2017-12-20, 09:21
Medlem
GastonLeMans avatar
Enligt polisen i lokalradion kallar dom det för fyndplatsen och inte brottsplatsen. Då det kan va så att offret blivit dumpat där.
Citera
2017-12-20, 09:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Det är uppenbarligen Odinsplatsen som är avspärrad, närmare bestämt där det ligger ett gatukök och ett tapasställe.
Larmet kom 04:50 så de lär ha varit stängt då. Läskigt många som dör av knivdåd och det känns som det räcker att inte bjuda på cigg för att bli nästa BO.
Citera
2017-12-20, 10:03
Medlem
Magic-balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Enligt polisen i lokalradion kallar dom det för fyndplatsen och inte brottsplatsen. Då det kan va så att offret blivit dumpat där.
Kan också vara så att han blev stucken och hann vandra långt, har hänt tidigare. Skulle inte bli förvånad ifall det visa sig gälla en knarkskuld. Nordstan/Centralen är knarkhandelns mekka, varje gång man är där står skumblattar i alla hörn samt tjackskadade pundare syns halta omkring.
Citera
2017-12-20, 10:14
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Eller denne blivit knivad i närheten o stapplat dit, vanligt vid kniv att offret tappar kraft efter ngr hundra meter.

Som vanligt i göteborg har ingen hört eller sett ngt, vem fan vågar vittna i dessa tider. Man dör typ för o kollat på fel person känns det som.
Citera
2017-12-20, 10:17
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Självklart är det centralt.
Allt annat är svammel.
Det är mer centralt än Avenyn t ex.

Det är centralt men "off". Ingen flanerar där som på avenyn utan att ha något ärende. I princip enbart löst folk som stryker runt på kvällarna.
Citera
2017-12-20, 10:18
Medlem
En kille från Australien enligt GP.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/australier-d%C3%B6d-efter-knivattack-i-g%C3%B6teborg-1.4950729
Citera
2017-12-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/australier-d%C3%B6d-efter-knivattack-i-g%C3%B6teborg-1.4950729

Med detta som fakta är det troligt att vi här har en man som firat lilllördag eller varit ute med arbetskamrater på julbord, fortsatt festandet och påväg hem råkat i trubbel. Troligen också rånad.
Citera
2017-12-20, 10:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Det är centralt men "off". Ingen flanerar där som på avenyn utan att ha något ärende. I princip enbart löst folk som stryker runt på kvällarna.

Jag bor i området som har blivit rejält gentrifierat de senaste åren. Kan hålla med om att det var mycket "löst folk" som hängde där på 70, 80, 90-talen då praktiskt taget hela Friggagatan utgjordes av MC-klubbar och stripp-dito.

Men för några år sedan revs halva gatan och hus med smålägenheter uppfördes vilket har gjort att det
bor massor av unga människor i området, restauranger har tillkommit och kvarteret har ryckt upp sig rejält.
Det är definitivt inget skumt område längre.

Jag har helt missat händelsen då mitt hus vetter mot kyrkogården snarare än mot Odinsplatsen.
Citera
2017-12-20, 10:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3

"Den nu avlidne mannen kom till Göteborg i somras och hade en svensk flickvän. Han är född och uppväxt i Australien."
Citera
2017-12-20, 11:13
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Men centralt är ju ett geografiskt begrepp.
Och som tidigare skribent sa så är det ju knappast ruffigt område längre.
Det enda jag kan tänka mig drar till sig pack är Odinsgrillen om de fortfarande har spelmaskiner
Annars är det ju bara restauranger och bostäder samt lite affärer.
Så löst folk har inga direkta ärenden där.
Förmodligen säkrare än Avenyn, om än mer ödsligt på kvällen såklart.
Citera
2017-12-20, 11:21
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Men centralt är ju ett geografiskt begrepp.
Och som tidigare skribent sa så är det ju knappast ruffigt område längre.
Det enda jag kan tänka mig drar till sig pack är Odinsgrillen om de fortfarande har spelmaskiner
Annars är det ju bara restauranger och bostäder samt lite affärer.
Så löst folk har inga direkta ärenden där.
Förmodligen säkrare än Avenyn, om än mer ödsligt på kvällen såklart.

Vad skrev jag då? Det är inget ruffigt område men ödsligt och bara löst folk däromkring på nätterna. Bara för att man råkar bo där själv så blir inte saker bättre för det. Bara en sådan sak att vi pratar om någon som blivit mördad i dom krokarna säger väl en del.
Citera
2017-12-20, 11:49
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Vad skrev jag då? Det är inget ruffigt område men ödsligt och bara löst folk däromkring på nätterna. Bara för att man råkar bo där själv så blir inte saker bättre för det. Bara en sådan sak att vi pratar om någon som blivit mördad i dom krokarna säger väl en del.

Odinsgatan är typ lika ruffigt
som svingeln, johanneberg & kungsladugård. Dvs inte alls.
Att en person blev mördad där säger inte nödvändigtvis något alls eftersom området i övrigt är lugnt.
I området jag bor blev en snubbe knivskuren tidigare i år, det i sig är ju jävligt onice, men iom att det varit den enda incidenten på hela året så känns inte området direkt otryggt.

OnT så tippar jag att han blivit rånmördad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in