2017-12-18, 21:35
Medlem
#jagärhärmedlemmen Hanna Höie tror att fler fritidsgårdar kan lösa problemet med överfallsvåldtäkter. Heberlein rapporterar:

Citat:
Den här kvinnan tror att fler fritidsgårdar är lösningen på problemet med överfallsvåldtäkter. Hon tror alltså att anledningen till att de här männen våldtar är att det inte har något annat för sig.
https://www.sydsvenskan.se/2017-12-18/olika-losningar-pa-moten-om-overfallsvaldtakter?utm_source=tw&utm_term=4950352 3-b218-4704-b1bc-fe38335353eb&utm_medium=list-bottom&utm_campaign=ushares
https://twitter.com/AnnHHeberlein/status/942850699339141121

Kommentator i tråden konstaterar att Höie är med i gruppen:
Citat:
Ja vad kan man förvänta sig från en medlem i sekten #jagärhär
https://twitter.com/MEdnarsson/status/942852432102600704

Ur Sydsvenskans artikel:

Citat:
– Jag hoppas att vi ska hitta lite olika sätt att engagera lokalsamhället i den här frågan. Inte bara närvaro på stan nattetid, utan mer brett, man kan titta på vad det är för aktiviteter för våra ungdomar här, hur vi kan stärka tjejerna, sa Hanna Höie innan mötet.

När mötet började på måndagskvällen påminde hon deltagarna om att det visserligen var ett öppet möte, men med ett specifikt undantag: "Obs! Du som tror att våldtäkt är något som begås av förövare med en viss hudfärg, som talar ett visst språk eller kommer från en viss kultur är inte välkommen", stod det på mötesinbjudan.
Citat:
Själv önskade Hanna Höie fler fritidsgårdar i området.

– Det har varit en angelägen fråga väldigt länge och det handlar om vilka andra alternativ vi har för våra ungdomar i de här stadsdelarna. Femton till sjutton år är en extremt sårbar ålder, och det finns ingenting för dem här, sade hon.
Citera
2017-12-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustimusti
Har svarat på era frågor. Än en gång så bubblar du in på sekttänket hela tiden.
Ni har yrat om sekt, tysta ner andra osv osv hela tiden.
GS är mycket väl inblandat i förföljelsen på Mina.
Det jag ser på sociala medier just nu är att högerhatarna får inte den plats man är van att få.
Jag är inte med i #jagärhär men skriver om och med dom alltid.
Varför? Jo, jag vill också att högerhatet ska bort. Hoten mm..
Detta gör jagärhär väldigt bra och ni tål det inte.
Ni kan inte ta diskussioner för oftast använder ni hot och hat när ni diskuterar och det funkar inte.
Då blir ni ledsna och skriker censur.

Fan, väx upp... Fb tar hårdare tag om näthat twitter ska göra detsamma.
Vart ska högerhatarna ta vägen?? VK??? Ja men håll till där då eller var på twitter och använd GS blocklista ochhaen inbördes beundran twitter då.

Va fan är problemet??? Att några ur gruppen #jagärhär spårar ur ibland? Ja och?
Anmäl dom då..inte gruppens fel..

Numera kollas det först om någon är med i jagärhär innan man skriver något, tydligen jävligt viktigt för vissa.

Jag tycker allvarligt att ni ska ta ett snack med Facebook. Att ni är ledsna över att ni inte får näthata längre.

Sluta lipa utan ta diskussionerna istället. Ni får tycka olika..
Och ni, det går att diskutera utan att hota. Prova nån gång..

Du är medveten om att nästan inget du skrivit i din långa text är särskilt applicerbart på diskussionen vi för här va?

#jagärhär näthatar och hotar och det anser gruppen vars hela syfte officiellt hävdas vara att stävja just näthat och hot inte vara ett problem. Bara den där citerade lilla biten av det du skrev säger så otroligt mycket om dig, din grupp, vad ni står för och vilka attityder som genomsyrar er.
Citera
2017-12-18, 21:44
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vad är @AlNecal för figur och vilket inflytande har denne i #jagärhär? Nu har jag sett denna person figurera i flera olika inlägg.
https://twitter.com/AlNecal
Han är den han är. Ingen annan. Högutbildad, lugn artig person då länge sen. Men som verkar ha fått jobb problem, o nu ägnar sig åt näthat på heltid. Chockerande att se måste jag säga. Han mår inte bra tror jag. Verkar ha självradikaliserats å de grövsta.
Citera
2017-12-18, 21:49
Medlem
Som sagt, det verkar vara Heberleins tur att punktmarkeras idag.

#jagärhärtant dialektmobbar Heberlein:

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta Ingemarsson
Ou vau häärrligt att vi skall prata svenska! Kan du lova att det skall vara svensk lag att vi slipper höra den rääliga skaunskan😊😊.
https://twitter.com/Bingemarsson/status/942461035113582592
Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta Ingemarsson
Förlåt att jag skojade med skånska. Inte min favorit bland dialekter. Men inte elakt.
https://twitter.com/Bingemarsson/status/942842273582206978
Citera
2017-12-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Du är medveten om att nästan inget du skrivit i din långa text är särskilt applicerbart på diskussionen vi för här va?

#jagärhär näthatar och hotar och det anser gruppen vars hela syfte officiellt hävdas vara att stävja just näthat och hot inte vara ett problem. Bara den där citerade lilla biten av det du skrev säger så otroligt mycket om dig, din grupp, vad ni står för och vilka attityder som genomsyrar er.

Jag är inte medlem i #jagärhär. Citera mig kan du göra hur mycket du vill men koppla inte det till jagärhär. För jag är inte medlem där.
Lite typiskt då att du kopplar det jag skriver till jagärhär. Kopplar du alla människor till jagärhär?

Vad är ditt problem? Att du inte får näthata på FB?
Läst några långa diskussioner i denna tråd och alla har en gemensam nämnare, att du inte får ta den plats du vill i sociala medier längre.

Det är inte okej längre att hålla på med hot och hat som högern hållit på med i många år.
Där ligger problemet för dig.
Inte själva gruppen i sig som är problemet utan att du och dina gelikar inte kan tysta ner vanliga människor med hot. För många som numera vågar stå upp.
Och det kan du inte ta.
Skriker censur, åsiktskorridor å gråter krokodiltårar.
Citera
2017-12-18, 22:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag är inte medlem i #jagärhär. Citera mig kan du göra hur mycket du vill men koppla inte det till jagärhär. För jag är inte medlem där.
Lite typiskt då att du kopplar det jag skriver till jagärhär. Kopplar du alla människor till jagärhär?

Läst några långa diskussioner i denna tråd och alla har en gemensam nämnare, att du inte får ta den plats du vill i sociala medier längre.

Det är inte okej längre att hålla på med hot och hat som högern hållit på med i många år.
Inte själva gruppen i sig som är problemet utan att du och dina gelikar inte kan tysta ner vanliga människor med hot. För många som numera vågar stå upp.
Och det kan du inte ta.
Alla som läser tråden ser att det du skriver INTE stämmer. Du tycks lida av patologiska vanföreställningar:
Vanföreställning är en psykiatrisk term för ett kognitivt symtom som yttrar sig i felaktiga föreställningar om sig själv eller omvärlden (personer eller händelser), vilka av omgivningen inte anses kunna vara sanna; som regel uppfattas föreställningarna vara absurda.[1]

Om personen som har vanföreställningarna inte kan övertygas om att de är falska genom att någon framlägger rationella belägg, är vanföreställningarna patologiska. Patologiska vanföreställningar är tecken på en psykisk störning av funktionell (psykisk) eller symtomatisk art (drogutlöst eller utlöst av en organisk sjukdom).

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vanf%C3%B6rest%C3%A4llning
Kan du inte SAKLIGT förklara VAD som är ”hot och hat” är det faktiskt väldigt oroväckande. DU har ett ansvar för sådant som du skriver. Det är INTE acceptabelt att du sprider lögner. Skärp dig för helvete eller sök hjälp!
Citera
2017-12-18, 23:31
Medlem
Citat:

Och det kan du inte ta.

Ja jag vet inte jag. I hela ditt långa inlägg riktar du dig till mig som person och det du skriver till mig och om mig förutsätter att dina antaganden om mig skulle vara applicerbara på mig, vilka de inte är. Det du skrivit är med andra ord bortkastat.

Inte heller den här gången bidrar du till debatten.
Citera
2017-12-18, 23:31
Medlem
Citat:

Och det kan du inte ta.

Tycker även det är intressant att du skriver
Citat:

Då frågar jag en direkt fråga till dig: Håller inte vänstern på med hat och hot? Eftersom du direkt drag paralleller till högern som den "onda".
Är det vänstern som är den "goda" motkraften mot den "onda" högern i så fall och man använder #JÄH som vapen?
Det du skriver visar ännu en gång att #JÄH inte är opolitiskt för 5 öre och man har en definitiv agenda.

Och även, kan du ge några exempel på direkta "hat och hot" som du anser att "högern" har genomfört?

Sen så går du ju in direkt och nedvärderar så gott som alla i tråden. Är detta en seriös "debatt-teknik" enligt vänstern?
På det stora hela håller du ju på exakt så som #JÄH gör, gör allt för att håna och stämpla alla som inte tycker som du..
Senast redigerad av RandomAssHamster 2017-12-18 kl. 23:36.
Citera
2017-12-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Alla som läser tråden ser att det du skriver INTE stämmer. Du tycks lida av patologiska vanföreställningar:
Vanföreställning är en psykiatrisk term för ett kognitivt symtom som yttrar sig i felaktiga föreställningar om sig själv eller omvärlden (personer eller händelser), vilka av omgivningen inte anses kunna vara sanna; som regel uppfattas föreställningarna vara absurda.[1]

Om personen som har vanföreställningarna inte kan övertygas om att de är falska genom att någon framlägger rationella belägg, är vanföreställningarna patologiska. Patologiska vanföreställningar är tecken på en psykisk störning av funktionell (psykisk) eller symtomatisk art (drogutlöst eller utlöst av en organisk sjukdom).

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vanf%C3%B6rest%C3%A4llning
Kan du inte SAKLIGT förklara VAD som är ”hot och hat” är det faktiskt väldigt oroväckande. DU har ett ansvar för sådant som du skriver. Det är INTE acceptabelt att du sprider lögner. Skärp dig för helvete eller sök hjälp!

Ahhhh, du kör den härskartekniken. För det första, jag är inte med i #jagärhär alltså är det ingen idé att koppla det jag skriver till den gruppen.
Psykotjafs? Det brukar en del komma med när man inte kan svara på en text.
Träffade jag några ömma tår kanske?
Jag tycker #jagärhär är bra. Har gjort mycket, speciellt på Facebook.
Det är inte en lekplats för högerhatarna längre, det är det du hänger upp dej på.

Iom att fb och även twitter ska ta hårdare tag om hot och hat på deras plattformar så känner högerhatarna att man tappar mark.
Rätta mig om jag har fel.. du har en grupp att gnälla på, skriker censur när fb raderar sådant dom inte vill ha på deras plattform.

Inte jag som ska tala om för dig vad hot och hat är, det får Facebook göra.
Var och en har rätten att anmäla sådant man tycker är hot och hat, sen är det upp till fb att bestämma.
Det är faktiskt deras plattform. Om du sen tror att det är självaste statsministern som styr fb, ja tro det då.
Att gruppen #jagärhär växer varje dag är inte så konstigt, folk vill inte ha det där språket där man kallar invandrare för en massa skit jämt och ständigt.

Att sedan människor spår ur ibland, ja va faan, inte så konstigt när man dag ut och dag in bemöter detta råa hat mot speciellt invandrare.
Okej att ni spårar upp och sparar inlägg och kommentarer från några i gruppen. Ja???
Enda du bevisar är att människor är just människor.
Enligt dig och många andra så får aldrig någon från #jagärhär brusa upp, bli arg för då är ni där på tre röda.
Alltså kom igen lite. 80 000 pers. Det första man gör är att kolla om vederbörande är med i jagärhär ja då hängs gruppen ut. Obönhörligen. GS hängde sedan ut massor av dessa från gruppen offentligt
Det ser du inga fel med, men sitta här och grina för att du inte får va på Facebook och näthata.
Stackars dig då..

Mest upprörd blir jag av den offentliga uthängningen av medlemmar, tror sidan är nedstängd nu möjligtvis, och ni tycker det var bra.
Det är ju också ett sätt att tysta ber folk på, tyvärr då så funkade inte den grejen. Inget jag skulle göra om jag vill få ut nått budskap tex.

Hade jag varit du, gratis tips, så hade jag samlat ihop alla som har den åsikten du har och skickat till Facebook framförallt men också till politiker runt om i världen.

Men vad görs? Jo man hänger ut folk offentligt istället och även släpper en lista på twitter så att man blockar bort mängder med människor som inte har samma åsikt. (Om man vill lägga in den listan på sin twitter så är det frivilligt naturligtvis)

Hmmmm....

Men, ja det är ju jättebra att ni tar upp fall här där människor skriver si eller så. Jättebra, verkligen.
Fast sen då?
Grejen är att du kan inte skriva ett inlägg eller göra en sida som tar upp detta på ett vettigt sätt för då blir det hatkommentarer på hela sidan å vips så är den raderad.. eller?
Har jag fel kanske?
Hur ska du få ut infon till någon annan än att skriva här menar jag? Uppenbarligen så har du svårt isåfall att hålla dig till de regler fb har, jag vet inte, en gissning från min sida.

Jag förmodar att gruppen #jagärhär är sönderanmäld från högern men ändå växer gruppen konstant.
Är inte det lite konstigt?
Såg att någon skrev att , ja vaddå, gruppen har ju anställda på fb..
Säger inte att det kommer från dig, absolut inte.
Alltså , så korkat..

Och du, det där med vanföreställningar osv, lägg ner det är du bussig. Du sparar tid och andra sparar tid. Blir liksom win-win....
Citera
2017-12-19, 00:31
Medlem
Citat:
Ahhhh, du kör den härskartekniken. För det första, jag är inte med i #jagärhär alltså är det ingen idé att koppla det jag skriver till den gruppen.
Psykotjafs? Det brukar en del komma med när man inte kan svara på en text.
Träffade jag några ömma tår kanske?
Jag tycker #jagärhär är bra. Har gjort mycket, speciellt på Facebook.
Det är inte en lekplats för högerhatarna längre, det är det du hänger upp dej på.

Iom att fb och även twitter ska ta hårdare tag om hot och hat på deras plattformar så känner högerhatarna att man tappar mark.
Rätta mig om jag har fel.. du har en grupp att gnälla på, skriker censur när fb raderar sådant dom inte vill ha på deras plattform.

Inte jag som ska tala om för dig vad hot och hat är, det får Facebook göra.
Var och en har rätten att anmäla sådant man tycker är hot och hat, sen är det upp till fb att bestämma.
Det är faktiskt deras plattform. Om du sen tror att det är självaste statsministern som styr fb, ja tro det då.
Att gruppen #jagärhär växer varje dag är inte så konstigt, folk vill inte ha det där språket där man kallar invandrare för en massa skit jämt och ständigt.

Att sedan människor spår ur ibland, ja va faan, inte så konstigt när man dag ut och dag in bemöter detta råa hat mot speciellt invandrare.
Okej att ni spårar upp och sparar inlägg och kommentarer från några i gruppen. Ja???
Enda du bevisar är att människor är just människor.
Enligt dig och många andra så får aldrig någon från #jagärhär brusa upp, bli arg för då är ni där på tre röda.
Alltså kom igen lite. 80 000 pers. Det första man gör är att kolla om vederbörande är med i jagärhär ja då hängs gruppen ut. Obönhörligen. GS hängde sedan ut massor av dessa från gruppen offentligt
Det ser du inga fel med, men sitta här och grina för att du inte får va på Facebook och näthata.
Stackars dig då..

Mest upprörd blir jag av den offentliga uthängningen av medlemmar, tror sidan är nedstängd nu möjligtvis, och ni tycker det var bra.
Det är ju också ett sätt att tysta ber folk på, tyvärr då så funkade inte den grejen. Inget jag skulle göra om jag vill få ut nått budskap tex.

Hade jag varit du, gratis tips, så hade jag samlat ihop alla som har den åsikten du har och skickat till Facebook framförallt men också till politiker runt om i världen.

Men vad görs? Jo man hänger ut folk offentligt istället och även släpper en lista på twitter så att man blockar bort mängder med människor som inte har samma åsikt. (Om man vill lägga in den listan på sin twitter så är det frivilligt naturligtvis)

Hmmmm....

Men, ja det är ju jättebra att ni tar upp fall här där människor skriver si eller så. Jättebra, verkligen.
Fast sen då?
Grejen är att du kan inte skriva ett inlägg eller göra en sida som tar upp detta på ett vettigt sätt för då blir det hatkommentarer på hela sidan å vips så är den raderad.. eller?
Har jag fel kanske?
Hur ska du få ut infon till någon annan än att skriva här menar jag? Uppenbarligen så har du svårt isåfall att hålla dig till de regler fb har, jag vet inte, en gissning från min sida.

Jag förmodar att gruppen #jagärhär är sönderanmäld från högern men ändå växer gruppen konstant.
Är inte det lite konstigt?
Såg att någon skrev att , ja vaddå, gruppen har ju anställda på fb..
Säger inte att det kommer från dig, absolut inte.
Alltså , så korkat..

Och du, det där med vanföreställningar osv, lägg ner det är du bussig. Du sparar tid och andra sparar tid. Blir liksom win-win....

"Växer konstant" är en sanning med modifikation som du mycket väl vet om.
Grupper har blivit ytterst marginellt större det senaste året trots den enormt positiva PR gruppen har fått överallt.

Sen igen är det HÖGER-hat som du riktar in dig på >precis likadant< som gruppen gör och sen blir dem förvånade att folk säger att det är en högst politiserad grupp med tydliga mål, speciellt nu när det börjar dra ihop sig till val.

Du, precis som #JÄH verkar lida av samma bokstavskombination, dvs att man fullständigt skiter i vad den egna gruppen man själv förespråkar gör men så länge man får hata och håna motståndarna så är alla medel okej.

#JÄH Påstår även att folk som Lamotte, Hanif Bali, Janouch etc ska ta ansvar för varenda en av kommentarerna på FB och Twitter.

Om dessa personer ensamma ska stå till svars för allt som skrivs i deras kommentars-fält så vore det väl rimligt att även #JÄH ska ha samma ansvar för sina medlemmar?
Men du visar direkt att du har dubbla måttstockar med tanke på om vi pratar om jagärhär eller någon annan så det är svårt att ta dig seriöst när det är sånt extremt tydligt hycklande.

Till exempel här
avkrävs det av Hanif Bali att han håller käften mer eller mindre pga vad EN anonym kommenterar på Twitter.
I så fall borde det väl logiskt sätt vara okej att be #JÄH hålla klaffen om en av dem beter sig mindre lämpligt?!
Nä just ja...

[Tack @Nebeltag för länken]

De är även "bara" cirka 75.000 om vi nu ska vara korrekta, dvs inte 80.000 som du påstår.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2017-12-19 kl. 01:02.
Citera
2017-12-19, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
(Försökte hitta exemplet på en #jäh:are som fortsätter reposta en rasist kommentar på hanifs twitter trots att han har deletat, borde finnas några sidor tillbaka. Kunde inte hitta den själv men någon som vet var den finns kanske kan hjälpa till?)
Här:

(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Citera
2017-12-19, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Jo, du har visst möjlighet att kontrollera sanningshalten. Jag har refererat till skärmdumpar och primärkällor i form av Facebookdiskussioner, Twitterinlägg o.s.v. Det är bara att följa hänvisningarna i de inlägg jag citerar.

De här människorna har skrivit detta offentligt. Det är inte uthängning att citera deras inlägg. Skärpning!
Det är uthängning att citera folk vid namn och påstå kränkande saker om dem.

Organisationen #jagärhär har aldrig massanmält. Jag frågade ikväll om det någonsin hänt men det har aldrig funnits något sådant krav eller förslag. Det är synd tycker jag för massanmälningar är vad som behövs för att få bort avarterna från nätet så att vanligt folk vågar sig ut och debattera. Nu menar jag inte att få bort andras åsikter utan bara de som bär sig illa åt.

Alltså, det finns inget utskick, dekret eller något annat från #jagärhär som säger att vi skall massanmäla. Däremot kan privatpersoner, som jag, vilja att det sker och faktiskt anmäler konton som bär sig illa åt. Om det är många som tänker som jag kan det kanske bli några som anmäler. Jag tror dock att det är vanligare med anmälningar från andra hållet, alltså från de olidliga värstingarna på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in