Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Tack för rättelsen. Men hur som helst, det utesluter ju i alla fall någon allvarligare form av utvecklingsstörning.
Utvecklingsstörning lider han verkligen inte av. Och jag är mer eller mindre övertygad om att han inte heller har någon allvarlig psykisk sjukdom som kan äventyra fängelsestraff. Det han lider av är dålig självkänsla samt något annat som gör att han är tvungen att kontrollera sin omgivning i allmänhet och flickvän i synnerhet. Detta i kombination med benzo, Tovas nya frihet och bristen på övervakningstillfällen gjorde att han gick bananas.
När det tog slut med Tova drabbades han av panikångest så svår att han hamnade på akuten. Detta har inte skett efter Tovas död. Jag är helt klar över att denna panikångest berodde på kontrollbrist. Nu behöver han inte kontrollera Tova längre, hon är död, och därmed mår han så himla mycket bättre. Att han är inlåst tror jag inte bekymrar honom alls. Han sover bättre, han mår bättre, han har t o m slutat röka - som han så riktigt sa under förhandlingen - och överlag verkar han ha hittat sig själv. Trist bara att detta beror på en flickas död. Fruktansvärt att tänka att Tovas död fick honom att må bra. Så jävla vidrigt.