Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Vad har den artikeln med nån sorts hyresreglering att göra?
hyran ligger på 13300 kr men marknaden betalar glatt 27 k. Personen med kontraktet bor utomlands och inte ens i lgh. Samtidigt råder det ”bostadsbrist” och du ser inte problemet? Nu får du kamma dig hörrö!
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Vad låg hyran på?
13300 står det i artikeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Var den reglerad av staten på något sätt?
vad har det med saken att göra när hyran ligger långt under vad ett kollektiv betalar för en sådan lgh. Effektivt nyttjande av beståndet för övrigt...
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Framgår det? Helt irrelevant artikel i sammanhanget.
du ser inga problem med det här?
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Fusk o mygel förkommer överallt alltid.
jaha ser du nån som sitter och trycker på extra hyrbilar och hotellrum och lägger på extra? Nej tänkte väl det...
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Ett kontrakt på Östermalm är lika attraktivt vilka regler du än kan tänkas vilja införa ööer ändra.
det är det knappast hörrö om marknadspris ska betalas. Det är bara att kolla på hemnet.. finns 73 st till salu just nu. Hur många bruksvärdesreglerade hyresrätter är lediga i samma område?