2017-12-13, 23:11
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=iA2borlKZA4

Star Wars: Masters of Teras Kasi (PS1) Angry Video Game Nerd Episode 154
Citera
2017-12-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Jäklar! Tre avsnitt hittills på en och samma månad!!! Förr kunde det gå tre MÅNADER mellan varje avsnitt! Nu ligger hans arbetsmoral nästan lika högt som när han var med Screw Attacks. Vad är det som har hänt, har frun stuckit och tagit barnen med sig, har mor/farföräldrarna flyttat in hos honom och avlastar honom? Någon som vet?

EDIT:

Han har även lagt upp "AVGN outtakes" från 2014-2016:

https://www.youtube.com/watch?v=NZiLnwwYulU
Citera
2017-12-14, 00:08
Medlem
Den enda behållningen med Cinemassacre enligt mig är när Matei sitter själv och streamar svåra spel. AVGN har aldrig varit roligt enligt mig. Jag delar intresset men inte den typen av humor han kör som känns ganska sliten. Däremot kan det vara intressant när James snackar film, det är ju rätt uppenbart att det är hans stora intresse som han brinner mest för. Att han gjort om sin källare till en 80-talsvideobutik talar ju för sig själv Har fått upp ögonen för en hel del filmer tack vare Cinemassacre.
Citera
2017-12-14, 15:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag skiljer på licensspel från en tid där spelare troligen inte var lika kritiska till spelen. Duck Tales, Tale Spin och Aladdin är alla bra Disney-licenser. Lägg till Chip n' Dale, The Lion King också. Vad har dessa gemensamt? De är mer eller mindre side scrollande plattformsspel. Jag kan inte uttala mig om det här då jag inte är tillräckligt gammal, men jag vill tro att spelare inte var lika kritiska till spel på den tiden, men att dessa spel ändå står sig hyfsat väl idag. Klassiska, älskvärda retrospel.

Licensspelen som släpptes under PS1- och PS2-eran känns inte alls lika välutvecklade. Jag har uppfattningen att så fort Disney eller Dreamworks lanserade en film, släpptes även ett spel baserad på filmen. Det började till och med utvecklas spel på gamla filmer så som Gudfadern, Scarface och Reservoir Dogs. Spel som knappast har lämnat några vidare bra avtryck idag.

Några exempel på licensspel som anses vara kassa:

Saw - Xbox 360/PS3/PC (2009)
Bluesbrothers 2000 - Nintendo 64 (2000)
Transformers: The Game - Xbox 360/PS3/PC (2007)
James Cameron's Avatar: The Game - Xbox 360/PS3/PC (2009)
Hanna Montana: The Movie: The Game - Xbox 360/PS3/PC/Wii (2009)
Fight Club - Xbox/PS2/PC (2004)

Etc etc.

Spel utan någon som helst substans, redo att falla i glömska i någon 99 krs-back på Coop Forum - eller ännu värre BR leksaker för fullpris.

Självklart är jag medveten om att det finns mängder av kassa licensspel som är äldre än mina exempel ovanför. Jag har ändå känslan av att folk inte dömde ut licensspel lika fort för 25-30 år sedan.
Har du inte tittat på snubben i topic eller?

Man dömde nog ut spelen lika hårt back in the day, skillnaden mot idag var att då hade man inte så mycket annat att spela. Man hade inga Steam-konton med hundratals spel utan man fick ett par om året och så var det bra med det.
Citera
2017-12-14, 16:09
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har du inte tittat på snubben i topic eller?

Man dömde nog ut spelen lika hårt back in the day, skillnaden mot idag var att då hade man inte så mycket annat att spela. Man hade inga Steam-konton med hundratals spel utan man fick ett par om året och så var det bra med det.

Jo, självklart! Och jag är medveten om att han har sågat flertalet licensspel samt det är lite av hans grej. Min poäng har hela tiden varit att de inte verkar utvecklas i samma utsträckning som de har gjort tidigare. Jag uppfattar det som att branschen har blivit smartare och att framtidens licensspel blir genomtänkta. Den allmänna uppfattningen tordes ju vara att man är kritisk till licenserade spel.

Utan några belägg i mitt påstående, men jag vill tro att jag under några tillfällen ha hört James uttrycka att man spelade allt man kom över under hans uppväxt. Sen hur tonåringar eller vuxna resonerar kan inte uttala mig om. Jag märker dock nu hur mycket den här off topic-diskussionen spårar ur och att min tes är poänglös då den saknar fakta. Jag ger mig här!
Citera
2017-12-14, 16:43
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:

Jag tyckte det var småkul såfort jag hade låst upp Darth Vader. Alltid varit en dröm att få spela som honom. Bara den mäktiga känslan att vara Vader gjorde ju att det som var mindre bra försvann. Star Wars är inte Star Wars utan honom.

Men att han klagar på att vissa karaktärer har projektilvapen och andra vapen... hadoken någon?
Citera
2017-12-14, 16:48
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Den enda behållningen med Cinemassacre enligt mig är när Matei sitter själv och streamar svåra spel. AVGN har aldrig varit roligt enligt mig. Jag delar intresset men inte den typen av humor han kör som känns ganska sliten. Däremot kan det vara intressant när James snackar film, det är ju rätt uppenbart att det är hans stora intresse som han brinner mest för. Att han gjort om sin källare till en 80-talsvideobutik talar ju för sig själv Har fått upp ögonen för en hel del filmer tack vare Cinemassacre.
Själv är jag ju B-films konnisör så alltid kul att se när James tar upp n¨ån film jag sett i sina monster madness. och några nya jag inte sett har det ju blivit med.

Men håller inte alls med om Mike Matei. Han är bara störande.
Och så gillar jag inte när de gör lets plays, såg Streets of Rage 2 och de pratade ju inte om spelets alls nästan utan bara massa trams.

Skulle vilja se seriösa genomspelningar där de kommenterar allt som händer. Tex oj här kommer en ny typ av fiende vi inte sett förr, undrar om den är nåt svår. Oj fan han kunde blocka. Tex.
Citera
2017-12-17, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Men håller inte alls med om Mike Matei. Han är bara störande.
Och så gillar jag inte när de gör lets plays, såg Streets of Rage 2 och de pratade ju inte om spelets alls nästan utan bara massa trams.

Skulle vilja se seriösa genomspelningar där de kommenterar allt som händer. Tex oj här kommer en ny typ av fiende vi inte sett förr, undrar om den är nåt svår. Oj fan han kunde blocka. Tex.

Som jag skrev tidigare så är jag knappast det största fanet av Cinemassacre. Men eftersom du nu skriver så.. det låter ju knappast som att du har gett Matei en chans. När Matei och Rolfe spelar tillsammans är de totalt ofokuserade, snackar skit om allt möjligt förutom spelet och Rolfe spelar dessutom värdelöst.

När Matei spelar själv så får du seriösa genomspelningar med seriösa kommentarer. Jag satt t.ex. i två timmar i somras o glodde på detta eftersom spelet intresserar mig:
https://www.youtube.com/watch?v=qh7oVotnAu4
Citera
2017-12-22, 16:38
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=KKjodfe0lgE

Lightspan Adventures (PS1) Angry Video Game Nerd Episode 155
Citera
2017-12-22, 17:06
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=KKjodfe0lgE

Lightspan Adventures (PS1) Angry Video Game Nerd Episode 155
Blir det det sista vi hör från AVGN innan julledigheten?
Citera
2017-12-22, 18:56
Medlem
Vem0ths avatar
Är det där Amanda Bearse(Marcy från Married with Children) i 'Math on the Move' som dyker upp 10:37
Citera
2017-12-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Är det där Amanda Bearse(Marcy från Married with Children) i 'Math on the Move' som dyker upp 10:37
Nej, inte ens särskilt likt heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in