2017-12-25, 11:29
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Fast sen varför ska lukaku öppna munnen för när killen enbart gör mål mot mindre klubbar. Varit här en halv säsong, team work , lyssna på tränaren och ta upp skiten efter säsongen. Tror han Zlatan kommer spela 3 säsonger till i United?

Men som sagt, källkritik. Var någon blaska som skrev att aguero tröttnat på att Jesus får mer matcher och kan tänka sig lämna.

Men han har ju, så vitt vi vet, inte öppnat munnen? Eller vet du något mer? Det finns som sagt inte någon källa, det finns inget citat, ingenting. For all we know har han inte sagt ett jota.

Poängen med mitt inlägg var att det inte finns något belägg för att Lukaku sagt något över huvud taget.
Citera
2017-12-25, 11:49
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Alltså, kollar du på Liverpools insläppta mål så kan man ju inte begära något av Klopp, han har organiserat upp det så att alla är bakom boll och försvarar och det är faktiskt 2 eller 3 individuella misstag (speciellt de 2 första ) som gör att Liverpool släpper in målen, sedan om man inte förstår sig på fotboll så kan det se o-organiserat ut när man släpper in 3 mål på 5 min. Men det är som sagt för dåligt spelarmaterial. Liverpool har bara släppt in 2 mål i ligan(1-4 segern på London stadium och Chelsea hemma) bortsett straffmål efter Tottenham borta då Klopp och spelarna hade möte för att lösa det defensiva problem de hade.

Man ber om för mycket om Klopp ska ro hem massa titlar med detta laget, Liverpool är en klubb som inte ens är ett givet CL lag, men han har på dessa år tagit klubben framåt. Spelar slutspel i CL och man dominerar varje match man spelar (enda matchen Lfc verkligen varit dåliga är mot Spurs). Erik Niva var inne på att Liverpool aldrig kommer ifrån en match med mer poäng än vad de är värda, utan ofta kommer ifrån matchen med mindre än de förtjänar. Det är då inte mycket kvar att utveckla innan man når toppen om man dominerar match efter match.

Dåligt fotbollsöga skulle jag säga att du har om du tycker som du skriver. Eller så har du inte sett Lfc tillräckligt och gått på medias vinkling om Klopp och Lfc. Men faktiskt så är försvaret avsevärt mkt bättre idag än för 2 månader sedan, så Klopp jobbar iaf på problemet jämfört med Wenger.

Vems fel är det att spelarmaterialet är för dåligt? Varför har Klopp inte värvat bättre spelare?

Det är knappast någon nyhet att försvarsspel inte är Klopps paradgren. Spelar man på det sätt Klopp gör så riskerar man släppa in mycket mål. Det är lätt att skylla på individuella misstag, men när de sker så ofta så lär det knappast vara hela sanningen. Sätt Lovren i exempelvis Chelsea eller United istället och jag tror inte att han skulle göra tillnärmelsevis lika många misstag.
Citera
2017-12-25, 12:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Alltså, kollar du på Liverpools insläppta mål så kan man ju inte begära något av Klopp, han har organiserat upp det så att alla är bakom boll och försvarar och det är faktiskt 2 eller 3 individuella misstag (speciellt de 2 första ) som gör att Liverpool släpper in målen, sedan om man inte förstår sig på fotboll så kan det se o-organiserat ut när man släpper in 3 mål på 5 min. Men det är som sagt för dåligt spelarmaterial. Liverpool har bara släppt in 2 mål i ligan(1-4 segern på London stadium och Chelsea hemma) bortsett straffmål efter Tottenham borta då Klopp och spelarna hade möte för att lösa det defensiva problem de hade.

Man ber om för mycket om Klopp ska ro hem massa titlar med detta laget, Liverpool är en klubb som inte ens är ett givet CL lag, men han har på dessa år tagit klubben framåt. Spelar slutspel i CL och man dominerar varje match man spelar (enda matchen Lfc verkligen varit dåliga är mot Spurs). Erik Niva var inne på att Liverpool aldrig kommer ifrån en match med mer poäng än vad de är värda, utan ofta kommer ifrån matchen med mindre än de förtjänar. Det är då inte mycket kvar att utveckla innan man når toppen om man dominerar match efter match.

Dåligt fotbollsöga skulle jag säga att du har om du tycker som du skriver. Eller så har du inte sett Lfc tillräckligt och gått på medias vinkling om Klopp och Lfc. Men faktiskt så är försvaret avsevärt mkt bättre idag än för 2 månader sedan, så Klopp jobbar iaf på problemet jämfört med Wenger.
Och vems fel är det att spelarmaterialet är för dåligt då? Själv skyller jag det på klopp men det kanske är orättvist? Har såklart 0 insyn i hur dem sköter transfers där men att spelarna är för dåliga är ju inget nytt. Det har dem varit ända sedan han kom dit och han har gjort 0 för att förbättra det. Det saknas en vänsterback en mittback och en bra målvakt. Klopp verkar ju utåt iallafall försvara dessa positioner och spelare som tillräckligt bra.

Sen håller jag ändå inte med om att dem är välorganiserade. Är man det så tappar man inte matcher så ofta som man gör. Detta har ju varit ständigt återkommande under hela klopps tid i liverpool med hawaii matcher. Kan inte bara skyllas på individuella misstag. 3-0 blev 3-3 mot sevilla. Man tappade 3-1 mot bournemouth. Arsenal matchen nu senast. Ett välorganiserat lag blir inte ständigt inblandade i dessa matcher. Kan hända en enstaka gång men sällan ser du juventus barca manchesterlagen osv vara inblandade i den typen av matcher.

De gånger liverpool håller nollan gör man det genom sitt dominanta anfallsspel som gör att motståndarna knappt får anfalla.
Citera
2017-12-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Vems fel är det att spelarmaterialet är för dåligt? Varför har Klopp inte värvat bättre spelare?

Det är knappast någon nyhet att försvarsspel inte är Klopps paradgren. Spelar man på det sätt Klopp gör så riskerar man släppa in mycket mål. Det är lätt att skylla på individuella misstag, men när de sker så ofta så lär det knappast vara hela sanningen. Sätt Lovren i exempelvis Chelsea eller United istället och jag tror inte att han skulle göra tillnärmelsevis lika många misstag.

Jag håller inte med om att Liverpools spelarmaterial är dåligt.
Till Klopps försvar skall sägas att finns en spelare tillgänglig som han verkligen vill ha, så tror jag plånboken öppnas. Däremot köps inget som han inte vill ha.

Sedan går det alltid att diskutera värvningar. Vem har fått mest för pengar! ManU som köper Lukaku eller Liverpool som köpte Salah!

Knappast prislappen som avgör om en spelare passar in i ett lag.
Citera
2017-12-25, 12:18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Men vafan var ju nästan exakt det jag skrev. Såg inte att det svaret fanns när jag gick in för att svara på inlägget. Great minds think alike eller något sådant antar jag

Som sagt vet inte vem hur transfers sköts i pool men tex karius känns ju definitivt som hans värvning så den får han ta på sig. Van dijk soppan är jag mer tveksam. Robertson likaså.
Citera
2017-12-25, 15:00
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag håller inte med om att Liverpools spelarmaterial är dåligt.
Till Klopps försvar skall sägas att finns en spelare tillgänglig som han verkligen vill ha, så tror jag plånboken öppnas. Däremot köps inget som han inte vill ha.

Kanske inte. Sanningen ligger kanske någonstans mittemellan för dåligt spelarmaterial och för dålig organisation. Om vi fortsätter med Lovren som exempel - han måste ju ha gjort en hel del rätt när han var i Southampton, och nu tycks han inte gå att känna igen. Har han plötsligt blivit sämre eller ligger felet någon annanstans? Är Lovren så himla mycket sämre än, exempelvis, Burnleys Ben Mee?

En annan jämförelse man kan göra är med Smalling i United. De flesta verkar vara överrens om att Smalling inte egentligen bör vara nära en startelva i ett topplag. Han gör det, trots sina begränsningar, trots allt ganska bra. Hade han klarat sig lika bra i Liverpool? Jag har mina tvivel.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men vafan var ju nästan exakt det jag skrev. Såg inte att det svaret fanns när jag gick in för att svara på inlägget. Great minds think alike eller något sådant antar jag

Som sagt vet inte vem hur transfers sköts i pool men tex karius känns ju definitivt som hans värvning så den får han ta på sig. Van dijk soppan är jag mer tveksam. Robertson likaså.

Haha, antar det!
Citera
2017-12-25, 15:33
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.bbc.com/sport/football/42471129

Citat:
Austin caught Huddersfield keeper Jonas Lossl in the face with his boot in Saturday's 1-1 Premier League draw.

The 28-year-old, Saints' leading scorer this season with six goals, will miss games against Tottenham, Manchester United and Crystal Palace.

BBC kan man väl lita på, eller?
Citera
2017-12-25, 15:40
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Ja, nu är ju inte Lfc en klubb som kör samma face som chelsea, United och city gör som betalar hutlösa överpriser, kostade inte Salah och VNL ungefär lika mycket ? Dessutom är det större skillnader ekonomiskt klubbarna du jämför med Lfc jämfört med spelmässigt, United är 7 (?) P före Lfc med miljarder mer spenderat, båda vidare i CL, så vilka har egentligen sett till förutsättningar presterat bäst ?

Nu spelar ju Klopp en anfallsfotboll som gör att backlinjen behöver stå högt, i United eller Chelsea så är det försvarsfotboll som gäller och förlita sig på individuella prestationer i anfallet istället. Såklart är det lättare för en back att skina i ett defensivt lag än ett offensivt. Dock så har ju Klopp försökt få in VVD i somras och han ville inte ha någon annan bara för att det ska köpas, LFC verkar ha siktet inställt på att lösa han nu i januari istället.

Sedan oktober månad efter Spurs så har Klopp jobbat med försvaret och under 2 månader utvecklat det mer än många andra manager gör under en säsong. Så det verkar som om ni helt enkelt inte är tillräckligt insatta.
Citera
2017-12-25, 16:51
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ja, nu är ju inte Lfc en klubb som kör samma face som chelsea, United och city gör som betalar hutlösa överpriser, kostade inte Salah och VNL ungefär lika mycket ? Dessutom är det större skillnader ekonomiskt klubbarna du jämför med Lfc jämfört med spelmässigt, United är 7 (?) P före Lfc med miljarder mer spenderat, båda vidare i CL, så vilka har egentligen sett till förutsättningar presterat bäst ?

Nu spelar ju Klopp en anfallsfotboll som gör att backlinjen behöver stå högt, i United eller Chelsea så är det försvarsfotboll som gäller och förlita sig på individuella prestationer i anfallet istället. Såklart är det lättare för en back att skina i ett defensivt lag än ett offensivt. Dock så har ju Klopp försökt få in VVD i somras och han ville inte ha någon annan bara för att det ska köpas, LFC verkar ha siktet inställt på att lösa han nu i januari istället.

Sedan oktober månad efter Spurs så har Klopp jobbat med försvaret och under 2 månader utvecklat det mer än många andra manager gör under en säsong. Så det verkar som om ni helt enkelt inte är tillräckligt insatta.

Jag kanske har tolkat ditt svar tokigt, men menar du att Liverpool inte har råd att värva en eller två ruskigt bra försvarare? Om de nu har råd, vilket de förstås har, kan man verkligen försvara deras beslut att inte värva med att de "inte jobbar så"?

Jag tycker inte att skylla på förutsättningar riktigt håller, när Liverpool har haft möjlighet att värva duktiga spelare men har valt att inte göra det. Liverpool och Klopp har ju delvis själva skapat sina egna förutsättningar genom passivitet.

Alla andra har sett att detta är något de måste jobba på ända sedan början av förra säsongen. Menar du att det är först i år, i oktober, som Klopp börjat jobba på försvaret?
Citera
2017-12-25, 18:04
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:

Vi andra kanske inte är tillräckligt insatta, det är fullt möjligt. Kan inte du, som är insatt, berätta om hur och varför Klopp började jobba med försvarsspelet för just två månader sedan. Han har ju ändå varit där ett tag. Tycker du, som liverpoolsupporter och insatt, att han kunde börjat ännu tidigare eller hade det varit att gå för snabbt fram?
Citera
2017-12-25, 18:32
Avstängd
Halloween2s avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/4d1yJg/flera-som-stor-sig-pa-deras-beteende

Samtidigt skriver Daily Mail nu att medarbetarna – vars arbetssysslor normalt sett handlar om att se över stjärnornas hus när de är bortresta, eller hjälpa till vid dopningstester – på senare tid till och med blivit ombedda att åka i väg och köpa tandkräm (!) åt vissa spelare.

”Äldre spelare som Zlatan Ibrahimovic, lagkaptenen Michael Carrick och Ashley Young börjar störa sig på vissa av sina lagkamraters beteende och även på yngre spelare från akademin”, skriver Daily Mail.

– Vissa av spelarna ser totalt vilse ut så fort de ska beställa saker. Det får en att fundera på vad som hade hänt om de hamnat i klubbar som Rochdale eller Burnley. De hade förmodligen bara suttit i ett rum och sett förvirrade ut, säger källan.

äckligt.
Citera
2017-12-25, 18:36
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/4d1yJg/flera-som-stor-sig-pa-deras-beteende

Samtidigt skriver Daily Mail nu att medarbetarna – vars arbetssysslor normalt sett handlar om att se över stjärnornas hus när de är bortresta, eller hjälpa till vid dopningstester – på senare tid till och med blivit ombedda att åka i väg och köpa tandkräm (!) åt vissa spelare.

”Äldre spelare som Zlatan Ibrahimovic, lagkaptenen Michael Carrick och Ashley Young börjar störa sig på vissa av sina lagkamraters beteende och även på yngre spelare från akademin”, skriver Daily Mail.

– Vissa av spelarna ser totalt vilse ut så fort de ska beställa saker. Det får en att fundera på vad som hade hänt om de hamnat i klubbar som Rochdale eller Burnley. De hade förmodligen bara suttit i ett rum och sett förvirrade ut, säger källan.

äckligt.

Bortskämda snorvalpar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in