2017-12-20, 00:39
Medlem
Någon som har provat någon av dessa?

Spyro (festivalfyrverkeri)
Gravity (festivalfyrverkeri)
Phantom 50 (Fyrverkerimästarna)
Vallhall, (svea) Ingen som har sätt den än?

Endast två tårtor inhandlade än..
Super Finale (GFF)
First Class (Polen)
Citera
2017-12-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus71

Super Finale (GFF)
First Class (Polen)

Såg vallhall i år, den är 1 av sveas bättre tårtor i den prisklassen skulle jag säga. Min favorit är dock athena.

Phantoms innehåll förändras hela tiden har jag för mig? Så det är typ som en wildcard/mystery box
Citera
2017-12-20, 09:17
Medlem
Vad är fyrverkerimästarnas motsvarighet till Hanssons skyfall finale?
Citera
2017-12-20, 11:08
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Vad är fyrverkerimästarnas motsvarighet till Hanssons skyfall finale?

Beror helt på vilken av dom du menar. Vet att det finns en 56-skottare och en 50-skottare. Kanske finns fler.

I går kväll så plastade jag in mina sista tårtor. Nu ska jag bara sätta ihop partierna. Nu kan det snart bli nyårsafton tycker jag
Citera
2017-12-20, 11:26
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus71

Super Finale (GFF)
First Class (Polen)
Phantom - Redigt bra tryck i den tårtan, rekommenderas
Gravity - Klen, inte alls som på filmen. Kan ej rekommendera

Bra val av Super Finale

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Beror helt på vilken av dom du menar. Vet att det finns en 56-skottare och en 50-skottare. Kanske finns fler.

I går kväll så plastade jag in mina sista tårtor. Nu ska jag bara sätta ihop partierna. Nu kan det snart bli nyårsafton tycker jag
Hoppas på bättre väder detta nyår, här var det storm och ösregn förra året
Citera
2017-12-20, 11:36
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Hoppas på bättre väder detta nyår, här var det storm och ösregn förra året

Ösregn är jag beredd på. Har plastat in allting som går att plasta in Värre med regn och moln.. Snö kan vara fint men jobbigt om det blir för halt.
Citera
2017-12-20, 11:39
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ösregn är jag beredd på. Har plastat in allting som går att plasta in Värre med regn och moln.. Snö kan vara fint men jobbigt om det blir för halt.
Bra att vara förberedd på regn då risken är väldigt stor här nere i landet
Håller på att vattentäta el-tändningen här, så att regn inte ska hindra tårtor från att tändas detta år
Citera
2017-12-20, 11:46
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Bra att vara förberedd på regn då risken är väldigt stor här nere i landet
Håller på att vattentäta el-tändningen här, så att regn inte ska hindra tårtor från att tändas detta år

Rekommenderar verkligen plastfolie och så tejpar man skarvarna bara Även om det inte regnar så är det ju ofta dagg ute och placerar man ut dom en halvtimme i förväg eller så så är det ju bra att ha lite plast runt.
Citera
2017-12-20, 11:51
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Rekommenderar verkligen plastfolie och så tejpar man skarvarna bara Även om det inte regnar så är det ju ofta dagg ute och placerar man ut dom en halvtimme i förväg eller så så är det ju bra att ha lite plast runt.
Kan vara en idé får se om man orkar Tänker att dom har relativt skydd mot vatten endå, vet dock att det är en annan femma med en blöt stubin, så stubinerna kommer vara extra skyddade i år då 4-5 tårtor inte gick av förra året
Citera
2017-12-20, 11:55
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Kan vara en idé får se om man orkar Tänker att dom har relativt skydd mot vatten endå, vet dock att det är en annan femma med en blöt stubin, så stubinerna kommer vara extra skyddade i år då 4-5 tårtor inte gick av förra året

Stubinerna gör jag egna skydd till av A4 som jag vikt likt quickmatchhölje, sedan tejp på vardera sida och sen tejpar jag en remsa längst ner på stubinen och en rakt över höljet och över tårtan när jag fört in stubinen. Lätt att dra loss och håller för vatten.
Citera
2017-12-20, 12:04
Medlem
Citat:

Menar den med 3 delfinaler tror det är 56 skott
Citera
2017-12-20, 18:27
Medlem
Pilsnerologs avatar
Ser att 4" Mine, quattro och liknande mines och bomber inte finns längre. Är det nya lagen som förbjuder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in