2017-12-25, 17:25
Medlem
...
Ska utveckla, att Sverige gör/gjorde beror på att man nog delvis inte var beredda på vad som hända skulle, att Tyskland tar emot så många migranter beror nog mycket på det dåliga samvetet landet fortfarande har sedan andra världskriget där man i princip är ensamma skurken & det i kombination med Merkel och Naivitet gjorde att det blev som det blev.

Men jag förundras över Italien, detta är ett Balkanland i grund och botten som ändå är ganska patriotiska,
Likt förbannat har man egentligen inte sagt stopp utan gatorna i Milano där jag befinner mig nu (& i Rom var jag för 2 dagar sedan) översköljs med såväl araber som afrikaner.
Framförallt dom sistnämnda.

Varenda jävla gata i storstäderna i Italien är fullt med invällare ifrån framförallt Afrika. Läste dessutom i en av tidningarna här att flyktingkritiska partierna inte alls går bra i landet så min fråga är :

Hur i helvete kan Italien med deras fosterlandskärlek och långt ifrån samma naivitet som Sverige acceptera miljoner immigranter som fullständigt förstör landet??

Om tråden skall vara i politik utrikes så flytta den dit.
Citera
2017-12-25, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
...
Ska utveckla, att Sverige gör/gjorde beror på att man nog delvis inte var beredda på vad som hända skulle, att Tyskland tar emot så många migranter beror nog mycket på det dåliga samvetet landet fortfarande har sedan andra världskriget där man i princip är ensamma skurken & det i kombination med Merkel och Naivitet gjorde att det blev som det blev.

Men jag förundras över Italien, detta är ett Balkanland i grund och botten som ändå är ganska patriotiska,
Likt förbannat har man egentligen inte sagt stopp utan gatorna i Milano där jag befinner mig nu (& i Rom var jag för 2 dagar sedan) översköljs med såväl araber som afrikaner.
Framförallt dom sistnämnda.

Varenda jävla gata i storstäderna i Italien är fullt med invällare ifrån framförallt Afrika. Läste dessutom i en av tidningarna här att flyktingkritiska partierna inte alls går bra i landet så min fråga är :

Hur i helvete kan Italien med deras fosterlandskärlek och långt ifrån samma naivitet som Sverige acceptera miljoner immigranter som fullständigt förstör landet??

Om tråden skall vara i politik utrikes så flytta den dit.

Det kommer en dag då vi svenskar också kommer behöva fly, sen om det beror på att Ryssland bombar sönder våran land eller på grund av naturkatastrof, den dagen när det sker då kommer vi fly hals över huvud och då vill vi att omvärlden visar medmänsklighet till oss och öppnar sina famnar och hem till oss. Just nu är vi svenskar bortskämda, vi har inte upplevt krig och svält eller riktigt stora naturkatastrofer, men den dagen det sker så hoppas jag inte att trångsynta människor stänger sina famnar när vi behöver hjälpen som mest!

All kärlek till Italien som är hjälte för många som flytt från krig och elände.
Senast redigerad av PolisPatrullen42 2017-12-25 kl. 17:39.
Citera
2017-12-25, 17:26
Medlem
kumlafucker84s avatar
För att de är äckliga vänsterpatrask! Det är bara en tidsfråga tills det sker ett terrordåd där med!
Citera
2017-12-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
För att de är äckliga vänsterpatrask! Det är bara en tidsfråga tills det sker ett terrordåd där med!

Historiskt har Italien visserligen haft kommunistiska inslag men jag behöver väl inte påminna dig om Benito Mussolino eller den moderna faschismen i Legia Nord?

Jag tror inte att gemene italienare är vänster, får inte det intrycket men visst. Jag kan ha fel.
Citera
2017-12-25, 17:37
Medlem
Italienare öppnar sina hjärtan för behövande. Dessutom är de skickliga på att kväva terrordåd i sin linda.
Citera
2017-12-25, 17:40
Medlem
Har länge sagt att Italien är nästa land att drabbas. Tack gud jag befinner mig i Serbien stora delar av året där man slipper mångkulturen. Länge leve Serbien. Sen tror jag inte Serbien är så lockande för flyktingar heller. Klagar inte.
Citera
2017-12-25, 17:42
Avstängd
Det är en del av EU:s uppgörelse. Du tror väl för allvar inte att dom kommer stanna i Italien. Vägarna upp i Europa är öppna.
Citera
2017-12-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är en del av EU:s uppgörelse. Du tror väl för allvar inte att dom kommer stanna i Italien. Vägarna upp i Europa är öppna.

Har rest till och från Italien i 10 år och stannar jävla i det länge och jo, dom är ÖVERALLT.
Märk väl, afrikaner. Araberna är väl här i Sverige...
Citera
2017-12-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Italienare öppnar sina hjärtan för behövande. Dessutom är de skickliga på att kväva terrordåd i sin linda.

Dom har klarat sig bra hittills.
Citera
2017-12-25, 17:54
Medlem
Sitter i centrala Milano nu väntar på en bekant och dricker pilsner,
Räknade för skojs skull och av 530 som passerat mig sedan jag öppnade tråden har 291 varit svarta som i afrikanska svarta.
Drygt 50% & då är Milano mindre drabbat än sig Rom och södra italien dit dom når sig.

Accepterar både politikerna och folket detta eller har man börjat ana ett missnöje som (SD,FPÖ,Alternative fur Deutschland med mera)?
Citera
2017-12-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkanpsyko
Har länge sagt att Italien är nästa land att drabbas. Tack gud jag befinner mig i Serbien stora delar av året där man slipper mångkulturen. Länge leve Serbien. Sen tror jag inte Serbien är så lockande för flyktingar heller. Klagar inte.

Intressant jag är också i Serbien och håller inte med. Senaste beräkningen var 4200 st av 7000 (en siffra som man kan med stor sannolikhet ifrågasätta)de 2800 tagit vägen kan vi ju fråga vucic. Subotica är inte mångkulturell fri. Storslagsmålet häromveckan där de separerade över 200 till olika städer i Serbien? Beograd centar tomma byggnader som de ockuperat de illegala? Serbien ÄR inte lockande det håller jag med om men där måste de stanna eftersom gränserna är stängda för den illegala smutsen och Vucic klagar inte så länge miljonerna kommer in från EU.
Citera
2017-12-25, 18:11
Medlem
Ratozs avatar
Alltså Italien var allierade med Tyskland under kriget. De drev det där kriget tillsammans.

Ska du använda historien som argument i en trådstart kanske du faktiskt borde ha läst den aktuella delen av historien.

Särskilt när det rör något alla får lära sig i grundskolan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in