Citat:
Jag mår illa mycket illa när jag ser alla idioter som inte fattar något om vad sossar alltid slåss för. Det vill säga de svagaste i vårt samhälle. Självklart kan man ha olika åsikter om vägen dit men att tro att förakt mot vår statsminister är vägen till en bättre väg är bara idioti. Det tycks som ni har mycket av den varan på er agenda här men i verkligheten är ni bara en samling gnällmånsar som bara ser till er egen förträfflighet. Undrar hur många av er som ens törs ställa upp mot mig mot mig en vanlig sosse som dessutom är pensionär i en debatt i verkligheten? Hör gärna av er till mig så lovar jag att fixa det.
ja vi mår illa över olika saker i det här landet
jag till exempel mår illa av att det finns fattigpensionärer i det här landet samtidigt som vi lägger kanske 100 miljarder eller mer på att importera arbetslöshet och fattigdom
tycker vi ska börja med att ta hand om människor som är födda i det här landet och jobbat i det här landet innan vi börjar importera misär som tar knäcken på sjukvård och annat
"Risken att behöva leva som fattigpensionär i Sverige ökar och pensionärsorganisationerna kräver nu förändring.
Inte om 20 år – utan omgående.
Enligt Eurostat lever ungefär 355 000 svenska pensionärer under gränsen för risk för fattigdom."
https://www.expressen.se/dinapengar/355-000-lever-under-gransen-for-fattigdom/
nä börja åtminstone med att sänka skatten på lägsta pensionerna till noll
sedan skulle man kunna fortsätta med att fråga sig hur vänstern tänker med att det är bra att importera människor med en syn på kvinnor som vi inte ens hade på 1800-talet och hur det är bra för feministerna
eller hur man tror att utsatta lågutbildade svenskar har något annat än ännu sämre löner och arbetslöshet och bostadsbrist att vänta när konkurrensen hårdnar genom att importera lågutbildade som kan ta deras jobb ännu billigare med hjälp av bidrag och sänkta ingångslöner
om högern vill ha import då ska vänstern göra det omvända utan att fundera det minsta då det gynnar deras väljare bäst