2017-12-22, 08:12
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer i detta när det gäller samboskap och varaktiga förhållanden .... Har man inom en etablerad relation skaffat barn så skall båda föräldrarna ha gemensam vårdnad som utgångspunkt...
Och så är det, från ca 6 månader.
Innan dess kan mamman få enskild vårdnad, vilket inte är helt ovettigt.

Eller tycker ni det är rimligt att en tvåmånaders ska veckopendla 30 mil när den samtidigt behöver ammas var tredje timme?
Citera
2017-12-22, 10:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Vad får dig att tro att feminister söker jämställdhet?
Det gjorde han väl inte här?
Men du har rätt, de söker inte jämställdhet. Tvärtom!
Citera
2017-12-22, 11:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Kan man som man kräva att få faderskapstest? Ifall kvinnan påstår att man inte är det men man misstänker ändå att man är? Vilka rättigheter har man som man?
Nej, som bekant har män allt färre rättigheter, för dem behöver kvinnan för sitt världsherravälde.
En motion 2012/13:C240 säger att mamman kan begära detta, dock.

Mannens enda möjlighet är om han kan få socialnämnden att begära detta, men jag har nog inte hört någon få till ett sånt.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/faders-mojlighet-att-begara-faderskapstest_H002C240
Citera
2017-12-22, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, som bekant har män allt färre rättigheter, för dem behöver kvinnan för sitt världsherravälde.
En motion 2012/13:C240 säger att mamman kan begära detta, dock.

Mannens enda möjlighet är om han kan få socialnämnden att begära detta, men jag har nog inte hört någon få till ett sånt.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/faders-mojlighet-att-begara-faderskapstest_H002C240
Känner du många som springer hos socialnämnden och kräver att få göra faderskapstester på andras barn?
Citera
2017-12-22, 13:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Känner du många som springer hos socialnämnden och kräver att få göra faderskapstester på andras barn?
Relevans?
När du springer runt och pekar på andra, akta dig för att peta ut ditt eget öga.

Nej, jag tror inte mer om dig.
Citera
2017-12-22, 13:27
Avslutad
Citat:
Relevans?
När du springer runt och pekar på andra, akta dig för att peta ut ditt eget öga.

Nej, jag tror inte mer om dig.
Det är förklaringen till varför du inte hör talas om de faderskapstester som socialnämnden begär i syfte att fastställa faderskap.
Citera
2017-12-22, 13:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är förklaringen till varför du inte hör talas om de faderskapstester som socialnämnden begär i syfte att fastställa faderskap.
Läser du ens inläggen du svarar på?
Har du läst Motionen?
Du får en chans till, återkom sen:
Citera
2017-12-22, 14:54
Avslutad
Citat:
Läser du ens inläggen du svarar på?
Har du läst Motionen?
Du får en chans till, återkom sen:
Du skrev att du inte hade hört talas om någon som fått till ett faderskapstest genom att begära ett hos socialnämden. Därför undrade jag om du kände många som sprang hos socialnämnden och begärde såna tester.

Naturligtvis får man inte ett test hur som helst bara för att man begär ett.
Citera
2017-12-22, 14:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du skrev att du inte hade hört talas om någon som fått till ett faderskapstest genom att begära ett hos socialnämden. Därför undrade jag om du kände många som sprang hos socialnämnden och begärde såna tester.

Naturligtvis får man inte ett test hur som helst bara för att man begär ett.
Om jag tror att jag är far till ett barn, men inte får chansen att bevisa det, så har jag förvägrats mig mitt eget barn av ren kvinnlig ovilja och med statens goda minne.

Anser du att det är ett rättvist system?
Ska män ha några reproduktiva rättigheter alls?
Inte?
Då kan man med fördel ta bort ansvar och alla skyldigheter också.

Det blir en ganska fet besparing för en dryg miljon män det.
Citera
2017-12-22, 15:20
Avslutad
Citat:
Om jag tror att jag är far till ett barn, men inte får chansen att bevisa det, så har jag förvägrats mig mitt eget barn av ren kvinnlig ovilja och med statens goda minne.

Inte?

Och vem står som far till det du tror är ditt barn då? Prins Daniel, Chris O´Neill?
Citera
2017-12-22, 17:27
Medlem
Citat:

Inte?

"Mannens möjlighet att hos socialnämnden anmäla att han anser sig vara far till ett visst barn har sin praktiska betydelse i de fall då modern inte lämnar upplysningar som kan läggas till grund för faderskapsutredningen eller inte uppger mannen som möjlig far. Mannen har inte någon formell ställning som part i nämndens utredning och har således inte heller någon möjlighet att kräva att utredning och eventuellt fastställande av hans faderskap verkligen görs. Vägrar modern vitsorda mannens uppgift eller att överhuvud taget lämna upplysningar för utredningen kan det, på grund av hennes exklusiva ställning som uppgiftslämnare, bli svårt att erhålla tillräcklig information för att faderskapsfrågan skall kunna bedömas och utredningen kan av den anledningen läggas ned. Om så sker har mannen inte någon möjlighet att besvära sig över nedläggningsbeslutet eftersom han inte anses vara part eller besvärsberättigad."

http://svjt.se/svjt/1992/563

Män har ingen rätt sill sina barn, de lever på kvinnans goda vilja.
Citera
2017-12-22, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
"Mannens möjlighet att hos socialnämnden anmäla att han anser sig vara far till ett visst barn har sin praktiska betydelse i de fall då modern inte lämnar upplysningar som kan läggas till grund för faderskapsutredningen eller inte uppger mannen som möjlig far. Mannen har inte någon formell ställning som part i nämndens utredning och har således inte heller någon möjlighet att kräva att utredning och eventuellt fastställande av hans faderskap verkligen görs. Vägrar modern vitsorda mannens uppgift eller att överhuvud taget lämna upplysningar för utredningen kan det, på grund av hennes exklusiva ställning som uppgiftslämnare, bli svårt att erhålla tillräcklig information för att faderskapsfrågan skall kunna bedömas och utredningen kan av den anledningen läggas ned. Om så sker har mannen inte någon möjlighet att besvära sig över nedläggningsbeslutet eftersom han inte anses vara part eller besvärsberättigad."

http://svjt.se/svjt/1992/563

Män har ingen rätt sill sina barn, de lever på kvinnans goda vilja.
Berätta gärna vilka ni menar som anser sig vara far till andras barn men inte får något faderskapstest av socialnämnden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in