2017-12-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Alltså Italien var allierade med Tyskland under kriget. De drev det där kriget tillsammans.

Ska du använda historien som argument i en trådstart kanske du faktiskt borde ha läst den aktuella delen av historien.

Särskilt när det rör något alla får lära sig i grundskolan.

Du kan inte i närheten jämföra Italienarnas moraliska skuld som italienarnas.
Trams.
Citera
2017-12-25, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Varenda jävla gata i storstäderna i Italien är fullt med invällare ifrån framförallt Afrika. Läste dessutom i en av tidningarna här att flyktingkritiska partierna inte alls går bra i landet så min fråga är :

Hur i helvete kan Italien med deras fosterlandskärlek och långt ifrån samma naivitet som Sverige acceptera miljoner immigranter som fullständigt förstör landet??

Fått förstahandsuppgifter att vid ankomsten till Italien så separeras mörkhyade och vita asylsökare. Under förtvivlade protester så registreras svarta för att vara kvar i Italien. Registreringen av ljushyade araber fördröjs och de uppmanas inofficiellt att avvika och ta sig vidare till andra länder i Europa.

Underligt är det. Min gissning är att Italien vill ha en ny underklass med billig arbetskraft utan rättigheter. Enklast om de inte ser ut som Italienare, går att direkt på hudfärgen diskriminera och utnyttja.
Citera
2017-12-25, 18:33
Medlem
Citat:
...
Ska utveckla, att Sverige gör/gjorde beror på att man nog delvis inte var beredda på vad som hända skulle, att Tyskland tar emot så många migranter beror nog mycket på det dåliga samvetet landet fortfarande har sedan andra världskriget där man i princip är ensamma skurken & det i kombination med Merkel och Naivitet gjorde att det blev som det blev.

Men jag förundras över Italien, detta är ett Balkanland i grund och botten som ändå är ganska patriotiska,
Likt förbannat har man egentligen inte sagt stopp utan gatorna i Milano där jag befinner mig nu (& i Rom var jag för 2 dagar sedan) översköljs med såväl araber som afrikaner.
Framförallt dom sistnämnda.

Varenda jävla gata i storstäderna i Italien är fullt med invällare ifrån framförallt Afrika. Läste dessutom i en av tidningarna här att flyktingkritiska partierna inte alls går bra i landet så min fråga är :

Hur i helvete kan Italien med deras fosterlandskärlek och långt ifrån samma naivitet som Sverige acceptera miljoner immigranter som fullständigt förstör landet??

Om tråden skall vara i politik utrikes så flytta den dit.
Itlalien är ett väldigt korupt land med många rika som styr och tjänar på invandringen.
Citera
2017-12-25, 18:33
Medlem
Min teori är att Italien gick med på att ta emot en massa flyktingar i gengäld mot att de slapp lindrigt undan under PIIGS-krisen. 2009 var Italien lika illa ute som Grekland.
Citera
2017-12-25, 18:40
Medlem
Folk i tråden förstår inte omfattningen av ockupationen, alltså svarta är ÖVERALLT.
Det spelar ingen roll vilken stad, nästan så att dom utgör majoritet och det strömmar in hundratusentals nya årligen...
Citera
2017-12-25, 18:46
Medlem
Citat:
Sitter i centrala Milano nu väntar på en bekant och dricker pilsner,
Räknade för skojs skull och av 530 som passerat mig sedan jag öppnade tråden har 291 varit svarta som i afrikanska svarta.
Drygt 50% & då är Milano mindre drabbat än sig Rom och södra italien dit dom når sig.

Accepterar både politikerna och folket detta eller har man börjat ana ett missnöje som (SD,FPÖ,Alternative fur Deutschland med mera)?

Milano, liksom de större delarna av Italien, har blivit en katastrof.

Italienare är, tvärtemot vad Ts tycks tro, inga patrioter. Italienare är ett skräpfolk - sydeuropéer. Sydeuropeer har generellt mer gemensamt med riktiga babbar än med central- och nordeuropéer. Därför är det inte konstigt att de skyfflar in araber och negrer; folk de lättare kan identifiera sig med.
Invandringskritiska partier verkar inte ha någon vidare framtid i Italien heller.
Citera
2017-12-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Min teori är att Italien gick med på att ta emot en massa flyktingar i gengäld mot att de slapp lindrigt undan under PIIGS-krisen. 2009 var Italien lika illa ute som Grekland.

Kan väl vara så att Italien fortfarande sitter hårt fast i stöd från EU och är väl i stort sett livegna. Har väl inte heller någon stark politisk opposition som vrider om debatten.
Citera
2017-12-25, 18:48
Medlem
Citat:
...
Ska utveckla, att Sverige gör/gjorde beror på att man nog delvis inte var beredda på vad som hända skulle, att Tyskland tar emot så många migranter beror nog mycket på det dåliga samvetet landet fortfarande har sedan andra världskriget där man i princip är ensamma skurken & det i kombination med Merkel och Naivitet gjorde att det blev som det blev.

Men jag förundras över Italien, detta är ett Balkanland i grund och botten som ändå är ganska patriotiska,
Likt förbannat har man egentligen inte sagt stopp utan gatorna i Milano där jag befinner mig nu (& i Rom var jag för 2 dagar sedan) översköljs med såväl araber som afrikaner.
Framförallt dom sistnämnda.

Om tråden skall vara i politik utrikes så flytta den dit.

Du har med andra ord inte som tradition att se Midnattsmässan i Rom på Julafton. Påven gjorde det ganska tydligt varför:

När Josef av David släkt, från Nasaret skulle, med sin havande fru Maria åka för att skatteskriva sig. Behövde de lämna sitt hushåll och allt de ägda i det land de var just nu. När de kom till Bettlehem bemöttes de illa och ingen hade rum för paret och det lilla gossebarnet. Påven bad om solidaritet för den händelse som Jesu familj en gång befann sig i.

Italien är kraftigt katolskt styrt och Påven har en ganska stor makt där.
Citera
2017-12-25, 18:51
Bannlyst
Benito Mussolini styr inte Italien, då får man såna problem.
Citera
2017-12-25, 19:00
Medlem
Star Witnesss avatar
Och ändå har italienarna krigat mot araber sedan evigheter. Och är grymt rasistiska överlag jämfört med svensk standard. Samma gäller Spanien. Go figure...
Citera
2017-12-25, 19:08
Medlem
Mackan52s avatar
Va fan ska de göra när deras lagsystem styrs från Bryssel?

De dyker upp i båtar från en ort som inte vill ha tillbaka dem utan pass eller några papper så man vet inte ursprungsorten. De är som radioaktivt avfall som sköljs upp på stranden, nånstans kommer det ifrån men man kan inte skicka tillbaka det dit man tror det kommer ifrån för de vill verkligen inte ha skiten.

Hade jag fått bestämma hade de sålts som slavar vilket Libyen gör, väldigt god entreprenörsanda från deras sida, när livet ger dig citroner, gör lemonad

Om de nu inte vill acceptera friheten de tjatade så mycket om under kolonialismen får de leva i den vite mannens bojor. Rikedom är ingen mänsklig rättighet.
Citera
2017-12-25, 19:11
Medlem
Sardinbruss avatar
Handlar det inte lite om geografi också? De är ju ett land med kust mot Afrika, klart att många kommer dit som första ankomstland. Är inte alls säker på att de FÅR vara där men hur fan ska den lata och korrupta italienska polisen lyckas bli av med dem när de väl stegat i land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in