2017-12-25, 11:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han tog inga examina alls. Och Madsen har aldrig haft ett lönejobb utanför sin lilla hobbyverksamhet. Han tog credit för vad andra gjorde. Kort sagt: en förlorare. Han hade inga egna meriter att visa upp. Patetisk typ.

Fast enligt tysken, som kände honom och arbetade tillsammans med honom i verkligheten, var det inte så. När någon påstod det på det forumet, så svarade han så här:

"Ein Blender fällt irgendwann dadurch auf das er nichts auf die Reihe bekommt. Zumindest im technischen Bereich. Solche Leute führen dann trotzdem manchmal sogar Firmen. Stichwort "Das hier ist mein zweiter Mann" (DER die eigentliche Arbeit macht..) PM gehört nach meiner Meinung nicht in diese Kategorie. Der hatte durchaus seine eigenen Fähigkeiten und Zielvorstellungen. Ich schätze es aber so ein das er nicht aufgeben kann. Er kennt das Wort wahrscheinlich gar nicht."

"En bedragare faller förr eller senare igenom på det, att han inte får något gjort. Åtminstone inom det tekniska gebitet. Sådana människor har trots det ibland till och med egna firmor. Nyckelordet är "denne här är min andreman" (den som gör själva arbetet...). PM hörde dock i min mening inte till den kategorin. Han hade rakt igenom sina egna förmågor och sina egna målbilder. Jag skattar honom dock som en som inte kan ge upp. Han känner troligtvis inte ens till begreppet."

Citat:
Sarcasmium
Medlem
Reg: Sep 2016

Ge inte upp hoppet än...

Han som styckade och grillade tanten i våras släpptes lagom till jul.
(FB) Stockholm: Misstänkt styckmord på Vivian Hultberg (våren 2017)
https://www.expressen.se/nyheter/bro...ps-chaufforen/

Ja, jag såg det! Det var faktiskt lite det fallet jag tänkte på...
Senast redigerad av Merwinna 2017-12-25 kl. 11:42.
Citera
2017-12-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag la till lite på inlägget som du citerade, saker som jag inte hört förr.

Jo, men det var inte det jag skrev om. Jag skrev att OM detta är sant, så borde han ha lämnat NÅGRA spår efter sig tidigare. Och det verkar han inte ha gjort, för då skulle de kvinnorna ha kommit fram nu när det är ofarligt. Och när de skulle kunna tjäna stora pengar på att tala ut i olika tidningar. Att det inte har kommit fram NÅGOT sådant, gör att jag inte tror på att M lider av någon sådan störning. Det måste ha hänt något annat där på ubåten.

Det måste ha hänt någonting annat...
Som rättfärdigar en kniv i underlivet och styckning?
Är du på riktigt?
Citera
2017-12-25, 12:21
Medlem
Citat:
Fast enligt tysken, som kände honom och arbetade tillsammans med honom i verkligheten, var det inte så. När någon påstod det på det forumet, så svarade han så här:

"Ein Blender fällt irgendwann dadurch auf das er nichts auf die Reihe bekommt. Zumindest im technischen Bereich. Solche Leute führen dann trotzdem manchmal sogar Firmen. Stichwort "Das hier ist mein zweiter Mann" (DER die eigentliche Arbeit macht..) PM gehört nach meiner Meinung nicht in diese Kategorie. Der hatte durchaus seine eigenen Fähigkeiten und Zielvorstellungen. Ich schätze es aber so ein das er nicht aufgeben kann. Er kennt das Wort wahrscheinlich gar nicht."

"En bedragare faller förr eller senare igenom på det, att han inte får något gjort. Åtminstone inom det tekniska gebitet. Sådana människor har trots det ibland till och med egna firmor. Nyckelordet är "denne här är min andreman" (den som gör själva arbetet...). PM hörde dock i min mening inte till den kategorin. Han hade rakt igenom sina egna förmågor och sina egna målbilder. Jag skattar honom dock som en som inte kan ge upp. Han känner troligtvis inte ens till begreppet."

Ja, jag såg det! Det var faktiskt lite det fallet jag tänkte på...

Jag har aldrig sagt att Madsen är/var en bedragare. Däremot en parasit. Hans små sponsringspengar gick till delar av hans raketer och ubåt. Samt egen levnad. Han har aldrig betalat skatt, och därmed inte en fullvärdig samhällsmedborgare. Den skatt han BORDE betalt ligger hos kronofogden, och den ville han inte betala. Han stod i sin overall och sågade små järnbitar, snurrade runt i raketkaruseller och kallade sig kapten. Jag tvivlar starkt på att han hade nån skepparexamen. Han lekte sig igenom livet. Antingen på ubåten eller i obskyra sexsällskap med inslag av grovt våld. Sen satt han och lekte med sig själv i ubåten medan han tittade på våldsexfilmer. En vidrig liten man.
Citera
2017-12-25, 17:48
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att Madsen är/var en bedragare. Däremot en parasit. Hans små sponsringspengar gick till delar av hans raketer och ubåt. Samt egen levnad. Han har aldrig betalat skatt, och därmed inte en fullvärdig samhällsmedborgare. Den skatt han BORDE betalt ligger hos kronofogden, och den ville han inte betala. Han stod i sin overall och sågade små järnbitar, snurrade runt i raketkaruseller och kallade sig kapten. Jag tvivlar starkt på att han hade nån skepparexamen. Han lekte sig igenom livet. Antingen på ubåten eller i obskyra sexsällskap med inslag av grovt våld. Sen satt han och lekte med sig själv i ubåten medan han tittade på våldsexfilmer. En vidrig liten man.

Du håller på att ringa in ett av psykopatens kännetecken: pseudokompetens.

Psykopater älskar lånta fjädrar, genvägar och parasitism. Se vidare: Madsens titlar, hans löjliga uniform, stödtrupperna som slavade gratis, och hans luftiga ambitioner, luftslotten.

Han var varken ingenjör eller kapten, hans uniform var hemmagjord och meningslös, kompetensen lånade han, och nån rymdfärd skulle han aldrig göra...

Titta gärna på hans amatörmässiga föredrag (30 min, finns på youtube). Han kan inte skapa kontakt med publiken och kollar på skärmen varannan minut, som en jävla högstadieelev... Mkt enerverande.
Citera
2017-12-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du håller på att ringa in ett av psykopatens kännetecken: pseudokompetens.

Psykopater älskar lånta fjädrar, genvägar och parasitism. Se vidare: Madsens titlar, hans löjliga uniform, stödtrupperna som slavade gratis, och hans luftiga ambitioner, luftslotten.

Han var varken ingenjör eller kapten, hans uniform var hemmagjord och meningslös, kompetensen lånade han, och nån rymdfärd skulle han aldrig göra...

Titta gärna på hans amatörmässiga föredrag (30 min, finns på youtube). Han kan inte skapa kontakt med publiken och kollar på skärmen varannan minut, som en jävla högstadieelev... Mkt enerverande.

Tja, du blandar och ger, en psykopat kan vara mycket stringent, i sin profession/ sitt ämne. Nu är sannolikt PM en människa med en autistisk ådra, då blir interaktionen sämre med publik....

Hela hans vuxna liv är en sorglig historia, han skulle behövt mycket stöd, för att kunna leva och verka som han gjorde. När frustrationen tog ut sin rätt, kom KW i vägen......tragiskt!
Citera
2017-12-25, 21:46
Medlem
Delvis OT

Då vare dags för den fösta lyckliga vinnaren... Hanna Nordenswan!!!???
https://twitter.com/i/web/status/945197609177645056

http://www.thankstoscandinavia.org/hanna-nordenswan-kim-wall-memorial-scholar/

https://hannanordenswan.wordpress.com/about/
.
Citera
2017-12-25, 22:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Nyfiken fråga: varför tror du att han så ofta anlitades som föredragshållare, om han nu var så oduglig som du säger?

Han funderade för övrigt på det själv:

https://ing.dk/blog/hoejt-oekonomisk-stofskifte-197235

"Vi har også en helt fantastisk stribe foredrag på vej, og det gør at vi er i den magiske tilstand at vi kan bruge en syndflod af penge, mens den kommer en nogenlunde lige så stærk syndflod ind af den anden ende. Jeg kan godt undre mig over at det er outsideren, piraten, den forkerte, undertegnede Raketmadsen, der får mikrofonen, men det er ikke mig der bestemmer der. Jeg gør bare mit bedste når det sker."

Citera
2017-12-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcasmium
Delvis OT

Då vare dags för den fösta lyckliga vinnaren... Hanna Nordenswan!!!???
https://twitter.com/i/web/status/945197609177645056

http://www.thankstoscandinavia.org/hanna-nordenswan-kim-wall-memorial-scholar/

https://hannanordenswan.wordpress.com/about/
.

All lycka till stipendiaten! från mig.
Citera
2017-12-25, 22:43
Medlem
Citat:
Nyfiken fråga: varför tror du att han så ofta anlitades som föredragshållare, om han nu var så oduglig som du säger?

"Vi har også en helt fantastisk stribe foredrag på vej, og det gør at vi er i den magiske tilstand at vi kan bruge en syndflod af penge, mens den kommer en nogenlunde lige så stærk syndflod ind af den anden ende. Jeg kan godt undre mig over at det er outsideren, piraten, den forkerte, undertegnede Raketmadsen, der får mikrofonen, men det er ikke mig der bestemmer der. Jeg gør bare mit bedste når det sker."

Jag kommer nog aldrig förstå din otroliga beundran för denne sadistiske styckmördare. Förstår du inte att han stängt in en ung kvinna och fullständigt torterat henne till döds? HUR kan du vara så blind för en så uppenbart sjuk vriden hjärna?
Citera
2017-12-25, 23:05
Medlem
Citat:

Han är en manipulativ och duperande Försäljare OCH du tror på varje ord han säger??? Du hör inte att han egentligen tigger mera donationer? Samtidigt som han smickrar dom och utger sig för att vara endast en ödmjuk tjänare som ger allt han orkar och kan ... för donatorerna.

DET ser du/hör du inte? UTAN donationer skulle han svälta och inte längre få leka med sina prylar, klart som fan att han brer på och smörjer dom? Dom föder ju honom!

Har du börjat skriva beundrarbrev ännu? Som journalist har du väl förberedd stolpar i alla fall?
Citera
2017-12-26, 00:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag kommer nog aldrig förstå din otroliga beundran för denne sadistiske styckmördare. Förstår du inte att han stängt in en ung kvinna och fullständigt torterat henne till döds? HUR kan du vara så blind för en så uppenbart sjuk vriden hjärna?

Han är så lätt att tycka om, att det är svårt att få ihop det! För övrigt kan vi vänta med att döma honom tills domstolen har gjort det. Åtminstone i första instans.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han är en manipulativ och duperande Försäljare OCH du tror på varje ord han säger??? Du hör inte att han egentligen tigger mera donationer? Samtidigt som han smickrar dom och utger sig för att vara endast en ödmjuk tjänare som ger allt han orkar och kan ... för donatorerna.

DET ser du/hör du inte? UTAN donationer skulle han svälta och inte längre få leka med sina prylar, klart som fan att han brer på och smörjer dom? Dom föder ju honom!

Nej, det är väl antagligen så. Att han är en mästermanipulatör... att han vet exakt vad han ska säga och skriva för att man ska tycka om honom, och precis som du säger tycka att han är fin och ödmjuk. Men i så fall lider han tamejfan inte av Aspergers. För är det något aspiesar inte kan så är det att ljuga och förställa sig. Det är inte ens många neurotypiska som kan projicera en person på den offentliga duken, som är så vitt skild från den verkliga bakom masken, som M kan. Om det nu är sant, allt det hemska.
Citera
2017-12-26, 00:26
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Vad händer i ärendet? Vilka datum har vi att se fram mot nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in