2017-12-21, 20:24
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Välj din partner med omsorg.

Det är i princip bara det första halvåret efter födseln som mamman automatiskt kan vinna vårdnaden.

Problemet är ju att vissa kvinnor kan nästan bli psykotiska efter barnet är fött.. det är lite som att köpa grisen i säcken.
Citera
2017-12-21, 20:28
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Problemet är ju att vissa kvinnor kan nästan bli psykotiska efter barnet är fött.. det är lite som att köpa grisen i säcken.

Nej, då är du en dålig människokännare eller inte lärde känna modern tillräckligt först.

Gör det enda rätta. Släpp henne, släpp avkomman, gå vidare.

Skaffa en stabil fru med stark familjeönskan och hög moral och börja på ny kula.
Citera
2017-12-21, 20:29
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Nej, då är du en dålig människokännare eller inte lärde känna modern tillräckligt först.

Gör det enda rätta. Släpp henne, släpp avkomman, gå vidare.

Skaffa en stabil fru med stark familjeönskan och hög moral och börja på ny kula.

Kommer aldrig släppa mitt barn.
Citera
2017-12-21, 20:37
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Dåså, förstör alla dina möjligheter till en bra och stabil familj och ett vettigt umgänge med en avkomma.

Du bestämmer över dina val och får leva med konsekvenserna. Du valde att avla med en tokstolla, men vill ha kvar henne i ditt liv för alltid och sabba din framtid.

Du kommer aldrig få en bra och normal relation med det barnet. Mamman kommer måla upp dig som ett monster och barnet kommer må psykiskt dåligt av att slitas mellan dubbla lojaliteter eller hata dig för att du förstör för mamman.
Citera
2017-12-21, 20:43
Medlem
Citat:
Dåså, förstör alla dina möjligheter till en bra och stabil familj och ett vettigt umgänge med en avkomma.

Du bestämmer över dina val och får leva med konsekvenserna. Du valde att avla med en tokstolla, men vill ha kvar henne i ditt liv för alltid och sabba din framtid.

Du kommer aldrig få en bra och normal relation med det barnet. Mamman kommer måla upp dig som ett monster och barnet kommer må psykiskt dåligt av att slitas mellan dubbla lojaliteter eller hata dig för att du förstör för mamman.

Han vill ha sitt barn i sitt liv, inte kvinnan, för att han bryr sig om det.
Citera
2017-12-21, 20:47
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Han vill ha sitt barn i sitt liv, inte kvinnan, för att han bryr sig om det.

Kvinnan är knutet till barnet.
Kvinnan kommer vara med på ett hörn om barnet är med.

Kvinnan kommer göra vad som krävs för att sabba relationen mellan barn och fader.

Alla kommer må sämre.
Citera
2017-12-21, 21:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Om man inte är gift med sin partner så hår vårdnaden automatiskt över till mamman vilket sätter henne i en maktposition som lätt utnyttjas. Finns massvis exempel på mammor som hindrar pappors rätt till sina barn..

Socialtjänsten bokstavligen kör över alla män då socialtjänsten är full av feminister.. varför kvoteras inte män in hit?

Hur kommer det sig att feminister skapar samma typ av system som dom själva försöker motarbeta.. alltså ett matriarkat.

Borde inte i ett jämnställt samhälle en gemensam vårdnad vara utgångspunkten?

Om jag får utrycka mig i lekmanna termer så är det här helt åt helvete..
Jag instämmer i detta när det gäller samboskap och varaktiga förhållanden .... Har man inom en etablerad relation skaffat barn så skall båda föräldrarna ha gemensam vårdnad som utgångspunkt...
Citera
2017-12-21, 21:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Bra, gör aldrig det.
Citera
2017-12-21, 21:21
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
jag håller inte med om att det skulle utnyttjas på det sättet du beskriver.. men men agree to disagree..

Sen även om mamman uppger vem som är fader på BB så tar det fortfarande väldigt lång tid innan ett faderskapsbevis går igenom. Onödigt lång tid. Jag har inte fått träffa mitt barn på över 3 månader pga detta och vet fortfarande inte hur lång tid det tar..
Känns detta rimligt tycker du?

Det handlar ju faktist inte bara om pappans rätt till sitt barn, det handlar framförallt om barnets rätt till sin pappa.
Du uttrycker dig så vettigt i det fetade .. precis det handlar det om.
Citera
2017-12-22, 01:30
Medlem
Sasha08s avatar
Kan man som man kräva att få faderskapstest? Ifall kvinnan påstår att man inte är det men man misstänker ändå att man är? Vilka rättigheter har man som man?
Citera
2017-12-22, 02:35
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och återingen vem ska betala detta?
Samhället så klart. För jämställdhetens skull.
Citera
2017-12-22, 05:51
Medlem
Citat:
Om man inte är gift med sin partner så hår vårdnaden automatiskt över till mamman vilket sätter henne i en maktposition som lätt utnyttjas. Finns massvis exempel på mammor som hindrar pappors rätt till sina barn..

Socialtjänsten bokstavligen kör över alla män då socialtjänsten är full av feminister.. varför kvoteras inte män in hit?

Hur kommer det sig att feminister skapar samma typ av system som dom själva försöker motarbeta.. alltså ett matriarkat.

Borde inte i ett jämnställt samhälle en gemensam vårdnad vara utgångspunkten?

Om jag får utrycka mig i lekmanna termer så är det här helt åt helvete..

Vad får dig att tro att feminister söker jämställdhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in