Citat:
Ursprungligen postat av
Gotwin
Tyvärr är det du som inte har ett enda rätt. Vad har du ens för belägg för att det skulle vara som du påstår? Du ignorerar totalt hur hela domstolen fungerar i dina inlägg. Det GÅR inte att bli dömd för ett brott som det inte finns bevis för. I domstolen väger inte polisens vittnesmål tyngre än något annat, och om du påstår det så har du ingen aning om hur rätten fungerar.
https://www.expressen.se/nyheter/fortkorare-kraver-polisen-pa-bevis/
Hämta ut domen från det här fallet så får du svaret svart på vitt. Jag vet inte hur man begär ut en 10 år gammal dom, dock.
Helt ärligt vet jag inte ens vad du hävdar att jag påstår längre, jag har förklarat att en LoB kan ligga TS i fatet vid en ansökan om körkort då det är något som tyder på att han kan ha ett beroende.
Du har hävdat att en LoB inte kan användas som bevis för det trots att förarbeten och praxis säger annorlunda.
Sedan hävdar du att jag har sagt att poliser är mer trovärdiga än andra personer vilket jag aldrig har skrivit. Jag har förklarat att man tar hänsyn till alla omständigheter vid bedömning av trovärdighet, vi har fri bevisprövning i Sverige. Har ett vittne dålig syn så kan det beaktas m.m. Ibland kan ens yrke spela roll dels gällande kunskaper men även beroende på varför man befinner sig i situationen.
Det finns gott om domar gällande fortkörning, är polisens rapport ifylld korrekt så kommer den att ligga till grund för beslutet om inget annat talar emot. Vad du menar att din länk ska bevisa förstår jag inte, det blir rättegång om man nekar till boten, det blir det alltid.
Varför du vill att jag ska ta fram källor för dina märkliga påståenden förstår jag inte heller. Hävdar du något får du presentera bevis för det, jag har presenterat källor för alla mina påståenden.