2017-12-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Visst om ”jag vet inte” är det vinnande svaret på alla frågor.
Är det mitt enda svar på alla frågor?
Citera
2017-12-23, 23:05
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Ja. Detta fungerar på både rund och platt jord.

Hmm, exakt VAD fungerar både på en klotformad och en platt jord?
Du är dock inte helt fel ute ska du veta!
Citera
2017-12-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Boldogg kommer att svara "jag vet inte". Det har varit standardsvaret varje gång, även om vi har lagt svaret i munnen på´n.

Ska bli intressant att se om jag svarade före boldogg.
Dina standard svar är: hur lång är ekvatorn? Idiot. Korkad. Okunnig. Låg, mellan och högstadie, grundskolematematik.
Citera
2017-12-23, 23:12
Medlem
Citat:
Dina standard svar är: hur lång är ekvatorn? Idiot. Korkad. Okunnig. Låg, mellan och högstadie, grundskolematematik.
Ja, och alla dem står jag för när det gäller dig. Matematiken har du aldrig kunnat tillämpa.
Ekvatorns längd har du svarat på, du gav då själv en siffra som UTESLUTER att jorden kan vara platt.
Men det tror jag inte att du begrep.
Citera
2017-12-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag är fullkomligt övertygad om att boldogg (och många andra) inte trollar utan att han verkligen vill att jordens ska vara platt för att det ger dem någon form av mening med livet.

Vad jag tycker är fascinerande är hur människans psyke fungerar. Rent intellektuellt och kunskapsmässigt finns det ingen som helst tvekan om jordens form. Trots detta finns det människor som har någon form av skyddsfilter som förhindrar deras hjärnor att ta in verkligheten. Deras tro och vilja övertrumfar på något sätt fakta. Deras vilja att bekräfta "skapelsen" är starkare än något så simpelt som att vi kan triangulera avstånd. Det handlar om en väldigt kraftig förträngningsmekanism som jag finner både fascinerande och väldigt skrämmande.
Du beskriver dig själv. Du talar om att triangulera men utesluter i din egen modell just det som du insisterar på att andra ska tillämpa. 'It's okay when we do it!'
Citera
2017-12-23, 23:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, i alla väsentliga frågor om den platta jorden.
Citera
2017-12-23, 23:14
Medlem
Citat:
Nej, ibland tramsar du. Vettiga kommentarer och svar på frågor har du aldrig klarat av.
Citera
2017-12-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Hmm, exakt VAD fungerar både på en klotformad och en platt jord?
Du är dock inte helt fel ute ska du veta!
Du vet alltså inte vad jag pratar om, men du vet att det är fel.
Citera
2017-12-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Ja, och alla dem står jag för när det gäller dig. Matematiken har du aldrig kunnat tillämpa.
Ekvatorns längd har du svarat på, du gav då själv en siffra som UTESLUTER att jorden kan vara platt.
Men det tror jag inte att du begrep.
Jag gav den siffra jag hade och tror är riktig.
Citera
2017-12-23, 23:17
Medlem
Citat:
Välkommen till tråden. Jag håller med dig. Men varken rund eller platt jord kan utnyttja avståndet till polstjärnan då det inte fungera i verkligheten, därav har globjorden uteslutit avståndet till polstjärnan trots att de påstår att avståndet är känt.

Nja, redan vikingarna navigerade efter polstjärnan utan att veta avståndet dit. Det som är intressant med avståndet är just att det är så långt bort att det blir försumbart i jämförelse mot sträckan i sidan man seglar.

Men du kan inte förstå sambandet mellan att avståndet är väldigt stort och det är irrelevant till storlek. Det är rätt vanligt i vetenskapen utanför Sundyberg att man försöker få bort så många faktorer som möjligt och använda helst en och räkna på. Det blir så otroligt mycket enklare.

På en platt jord blir det dock inte så att avståndet blir irrelevant. Där blir det snarare nödvändigt att veta avståndet för att navigera efter polstjärnan. Mao så länge du hävdar att den kvittar så erkänner du att jorden är rund, och säger du en siffra så kan vi motbevisa den och jorden är följdaktningen inte platt. Så gör vilket du vill, just nu säger du att jorden är rund.
Citera
2017-12-23, 23:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
Dina observationer går ut på att arrangera förutsättningarna så att de passar din agenda.

Nej. Förklara gärna om du kan.

Citat:
Jag vet inte varför avståndet inte är känt.

Jaha.

Citat:
Triangulera? Du utesluter ju en del av triangenl när det gynnar din agenda.

Nej.
Förklara varför avståndet till polstjärnan inte är känt om vi vet vinkeln till den från två olika punkter.

Citat:
Du vet alltså inte vad jag pratar om, men du vet att det är fel.

Förklara gärna.
Citera
2017-12-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ja, i alla väsentliga frågor om den platta jorden.
Tur att du tog med ordet 'väsentliga', det öppnar ju för tolkning. Eftersom mitt svar i de flesta fallen inte har varit 'jag vet inte' kan du ju själv avgöra vad som är väsentligt. Bekvämt för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in