Hade marknaden haft behov av outbildad arbetskraft, som vare sig kan språket eller förstår sig på ett modernt samhälle, hade de givetvis anställt. När dessa människor dessutom styrs av ett fantasifoster och lever efter ökenfolkets handbok från 900-talet, så är såklart möjligheten till att bidra noll. Hur medborgare utanför regeringskansliet är medskyldiga till denna katastrof är såklart obegripligt. Och att plötsligt ansvarsbördan ska delas även på den majoritet svenskar med normal tankeförmåga är än mer obegripligt. Det enda som är fascinerande - fast skrämmande- är att vi får uppleva detta nationella haveri under vår livstid; i realtid! Löfven är troligtvis Västvärldens mest korkade regeringschef. Skulle vilja påstå att t o m kungen är betydligt smartare. Tillsammans hade de två varit en svensk variant ” Dum dummare”. Fast utan kameror och regissör.
Vad är det du inte förstår? de är här för att skapa konflikter/polarisering vad tror du. Hur jävla dum kan man bli du har allt skrivet i pannan framför dig och du babblar om naiva politiker? Ingen var naiv förutom ni ingen...allt går enligt plan och ni babblar om några politiker. Vad krävs för att ni ska vakna? en militärkänga i arslet?.
Han pratade också om välfärden så han är fortfarande naiv/ljuger, han presenterade förstås ingen lösning eller förklarade varför vi ska ha integration.
Det enda rimliga är att skrota välfärden och öka segregationen men den insikten kommer väl att dröja under tiden så kommer de att fortsätta råna oss på skattepengarna
Att prata om sig själv i tredje person är tecken på svår megalomani.
Jag ser det mer som ett sätt att försöka distansera sig från skuld. "JAG" indikerar ansvar, pekar med hela handen. "Vi" blir ett mera svepande "jag gjorde som alla andra".
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Så länge inga åtgärder görs är det bara tomma ord... och inga åtgärder kommer göras. Vad har skett med de 80 000 utvisningarna? Vad har skett med bergen av brottsutredningar som invandringen orsakat? Ingenting och avskrivningar.
Det är ju fint att politiker erkänner fel men det vore bättre om de klev åt sidan då de om och om igen visat sig vara fullkomligt naiva och inkompetenta.
Innan val kan man inte lita på några politiker. Åkesson är dock den ende som inte behöver ljuga för att få fram sitt budskap. Kanske kanske kan han rädda landet. Om inte så hoppas åtminstone jag på inbördeskrig.
Naturligtvis är det bara valfläsk. Mellan 1 och 2 miljoner invandrare ska repatrieras/deporteras annars kommer det sluta i ett blodbad, det är min tro.
Det sagt så tror inte jag att SD kommer vara partiet att lösa detta. SD förefaller vara infiltrerat av sionister/globalister, dvs samma "gäng" som ligger bakom 7K. De är bara andra sidan myntet.
Någon långt mer upplyst än jag skrev att SD är för dem som tror sig ha vaknat. Man går från 7K trots risken att bli kallad rasist, nazist osv, men det är det värt för man tror att SD är ett lejon förpackad i en kattunges kropp. Man tror att SD kommer verkställa deporteringar bara de kommer till makten.
Jag tror man ska rösta på något annat parti - NMR, AfS eller liknande, för att verkligen skicka signaler till etablissemanget. Fördelen med det är att det också skickar signaler till SD. Om de inte infriar väljarnas krav så går rösterna till ett annat parti...
Mer poliser, mer militära satsningar, mer kameraövervakning, mer åsiktskontroll, mer resurser mot näthat, mer agendadriven journalistik, mer kläder på kvinnokroppen, mer EU styrning, mer resurser till allvetande politiker, mer lönesänkningar i solidaritetens namn, mer arbetstimmar under en livstid (arbeit macht frei) osv. Meeeeeeeeerrrrrrrrrrr.
Aldrig förstått varför Löfven, likt drottningar, talar om sig själv som "vi".
Ja, han har varit jättenaiv som vanligt.
"Vi" kan ha syftat på Fredrik (öppna era hjärtan, Sverige har mycket tomma ytor) Reinfeldt och talaren själv.
Plus ett antal andra karriärklättrare som med tomma huvuden och lätta ben klättrat långt över och utanför sin kompetens.
Mer poliser, mer militära satsningar, mer kameraövervakning, mer åsiktskontroll, mer resurser mot näthat, mer agendadriven journalistik, mer kläder på kvinnokroppen, mer EU styrning, mer resurser till allvetande politiker, mer lönesänkningar i solidaritetens namn, mer arbetstimmar under en livstid (arbeit macht frei) osv. Meeeeeeeeerrrrrrrrrrr.
Vad är det du inte förstår? de är här för att skapa konflikter/polarisering vad tror du. Hur jävla dum kan man bli du har allt skrivet i pannan framför dig och du babblar om naiva politiker? Ingen var naiv förutom ni ingen...allt går enligt plan och ni babblar om några politiker. Vad krävs för att ni ska vakna? en militärkänga i arslet?.
Jag stöter ofta på argumentet att det är en avsiktlig nedmontering/destruktion av både Sverige och resten av Europa som pågår, och visst - det är väl i och för sig inte otänkbart, men är det troligt?
Att det pågår en globalisering av främst ekonomiska motiv är uppenbart, med ökad rörlighet för varor, tjänster och arbetskraft som motor och konsekvens, men det finns inget i detta som framtvingar eller motiverar de totalt vettlösa demografiska förändringar vi nu tvingas leva med. Jag har väldigt svårt att se att någon skulle ha något att vinna på detta ekonomiskt - i så fall väldigt kortsiktigt och därtill högst osäkert.
Återstår då följande förklaringsalternativ:
Avsiktlig förstörelse av civilisationen
"Naivitet" av politiker med helgonambitioner, påhejade av korkade och obildade väljare
Ett uttryck för det kaos som kommer av ett exponentiellt ökande kommunikationsflöde
Förklara gärna hur du ser på motivet bakom vad som sker, jag är förbryllad och trivs inte med det.
Senast redigerad av Psilosopher 2017-12-18 kl. 02:23.
- att de flesta som flydde hit var de som verkligen behövde akut hjälp och inte de som bara ville ha lite ombyte
- att de flesta som flydde hit faktiskt flydde från fattigdom/krig och inte från sina egna demoner/rättvisan
- att alla som flytt hit var fullständigt medvetna om att de hade flytthit. Vi ringer sällan in någon bara sådär.
- att ingen som kom hit var kinkig rörande vilken stad den hamnade i
(att vara täckt av snö i Östersund är väl ändå lite bättre än att vara täckt av jord i hemlandet?)
- att alla som blev erbjudna gratis språkundervisning, var tacksamma för det och gick dit och lärde sig svenska. (fördjupningskursen i hemsspråket kan sparas till senare)
- att många som fick en tillfällig bostad, var tacksamma för det men gjorde allt för att kunna ge tillbaka den till nästa behövande
- att de flesta som fick en praktikplats, var tacksamma för det och gick dit och slet röven av sig för att skilja sig från rövhålen
- att alla som fick en ny chans gjorde allt för att inte hamna i klammeri med rättvisan igen
- att alla som kom hit visste att ett socialbidrag var ett säkerhetsnät och att ett säkerhetsnät kan vara retligt lik en hängmatta men är fortfarande ett säkerhetsnät
- att stigande havsnivåer berodde på något annat än av volymen från alla borttappade pass och ID-kort.
- att folk visste att ett uppehållstillstånd inte var samma sak som ett tillstånd att ta ett uppehåll från att jobba, gå i skola osv. Och det kallas väl fortfarande för tjänstledighet alt studieuppehåll?
Men det var ju 25 år sedan vi trodde allt det! Ta av dig svetsmasken, Stefan!
Sen kan man ju undra hur du Stefan tänkte angående familjeåterförening. Om familjen skickar spjutspetsen, tröja nr 9, regissören, Sickan, trumfkortet, mannen med skägg, crème de la crème, kalla det vad du vill, till Sverige och vi inte kan få in han i spelet..
-hur ska då vi kunna peppa en hel familj som är helt hjälplösa utan honom? Bakläxa på den.
Den dagen Sverige kan skaka fram ett parti med sund flyktingpolitik, utan massa Skumbergare, högstadieekonomer eller kortklippta män med identitetsbekymmer, kommer valurnorna att vara knökade. Får se om man lever då.
Vår statsminister är dum i huvudet.
Han och övriga i sjuklövern har ljugit för svenska folket om att det är lönsamt med alla dessa horder av folk som kommer.
Ansvaret är hans och ingen annans.
Sjukt att han använder ord som "vi" när det ska vara "jag"
Nu ska så kallade nyanlända in på arbetsmarknaden till lägre löner. Undra vad som händer med de svenskar som behöver ett arbete?
Vem vill anställa en svensk som kostar dubbelt så mycket för företaget?
Det finns tydligen ingen hejd på dumheterna.
Inte undra på att fransmännen uppfann giljotinen.
Man fick nog av dumhuvuden.
Löfven vill väl förstås bara ha lönen + förmånerna och låter "vi" ta hand om hela integrations sörjan { håriga våldsmännen }
Senast redigerad av Feministerna 2017-12-18 kl. 03:54.