2017-12-25, 20:09
Medlem
Är det Emm* Fr*nsson som är fostersyster? Och en Lott* J*nsson som är moster till Emm* Är intressant koppling där! Värt o snoka mer kanske!?! *=a
Citera
2017-12-25, 20:11
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Varför skulle de inte vara det, menar du?

Ja naturligtvis, men det vet du inte.

Självklart kan kopplingen vara en annan, än den Merrybum funderar över. Men det intressanta är disskutionen, inte ditt härjande hit och dit som en jävla idiot.

Tacka Merrybum istället, som faktiskt bidrar till tråden. Vilket inte du gör alls!

På vilket vis är den disskutionen (diskussionen) intressant i detta fall?
Att man råkar vara vän eller släkt med en MGM eller brottsoffren gör
inte automatiskt att man är intressant i ett mordfall som detta.
På vilket sätt bidrar du med din rappakalja och ditt ohövliga språkbruk?
Citera
2017-12-25, 20:34
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Är det Emm* Fr*nsson som är fostersyster? Och en Lott* J*nsson som är moster till Emm* Är intressant koppling där! Värt o snoka mer kanske!?! *=a
Ja. Äntligen en som fattat kopplingen!
Jo det Merryb hittat är ju en stark länk mellan BO och MGM, det handlar ju inte om någon slumpmässig vänskap utan fakta som kopplar dem geografiskt på samma sätt som MGMs flickvänn SB har troligtvis tävlat för en klubb som heter Mantorpsryttarna. Många geografiska och intresse kopplingar och faktum är att fostersystern har hela familjen GS som syskon på sin Faceb är väl en stark koppling tycker jag.
Citera
2017-12-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Du blandar nog ihop Borensberg med Bergs Slussar. Det har, såvitt jag kunnat se, inte uttryckligen hävdats att det förekommit någon båtresa till just Borensberg, däremot har det pratats om bankomatuttag där.

Mycket möjligt att syster o svåger inte hade så mycket kontakt med MGM, men det utesluter för den skull inte att MGM - eller ngn annan - fick låna båten över helgen. Svågern behöver naturligtvis inte vara inblandad i mordet på något sätt. Det borde vara jobbigt nog att äga en båt som är inblandad - om det nu är så. Vilket vi inte vet, vi bara spekulerar!

Svågern stod som säljare i annonsen, så ja, det är nog att anse som klarlagt att det var hans båt.

Precis bergs slussar. Båten är inte en spekulation det är ett halmstrå och otroligt långsökt. Svågern sålde en skruvdragare, var det kanske mordvapnet? 🙄
Citera
2017-12-25, 20:53
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Det är det min fråga är.
Citat:
I detta fall (fallet) har troligtvis polisen har en annan syn på det, än dig. Det mesta är nog utrett i detalj, oavsätt vad du anser.
Citat:
Om du anser att jag kommer med rappakalja så tycker jag du ska åka hem till mamma och gnälla istället, för jag bryr mig inte.
Citera
2017-12-25, 21:07
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Det är det min fråga är.

I detta fall (fallet) har troligtvis polisen har en annan syn på det, än dig. Det mesta är nog utrett i detalj, oavsätt vad du anser.

Om du anser att jag kommer med rappakalja så tycker jag du ska åka hem till mamma och gnälla istället, för jag bryr mig inte.

Hur vet du att polisen troligtvis har en annan syn på det än jag?
Klart att alla tänkbara kopplingar är utredda av polisen.
De har ju dessutom kompetensen att avgöra vad som är intressant eller inte.
En kompetens som du för övrigt tydligen saknar helt.
Citera
2017-12-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ja. Äntligen en som fattat kopplingen!
Jo det Merryb hittat är ju en stark länk mellan BO och MGM, det handlar ju inte om någon slumpmässig vänskap utan fakta som kopplar dem geografiskt på samma sätt som MGMs flickvänn SB har troligtvis tävlat för en klubb som heter Mantorpsryttarna. Många geografiska och intresse kopplingar och faktum är att fostersystern har hela familjen GS som syskon på sin Faceb är väl en stark koppling tycker jag.

Det är en stark koppling att någon som varit fosterbarn hos en familj har dem listade som syskon på facebook? Det kan vara intressant om mostern bor granne med offret men lägg i så fall upp det, namn adress osv så vi andra kan kolla vad vi tycker om teorin.
Var kommer infon om mantorpsryttarna ifrån??
Citera
2017-12-25, 21:23
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Hur vet du att polisen troligtvis har en annan syn på det än jag?
Eftersom det tveklöst utretts.
Citat:
Klart att alla tänkbara kopplingar är utredda av polisen.
Knappast. Sådana resurser har inte polisen, inte ens i ett mordfall.
Citat:
De har ju dessutom kompetensen att avgöra vad som är intressant eller inte.
En kompetens som du för övrigt tydligen saknar helt.
Sitter en polis med alla fakta framför sig, så är det betydligt enklare att avgöra vad som är intressant.

I detta fallet så är det omöjligt för alla, som inte är insatta, att bedöma vad som är av intresse eller inte.

Åk hem till mamma och sug på tutten nu.
Citera
2017-12-25, 22:08
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Eftersom det tveklöst utretts.

Knappast. Sådana resurser har inte polisen, inte ens i ett mordfall.

Sitter en polis med alla fakta framför sig, så är det betydligt enklare att avgöra vad som är intressant.

I detta fallet så är det omöjligt för alla, som inte är insatta, att bedöma vad som är av intresse eller inte.

Åk hem till mamma och sug på tutten nu.

Du har verkligen koll på hur polisen arbetar....i din enfald.
Hur skulle du som ett tvättäkta proffs ha tacklat utredningsarbetet?
Du hade säkerligen inriktat dig helt på zigenare, polacker och andra s.k undermänniskor förmodar jag.
Därmed hade den nu misstänkta gärningsmannen gått helt fri förmodligen...
Citera
2017-12-25, 22:21
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:

Man kan ställa frågan på ett lite annorlunda sätt; Det gör heller inte en person ointressant, vilket innebär att det måste utredas om det finns något där. En mordutredare måste alltid vara öppen för tänkbara scenarier.

Förhoppningsvis får man hoppas utredarna vänt på den här stenen. Någonstans får man väl utgå ifrån att vad de hittat på plats determinerar resten av utredningen; nu tjatar jag återigen igen om de initiala gripanden som involverade ett flertal gärningspersoner. Polisen verkar, hursomhelst. inte vara helt nöjda med personen som misstänks för det här.
Citera
2017-12-25, 22:35
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Det är en stark koppling att någon som varit fosterbarn hos en familj har dem listade som syskon på facebook? Det kan vara intressant om mostern bor granne med offret men lägg i så fall upp det, namn adress osv så vi andra kan kolla vad vi tycker om teorin.
Var kommer infon om mantorpsryttarna ifrån??
Namnen på de personerna ligger redan här, bläddra en sida bakåt och kolla själv.
Googla flickvännens namn och tidigare ort så får du fram både det och ridskolan, jag har redan lagt upp massa info om du kollar mina tidigare inlägg.
Citera
2017-12-25, 23:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Du har verkligen koll på hur polisen arbetar....i din enfald.
Hur skulle du som ett tvättäkta proffs ha tacklat utredningsarbetet?
Du hade säkerligen inriktat dig helt på zigenare, polacker och andra s.k undermänniskor förmodar jag.
Därmed hade den nu misstänkta gärningsmannen gått helt fri förmodligen...

Du menar att man skulle ge sig fan på att han är skyldig oavsett om han det eller inte och inte kollat andra spår eller samband?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in