Citat:
Ursprungligen postat av
April62
Det är en hel del spridda spekulationer om släktingar, båtar, MC-gäng och bilägare. Det enda som hittills har framkommit är att en person, EG är häktad på sannolika själ för dubbelmord. Samt att det letas efter en mintgrön bil av jänkarmodell.
Vad är det som motsäger att denne EG inte skulle kunna vara ensam GM?
Ifall EG haft någon medhjälpare, vad är det som gör att detta måste vara en släkting?
Den eftersökta bilen tycks de flesta koppla till en Cadillac, Varför?
Jag anser att båten är intressant därför att jag anar att EG + minst 1 person (svågern?) har företagit hemresan via båt. Troligen har man utgått från Borensberg med antingen Hjo, Fagerhult eller Habo som destination. Alternativt har man valt att gå utmed kusten för att slutligen lägga till i Gränna. Ombord på båten fanns då div stöldgods som laptop, surfplatta, plånböcker, kontokort och anteckningsblock innehållande ett antal lösenord. Och lite kontanter!
Att det finns kopplingar mellan Gränna och EG/svågern är ställt utom allt tvivel, problemet är att vi inte vet exakt vilka, förutom att båten varit uppställd i Gränna under ett antal månader. Frågan är om svågern har några anhöriga/släktingar eller annan tydlig koppling till Gränna. Någon polkadetektiv i tråden som vet mer om detta?
Det finns visserligen några Gy*lensv*anar boende i Gränna, men de tillhör en annan gren av svanarna och kan, enl min källa, helt avskrivas som inblandade i detta.
Logistiken är en av flera faktorer som motsäger att det är en ensam GM.
Samtliga EGs medhjälpare måste inte vara släktingar, troligen är dock någon av dem en hyfsat nära släkting.
Jag utgår ifrån att det finns minst 4 personer som är inblandade/har kännedom om vad som hänt.