2017-12-24, 12:15
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Intressant. Skulle kunna vara den mest intressanta om bilen hitills.

Hitills , släckting ?
Bilen som ingen vet om den ens är inblandad i morden ?
Båtar och bilar både högt och lågt som dras fram utan några som helst bevis .
Skicka ett PM till tryckaren om dina lysande uppslag .
Citera
2017-12-25, 03:06
Medlem
Citat:
Ja, jag kan ju bara tala för mig själv
Åklagaren säger att de inte vet, om E varit själv tror jag dels att de åtal vore väkt nu och dels har jag svårt att se att Edvin hunnit med allt själv. Sen har vi ju stallflickan och mannen vid dammen. ( jag väljer ju att tro på dem).
Inget talar för att det är en släckning. Här har ju spekulerats i både kleti och Petri. Och det kommer det nog att fortsätta göras, men det står ju alla fritt att inte läsa det som skrivs.
Spännande, vad bygger du dina iakttagelse på? Jag tycker att varje tänkbar modell på rackarbil varit uppe. Det känns som varje grön jänkare i landet varit på tapeten här. Att sista bilen som vädrades var en Cadillac beror på att det var en sådan den som var under luppen just då ägde en sådan.

Nu vet jag inte vad du avser med det fetade. Två personer är ju bekräftat släckta. Vad jag syftade på är att om det fanns någon medhjälpare till denna släckning behöver hen inte vara släkt med varken BO eller GM.
Citera
2017-12-25, 11:38
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om detta stämmer, är det bra luskat. Även om kopplingen kanske är vag, är det likväl någon slags koppling.
God Jul!

Tack. Spångsholms frestelse är dessutom vän med en lärare på lunnevad folkhögskola
Citera
2017-12-25, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det är en hel del spridda spekulationer om släktingar, båtar, MC-gäng och bilägare. Det enda som hittills har framkommit är att en person, EG är häktad på sannolika själ för dubbelmord. Samt att det letas efter en mintgrön bil av jänkarmodell.

Vad är det som motsäger att denne EG inte skulle kunna vara ensam GM?
Ifall EG haft någon medhjälpare, vad är det som gör att detta måste vara en släkting?
Den eftersökta bilen tycks de flesta koppla till en Cadillac, Varför?
Jag anser att båten är intressant därför att jag anar att EG + minst 1 person (svågern?) har företagit hemresan via båt. Troligen har man utgått från Borensberg med antingen Hjo, Fagerhult eller Habo som destination. Alternativt har man valt att gå utmed kusten för att slutligen lägga till i Gränna. Ombord på båten fanns då div stöldgods som laptop, surfplatta, plånböcker, kontokort och anteckningsblock innehållande ett antal lösenord. Och lite kontanter!

Att det finns kopplingar mellan Gränna och EG/svågern är ställt utom allt tvivel, problemet är att vi inte vet exakt vilka, förutom att båten varit uppställd i Gränna under ett antal månader. Frågan är om svågern har några anhöriga/släktingar eller annan tydlig koppling till Gränna. Någon polkadetektiv i tråden som vet mer om detta?

Det finns visserligen några Gy*lensv*anar boende i Gränna, men de tillhör en annan gren av svanarna och kan, enl min källa, helt avskrivas som inblandade i detta.

Logistiken är en av flera faktorer som motsäger att det är en ensam GM.

Samtliga EGs medhjälpare måste inte vara släktingar, troligen är dock någon av dem en hyfsat nära släkting.

Jag utgår ifrån att det finns minst 4 personer som är inblandade/har kännedom om vad som hänt.
Citera
2017-12-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Teorier som tidigare har nämnts i tråden, att MGM har tagit fel hus:

(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12
Tackar! Med ledning av länkarna och vad som framgått av Snusmumriken76:s inlägg så är det nog Mantorp 5 som är brottsplatsen. Om inte får vi hoppas att någon rättar!
Citera
2017-12-25, 13:36
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Ombord på båten fanns då div stöldgods som laptop, surfplatta, plånböcker, kontokort och anteckningsblock innehållande ett antal lösenord. Och lite kontanter!
Är detta bara spekulationer från din sida, eller har dettta hittats ombord på båten?
Citera
2017-12-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Är detta bara spekulationer från din sida, eller har dettta hittats ombord på båten?
Det är spekulationer och inget annat!
Ber om ursäkt att jag var otydlig med det. Det kan bli så när julskinkor och dito glögg står på borden...
Citera
2017-12-25, 15:21
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Tack. Spångsholms frestelse är dessutom vän med en lärare på lunnevad folkhögskola

Och vad är kopplingen till E**** ?
Är dessa misstänkta för inblandning i morden på paret Lekander på något vis ?
Då borde du PM:a tryckaren så hen kan meddela sina anonyma källor hos polisen .
Citera
2017-12-25, 16:40
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Och vad är kopplingen till E**** ?
Är dessa misstänkta för inblandning i morden på paret Lekander på något vis ?
Då borde du PM:a tryckaren så hen kan meddela sina anonyma källor hos polisen .

Kopplingen till E? Ja, att att hon är vän med hans mamma och hans bror på Facebook. Att hennes bror är far till det barn som verkar ha haft en uppväxt placering hos The Swans.
Kopplingen till BO, hon bor fyra kilometer från paret, hon och hennes familj är engagerade i handboll, ridning och trav. Samma intressen som som framkommet att paret hade. Samt att hon är vän med en lärare på lunnevad folkhögskola, dvs Tor arbetsplats.

Det står dig fritt att kritisera mina inlägg. Men ett tips, för att inte framstå som löjeväckande, läs dom gärna lite noggrant och tänk ett varv. Ta inte en slumpmässigt utvald menining och bara spy galla på den. Du kommer att framstå som intelligentare om du tänker till ett varv och hittar något som är konstigt på riktigt. Det ska nog inte vara så svårt ska du se. Jag kan både vara snabb och slarvig.

Jag har aldrig sagt att de har med mordet att göra. Jag säger att det är en koppling mellan GM och BO.
Citera
2017-12-25, 18:48
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Kopplingen till E? Ja, att att hon är vän med hans mamma och hans bror på Facebook. Att hennes bror är far till det barn som verkar ha haft en uppväxt placering hos The Swans.
Kopplingen till BO, hon bor fyra kilometer från paret, hon och hennes familj är engagerade i handboll, ridning och trav. Samma intressen som som framkommet att paret hade. Samt att hon är vän med en lärare på lunnevad folkhögskola, dvs Tor arbetsplats.

Det står dig fritt att kritisera mina inlägg. Men ett tips, för att inte framstå som löjeväckande, läs dom gärna lite noggrant och tänk ett varv. Ta inte en slumpmässigt utvald menining och bara spy galla på den. Du kommer att framstå som intelligentare om du tänker till ett varv och hittar något som är konstigt på riktigt. Det ska nog inte vara så svårt ska du se. Jag kan både vara snabb och slarvig.

Jag har aldrig sagt att de har med mordet att göra. Jag säger att det är en koppling mellan GM och BO.

Menining ?
Och ?
Så facebookvänner och alla de som är engagerade i handboll, ridning och
trav i trakten känner varann och är därmed intressanta i utredningen eller vad då ?
Jag ser inte det intressanta överhuvudtaget med att dra upp dessa personer .
Om personerna du nämner inte har med mordet eller brottet i övrigt att göra är
de helt ointressanta i sammanhanget .
Kopplingen mellan E**** och paret Lekander kan vara en helt annan än de du fantiserar om .
Du kommer att framstå som mer intelligent om du inte skriver så mycket skit .
Citera
2017-12-25, 19:14
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Så facebookvänner och alla de som är engagerade i handboll, ridning och
trav i trakten känner varann och är därmed intressanta i utredningen eller vad då ?
Varför skulle de inte vara det, menar du?

Citat:
Om personerna du nämner inte har med mordet eller brottet i övrigt att göra är
de helt ointressanta i sammanhanget .
Ja naturligtvis, men det vet du inte.
Citat:
Kopplingen mellan E**** och paret Lekander kan vara en helt annan än de du fantiserar om .
Självklart kan kopplingen vara en annan, än den Merrybum funderar över. Men det intressanta är disskutionen, inte ditt härjande hit och dit som en jävla idiot.

Tacka Merrybum istället, som faktiskt bidrar till tråden. Vilket inte du gör alls!
Citera
2017-12-25, 20:05
Medlem
Anonymares avatar
Noterar att födelsedagshälsningarna har tagits bort på E.S. Facebook-konto. Hur ska man tolka detta? Att de som skickat hälsning nu fullt upp förstår att han är bortom räddning och att man inte vill skylta med bekantskap med troliga monstret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in