag fått bestämma skulle kriminella invandrare icke få kosta oss en krona i skattepengar. Direkt ut från detta land för all evig framtid - mördarna och gruppvåldtäktsmännen till de värsta krigshärdarna på jorden. Inte alls rädd för att varken säga eller skriva det, men i detta ubåtsfallet ser jag bara två skandinaver, som jag tycker är i civilisationens toppskikt, men där nu den ene visat sig befinnas på den allra lägsta stegpinnen närmast dyngan. Sen är det ju också så att man blir mer förvånad när en vit, medelålders etablerad person visar sig därnere på första stegpinnen. Jag ser inte heller på den danske ubåtsägaren som en vanlig vit, medelålders man, utan som en kuf. En lekande ansvarslös fjolle, som dessutom visat sig vara Satan.
Citera
2017-12-26, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilken narcissistisk psykopat som helst klarar det, särskilt om det egna Livet hänger på det.

Särskilt en vältränad dylik.

Ja det här med att ljuga och anpassa sig är han sedan tidigare van med. Jag har svårt att se en person, utan psykopatiska drag, klara av det beteende efter brottet som PM visat upp.
1. Helt oberörd kliva i land direkt efter dådet o glatt prata/bli filmad med/av media. Polisen får typ uppmana honom att sätta sig i bilen, han själv verkar vilja vara kvar o fortsätta sina "utläggningar".
2. Konstruera lögn på lögn, anpassad efter de bevis som läggs fram. Det är ju inte så att han bara nekar utan han konstruerar avancerade lögner.
3. Tom begära öppna dörrar där åklagaren vill ha stängda. Sedan sitta där o ljuga rätten rakt upp och ner o kräva rekonstruktion av "olyckan med luckan".
Som sagt, vem som helst klarar inte det...

Nu är det dock så att enl Straffeloven ska man i bedömningen också värdera hur gärningsmannen uppträtt även efter brottet.

Hur han ljugit och tagit på sig offerkoftan tidigare kan vi läsa om ang ägandet av N (och bråket med CS om raketuppskjutning).
http://uc3nautilus.dk/ubadsforeningen/ubadsforeningens-dokumenter/
På sin blogg https://ing.dk/blog/overlever-du-bare-eller-lever-du-du-gaercelle-eller-menneske-174426 säger PM (till slut) den 2/3 2015: Men det gør ikke noget. Jeg sagde farvel til hende i går eftermiddag, og jeg har ingen planer eller noget ønske om at have nogen relationer til ubåden Nautilus i fremtiden. Dagen efter skickar han SMS om förbannelsen som vilar över N och ett mail där det antyds att han redan gjort ägarbyte ang N: Du kender jo til at jeg har indregistreret Nautilus under RML flag. Ubåtsföreningen får sedan reda på att han veckor innan allt bråk på bloggen skickat in ägarbytet: Lili har kontaktet Skibsregisteret der bekræfter at Peter Madsen 11. februar 2015 på vegne af Raket Madsens Rumlaboratorium Aps. har indsendt en ansøgning til Skibsregisteret om registrering af UC-3 Nautilus.

Snacka om att ha lätt för att ljuga och det inför sina (tidigare) vänner som ställt upp med både tid och pengar. I bloggen säger han att det är ett Tilintetgørelseskrig, starka ord som säger oss en hel del om den här personen...
Citera
2017-12-26, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Tja, du blandar och ger, en psykopat kan vara mycket stringent, i sin profession/ sitt ämne. Nu är sannolikt PM en människa med en autistisk ådra, då blir interaktionen sämre med publik....

Hela hans vuxna liv är en sorglig historia, han skulle behövt mycket stöd, för att kunna leva och verka som han gjorde. När frustrationen tog ut sin rätt, kom KW i vägen......tragiskt!

Att psykopater kan vara duktiga yrkesmänniskor har jag aldrig bestridit. Men även de som är mkt drivna kommer förr eller senare att gå unde jag, pga lögner, egotrippar och bjäfs.

Macchiarini (Karolinska sjukhusets huspsykopat) är ett utmärkt exempel. Det dög inte att vara läkare. Han tyckte det var coolt att leka geni, några dog, och resten är historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in