Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-21, 18:44
Medlem
Åklagaren har hållit sig på sitt rum men försvarsadvokaten och målsägarbiträdet har varit ute här i väntsalen
Citera
2017-12-21, 18:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
För mig är det glasklart livstid. Hon har levt under dödshot och misshandel under lång tid. Dagboken är tämligen talande på den punkten.

Ja, livstid har jag hävdat ett tag. Ser inte att det kan bli mindre. Långvarig kvinnofridskränkning, strypningsförsök med dödsångest för att sedan sedan ihjälslagen med övervåld samt hårdhänt behandling av liket. Dessutom hade han ju uttryckt att han ville att Tova skulle dö.
Citera
2017-12-21, 18:47
Medlem
Tingsrätten menar att bevisningen anses vara övertygande.
Citera
2017-12-21, 18:49
Medlem
Ordförande Bengt Olov Horn meddelar. Finne övertygande bevisning att gjort sig skyldig till åtalspunkten 1 som gäller mord men inte alla punkter vad gäller åtalet om grov kvinnofridskränkning. Tingsrätten beslutar också att 22-åringen ska genomgå det stora rättsspykiatriska undersökningen.
Citera
2017-12-21, 18:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Yes!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Sasch
Tingsrätten menar att bevisningen anses vara övertygande.

Fantastiskt att Tova fått upprättelse. Mycket skicklig åklagare och en tät polisutredning.
Citera
2017-12-21, 18:50
Medlem
Finne övertygande bevisning att gjort sig skyldig till åtalspunkten 1 som gäller mord men inte alla punkter vad gäller åtalet om grov kvinnofridskränkning. Tingsrätten beslutar också att 22-åringen ska genomgå det stora rättsspykiatriska undersökningen.
22-åringen ska bli kvar i häktet tills den rättspsykiatriska undersökningen påbörjas.

så vad gäller grov kvinnofridskränking kommer innefalla då?! kan han få livstids fängelse eller anstalt för pyskiska ?
Citera
2017-12-21, 18:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men snälla. Det handlar om väntetiden INNAN dom!! Ska han sitta häktad under tiden eller gå fri i samhället under tiden. Det är DET som överläggningen handlar om nu.
Fast du hade fel, överläggningen handlade om skuldfrågan.

Han är skyldig till mord enligt TR.
Citera
2017-12-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasch
Ordförande Bengt Olov Horn meddelar. Finne övertygande bevisning att gjort sig skyldig till åtalspunkten 1 som gäller mord men inte alla punkter vad gäller åtalet om grov kvinnofridskränkning. Tingsrätten beslutar också att 22-åringen ska genomgå det stora rättsspykiatriska undersökningen.

Ser ni? Det var så lugnt som det kunde vara Håller tummarna för livstid fängelse. Men det finns inte i världen mindre än 15 års fängelse för Lille Billy. Jag säger 15 år - livstid fängelse. BillyBomba
Senast redigerad av matematiker 2017-12-21 kl. 19:03.
Citera
2017-12-21, 18:59
Medlem
Citat:
Vi har ju ett litet problem. Under flera timmar messade han polarna att "Kom inte hit än!". Och det gjorde han under flera timmar.
Han kunde senare sagt att han ville vara ifred med Tova och att hon, som du säger, stuckit innan han vaknat. Hade han hållit fast vid det så kunde det hållit en liten bit på väg kanske. Men tvivlar faktiskt på det. Han har missat tejprullen. Ingen utomstående mördare går in i ett hus, hämtar en tejprulle, paketerar offret, och sen lägger tillbaka tejprullen snyggt och prydligt. Ändarna på Tovas tejp runt kroppen matchar tejpavrivningen på rullen man hittade i huset.

Han är såååå körd.

Han påstår ang tejprullen att den hittades ute och att han lade in den i huset. Men det gjorde han först när han fick FUP:en.

Jag har inte hängt med i tråden de senaste dagarna, så förlåt ifall ni redan tagit upp det här
Men detta är något jag har funderat på. Nu är det ju ”fastställt” åtminstone av åklagaren att Tova dog 01:30. Så varför (!!) messar han sina kompisar att inte komma redan tidigt på kvällen? (När det var, vid 12 redan?)
Citera
2017-12-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, livstid har jag hävdat ett tag. Ser inte att det kan bli mindre. Långvarig kvinnofridskränkning, strypningsförsök med dödsångest för att sedan sedan ihjälslagen med övervåld samt hårdhänt behandling av liket. Dessutom hade han ju uttryckt att han ville att Tova skulle dö.
Jakg tycker så jävla synd om Billys föräldrar Och självklart Tovas. Två släkter som trasats sönder.
Citera
2017-12-21, 19:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mython85
Finne övertygande bevisning att gjort sig skyldig till åtalspunkten 1 som gäller mord men inte alla punkter vad gäller åtalet om grov kvinnofridskränkning. Tingsrätten beslutar också att 22-åringen ska genomgå det stora rättsspykiatriska undersökningen.
22-åringen ska bli kvar i häktet tills den rättspsykiatriska undersökningen påbörjas.

så vad gäller grov kvinnofridskränking kommer innefalla då?! kan han få livstids fängelse eller anstalt för pyskiska ?
Den grova fridskränkningen konsumeras av morddomen - däremot kan den ligga till grund för försvårande omständigheter och därmed vikta till högre straff om det inte blir RPV.
Citera
2017-12-21, 19:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Jag har inte hängt med i tråden de senaste dagarna, så förlåt ifall ni redan tagit upp det här
Men detta är något jag har funderat på. Nu är det ju ”fastställt” åtminstone av åklagaren att Tova dog 01:30. Så varför (!!) messar han sina kompisar att inte komma redan tidigt på kvällen? (När det var, vid 12 redan?)

Menar du att om han skulle vara så oskyldig som han anser sig vara, så borde han ju ha bett kompisarna komma tidigare när Tova enligt honom åkte iväg?

Citat:
Jakg tycker så jävla synd om Billys föräldrar Och självklart Tovas. Två släkter som trasats sönder.

Ja, hans föräldrar hade nog aldrig trott detta om honom. Men vad jag förstått (har inte följt tråden så noga på sistone) så litar de på polisens undersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in