2008-01-13, 11:17
Moderator
memymos avatar
Vet inte om alla känner till James Rolfe Alter Ego The Angry Video Game Nerd.

Då jag ser han väldigt under hållande att se på som AVGN när han trackar ner på spel och ibland filmer. och då hans främsta ämne ändå är Retro spel tänkte jag att vi kan diskutera hans verk... I vilka synpunkter han har fel eller helt rätt

Diskutera hans senaste film eller varför inte bara tala om varför han är så satans rolig.

för som sagt det finns ju mycket retro spel ute i världen många är bra men är även många DÅLIGA och han ser det värkligen dåliga i spel. För om man spelat en av spelen som han recensierar (stavning?) så förstår man nästan VARFÖR man kunde bygga upp en sådan aggression på spelen när man var liten.

Så titta in lite av AVGN:s matrial så får vi se om det är nått som hoppar igång

kan börja med att lägga in mina favvorit klipp

memymo:s top 5
1.Power Glove (den är hur bra som helst.. lite side infe är att kolla in Top Gun före)
2.Roger Rabbit
3.Friday the 13:th och Nightmare on elm street (då dom är 2 delar som hänger ihop ligger dom på samma)
4.Buggs bunney:s birthday blowout
5.Sega CD (konsoll ressension men den e fruktansvärt bra)
Senast redigerad av memymo 2008-01-13 kl. 11:49.
Citera
2008-01-13, 12:40
Medlem
MrTambourineMans avatar
Biblegames videon är min favorit . Dock tycker jag att det är konstigt att han har recenserat säkert ett hundratal spel men alla är dåliga. Han säger aldrig att nåt utav spelen är bra. Vore grymt med några videor där han pratar om sina favoritspel istället.
Citera
2008-01-13, 12:43
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTambourineMan
Biblegames videon är min favorit . Dock tycker jag att det är konstigt att han har recenserat säkert ett hundratal spel men alla är dåliga. Han säger aldrig att nåt utav spelen är bra. Vore grymt med några videor där han pratar om sina favoritspel istället.

då vore det ju inte AVGN som recenserar... ett exempel är ju den senaste om zelda spelen... han kunde inte resencera spelen som dåliga för dominte är det... så det ända han kunde komma på som var dåligt var i vilken kronologisk ordning spelen ska spelas i :P

meningen med AVGN är ju att bara recensera spel som är helt värdelösa
Citera
2008-01-13, 12:50
Medlem
MrTambourineMans avatar
Vad jag förstår samarbetar AVGN med MTV. Om det är så kanske man får se honom på tv snart istället för på internet. Vore grymt att ge honom en egen show.
Citera
2008-01-13, 12:57
Moderator
memymos avatar
Citat:
Vad jag förstår samarbetar AVGN med MTV. Om det är så kanske man får se honom på tv snart istället för på internet. Vore grymt att ge honom en egen show.

var har du läst det ??

annars vet jag att han sammarbetar med screwattack och gametrailers
Citera
2008-01-13, 13:02
Medlem
MrTambourineMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
var har du läst det ??

annars vet jag att han sammarbetar med screwattack och gametrailers
MTV äger gamrtrailers
Citera
2008-01-13, 13:06
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:

Så när som på Ducktales väll?
Citera
2008-01-13, 13:22
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
MTV? Han sammarbetar väl med Screwattack som i sin tur har ett sammarbete med gametrailers. Så på så sätt har han sin egna show på gametrailers. En MTV-show skulle bara förstöra alltihop.

Edit; Visade sig att MTV äger Gametrailers.

Annars så är mina favoriter Top Gun, Power Glove, Rocky, Bible Games och Ninja Turtles filmerna (han totaldissade TMNT till NES som var ett av mina favoritspel och fortfarande är det ).

Sedan vill jag även säga att jag inte diggar hans nya stil så mycket, dvs de 2-4 senaste filmerna som han har gjort (förrutom Zelda som jag inte sett än).
Citera
2008-01-13, 23:32
Moderator
memymos avatar
dom 3 senaste efter zelda var ju top 10 (screwattack som ville ge ut en sådan) sen var det juh christmas carrol vilket jag tyckte var riktigt rolig...

såg inte att han hadde ändrat stil särskilt mycket.... och zelda var ju en video som varit inspelad år 06....

det som man såg i slutet av christmas carrol del 2 var ju att han hadde en vertua boy.. så antagligen jobbar han på en film med den just nu
Citera
2008-01-13, 23:37
Medlem
pjalles avatar
Som man har skrattat åt honom, fast hans senare filmer är inget vidare.

Favoriter:
Top Gun
A nightmare on Elm Street när han klonar sig
Silver Surfer
Die hard

Sen är de andra också bra, men just dessa är favoriter!
Citera
2008-01-13, 23:57
Medlem
rolig som fan i början men lite upprepning numera!gillar inte hans nyare filmer som han slänger in en massa specialeffekter och handling i!jag vill bara se honom recensera spelen och berätta hur mycket de suger!
Citera
2008-01-14, 03:03
Medlem
SkinnyFistss avatar
Det kan vara hysteriskt kul när han påpekar de idiotiska bristerna i spelen, men det är tråkigt att andra halvan av varje avsnitt i stort sett bygger helt på live-action-sekvenser med många svärord. Högstadiehumor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in