2017-12-25, 20:20
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
...
Ska utveckla, att Sverige gör/gjorde beror på att man nog delvis inte var beredda på vad som hända skulle...

Jag vet att din tråd inte handlar om detta, men du kan ändå inte komma undan med en sådan felaktig premiss.

Även de personer utan komplett tillgång till samtlig data visste och förstod vad som skedde för 15 år sedan och kunde med lite tankekraft förstå vad som skulle hända om man fortsatte på samma spår. Detta uppdaterade man varje år och blev mer eller mindre förfasad beroende på årets siffror, men man fick ändå ha totalen i åtanke. De med komplett data visste mycket väl hur allt skulle utvecklas om inget radikalt ändrades. Man visste alltså redan 2000 ungefär var vi skulle vara idag och man tog ändå besluten som man tog och ledde oss rakt hit. Reinfeldts regering visste även de ungefär hur dagens situation skulle se ut om de inte la om kursen men valde att istället köra på i ännu högre takt.

Så jo, samtliga i bestämmande positioner var beredda på vad som skulle hända, men de tyckte av olika anledningar att det var värt det, och så har det varit i decennium. Man kände till överrepresentationen i mer eller mindre samtliga av samhällets tjänster, man kände till den lägre sysselsättningen, man kände till svårigheterna med deras olika kulturer, man kände till de olika formerna av bidragsfusk och man förstod vad det skulle innebära för övriga samhället om denna andel tilläts växa sig större. Ändå tillät de det hända.

Däremot stämmer det att folket nog inte förstod, men det berodde mer på avsaknad av information eller tillgång till vinklad eller osann information än en oförmåga att förstå. Det är ju inte nödvändigtvis så att det man "förstått" stämmer med verkligheten om informationen det baserades på var inkomplett eller fel.
Citera
2017-12-25, 20:23
Medlem
Citat:
...

Likt förbannat har man egentligen inte sagt stopp utan gatorna i Milano där jag befinner mig nu (& i Rom var jag för 2 dagar sedan) översköljs med såväl araber som afrikaner.
Framförallt dom sistnämnda.

Varenda jävla gata i storstäderna i Italien är fullt med invällare ifrån framförallt Afrika. Läste dessutom i en av tidningarna här att flyktingkritiska partierna inte alls går bra i landet så min fråga är :

Nu är det, enligt statistiken, inte många som stannar kvar i Italien utan de far vidare upp genom Europa. Orsaken att du just nu ser många där är att det är säsongsverksamhet inom flyktingindustrin precis som i alla andra branscher. Så, för Italien är det en ren vinstindustri. De får ekonomiskt stöd av EU(på riktigt och inte som en chimär som i Sverige) och flyktingar drar iväg frivilligt till övriga Europa och Italien får klapp på huvudet för att de är så duktiga. Givetvis kommer det förr eller senare bita dem i arslet. Vi får hoppas att det gör riktigt ont. Lega Nord lär då vinna en jordskredsseger.
Citera
2017-12-25, 20:34
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisPatrullen42
Det kommer en dag då vi svenskar också kommer behöva fly, sen om det beror på att Ryssland bombar sönder våran land eller på grund av naturkatastrof, den dagen när det sker då kommer vi fly hals över huvud och då vill vi att omvärlden visar medmänsklighet till oss och öppnar sina famnar och hem till oss. Just nu är vi svenskar bortskämda, vi har inte upplevt krig och svält eller riktigt stora naturkatastrofer, men den dagen det sker så hoppas jag inte att trångsynta människor stänger sina famnar när vi behöver hjälpen som mest!

All kärlek till Italien som är hjälte för många som flytt från krig och elände.
Herregud. Hur tänker du?

Om något så kan vi behöva fly TILL Ryssland när muselmanerna tar över.
Citera
2017-12-25, 20:34
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Nu är det, enligt statistiken, inte många som stannar kvar i Italien utan de far vidare upp genom Europa.

Finns det alltså en officiell statistik över hur många invandrare Italien tar emot? Var kan man hitta den?
Citera
2017-12-25, 20:40
Medlem
paggans avatar
Den dagen Gianluigi Buffon får leda landet kommer det bli ordning.
Citera
2017-12-25, 20:57
Medlem
Citat:
...
Ska utveckla, att Sverige gör/gjorde beror på att man nog delvis inte var beredda på vad som hända skulle, att Tyskland tar emot så många migranter beror nog mycket på det dåliga samvetet landet fortfarande har sedan andra världskriget där man i princip är ensamma skurken & det i kombination med Merkel och Naivitet gjorde att det blev som det blev.

Men jag förundras över Italien, detta är ett Balkanland i grund och botten som ändå är ganska patriotiska,
Likt förbannat har man egentligen inte sagt stopp utan gatorna i Milano där jag befinner mig nu (& i Rom var jag för 2 dagar sedan) översköljs med såväl araber som afrikaner.

Varenda jävla gata i storstäderna i Italien är fullt med invällare ifrån framförallt Afrika. Läste dessutom i en av tidningarna här att flyktingkritiska partierna inte alls går bra i landet så min fråga är :

Hur i helvete kan Italien med deras fosterlandskärlek och långt ifrån samma naivitet som Sverige acceptera miljoner immigranter som fullständigt förstör landet??

Om tråden skall vara i politik utrikes så flytta den dit.
Du kan börja med att titta på en karta. Vart ligger Afrika och vart ligger Italien? Efter du gjort det skulle du kanske kunna klura ut svaret på din fråga. Men å andra sidan så tror du att Italien är ett Balkanland så du kanske får problem endå så jag kan hjälpa till. Italien är det absolut närmsta landet om du flyr från östra Afrika och upp genom lybien. Dessutom så har Italien flera stora maffiaorganisationer som bl.a. lever på människohandel. De har dessutom intresse av billig arbetskraft.
Vad gäller Balkan så är det halvön som ligger öster om den italienska halvön på andra sidan adriatiska havet söder om Donau och väster om Turkiet. Området är sedan 700 talet främst befolkat av sydslaver så som kroater, serber osvmen där finns även turkiska folkslag samt albaner och rumäner och greker i syd.

Innan slaverna välde in så var det de gamla romerska provinserna ilyricum, macedionia, trace. Samt Grekland
Senast redigerad av Theoutsider 2017-12-25 kl. 21:02.
Citera
2017-12-25, 20:59
Medlem
borrizs avatar
Eftersom de flyktingarna är i sjönöd så finns det inte så mycket att välja på än att ta folket till hamn.
Trots allt så kan man knappast slänga tillbaka migranterna i Medelhavet och av naturliga själ så kan man inte upprätta läger på Spetsbergen.
Citera
2017-12-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Finns det alltså en officiell statistik över hur många invandrare Italien tar emot? Var kan man hitta den?
Jag kommer inte på vart jag fick tag i den. Jag återkommer till dig.
Citera
2017-12-25, 21:12
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
...
Ska utveckla, att Sverige gör/gjorde beror på att man nog delvis inte var beredda på vad som hända skulle, att Tyskland tar emot så många migranter beror nog mycket på det dåliga samvetet landet fortfarande har sedan andra världskriget där man i princip är ensamma skurken & det i kombination med Merkel och Naivitet gjorde att det blev som det blev.

Men jag förundras över Italien, detta är ett Balkanland i grund och botten som ändå är ganska patriotiska,

Hur i helvete kan Italien med deras fosterlandskärlek och långt ifrån samma naivitet som Sverige acceptera miljoner immigranter som fullständigt förstör landet??

Om tråden skall vara i politik utrikes så flytta den dit.

Personligen tror jag varken Sverige, Tyskland eller Italien har något val. Vi blir straffade av judarna för att vi var neutrala/på fel sida under ww2.
Citera
2017-12-25, 21:18
Medlem
Geordis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Och ändå har italienarna krigat mot araber sedan evigheter. Och är grymt rasistiska överlag jämfört med svensk standard. Samma gäller Spanien. Go figure...
Öppet rasistiska i alla fall. Att svenskar skulle vara mindre rasistiska än annat folk köper jag inte för fem öre. Det är snarare så att svenskar är mindre benägna att vara ärliga om vad de verkligen tycker.
Senast redigerad av Geordi 2017-12-25 kl. 21:22.
Citera
2017-12-25, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbi67
Intressant jag är också i Serbien och håller inte med. Senaste beräkningen var 4200 st av 7000 (en siffra som man kan med stor sannolikhet ifrågasätta)de 2800 tagit vägen kan vi ju fråga vucic. Subotica är inte mångkulturell fri. Storslagsmålet häromveckan där de separerade över 200 till olika städer i Serbien? Beograd centar tomma byggnader som de ockuperat de illegala? Serbien ÄR inte lockande det håller jag med om men där måste de stanna eftersom gränserna är stängda för den illegala smutsen och Vucic klagar inte så länge miljonerna kommer in från EU.

Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Personligen tror jag varken Sverige, Tyskland eller Italien har något val. Vi blir straffade av judarna för att vi var neutrala/på fel sida under ww2.

Judar och kommunister har idag full kontroll över svensk media och kör med massa lögner som gagnar deras politiska agenda. Vänstern ser flyktingar som valboskap även om man inte säger det öppet. Det är ganska smart att ta in 18-20 åriga män då dom får rösträtt, många kommer rösta vänster.
Den stora förloraren är högern och den övre medelklassen som förlorar sin välfärd.
Citera
2017-12-25, 21:40
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Milano, liksom de större delarna av Italien, har blivit en katastrof.

Italienare är, tvärtemot vad Ts tycks tro, inga patrioter. Italienare är ett skräpfolk - sydeuropéer. Sydeuropeer har generellt mer gemensamt med riktiga babbar än med central- och nordeuropéer. Därför är det inte konstigt att de skyfflar in araber och negrer; folk de lättare kan identifiera sig med.
Invandringskritiska partier verkar inte ha någon vidare framtid i Italien heller.

I Italien såg man en hel del afrikaner redan på 80-talet, det kommer jag ihåg ifrån när jag var där på semester med mina föräldrar varje år.
Redan då var afrikanerna en naturlig del av gatubilden.
Nu har jag inte varit i Italien på några år, men jag förmodar att situationen är betydligt värre nu än då.

Att många afrikaner driver omkring på gatorna i Italien är nog en kombination av italiensk inkompentens och byråkrati, samt den flyktingvänliga påvens inflytande över både politik och individ i det italienska samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in