2017-12-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ett sätt att försöka framstå som någon annan än hon är. Att det måste ha varit hennes andra jag som utförde mordet/mordförsöket? Kanske begriper hon först nu vad hon faktiskt har gjort, men det inbegriper INTE att hon inser det och tar det till sig i form av skuldkänslor. Hon vill bara UT ur häktet och slippa straff till varje pris. Hon vill ut och leva som förut.

HR kan omöjligt låta sig bevekas av dessa nya manipulationer. Eller?

Nu plötsligt är hon "orolig" för sin mamma, som hon uttryckligen sagt hon ville skulle dö. Antar att hon mycket väl vet att mamman bara mår ännu sämre av kontaktförsöken.

Bara tanken på att JM skulle släppas fri (usch!): Då står väl mamman först i raden av såna personer som ska avrättas a' la' JM-metoden.
Nej, hovrätten kommer inte gå på hennes manipulationer.
Hon verkar helt snurrig i skallen.
Och varför fortsätter hon och skriva sina brev.
Citera
2017-12-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
JB och JJ verkar i vart fall ff vara vänner, han och AM, AB, UF och TC har alla gillat hennes nyaste bild på FB (8/12). Hon står ff som gift med JJ på FB.
JB står som JS senast jag kollade facebook.
Citera
2017-12-19, 17:19
Medlem
Citat:
Jag har läst den men blir, trots allt, bedrövad om det är så att hon ff drogar o inte får ha vårdnad om sonen, om det nu stämmer?

Fanns en uppgift om att DB varit på besök hos JB med en tjejkompis, som jag fick intryck var en reko tjej, som uppgav att hon chockats av att JB satt och rökte på (helt borta) samtidigt som hon ammade detta lilla barn.

Det måste varit vid den tid JM var häktad för denna tjej gav alibi till DB den tid morföräldrarna mördades/skadades. Dom hade pratat i telefon i timmar den kvällen/natten, vilket också styrktes av polisen.

Vilket elände JM ställt till med.
Citera
2017-12-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
JB står som JS senast jag kollade facebook.

Ja det vet jag, det där har vi ju rett ut, det är bara på FB hon kallar sig Svensson. På Ratsit JB.
Citera
2017-12-19, 17:21
Medlem
Citat:
JB och JJ verkar i vart fall ff vara vänner, han och AM, AB, UF och TC har alla gillat hennes nyaste bild på FB (8/12). Hon står ff som gift med JJ på FB.

Det lät ju himla positivt.
Citera
2017-12-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fanns en uppgift om att DB varit på besök hos JB med en tjejkompis, som jag fick intryck var en reko tjej, som uppgav att hon chockats av att JB satt och rökte på (helt borta) samtidigt som hon ammade detta lilla barn.

Det måste varit vid den tid JM var häktad för denna tjej gav alibi till DB den tid morföräldrarna mördades/skadades. Dom hade pratat i telefon i timmar den kvällen/natten, vilket också styrktes av polisen.

Vilket elände JM ställt till med.

Helt nya uppgifter för mig, att hon ammat o drogat samtidigt, var finns dem? Blandar du inte ihop det med förhören med TC?
Citera
2017-12-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Stackars oskyldiga barn.

Att JM gav JB ansvar över en viss summa pengar, var som vanligt inget bra förslag. JM visste nog att JB inte skulle kunna sig borta från drogerna. JM ville även ha bort JJ, han hade distans och vet en del om JM tror jag.

Nu har JM lyckats med det.

Att JB inte mår bra bryr hon sig inte om. Hon flyttar de få schackpjäser (barn) hon har grepp om kallsinnigt på SIN spelplan.

Precis. Och där finns också JMs plågade mamma och uttalanden om att JM "är orolig" i dagens Aftonbladet....vi får väl se hur många som luras av detta....men hoppas att juryn inte tar någon notis av vad media skriver.
Citera
2017-12-19, 17:49
Medlem
Citat:
Precis. Och där finns också JMs plågade mamma och uttalanden om att JM "är orolig" i dagens Aftonbladet....vi får väl se hur många som luras av detta....men hoppas att juryn inte tar någon notis av vad media skriver.

Den storyn är ju gammal. Hur vore det om JM hade respekterat kontaktförbudet istället!
Citera
2017-12-19, 18:57
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad barnslig hon verkar och varför skriver hon om sig själv i tredje person.
För att vara gullig och barnslig, Ni kan väl inte motstå det? Kan någon motstå det?
Citera
2017-12-19, 19:39
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Han är gärningsman, en mycket obehaglig sådan i allra högsta grad. Han har slaskmördat med över 40 knivhugg! Tyvärr kunde lagen inte döma honom till mer än 14 år och livstids utvisning.

Det som är intressant med JM är att hon fortfarande stoiskt nekar - och kommer fortsätta på samma vis. Skriva långa inlagor till press, EU, HD etc etc.

Antagligen är JM ingen trevlig människa men heller ingen som uppviglat till mord i alla fall inte orkestrerat det i alla fall. I min tro såklart, jag påstår ej att jag sitter inne med en absolut sanning, det vore förmätet av mig.
Citera
2017-12-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
För att vara gullig och barnslig, Ni kan väl inte motstå det? Kan någon motstå det?

Absolut.

Att tala om sig själv i Tredje person... det försöker Madsen också med. Att placera brottet på någon annan "obefintlig person" utanför sig själv ....
Inget nytt under solen

Ingen kommer möta någon framgång.
Citera
2017-12-19, 20:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Tack! Detta visar att hon inte har någon självkännedom, ingen förmåga att se sig själv utifrån, så som andra ser henne. Då skriver hon i tredje person som ett bevis att hon minsann kan se sig själv utifrån. Tyvärr blir intrycket inte det hon tänkt sig. Det är en mycket omogen person som skriver på detta sätt. Bara att hon inte grammatiskt kan skilja på hur man använder orden dom, de och dem är förvånande. Slarvigt och rörigt, inget att ta notis om egentligen.

Som du skriver, ett patetiskt försök att verka "objektiv" men allt faller platt och visar endast en person som aldrig har blivit vuxen.

Man skulle faktiskt kunna ha Johanna Möller som ett skolboksexempel på hur illa det kan gå när föräldrar curlar sina barn sönder och samman, hade hon fått tagit ansvar för sitt liv och leverne så kanske hon hade kunnat bli normal.

Fast fan vet, hennes störning är nog djupare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in