2017-12-18, 13:49
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theterm123
Lycka till vännen. Följer i min tystnad

Tack gubben! Börjar kanske bli dags för en bild-update till dig?

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Jag blir sugen på att slänga in primobolan vid en eventuell framtida kur. Hur upplever du ökningen av kollagensyntesen med primobolan i jämförelse med när du körde NPP?

Har haft problem med axeln i perioder efter att jag krossade den totalt i en olycka. Märks nu när vikterna ökar för varje pass att smärtan kommer tillbaka vid tunga lyft. Så jag ser ett visst intresse för primobolan i framtiden. NPP/deca är jag inte speciellt sugen på med tanke på hur mycket det minskar HPGA.

I och med att du verkar uppskatta primobolan samt har dragits med skador om jag uppfattat det rätt, tänkte jag att du är rätt person att fråga.

Kollagensyntesen påverkas mer intensivt vill jag påstå med nandrolone, på NPP tar det knappt en vecka innan jag känner av tydliga förbättringar i ledhälsan.
Primon känns inte lika intensiv, den täcker mina behov på den fronten galant. Den tar längre tid att verkligen ge full effekt i detta avseende men väl där så märker jag framförallt att det "knastrar" mindre i lederna på primon. Jag tycker dock att primon ger mig en avsevärt mycket snabbare återhämtning än nandro på leder som fått jobba lite för intensivt under något pass och börjat ömma.

Gällande skador i allmänhet och krossade axlar i synnerhet är det svårt å säga på rak arm huruvida primo eller nandro skulle bidra till förbättring.
Axeln är så jäkla intrikat uppbyggd med allt som går genom axelled osv så det är mycket som kan ställa till besvär där och inte allt går att förbättra eller rehabilitera med hjälp av en uppreglerad kollagensyntes och sänkt inflammationsgrad.
Jag tror dock att med rätt kombination av näring, träning och medicinsk behandling att de flesta åkommor och skador kan förbättras. Oftast är det träningen som förstör, ibland kombinationen av träning och dålig näring. Det är sällan fel val av prepp är den huvudsakliga orsaken till dåliga rehabresultat.

Primon är dock alltid värd att inkludera i sina kurer om du frågar mig. Bara faktumet att du slipper noja över att x antal veckor kan försvinna pga sjukdom är ju värt besväret. Dosmässigt räcker 4mg/kgkv fint för att nå dessa goda effekter, vilket blir typ 1,3k/mån omräknat i pengar om du väger runt 85kg.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-18, 16:20
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Ny vecka - Ny update

Resultaten fortsätter förbluffa och välmåendet är på topp - har aldrig varit mer nöjd. Respekten för tren är lika stor, om inte större, men jag hade väntat mig en långt mer ansträngande uppsättning sides. Kanske ska försöka skippa jinxa mig själv nu haha men det här är ju helt klart en av de roligaste stackar jag kört.
Innan jag går vidare i dagens inlägg tar vi stats.

Vikt: 89,4kg
BF: 11% uppskattningsvis, upplevs som stabiliserad
Allmänhälsa: 5/5
Styrka: 5/5 - Blir fortfarande starkare på varje pass
Allmän form: 4/5

Blodtryck: 118/82*
*Blodtrycket mäts varje morgon innan jag rest mig, direkt i sängen, och ett genomsnitt dras över dagarna från senaste rapport.

Som ni ser har jag gjort ett ganska stadigt kliv uppåt
i vikt utan att ha byggt något fett. Jag tror att det beror på ett något ökat socker-intag som brukar ske runt jul med följande mat-traditioner. Har inte slarvat så särskilt mycket men det behövs å andra sidan inte så mycket när man normalt sköter det mer eller mindre till max för att min kropp ska reagera med något kilo extra i vätska men sen är det väl framförallt faktumet att jag upplever att fettförbränningen har avstannat i tempoutveckling och kanske återgått något i grad som följd av det ökade kaloriintaget, detta gör att jag inte tappar så mycket fett mellan vägningarna varpå utvecklingen av LBM framstår mer markant eftersom man oftast bara kan mäta sin totalvikt.
Jag ligger dock bra till på fettprocenten som det är nu och kroppen mår bra. Ska göra en ny läsning på några värden som jag vill bevaka mer frekvent så förhoppningsvis kommer ett inlägg om mina blod- och hormonvärden i veckan.

Gällande kurupplägget har jag gjort ett litet tillskott i form av oxandrolone ("Anavar®") från Pro Oral om 20mg ed. Nu ser alltså stacken ut såhär:

350mg Primo E ew (Pro Oil)
525mg Cutstack (175mg tren ace, 175mg test prop, 175mg mast prop) (Pro Oil)
20mg Oxandrolone ed (Pro Oral)
0,8mg Anastrozole eod (Teva från Svenskt Apotek)
0,25mg Cabergoline ew (Teva från Svenskt Apotek)
1,5iu GH ed + 1,5iu 45min post workout (Norditropin från Svenskt Apotek)
500mcg BPC 157 ed
750iu hCG ew (Organon från Svenskt Apotek)

Tanken var att sätta in oxandrolonet i januari när jag sätter ut cutmix och växlar över till test cyp och primo men då jag kommer växla mellan korta och långa estrar och inte har utrymme i tid att överbrygga långa plus korta estrar valde jag att sätta in oxandrolonet tidigare och låta det överbrygga bytet mellan estrar. Om allt går som planerat kommer jag bara köra två sista sticken av cutstack tillsammans med test cyp och sen öka dosen primo så jag landar på 525mg ew och slipper förhoppningsvis se någon stagnering på vikt och utveckling till slutet på feb/början av mars då jag tänker sätta in oxar på låg dos samt dra ner på testo och primo till 350mg ew.
Som ni ser har jag också satt in hCG då jag tänkte det kunde va fint att fylla ut julgranskulorna så här till jul, den löper alltså parallellt med trennet som ni kanske kunde gissat.
Jag har än så länge inte känt något behov av att reglera dosen anastrozole för att hantera östradiol-ökningen som sker vid tillförandet av hCG, vi får se vad mätningarna säger här i veckan också.

Jag har fått lite kommentarer som "Nu är du fast på trentåget va?" eller frågor som "Blir svårt å köra utan trennet nu va?" så jag tänkte jag skulle redogöra min åsikt då det kanske finns fler som tänker samma.
Den brutala utveckling jag får just nu av den här cutstacken är mer än vad jag behöver, långt mer. Att jag gör det här nu beror väl på lika delar nyfikenhet som "man lever bara en gång"-mentaliteten. Som ni vet är det här ett väldigt stort intresse för mig - dvs att lära sig hur man verkligen kan styra kroppens utveckling och effektivitet och att för mig inte har personlig erfarenhet av världens absolut mest kontroversiella och älskhatade prepp känns galet.
Men som det ser ut nu visar kroppen inga tecken på att stanna av i utveckling, det känns som att jag kan se skillnad från dag till dag i spegeln, så när jag är klar med trenvändan i januari kommer jag med all sannolikhet att ha nått en nivå av LBM som överskrider den jag ämnar gå med året om. Det som behövs är vidare slipning på all muskulatur runtom på kroppen som inte hör till marklyftsvikterna eller bicepsmåtten men som i allra högsta grad bidrar till ett väldigt mycket mer proffsigt atletiskt kroppsuttryck om ni förstår hur jag menar. Framförallt så bidrar det till en extremt mycket mer hälsosam och stark kropp, vilket betyder mindre skador och smärtor framåt 50-strecket. Sånt som sådana som jag faktiskt fäster vikt vid.
Hur som helst vad jag försöker säga är att jag kommer inte behöva köra tren igen för jag vill inte växa mer än någonstans runt 90kg/10%, det kommer räcka mer än väl för mig och med en grym form kan detta vara långt mer än nog. Efter det blir det inte praktiskt hållbart för mig.

Visst om man tappar sig igen och slinker ner på 85/14 eller därikring vilket tidigare har visat sig va en anhalt om jag börjar förslappa mig duktigt, så kan det garanterat hända att jag bjuder hem Cutvironet på fika igen.
Annars kommer min vanliga mix av testo, gh och primo ta mig vääääldigt långt. Att toppa det med några vändor lågdos oxymetholone (oxar) eller oxandrolone är som skräddarsytt för någon som har nått sin volym men vill slipa fram den riktigt vassa formen. (När jag säger vass form så menar jag inte låg fettprocent utan en grymt bra utvecklad fysik där inte bara de stora muskelgrupperna är definierade utan att styrkan finns på alla parametrar)

I morse kördes det ben. Helt våldsamt va styrkan gjort sig märkbar på den här fronten. Har aldrig kunnat göra så här strikta rörelser med så bra fokus, kontakt, pump och muskelaktivitet, på de vikter jag kör på nu. Dessutom som sagt med negativ träning i varje repetition vilket alla vet är så satans mycket jobbigare att göra än att studsa med vikterna. Lugnt och kontrollerat med maximalt fokus på mind-muscle connection gör att varje set nuförtiden är ett sant nöje att utföra.
Jag har dock märkt av att jag blivit lite väl ivrig i takt med utvecklingen de senaste veckorna vilket har lett till att jag fått dra av på tempot lite efter att ha belastat lite väl på fel ställen, tack vare kuren har ju kroppen återhämtat sig inom 36h av vila och sedan kan träningen återgå.

En till positiv effekt som har gjort sig väldigt tydlig senaste veckan är kontrollen över musklerna, i brist på bättre sätt att uttrycka mig på.
Vad jag menar är att man behöver synkronisera hjärnan med alla muskelfibrer i varje muskel för att kunna få ut maximal effekt ur muskeln. De flesta som inte tränar har tillgång till sina musklers effekt i lägre grad än någon som tränar regelbundet med någon form utav tyngre fysisk belastning. För mig är det som att jag verkligen har kontakt ut i varenda fiber just nu. Detta har medfört att vissa övningar som jag har haft småsvårt tidigare att verkligen hitta rätt kontakt i nu helt plötsligt känns annorlunda som natt och dag gällande muskelkontakt. Jag undrar om det nu beror på trennet eller om detta är en effekt som hade uppstått pga min situation samt min nuvarande behandling i allmänhet. Känslan i kroppen som uppstod en vecka in på trennet är olik någon annan jag tidigare upplevt med andra prepp så det är ren gissning här för mig - kan bero på trennet men behöver inte.
Hur som helst så är det i alla fall jävligt kul att träna och det känns toppen att dessa relativt låga doser kan ge sådana här resultat. Ser fram emot nästa bröst-pass och en formbild att jämföra från bröstpasset innan.

Simma lugnt amigos!

-Alfred
Citera
2017-12-19, 19:49
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Tisdag aka "Tittie tuesday"

Kör på stats direkt, blir ingen lång update idag.

Vikt: 89,8kg
BF: 11% - Uppskattningsvis, upplevs som stabiliserad
Styrka: 5/5 - Fortfarande inga tecken till avmattning på styrkeutvecklingen
Blodtryck: 121/81*
*Blodtrycket mäts varje morgon innan jag rest mig, direkt i sängen, och ett genomsnitt dras över dagarna från senaste rapport.

Idag har pattarna motionerats riktigt fint. Såpass till och med tydligen att en tjej 35-40 ish på gymmet som sneglat lite på mig i speglarna ett tag i tron att jag inte ser kom fram till mig och lite blygsamt undrade om jag hade några tips för att hjälpa henne bygga mer bröstmuskulatur.
Det är så knäppt hur man når en viss gräns på formen och sen börjar folk nästan gravitera mot en förutsatt att man klär sig i ett vänligt smajl och avslappnad framtoning, jag klagar inte för det stryker ju egot medhårs något rejält men det är en väldigt lustig företeelse.

På bieffekt-sidan har det börjat skönjas håravfall. Jag undrade faktiskt varför håret satt så bra då DHT-derivat brukar ge ganska snabb effekt på just håravfallet.
Kvalitén på håret har försämrats lite i takt med att trennets effekt har ökat. Nu oroar jag mig inte nämnvärt mycket över håravfall men jag tänkte att det kan va värt å ta upp alla aspekter av kurandet i rapporten för att inte glorifiera eller försöka försköna preparatens alla effekter.
Det är inget rasande tempo med stora tussar som släpper utan bara en ökad mängd hårstrån i borsten på morgonen efter dusch.
Vidare kan jag glatt meddela att anavaren redan har börjat nypa! Så skönt å kunna lita på ett märke och att man får det man vill ha.
Det är främst knipet i ländryggen som vittnar om oxandrolonets effekt så här tidigt in.
Jag funderar nu på om jag ska höja oxandrolonet till 40mg ed när jag satt ut cutstacken eller behålla oxandrolonet på 20mg ed och lägga till 25mg oxymetholone (oxar) ed istället. Är jävligt sugen på sistnämnda då jag tror det kan va en sjuk followup på en lyckad trenvända och istället skjuta på en downshift till februari --> april då en nu vända cutstack åker fram lagom till vårkanten.

Viktökningen har stabiliserat lite som ni kan se, verkar som att det första skuttet var trennets initiala effekt på att uppreglera skelettmuskulaturens möjlighet att hålla näring och energi för det är inga dramatiska utan jämna ökningar mellan invägningarna.
Fortsätter det såhär lär jag nå 92-94kg innan vårkanten och fokus skiftas om helt till formslipning.
Ska bli riktigt kul å se hur hårt jag kommer krossa mina mål med trennet haha..

Det får räcka för idag, nu är det dags för middag och kärlek!

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-19, 21:13
Medlem
Har du tidigare erfarenhet av primo? En del hävdar ju att det är slöseri på pengar om man har andra prepp med och att den bästa primo kuren nästan bara inkluderar Primo, vad anser du?

Har fortfarande ingen erfarenhet av primo, börjar kännas som att det är dags!

Mvh
Citera
2017-12-19, 23:08
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Tisdag aka "Tittie tuesday"

Idag har pattarna motionerats riktigt fint. Såpass till och med tydligen att en tjej 35-40 ish på gymmet som sneglat lite på mig i speglarna ett tag i tron att jag inte ser kom fram till mig och lite blygsamt undrade om jag hade några tips för att hjälpa henne bygga mer bröstmuskulatur.
Det är så knäppt hur man når en viss gräns på formen och sen börjar folk nästan gravitera mot en förutsatt att man klär sig i ett vänligt smajl och avslappnad framtoning, jag klagar inte för det stryker ju egot medhårs något rejält men det är en väldigt lustig företeelse.
-Alfred

Din gamla tjejtjusare där. Sånt händer aldrig mig på gymmet, jag ser förbannad ut när jag tränar så ingen kommer nånsin fram

Citat:

På bieffekt-sidan har det börjat skönjas håravfall. Jag undrade faktiskt varför håret satt så bra då DHT-derivat brukar ge ganska snabb effekt på just håravfallet.
Kvalitén på håret har försämrats lite i takt med att trennets effekt har ökat. Nu oroar jag mig inte nämnvärt mycket över håravfall men jag tänkte att det kan va värt å ta upp alla aspekter av kurandet i rapporten för att inte glorifiera eller försöka försköna preparatens alla effekter.

-Alfred

Inget att bry sig om Kalle! Tuta och kör, tappar du håret så finns det hjälp att få --->

https://www.partykungen.se/afroperuk-brun.html
Citera
2017-12-20, 16:55
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarproffsen
Har du tidigare erfarenhet av primo? En del hävdar ju att det är slöseri på pengar om man har andra prepp med och att den bästa primo kuren nästan bara inkluderar Primo, vad anser du?

Har fortfarande ingen erfarenhet av primo, börjar kännas som att det är dags!

Mvh

Har väl konsumerat motsvarande ett femtiotal vialer primo av olika märken. Allt från Bayer från turkiskt apotek back in the day till nya Bayer, UG och några HG-märken. Skulle säga att jag har hyfsat bra koll på primo.
Vet inte riktigt vad som menas med att det skulle va slöseri att stacka primo med annat. Min personliga favorit är just test/primo-stack på 525mg av varje, gärna test e/primo e. Tycker effekten på fysiken är så fantastisk, lagom, gedigen och oslagbar.
Jag anser väl att primon nog har fått ett oförtjänt dåligt rykte pga priset i förhållande till 1) Förfalskningsintresset samt 2) Man räknar på "bang for the buck" oftast dvs hur många kilon ger x antal kronor, vilket inte är en smickrande analys för primo.

Om man däremot betraktar primon för vad den är så får man genast en helt annan respekt för preparatet. Allt handlar inte om vilken grad av hypertrofi eller hyperplasi ett preparat kan ge, vissa preparat behövs för att stödja kroppens alla funktioner å se till att man är frisk å kry samt skadefri (så långt det nu går med hänvisning till "force majeure") så att man kan få ut maximal hypertrofi och hyperplasi med hjälp av andra preparat.
Så allt hänger ju på vad man har för budget och vilka målsättningar som är absolut viktigast, detta är ju subjektivt vilket då på sätt å vis gör åsikten om primo väldigt subjektiv även om dess goda effekter är faktum.
Går man på tight budget och vill ha ut max storlek så är det väl testo/tren som gäller.
För mig handlar primons vara eller icke vara i pågående kur främst om tillgång och ekonomi skulle jag vilja påstå. Hade katten själv fått välja så hade varje kur legat på en grund av 350mg testo/350mg primo och minst 1 kur om året på halvgrammet testo och primo.

Om du inte har testat än så borde du verkligen göra det! Jag tycker ju att 350mg primo i veckan är en skön försäkring på sjukdomsfronten. Att slippa dra igenom hela influensa-rejset som varenda kotte man känner precis har gjort eller gör är ju värt bara det nästan.
Nu finns det ju labbad å kanonbra primo dessutom så tillfället har väl aldrig varit bättre.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Din gamla tjejtjusare där. Sånt händer aldrig mig på gymmet, jag ser förbannad ut när jag tränar så ingen kommer nånsin fram
Inget att bry sig om Kalle! Tuta och kör, tappar du håret så finns det hjälp att få --->
https://www.partykungen.se/afroperuk-brun.html

Haha nej man får väl göra ett val där; se ut som ett monster eller ha småvåta medelålderskvinnor i hasorna på gymmet.

Äh fan om det börjar röjas undan yta för helikopterplatta på knoppen så blir det ju bara å dra av rubbet tills vidare iaf. Skulle bara va skönt egentligen å slippa fippla med frisyr å skit varje gång man duschat. Så mycket smidigare å va skalad.
Det viktigaste är dock att du fortfarande tycker jag är söt, då spelar resten ingen roll.

-Alfred
Citera
2017-12-21, 12:31
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Ny toppvikt - ny update!

Vikt: 90,1kg
BF: 11% - Uppskattningsvis
Styrka: 5/5
Blodtryck: 120/79*

Då klev man över 90-strecket då! Har aldrig vägt såhär mycket med den fettmängd jag nu har, så det känns ju roligt som fan att återigen få bryta lite ny mark!
"Mycket vill ha mer" är ju ett uttryck som begagnas väl i denna värld - tyvärr är jag inget undantag utan även här drabbas det med fartblindhet och begär efter mer massa. Jag försöker hålla mig på mattan men det jag en gång sa; "Kommer aldrig vilja gå över 90kg/10% som mest" börjar nu kännas inaktuellt.
Jag kommer behålla min målsättning om 90/10 på den här kuren, men som allt går nu kommer jag att ha nått detta mål innan februaris slut så nu har man gått i tankarna om man skulle lägga i ytterligare en växel och istället sikta på 95kg/10,5-11%. Som sagt - jag försöker hålla mig på mattan men det är svårt att styra tankarna.
Då jag inte är lång som en flaggstång kommer 90/10 att vara mer än tillräckligt med utrymme för att lyckas pricka en grym fysik, så jag hoppas att jag lyckas hålla mig till planen och slipa på en riktigt vass form istället för att jaga efter mer volym.

Blodtrycket har åtegått något som ni ser, vet inte varför men kanske att kroppen börjar acklimatisera sig? Hur som helst är det knappast något jag klagar över för det var det enda värdet som var på väg ut ur övre ref, nu ser allt kanon ut istället.

Träningsmässigt kommer jag väl att stå lite halvstilla nu fram till mellandagarna med hänvisning till jul och dess förpliktelser, men jag har en bra underhållsrutin att tillgå så jag slipper backa iaf. Fortfarande noll alkoholintag och näringsmässigt prickar jag mina mål, även om jag kan ha skjutit över på kalorierna en del senaste veckan.

Har inte så mycket mer skoj att bjuda på just nu. Nästa inlägg kommer handla om blodvärden och annat så då blir det lite mer läsning!

Tills dess,

-Alfred
Citera
2017-12-21, 23:46
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Bra att du inte kör amerikanska doser på melatonin. Jag lyfter ett varningens finger åt er andra läsare som vill testa det, för 3mg är mer än tillräckligt för att få effekt. Jag vet att det snackas friskt om hur ofarligt melatonin ska vara, men även om möjliga bieffekter inte är märkbara i akuta avseenden, så kan de bli nog så jobbiga efter ett tag.

Jag är med Adolf gällande NyQuil, men så doserade jag aldrig högre än rekommenderad dos. Dextrometorfan har lite luddiga och motsägelsefulla bieffekter för syftet, så det motiverade mig att inte leka med intaget.

Det har ju kommit en ren sömnvariant från dessa som är fri från dextrometorfan och alla andra onödiga ämnen man vill slippa när man vill enbart sova
https://vicks.com/en-us/shop-products/zzzquil-sleep-aid
Citera
2017-12-22, 14:26
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Det har ju kommit en ren sömnvariant från dessa som är fri från dextrometorfan och alla andra onödiga ämnen man vill slippa när man vill enbart sova
https://vicks.com/en-us/shop-products/zzzquil-sleep-aid

Okej, men det där är väl bara ett difenhydramin-preparat, dvs antihistamin? Har prövat med atarax också, en annan histamin med liknande egenskaper, vilket inte fungerade så särskilt bra på mig.
Har dock inte testat difenhydramin så kanske borde göra ett försök.
Importera från US antar jag?

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-22, 15:44
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Okej, men det där är väl bara ett difenhydramin-preparat, dvs antihistamin? Har prövat med atarax också, en annan histamin med liknande egenskaper, vilket inte fungerade så särskilt bra på mig.
Har dock inte testat difenhydramin så kanske borde göra ett försök.
Importera från US antar jag?

Mvh,

-Alfred

Jo det ska vara något antihistamin i det.
Men jag är helt med dig på attt atarax inte funkar något vidare. Men detta har funkat fantastiskt bra. Sover jätte bra på det och pigg dan därpå. Nu har jag max tagit det 2 nätter i rad ifs.
Japp US import. Kör via Ebay

mvh
Citera
2017-12-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ny vecka - Ny update

350mg Primo E ew (Pro Oil)
525mg Cutstack (175mg tren ace, 175mg test prop, 175mg mast prop) (Pro Oil)
20mg Oxandrolone ed (Pro Oral)
0,8mg Anastrozole eod (Teva från Svenskt Apotek)
0,25mg Cabergoline ew (Teva från Svenskt Apotek)
1,5iu GH ed + 1,5iu 45min post workout (Norditropin från Svenskt Apotek)
500mcg BPC 157 ed
750iu hCG ew (Organon från Svenskt Apotek)

God afton!
Om jag förstår det rätt kör du allt det här just nu?

Har en liten fundering gällande hcg samtidigt som en kur. Enligt min hjärna känns det kontraintuitivt att köra något som vill få igång nötterna samtidigt som du kör något som stänger ner dem. Hur reagerar kroppen på det? När den måste hantera två så starka meddelande om att antingen starta upp maskineriet, samtidigt ett meddelande om att stänga ner?
Vilken signal är starkast?
Vilken vinner?

Det min hjärna säger mig, är att vänta med hcg tills efter kuren, där den kan få agera i sin ensamhet, och inte med en väldigt stark motståndare.

Kan vara så att jag är helt ute och cyklar (vilket jag antagligen är), men är tacksam för svar ändå!

Med glada julhälsningar
Kniven
Citera
2017-12-22, 20:26
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jo det ska vara något antihistamin i det.
Men jag är helt med dig på attt atarax inte funkar något vidare. Men detta har funkat fantastiskt bra. Sover jätte bra på det och pigg dan därpå. Nu har jag max tagit det 2 nätter i rad ifs.
Japp US import. Kör via Ebay

mvh

Intressant, jag får nog ta å ringa polarn å be honom skicka över en burk omgående då. Jag äter inte sömnhjälpmedel så särskilt ofta utan enbart när man har en viktig dag framför sig eller behöver gå å lägga sig tidigare än vanligt för att man ska upp tidigare osv.
Sömnen har faktiskt blivit lite bättre nu senaste veckan, drömmarna blir sjukare å sjukare men jag sover ändå längre mellan varven då jag vaknar till, så det är ju positivt iaf!

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av vassakniven
God afton!
Om jag förstår det rätt kör du allt det här just nu?

Har en liten fundering gällande hcg samtidigt som en kur. Enligt min hjärna känns det kontraintuitivt att köra något som vill få igång nötterna samtidigt som du kör något som stänger ner dem. Hur reagerar kroppen på det? När den måste hantera två så starka meddelande om att antingen starta upp maskineriet, samtidigt ett meddelande om att stänga ner?
Vilken signal är starkast?
Vilken vinner?

Det min hjärna säger mig, är att vänta med hcg tills efter kuren, där den kan få agera i sin ensamhet, och inte med en väldigt stark motståndare.

Kan vara så att jag är helt ute och cyklar (vilket jag antagligen är), men är tacksam för svar ändå!

Med glada julhälsningar
Kniven

Stämmer fint, det där är den uppsättning jag kör för tillfället.
Helt vaken frågeställning och du har rätt i dina antaganden. Tror dock att du har surfat in på sista sidan i min rapport å inte riktigt är med på det generella upplägget. Kan också va så att jag bara fantiserat att jag har varit tydligare med mitt tänk i kurandet.
Either way - låt mig förklara tänket bakom mitt kurande.

Alla preparat har olika - låt oss kalla det - androgen intensitet (anabol/androgen ratio är väl den rätta benämningen men "intensitet" beskriver bättre i detta syfte).
Kroppen svarar alltid på en uppreglerad anabol/androgen miljö genom att motverka den på olika vis för att kroppen egentligen inte vill befinna sig i detta onaturliga stadie. Ju starkare ett preparat är desto starkare svarar kroppen.
Vad som är brukligt efter en viss nivå inom hormonoptimering, i synnerhet hos BB-eliten, är att man varierar korta perioder av hög androgen/anabol aktivitet med en låg androgen/anabol aktivitet för att kroppen inte skall hinna ge motreaktion då doshöjning och oönskade sidoeffekter är ett faktum om man vill fortsätta växa.
Jag kommer sannolikt aldrig gå av testot utan håller mig istället mellan varven på en mysig nivå runt 25-35nmol och varvar istället korta perioder av hög anabol/androgen aktivitet med en period av lägre anabol/androgen aktivitet. Just nu är jag inne i en period med en väldigt hög anabol/androgen aktivitet som i januari kommer följas av en låg period. Anledningen till att jag inkluderar hCG i kuren nu är för att bollarna hade hunnit börja minska lagom tills trennet satte in och när trennet åker in gör bollarna detsamma. Om man inte lättar på snaran lite med hjälp av hCG.
Gällande signal-systemet så har du i grunden fel sätt att se på saken. Visst, olika signaler har olika prioritet i kroppen men att tillsätta hCG samtidigt som man tillsätter testosteron är inget ovanligt, snarare praxis på de flesta, om inte alla, hormonkliniker i staterna till exempel. I Sverige är det inte fullt lika vanligt att hCG skrivs ut tillsammans med TRT men det är även här långtifrån onormalt och absolut ingen kontraindikation, möjligtvis en relativ kontraindikation men det har inte påvisats några hälsorisker (snarare tvärtom) med simultan behandling med testosteron och humant koriongonadotropin så även detta blir per definition fel.
Min orsak är att hålla bollarna i skön storlek helt enkelt. Kommer att sätta ut hCG ur kuren i januari när trennet satts ut.

Vidare kan jag passa på att förtydliga att PCT och hCG inte är en bra mix. Koriongonadotropinet skall sättas in mot slutet av kuren samt brygga perioden mellan sista injektionen och inledande av PCT för att ge som bäst resultat.

Bra fråga och vaket tänkt. Hoppas jag lyckades reda ut tankarna bakom mitt upplägg för dig så du fick svar på frågorna.

Mvh,

-Alfred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in