Citat:
Ursprungligen postat av
Undrande87
...
Ska utveckla, att Sverige gör/gjorde beror på att man nog delvis inte var beredda på vad som hända skulle, att Tyskland tar emot så många migranter beror nog mycket på det dåliga samvetet landet fortfarande har sedan andra världskriget där man i princip är ensamma skurken & det i kombination med Merkel och Naivitet gjorde att det blev som det blev.
Men jag förundras över Italien, detta är ett Balkanland i grund och botten som ändå är ganska patriotiska,
Likt förbannat har man egentligen inte sagt stopp utan gatorna i Milano där jag befinner mig nu (& i Rom var jag för 2 dagar sedan) översköljs med såväl araber som afrikaner.
Framförallt dom sistnämnda.
Varenda jävla gata i storstäderna i Italien är fullt med invällare ifrån framförallt Afrika. Läste dessutom i en av tidningarna här att flyktingkritiska partierna inte alls går bra i landet så min fråga är :
Hur i helvete kan Italien med deras fosterlandskärlek och långt ifrån samma naivitet som Sverige acceptera miljoner immigranter som fullständigt förstör landet??
Om tråden skall vara i politik utrikes så flytta den dit.
Det kommer en dag då vi svenskar också kommer behöva fly, sen om det beror på att Ryssland bombar sönder våran land eller på grund av naturkatastrof, den dagen när det sker då kommer vi fly hals över huvud och då vill vi att omvärlden visar medmänsklighet till oss och öppnar sina famnar och hem till oss. Just nu är vi svenskar bortskämda, vi har inte upplevt krig och svält eller riktigt stora naturkatastrofer, men den dagen det sker så hoppas jag inte att trångsynta människor stänger sina famnar när vi behöver hjälpen som mest!
All kärlek till Italien som är hjälte för många som flytt från krig och elände.