2019-02-08, 12:08
Medlem
270215s avatar
AEG testar ny tier 8 premium light tank.

PREMIUM BULLDOG!
https://www.youtube.com/watch?v=68yKjo3-4cM
Citera
2019-02-08, 18:06
Medlem
xyklopfs avatar
En ny Amerikansk tier VI premium TD har dykt upp - T78 :

https://thedailybounce.net/world-of-...ank-destroyer/

Ryktas att ett nytt marathon är på gång :

Citat:
Between the 21st of February and 6th of March we will get a marathon for the Panhard EBR 75 (FL 10) .

Länk : https://thearmoredpatrol.com/2019/02...ws-04-02-2019/

Kan tillägga att den som läckte det här till TAP bloggen fick sparken från WG :

https://thearmoredpatrol.com/2019/02/07/goodbye-guys/
Citera
2019-02-08, 18:22
Medlem
Ace Venturas avatar
Är det bara jag eller går det inte att komma in på WoTs hemsida idag?

Edit: XVM funkar inte heller för mig btw. Har inte gjort på flera dar nu....?
Senast redigerad av Ace Ventura 2019-02-08 kl. 18:44.
Citera
2019-02-12, 11:30
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Är det bara jag eller går det inte att komma in på WoTs hemsida idag?

Edit: XVM funkar inte heller för mig btw. Har inte gjort på flera dar nu....?
Det redde sig till slut.
---------

Shit vad dåligt det går i FL. Spelet har förändrats sedan senast. S1 som jag tokdominerade med tidigare blir helt utmanövrerad av en svärm LTs som lyser upp allt och alla hela jävla tiden. I stan möts man av en mur av Defenders och lika många IS-3A som bara matar på. Folk skiter hur det går, bara de kan farma damage. Osv osv.

Det är fortfarande skoj.... men inte riktigt samma som tidigare som sagt.
Citera
2019-02-12, 21:54
Medlem
Första Frontline för min del och jag har bara dom tier 8 tanksen som man kunde få i jullådorna (IS-3A, Defender och Scorpion G). Har dock bara en heavybesättning så jag kan bara använda en av dom per slag och hittils så har Defendern gjort bättre ifrån sig. Bäst är ändå Scorpion som kan skjuta lite på håll

Jag tycker det är en kul form men även om det vore trist så borde man köra så mycket man hinner för att samla credits, har fått ihop över 1 miljon silver på 4 omgångar och då är jag ändå på nedre halvan av laget när omgången summeras.
Citera
2019-02-16, 16:32
Medlem
Ace Venturas avatar
På väg mot min andra "Prestige" börjar jag komma till samma insikt som man alltid landar i när WG har sina slavmaraton. Med familj, jobb och annat som pockar på. Det är fan inte värt det.
FL är kul men att jag ska kunna vända stapeln 11 gånger bara för att få en variant av Emil I...? Det kommer inte att hända.

Får köra som Aryton Senna istället. Harva så mycket krediter man bara orkar och sen rakt in i betongmuren...
Senast redigerad av Ace Ventura 2019-02-16 kl. 16:34.
Citera
2019-02-16, 19:58
Medlem
trallexs avatar
Först trodde jag det var 10 ranks för att komma till 1 prestige och det var 10 prestige nivåer. (Självklart tog jag i beräkning att det krävdes mer "XP" för varje nivå.) Men sen såg jag att det var 30 nivåer och 30 prestige. SERIÖST?
Citera
2019-02-16, 22:15
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
På väg mot min andra "Prestige" börjar jag komma till samma insikt som man alltid landar i när WG har sina slavmaraton. Med familj, jobb och annat som pockar på. Det är fan inte värt det.
FL är kul men att jag ska kunna vända stapeln 11 gånger bara för att få en variant av Emil I...? Det kommer inte att hända.

Får köra som Aryton Senna istället. Harva så mycket krediter man bara orkar och sen rakt in i betongmuren...

Citat:
Ursprungligen postat av trallex
Först trodde jag det var 10 ranks för att komma till 1 prestige och det var 10 prestige nivåer. (Självklart tog jag i beräkning att det krävdes mer "XP" för varje nivå.) Men sen såg jag att det var 30 nivåer och 30 prestige. SERIÖST?

Jag gav upp att klara det redan innan nya Frontline drog igång. Som andra har räknat på så krävs det i snitt 5,5h spelande PER DAG samtliga dagar för att sätta alla 30. Inte en chans i helvete att jag ens kommer försöka mig på det. Spydde ner mig tillräckligt att försöka grinda fram Blyat-Skorp'en i senaste maratonet - som jag helt enkelt sket i att köpa trots jag fick ner den med 60% eller 70%.

F.Ö - bonuskod för 1 dags premiumkonto, WOTVALENTANK
Citera
2019-02-17, 09:52
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
Kände att jag var tvungen att kolla upp reglerna igen. Mina uppgifter var gamla (från någon QB-video tror jag?) och verkade inste stämma med någon annans. Och visst har vi alla fel. Eller...

Kolla längst ner på den här sidan: https://worldoftanks.eu/en/content/f...1-regulations/ Där står det ju att man får 2 P-poäng från andra vändningen och framåt (ännu mer lite senare). Och att man därmed "bara" behöver vända på trettio 6 gånger för att få Emil 1951 (inte 11 som jag skrev tidigare).

Har jag tänkt rätt då?
Citat:
Ursprungligen postat av frange
bonuskod för 1 dags premiumkonto, WOTVALENTANK
Tackar!
Citera
2019-02-17, 18:51
Medlem
Forzos avatar
Så då är första veckan med Frontline snart slut. För min del lyckades jag pricka in en ordentlig förkylning den här veckan så har kunnat spela en hel del, nästan lite för mycket.

Har just nu tagit en prestige och är på tier 19 på andra varvet, så nästan halvvägs till nästa (expmässigt så ligger hälften vid 20,5). Ser lovande ut inför framtiden även om jag nog inte kommer kunna ta mig hela vägen till 10 prestige. Jag satsar på att ta mig till 7 så jag får Emil.

Utnyttjade en kod för att få låna en M4A1 Rev i en vecka och jag måste säga att den har gjort sig riktigt bra i frontline! Förutom den har min Type 59, AMX 50 100 och Batchat fått jobba hårt. Även AMX AC 48 och VK A har haft sina tillfällen. Vad funkar bra för er?
Citera
2019-02-17, 20:06
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Så då är första veckan med Frontline snart slut. För min del lyckades jag pricka in en ordentlig förkylning den här veckan så har kunnat spela en hel del, nästan lite för mycket.

Har just nu tagit en prestige och är på tier 19 på andra varvet, så nästan halvvägs till nästa (expmässigt så ligger hälften vid 20,5). Ser lovande ut inför framtiden även om jag nog inte kommer kunna ta mig hela vägen till 10 prestige. Jag satsar på att ta mig till 7 så jag får Emil.

Utnyttjade en kod för att få låna en M4A1 Rev i en vecka och jag måste säga att den har gjort sig riktigt bra i frontline! Förutom den har min Type 59, AMX 50 100 och Batchat fått jobba hårt. Även AMX AC 48 och VK A har haft sina tillfällen. Vad funkar bra för er?

Har mest använt Löwe, CAX, T26E5, Black Dog och Primo Victoria. Min Strv S1 och Udes har inte funkat alls denna gång för mig.
Men kul har det varit. Skönt all slippa bli slaktad i eviga tier X matcher.

Tydligen ett marathon på väg snart igen - Franska hjul premium tier VIII an. Har dock inget intresse av att grinda hjul fordonen, så jag hoppar denna gång.
Citera
2019-02-17, 22:16
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo

Har typ 17 vagnar att välja mellan (de flesta crewtrainers) så jag försöker variera mig så mycket jag kan. Har dock en förkärlek för att inleda matcherna med WZ111-1FT (med 130 kanonen). Den är så sjukt skönt "in your face" i början när man inte behöver röra på sig så mycket. 271 penn/560 damage med vanlig ammo eller varför inte skruva in HE runt ett stenblock/hushörn med 660 i damage. Ha! Den borrar sig igenom allt!!

Annars är det nog mest CAX, Prog M46 och Lorr för anfall samt Skorpionen, AMXM4 M49/CAX och Strv81 för försvar. STG åker fram inne i stan. S1 när jag försvarar sjön eller kanon 5. Osv osv.
Senast redigerad av Ace Ventura 2019-02-17 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in