2017-12-23, 17:43
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland

Utöver dammen så har turerna kring båten -

12[/url]

Båten tror jag är en lågoddsare. Men alla teorier är bra och ju fler som spånar om olika ju större chans att hitta en koppling.

Har ni sett att tjejen som varit fosterhemsplacerade hos The Swans. Har släckt i Spångsholm. (Moster) Tänk vilken Jansson frestelse så här till jul. Moster är vän med ett par av Svankanen. Samt vad det verkar annat löst folk från trakten.
Citera
2017-12-23, 18:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Båten tror jag är en lågoddsare. Men alla teorier är bra och ju fler som spånar om olika ju större chans att hitta en koppling.

Har ni sett att tjejen som varit fosterhemsplacerade hos The Swans. Har släckt i Spångsholm. (Moster) Tänk vilken Jansson frestelse så här till jul. Moster är vän med ett par av Svankanen. Samt vad det verkar annat löst folk från trakten.

Var det inte snack också om ett möjligt sammanträffande rörande vinterförvaringsplats för båt och mintgrön bil? (Tanken svindlar...)
Citera
2017-12-23, 19:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Var det inte snack också om ett möjligt sammanträffande rörande vinterförvaringsplats för båt och mintgrön bil? (Tanken svindlar...)

Det vore ju onekligen väldigt spännande

Förövrigt tror jag inte heller att de åkte iväg till en extern slaktplatsen. Jag skojade lite. Men jag tror att det skedde någon annanstans än i huset. Mycket beroende på att det är en rimlig förklaring till att rättstekninker inte ver hur många gärningshen det finns. Jag skrolladr bakåt i tråden ( ibland är det bra att kolla vad som släpptes först, kan vara felaktigt, men kan oxå vara information som skäpotes av enskild polisman, eller innan informationen blev så tillrätta lagd. ). Precis i början finns det ett inlägg om att man sagt på Ekot att de inte bragds om livet på ställer de hittats på.

Så. Om detta skulle stämma har någon så har ju några uppenbarligen varit så dum
Citera
2017-12-23, 19:33
Medlem
Merrybums avatar
När jag klickade upp fostersysterns kusin, från Tranås var min första tanke, shit. Stallflickan.
Citera
2017-12-23, 20:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
../..
I artikeln du nämnde hävdades att fel fastighet hade pekats ut i något sammanhang. Så kan det säkert vara och eftersom jag själv inte har den ringaste lokalkännedom vore det bra om någon här inne kunde bekräfta att jag inte gått helt vilse i pannkakan, se länk nedan!
../..

Teorier som tidigare har nämnts i tråden, att MGM har tagit fel hus:

(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12
Citera
2017-12-23, 22:51
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
När jag klickade upp fostersysterns kusin, från Tranås var min första tanke, shit. Stallflickan.

Nu är jag lite lost. Vem är fostersystern? Det är inte hon som bor i boxholm? Och vem är mostern i Spångsholm? Den är en väldigt liten by, så det är nog inte så svårt att ta reda på vilken koppling hon kan ha haft till BO.
Citera
2017-12-24, 01:25
Medlem
Merrybums avatar
Jag måste säga att Spångsholms frestelse är det närmsta koppling jag någonsin kommit.
Hon bor geografiskt nära broittsoffren, hennes barn spelar hadboll och rider i Mantorp och hon verkar vara engagerad i travet. Hon och Lekandets måste kännt/ kännt till varandra. Och Hon är vän med två i Edvins familj. Hon benämner Edvins fostersystern som syskonbarn.
Jag säger inte att hon har med mordet ätt göra. Men det är en nu känd koppling.
God jul.
Citera
2017-12-24, 04:11
Medlem
Det är en hel del spridda spekulationer om släktingar, båtar, MC-gäng och bilägare. Det enda som hittills har framkommit är att en person, EG är häktad på sannolika själ för dubbelmord. Samt att det letas efter en mintgrön bil av jänkarmodell.

Vad är det som motsäger att denne EG inte skulle kunna vara ensam GM?
Ifall EG haft någon medhjälpare, vad är det som gör att detta måste vara en släkting?
Den eftersökta bilen tycks de flesta koppla till en Cadillac, Varför?
Citera
2017-12-24, 09:30
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det är en hel del spridda spekulationer om släktingar, båtar, MC-gäng och bilägare. Det enda som hittills har framkommit är att en person, EG är häktad på sannolika själ för dubbelmord. Samt att det letas efter en mintgrön bil av jänkarmodell.

Vad är det som motsäger att denne EG inte skulle kunna vara ensam GM?
Ifall EG haft någon medhjälpare, vad är det som gör att detta måste vara en släkting?
Den eftersökta bilen tycks de flesta koppla till en Cadillac, Varför?

Ja, jag kan ju bara tala för mig själv
Åklagaren säger att de inte vet, om E varit själv tror jag dels att de åtal vore väkt nu och dels har jag svårt att se att Edvin hunnit med allt själv. Sen har vi ju stallflickan och mannen vid dammen. ( jag väljer ju att tro på dem).
Inget talar för att det är en släckning. Här har ju spekulerats i både kleti och Petri. Och det kommer det nog att fortsätta göras, men det står ju alla fritt att inte läsa det som skrivs.
Spännande, vad bygger du dina iakttagelse på? Jag tycker att varje tänkbar modell på rackarbil varit uppe. Det känns som varje grön jänkare i landet varit på tapeten här. Att sista bilen som vädrades var en Cadillac beror på att det var en sådan den som var under luppen just då ägde en sådan.
Citera
2017-12-24, 10:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Jag måste säga att Spångsholms frestelse är det närmsta koppling jag någonsin kommit.
Hon bor geografiskt nära broittsoffren, hennes barn spelar hadboll och rider i Mantorp och hon verkar vara engagerad i travet. Hon och Lekandets måste kännt/ kännt till varandra. Och Hon är vän med två i Edvins familj. Hon benämner Edvins fostersystern som syskonbarn.
Jag säger inte att hon har med mordet ätt göra. Men det är en nu känd koppling.
God jul.
Om detta stämmer, är det bra luskat. Även om kopplingen kanske är vag, är det likväl någon slags koppling.
God Jul!
Citera
2017-12-24, 11:16
Medlem
Citat:
Ja, jag kan ju bara tala för mig själv
Åklagaren säger att de inte vet, om E varit själv tror jag dels att de åtal vore väkt nu och dels har jag svårt att se att Edvin hunnit med allt själv. Sen har vi ju stallflickan och mannen vid dammen. ( jag väljer ju att tro på dem).
Inget talar för att det är en släckning. Här har ju spekulerats i både kleti och Petri. Och det kommer det nog att fortsätta göras, men det står ju alla fritt att inte läsa det som skrivs.
Spännande, vad bygger du dina iakttagelse på? Jag tycker att varje tänkbar modell på rackarbil varit uppe. Det känns som varje grön jänkare i landet varit på tapeten här. Att sista bilen som vädrades var en Cadillac beror på att det var en sådan den som var under luppen just då ägde en sådan.
Vore kul att veta vilken typ av raggarbil som söks, vet att en bekant med en 63a impala blå/grön blivit hörd men inte en bekant med en blå/grön 70a firebird, antar att det inte är en muskelbil polisen söker,
Citera
2017-12-24, 11:46
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falken02
Vore kul att veta vilken typ av raggarbil som söks, vet att en bekant med en 63a impala blå/grön blivit hörd men inte en bekant med en blå/grön 70a firebird, antar att det inte är en muskelbil polisen söker,
Intressant. Skulle kunna vara den mest intressanta om bilen hitills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in