2017-12-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Det känns som om Löfven skulle säga vi skickar ut alla asylsökande skulle inte detta ny fascistiska svenska folket vara glada ändå...

politikerna pratar så mycket strunt man lovar runt och håller tunt

så jag ger inte så mycket för deras löften

det är handling som räknas

det finns tre typer av människor

1) som väntar på att något ska hända
2) som ser till att något händer
3) som undrar vad som hände
Citera
2017-12-19, 00:35
Medlem
Powergirls avatar
Jag mår illa mycket illa när jag ser alla idioter som inte fattar något om vad sossar alltid slåss för. Det vill säga de svagaste i vårt samhälle. Självklart kan man ha olika åsikter om vägen dit men att tro att förakt mot vår statsminister är vägen till en bättre väg är bara idioti. Det tycks som ni har mycket av den varan på er agenda här men i verkligheten är ni bara en samling gnällmånsar som bara ser till er egen förträfflighet. Undrar hur många av er som ens törs ställa upp mot mig mot mig en vanlig sosse som dessutom är pensionär i en debatt i verkligheten? Hör gärna av er till mig så lovar jag att fixa det.
Citera
2017-12-19, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
VI kan inte betyda annat än Socialdemokraterna som parti, eller möjligen svetsaren och hans ex-kommunist Ylva Johansson som går i hans ledband!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3993&artikel=5510236

Det är med andra ord inte så konstigt att det blivit som det blivit.
Trovärdighet nolla!

Folk som fortsätter rösta på Sverigefientliga partier borde deporteras tillsammans med packet de tagit in, enkelt uttryckt.

Beklämmande att Sveriegs största parti hela tiden får göra 180graders svängar i sin egen politik för att de inte vet vad de håller på med.
Citera
2017-12-19, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
Politikerna borde tänka på kommande generationer, barnen har ju inget att säga till om och man borde försöka att tänka sig hur det kommer att se ut i Sverige om 30 år, 50 år och 100 år

först försöker vi genom hårt arbete och utbildning i flera generationer att få bort fattigdomen från Sverige och när vi nästan har lyckats börjar man importera fattigdom från världens fattigaste länder utan några begränsningar

Här sammanfattar du hela Sveriges situation.
Det är så man vill gråta.
Men vad hjälper det?
Kassakistan töms nu oroväckande snabbt.
DÅ blir det nog många som tar till tårarna och
FÖRST DÅ fattar vad man ställt till med i sin naivitet och dumhet.
Citera
2017-12-19, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag mår illa mycket illa när jag ser alla idioter som inte fattar något om vad sossar alltid slåss för. Det vill säga de svagaste i vårt samhälle. Självklart kan man ha olika åsikter om vägen dit men att tro att förakt mot vår statsminister är vägen till en bättre väg är bara idioti. Det tycks som ni har mycket av den varan på er agenda här men i verkligheten är ni bara en samling gnällmånsar som bara ser till er egen förträfflighet. Undrar hur många av er som ens törs ställa upp mot mig mot mig en vanlig sosse som dessutom är pensionär i en debatt i verkligheten? Hör gärna av er till mig så lovar jag att fixa det.
Resterna av den socialdemokratin gick hädan med 90-tals krisen. Du kanske tror att Göran Persson "räddade" Sverige när han under 90-talet tog från de fattiga och gav till de redan rika?
Citera
2017-12-19, 05:52
Medlem
RadioDDR1s avatar
Stefan är en obildad statsman som irrar omkring likt en blind hare. Han är impulsiv, otydlig och reaktiv till sin natur, vilket är det allra sämsta av egenskaper hos en ledare. Stefan Löfven är också en synonym för sin destruktiva tid: fel man eller kvinna på fel plats. Det är medelmåttorna med den rätta Värdegrunden som styr skutan. Resultaten blir därefter, ett land i kris. Inte hjälper det med en apatisk befolkning heller. Det är dårarna som tillåts härja eftersom de vettiga håller käft. Inget land som vill vara framgångsrikt kan bete sig på det sättet i det långa loppet. Det tar dock tid att bryta ner ett samhälle helt.
Citera
2017-12-19, 06:02
Medlem
Citat:
Då är du också medveten om att de egentligen är ett borgerligt parti?
Citera
2017-12-19, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Stefan är en obildad statsman som irrar omkring likt en blind hare. Han är impulsiv, otydlig och reaktiv till sin natur, vilket är det allra sämsta av egenskaper hos en ledare. Stefan Löfven är också en synonym för sin destruktiva tid: fel man eller kvinna på fel plats. Det är medelmåttorna med den rätta Värdegrunden som styr skutan. Resultaten blir därefter, ett land i kris. Inte hjälper det med en apatisk befolkning heller. Det är dårarna som tillåts härja eftersom de vettiga håller käft. Inget land som vill vara framgångsrikt kan bete sig på det sättet i det långa loppet. Det tar dock tid att bryta ner ett samhälle helt.
Bra beskrivning av läget.
Citera
2017-12-19, 06:20
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:

Du Powergirl, 70-talet ringde och ville ha tillbaka sina argument och retorik.

Du kommer bara övertyga förståndshandikappade och äkta lallare med dina argument.

Bidrags- och passivitetspartiet SAP har inga lösningar på Sveriges problem.

Höj skatten, gör medborgarna passiva och bidragsberoende.

SAP går i Frankfurtskolans asfalterade väg rakt mot stupet där frihet, demokrati, yttrandefrihet kommer vara de första offren.

Vård, skola och omsorg är numera bland den sämsta i Europa.
Skolans resultat är sämst i norden och ingen bättring syns vid horisonten.
Svenskarna är världens högst privat belånade folk.
Sverige har världens högsta skattetryck igen.
Polisen har kapitulerat och klarar inte ens av att utreda grova gruppvåldtäkter.
Pensionärer svälter och vanvårdas.
Kriminaliteten har samhället i ett järngrepp.
Fler och fler No Go Zones är för alltid förlorade och där råder inte längre svensk lag.
Det är ockuperad mark.
Svenska kvinnor uppmanas att inte vistas ute själva i mångfaldsgettot Malmö.
Svenska hemlösa får mindre hjälp än illegalister.

Vad var det du sa?
Att SAP står på de svagast sida.
Din är en betald SAP propagandist och du vet om att du ljuger.
Skäms på dig.
Du spottar på dina förfäders arv.
Skäms.
Senast redigerad av Fashwave 2017-12-19 kl. 06:22.
Citera
2017-12-19, 06:45
Medlem
Svensken är minst sagt lent gräddad. Lurad om och om igen, lär sig fan aldrig
Citera
2017-12-19, 06:57
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearwrestler
Svensken är minst sagt lent gräddad. Lurad om och om igen, lär sig fan aldrig

Tyvärr är det ju så, vi har inte varit i konflikt och i krig på flera hundra år, vi har inte blivit invaderade som grannländerna blivit förens nu. Vi har levt och blivit invaggade att alla är goda o trevliga utan att behöva stå upp förens nu och då är det väldigt få som fattar vad som är på väg att hända. Men hoppas att vi någonstans djupt inne i ryggmärgen har någon sorts gen kvar fr vikingatiden o 15-1600 talet då vi inte var så mysiga som kan väckas och slå Tors hammare i bordet och ta tillbaka landet som det ska vara, tryggt och säkert. Men tvivlar så länge typer som Reinfeldt o Löven finns i regeringsbyggnaderna.
Citera
2017-12-19, 08:08
Medlem
skillnads avatar
Dårar dras till dårar som flugor till skit. Tror man på något någon riksdagspolitiker säger idag som skall uppfattas som självkritik när det kommer till massinvandringen är man inte bara dum i huvudet utan helt pantad dessutom. Hur ett stolpskott som Lövfen öht ens kan tas på allvar, en mindre, vara statsminister över ett gammalt ärorikt vackert land som Sverige är så skamligt att man nästan skäms över att vara svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in