Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Blir väl Johan Eriksson, han kan ju ibland gå på vattnet enligt LGWP.

Som jag skrev imorse så tror jag absolut B.F byter advokat nu.
Johan Eriksson kommer ALDRIG ta detta fallet. Då han sitter i en "ganska krävande" terror-rättegång vid den tiden. Thomas Olsson eller Björn Hurtig ligger närmare till hands.
Citera
2017-12-22, 15:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är vad som numera krävs för att man skall bli dömd till rättspsykiatrisk vård, icke fängelse.
Jag kollade upp det här, och nog verkar det finnas andra saker än psykoser som innefattas i begreppet allvarlig psykisk störning. På rättsmedicinalverkets hemsida nämner man t.ex. djupa depressioner och allvarliga former av utvecklingsstörning.
Men nu verkar ju killen i det här fallet inte vara helt bakom flötet, eftersom han tydligen har både körkort och gymnasieutbildning.
Senast redigerad av Draifos 2017-12-22 kl. 15:17.
Citera
2017-12-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag kollade upp det här, och nog verkar det finnas andra saker än psykoser som innefattas i begreppet allvarlig psykisk störning. På rättsmedicinalverkets hemsida nämner man t.ex. djupa depressioner och allvarliga former av utvecklingsstörning.
Men nu verkar ju killen i det här fallet inte vara helt bakom flötet, eftersom han tydligen har både körkort och gymnasieutbildning.
HADE körkort.
Citera
2017-12-22, 15:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HADE körkort.
Tack för rättelsen. Men hur som helst, det utesluter ju i alla fall någon allvarligare form av utvecklingsstörning.
Citera
2017-12-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tack för rättelsen. Men hur som helst, det utesluter ju i alla fall någon allvarligare form av utvecklingsstörning.
Utvecklingsstörning lider han verkligen inte av. Och jag är mer eller mindre övertygad om att han inte heller har någon allvarlig psykisk sjukdom som kan äventyra fängelsestraff. Det han lider av är dålig självkänsla samt något annat som gör att han är tvungen att kontrollera sin omgivning i allmänhet och flickvän i synnerhet. Detta i kombination med benzo, Tovas nya frihet och bristen på övervakningstillfällen gjorde att han gick bananas.

När det tog slut med Tova drabbades han av panikångest så svår att han hamnade på akuten. Detta har inte skett efter Tovas död. Jag är helt klar över att denna panikångest berodde på kontrollbrist. Nu behöver han inte kontrollera Tova längre, hon är död, och därmed mår han så himla mycket bättre. Att han är inlåst tror jag inte bekymrar honom alls. Han sover bättre, han mår bättre, han har t o m slutat röka - som han så riktigt sa under förhandlingen - och överlag verkar han ha hittat sig själv. Trist bara att detta beror på en flickas död. Fruktansvärt att tänka att Tovas död fick honom att må bra. Så jävla vidrigt.
Citera
2017-12-22, 17:35
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Hej
Hur länge tror ni får vänta på dom ?
"domen" har på ett sätt fallit. Billy anses vara skyldig till mordet på Tova .
påföljden får vi dock vänta upp till 2 månader på ungefär.
Senast redigerad av UgLyBastard 2017-12-22 kl. 17:44.
Citera
2017-12-22, 19:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
BARA EN PÅMINNELSE!

Tråden handlar om ett kvinnomord och en grisskär mördare. Den handlar inte om antalet blattar i svenska fängelser och dagens straff/domar för våldtäkter. Inte heller om en användare suttit i fängelset eller fått någon anhörig mördad samt i så fall vems sorg som är störst. De samtalsämnena får ni ta i ett annat delforum.

Vill ni undvika att få era inlägg raderade rekommenderar jag er att hålla er till ämnet.

/Mod
Citera
2017-12-22, 20:26
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När det tog slut med Tova drabbades han av panikångest så svår att han hamnade på akuten.

Vart kan man läsa om detta?
Citera
2017-12-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Vart kan man läsa om detta?
I FUP:en. Och togs upp under pläderingarna.
Citera
2017-12-22, 20:31
Medlem
[quote=elgecy|62689846]Vart kan man läsa om detta?[/QUOTE

FUP, se första sidan i tråden
Citera
2017-12-22, 20:35
Osäker på om dessa två bilder varit uppe redan, men lägger in denna ifall att:
https://imgur.com/a/2UPxD
Citera
2017-12-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av identitetsmedveten
Osäker på om dessa två bilder varit uppe redan, men lägger in denna ifall att:
https://imgur.com/a/2UPxD

Tack. Bara sett blurrade bilder tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in