Ny vecka - Ny update
Resultaten fortsätter förbluffa och välmåendet är på topp - har aldrig varit mer nöjd. Respekten för tren är lika stor, om inte större, men jag hade väntat mig en långt mer ansträngande uppsättning sides. Kanske ska försöka skippa jinxa mig själv nu haha men det här är ju helt klart en av de roligaste stackar jag kört.
Innan jag går vidare i dagens inlägg tar vi stats.
Vikt: 89,4kg
BF: 11% uppskattningsvis, upplevs som stabiliserad
Allmänhälsa: 5/5
Styrka: 5/5 - Blir fortfarande starkare på varje pass
Allmän form: 4/5
Blodtryck: 118/82*
*Blodtrycket mäts varje morgon innan jag rest mig, direkt i sängen, och ett genomsnitt dras över dagarna från senaste rapport.
Som ni ser har jag gjort ett ganska stadigt kliv uppåt i vikt utan att ha byggt något fett. Jag tror att det beror på ett något ökat socker-intag som brukar ske runt jul med följande mat-traditioner. Har inte slarvat så särskilt mycket men det behövs å andra sidan inte så mycket när man normalt sköter det mer eller mindre till max för att min kropp ska reagera med något kilo extra i vätska men sen är det väl framförallt faktumet att jag upplever att fettförbränningen har avstannat i tempoutveckling och kanske återgått något i grad som följd av det ökade kaloriintaget, detta gör att jag inte tappar så mycket fett mellan vägningarna varpå utvecklingen av LBM framstår mer markant eftersom man oftast bara kan mäta sin totalvikt.
Jag ligger dock bra till på fettprocenten som det är nu och kroppen mår bra. Ska göra en ny läsning på några värden som jag vill bevaka mer frekvent så förhoppningsvis kommer ett inlägg om mina blod- och hormonvärden i veckan.
Gällande kurupplägget har jag gjort ett litet tillskott i form av oxandrolone ("Anavar®") från Pro Oral om 20mg ed. Nu ser alltså stacken ut såhär:
•
350mg Primo E ew (Pro Oil)
•
525mg Cutstack (175mg tren ace, 175mg test prop, 175mg mast prop)
(Pro Oil)
•
20mg Oxandrolone ed (Pro Oral)
•
0,8mg Anastrozole eod (Teva från Svenskt Apotek)
•
0,25mg Cabergoline ew (Teva från Svenskt Apotek)
•
1,5iu GH ed + 1,5iu 45min post workout (Norditropin från Svenskt Apotek)
•
500mcg BPC 157 ed
•
750iu hCG ew (Organon från Svenskt Apotek)
Tanken var att sätta in oxandrolonet i januari när jag sätter ut cutmix och växlar över till test cyp och primo men då jag kommer växla mellan korta och långa estrar och inte har utrymme i tid att överbrygga långa plus korta estrar valde jag att sätta in oxandrolonet tidigare och låta det överbrygga bytet mellan estrar. Om allt går som planerat kommer jag bara köra två sista sticken av cutstack tillsammans med test cyp och sen öka dosen primo så jag landar på 525mg ew och slipper förhoppningsvis se någon stagnering på vikt och utveckling till slutet på feb/början av mars då jag tänker sätta in oxar på låg dos samt dra ner på testo och primo till 350mg ew.
Som ni ser har jag också satt in hCG då jag tänkte det kunde va fint att fylla ut julgranskulorna så här till jul, den löper alltså parallellt med trennet som ni kanske kunde gissat.
Jag har än så länge inte känt något behov av att reglera dosen anastrozole för att hantera östradiol-ökningen som sker vid tillförandet av hCG, vi får se vad mätningarna säger här i veckan också.
Jag har fått lite kommentarer som "Nu är du fast på trentåget va?" eller frågor som "Blir svårt å köra utan trennet nu va?" så jag tänkte jag skulle redogöra min åsikt då det kanske finns fler som tänker samma.
Den brutala utveckling jag får just nu av den här cutstacken är mer än vad jag behöver, långt mer. Att jag gör det här nu beror väl på lika delar nyfikenhet som "man lever bara en gång"-mentaliteten. Som ni vet är det här ett väldigt stort intresse för mig - dvs att lära sig hur man verkligen kan styra kroppens utveckling och effektivitet och att för mig inte har personlig erfarenhet av världens absolut mest kontroversiella och älskhatade prepp känns galet.
Men som det ser ut nu visar kroppen inga tecken på att stanna av i utveckling, det känns som att jag kan se skillnad från dag till dag i spegeln, så när jag är klar med trenvändan i januari kommer jag med all sannolikhet att ha nått en nivå av LBM som överskrider den jag ämnar gå med året om. Det som behövs är vidare slipning på all muskulatur runtom på kroppen som inte hör till marklyftsvikterna eller bicepsmåtten men som i allra högsta grad bidrar till ett väldigt mycket mer proffsigt atletiskt kroppsuttryck om ni förstår hur jag menar. Framförallt så bidrar det till en extremt mycket mer hälsosam och stark kropp, vilket betyder mindre skador och smärtor framåt 50-strecket. Sånt som sådana som jag faktiskt fäster vikt vid.

Hur som helst vad jag försöker säga är att jag kommer inte behöva köra tren igen för jag vill inte växa mer än någonstans runt 90kg/10%, det kommer räcka mer än väl för mig och med en grym form kan detta vara långt mer än nog. Efter det blir det inte praktiskt hållbart för mig.
Visst om man tappar sig igen och slinker ner på 85/14 eller därikring vilket tidigare har visat sig va en anhalt om jag börjar förslappa mig duktigt, så kan det garanterat hända att jag bjuder hem Cutvironet på fika igen.
Annars kommer min vanliga mix av testo, gh och primo ta mig vääääldigt långt. Att toppa det med några vändor lågdos oxymetholone (oxar) eller oxandrolone är som skräddarsytt för någon som har nått sin volym men vill slipa fram den riktigt vassa formen. (När jag säger vass form så menar jag inte låg fettprocent utan en grymt bra utvecklad fysik där inte bara de stora muskelgrupperna är definierade utan att styrkan finns på alla parametrar)
I morse kördes det ben. Helt våldsamt va styrkan gjort sig märkbar på den här fronten. Har aldrig kunnat göra så här strikta rörelser med så bra fokus, kontakt, pump och muskelaktivitet, på de vikter jag kör på nu. Dessutom som sagt med negativ träning i varje repetition vilket alla vet är så satans mycket jobbigare att göra än att studsa med vikterna. Lugnt och kontrollerat med maximalt fokus på mind-muscle connection gör att varje set nuförtiden är ett sant nöje att utföra.
Jag har dock märkt av att jag blivit lite väl ivrig i takt med utvecklingen de senaste veckorna vilket har lett till att jag fått dra av på tempot lite efter att ha belastat lite väl på fel ställen, tack vare kuren har ju kroppen återhämtat sig inom 36h av vila och sedan kan träningen återgå.
En till positiv effekt som har gjort sig väldigt tydlig senaste veckan är kontrollen över musklerna, i brist på bättre sätt att uttrycka mig på.
Vad jag menar är att man behöver synkronisera hjärnan med alla muskelfibrer i varje muskel för att kunna få ut maximal effekt ur muskeln. De flesta som inte tränar har tillgång till sina musklers effekt i lägre grad än någon som tränar regelbundet med någon form utav tyngre fysisk belastning. För mig är det som att jag verkligen har kontakt ut i varenda fiber just nu. Detta har medfört att vissa övningar som jag har haft småsvårt tidigare att verkligen hitta rätt kontakt i nu helt plötsligt känns annorlunda som natt och dag gällande muskelkontakt. Jag undrar om det nu beror på trennet eller om detta är en effekt som hade uppstått pga min situation samt min nuvarande behandling i allmänhet. Känslan i kroppen som uppstod en vecka in på trennet är olik någon annan jag tidigare upplevt med andra prepp så det är ren gissning här för mig - kan bero på trennet men behöver inte.
Hur som helst så är det i alla fall jävligt kul att träna och det känns toppen att dessa relativt låga doser kan ge sådana här resultat. Ser fram emot nästa bröst-pass och en formbild att jämföra från bröstpasset innan.
Simma lugnt amigos!
-Alfred