2017-12-18, 19:20
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag

Även om tweetarna är länkade till varandra handlar det inte om meningsutbyte utan är bara en evig rundgång där de bekräftar varandras godhet. Är det någon form av peppningsaktion när allt känns svårt? En inverterad form av tvåminutershatet?

Kan uppleva det som rätt vanligt inom offentlig/pedagogisk sektor att påminna sig själv och kollegerna i tid och otid om att man faktiskt gör ett kanonjobb och verkligen behövs. Det är otacksamt där ute, både för lapplisor och danspedagoger.

Och med tanke på demografin...
Citera
2017-12-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Åter igen, det handlar inte om hat och hot. Det handlar om att tysta röster som inte uttrycker sig som #jagärhär vill:

Citat:
#jagärhär försöker aldrig tysta röster som framförs med sansad ton, vilka åsikter man än har i invandringsfrågan. Det finns många olika åsikter om det även inom gruppen.
https://twitter.com/LeenaJohansson/status/942809737325895681

Hur definierar #jagärhär:s grindvakter "sansat" och vad ger #jagärhär rätten försöka tystas den som använder "fel ord". Det goda samtalet bygger på att man lyssnar och försöker förstå vad motparten vill uttrycka - det finns inte ett uns av detta hos Leena Johansson, bara intolerans.
Det är ju då man vill påminna Leena Johansson om hur hon själv med vänner betedde sig mot Ann Heberlein så sent som i förmiddags. Vad i Heberleins tweet gör att hon förtjänar att kallas "brunhöger" och "fascist"?

Citat:
Ursprungligen postat av Ann Heberlein
Nej, en samtyckeslag kommer inte att minska antalet överfallsvåldtäkter. Tror knappast att våldtäktsmännen i Fittja och i Malmö låtit sig påverkas. Problemet är inte att de inte vet att det är fel att tvinga till sig sex. Problemet är att de skiter i det.
https://twitter.com/AnnHHeberlein/status/942519185573400579

Så mycket för att aldrig försöka tysta andra människors åsikter. Frågan är om Leena Johansson tror på sina egna lögner?
Citera
2017-12-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Kan uppleva det som rätt vanligt inom offentlig/pedagogisk sektor att påminna sig själv och kollegerna i tid och otid om att man faktiskt gör ett kanonjobb och verkligen behövs. Det är otacksamt där ute, både för lapplisor och danspedagoger.

Och med tanke på demografin...
Visserligen, fast det här verkar på något sätt vara mer rituellt än vanlig personalvård. Såg faktiskt fenomenet beskrivas i en EU-artikel om tyska motsvarigheten #ichbinhier.

Citat:
Reading hateful comments on social media can be distressing. According to Susanne Tannert, reading them for several hours each day requires nerves of steel.

“Many of us become exhausted, discouraged; all this hate is really hard to deal with,” says Tannert, a member of Germany’s anti-hate-speech initiative #ichbinhier. “But we cannot remain silent.”
Citat:
To build a sense of community and provide emotional support to its members, moderators make sure they regularly post positive, friendly messages into the group. They also hold an online debriefing session every evening where members can share experiences and evacuate their frustration.
https://euvsdisinfo.eu/silencing-the-haters-german-facebook-group-talks-back-to-trolls/

Missa inte bilden där den tyske #ichbinhierledaren (tillika PR-konsulten) Hannes Ley håller "Übung" för en grupp andäktiga damer.

Hela artikeln är f.ö. läsvärd då den beskriver gruppens metoder i detalj, t.ex. detta:

Citat:
To combat hate speech, #ichbinhier takes advantage of Facebook’s algorithm, which pushes the most popular comments to the top. By bombarding the targeted posts with constructive remarks and by “liking” each other’s comments — which all carry the #ichbinhier hashtag – the group usually succeeds in drowning out the hate speech.

Tannert says joining the initiative has been an empowering experience.”

“I used to feel very lonely and upset when reading the comments under news articles,” she recalls. “I was about to quit Facebook when I heard about #ichbinhier. Seeing how my comments were being ‘liked’ by fellow members and were actually pushing down hateful comments really inspired me.”

Artikeln avslöjar också att #jagärhär och dess systerorganisationer i olika länder har stöd från internationell (eller snarare supranationell) nivå, d.v.s. EU.

Om EU:s kampanj "EU versus Disinformation":

https://euvsdisinfo.eu/about/
Senast redigerad av Nebeltag 2017-12-18 kl. 19:57.
Citera
2017-12-18, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Ja, och tydliga exempel på sekteriskt beteende har påvisats. Bemöt dessa inlägg och deras argument med motargument. Funkar utmärkt.

Ja, en övertydlig slagsida åt vänster och postmarxistisk idetitetspolitik i valet av aktioner och narrativ har påvisats. Bemöt dessa inlägg med motargument.

Estimated Time of Arrlival? Electronic Travel Authorization? Oklart vad du menar.

Om det ens vore sant att det finns människor från alla partier i gruppen är det fortfarande inget argument för att det inte skulle vara en sekt. Använd citatfunktionen och bemöt de inlägg som argumenterar för att #jagärhär är en sekt med motargument i stället. Det vore en trevlig omväxling.

Vad exakt har dina fantasier om meddebattörers svimningsanfall eller upplevelse av att gå till affären med någonting att göra?

Så din fria vilja är intakt, vad bra. Grattis. Dessvärre är det ingen som ifrågasatt den, så ännu en halmdocka från dig.

Nu befinner du ditt på Sveriges största diskussionsforum, inte Nordfronts hemsida. Så rikta dina brunsmetande anklagelser där de hör hemma. Eventuellt ta upp det med någon av medlemmarna i gruppen som också är med i NMR. Alla partier finns ju representerade, eller hur?

Hur funkar det för diskussionen tycker du, att svara på frågor du själv hittat på i stället för att svara på de faktiska som ställts?

Har svarat på era frågor. Än en gång så bubblar du in på sekttänket hela tiden.
Ni har yrat om sekt, tysta ner andra osv osv hela tiden.
GS är mycket väl inblandat i förföljelsen på Mina.
Det jag ser på sociala medier just nu är att högerhatarna får inte den plats man är van att få.
Jag är inte med i #jagärhär men skriver om och med dom alltid.
Varför? Jo, jag vill också att högerhatet ska bort. Hoten mm..
Detta gör jagärhär väldigt bra och ni tål det inte.
Ni kan inte ta diskussioner för oftast använder ni hot och hat när ni diskuterar och det funkar inte.
Då blir ni ledsna och skriker censur.

Fan, väx upp... Fb tar hårdare tag om näthat twitter ska göra detsamma.
Vart ska högerhatarna ta vägen?? VK??? Ja men håll till där då eller var på twitter och använd GS blocklista ochhaen inbördes beundran twitter då.

Va fan är problemet??? Att några ur gruppen #jagärhär spårar ur ibland? Ja och?
Anmäl dom då..inte gruppens fel..

Numera kollas det först om någon är med i jagärhär innan man skriver något, tydligen jävligt viktigt för vissa.

Jag tycker allvarligt att ni ska ta ett snack med Facebook. Att ni är ledsna över att ni inte får näthata längre.

Sluta lipa utan ta diskussionerna istället. Ni får tycka olika..
Och ni, det går att diskutera utan att hota. Prova nån gång..
Citera
2017-12-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustimusti
Det jag ser på sociala medier just nu är att högerhatarna får inte den plats man är van att få.
Ni kan inte ta diskussioner för oftast använder ni hot och hat när ni diskuterar och det funkar inte.

Vart ska högerhatarna ta vägen?? VK??? Ja men håll till där då eller var på twitter och använd GS blocklista ochhaen inbördes beundran twitter då.

Numera kollas det först om någon är med i jagärhär innan man skriver något, tydligen jävligt viktigt för vissa.

Jag tycker allvarligt att ni ska ta ett snack med Facebook. Att ni är ledsna över att ni inte får näthata längre.

Varför dillar du om Granskning Sverige (eller menar du Gangrape Sweden) hela tiden? Tror du att alla i den här tråden är i maskopi med dem eller?

"Och ni, det går att diskutera utan att hota", skriver du också. Leta gärna reda på några exempel på hot i denna tråd.
Citera
2017-12-18, 20:13
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:

Såg att du missat Christian X frågor. Lätt hänt, samtliga #jagärhärare i tråden har av någon anledning haft svårt att svara på dessa, samt följdfrågor. Här kommer de igen, för din skull.

* Är man välkommen i #jagärhär om man är emot näthat, oavsett politisk åsikt?
* Är man välkommen i #jagärhär om man är näthatare men har rätt åsikt?
Citera
2017-12-18, 20:14
Medlem
Citat:

Vilket otroligt svamligt inlägg. Varför är du här och skriver egentligen?

Det här är ett diskussionsforum, vad är det du vill diskutera?
Citera
2017-12-18, 20:16
Medlem
Totiuss avatar
Vad är @AlNecal för figur och vilket inflytande har denne i #jagärhär? Nu har jag sett denna person figurera i flera olika inlägg.
https://twitter.com/AlNecal
Citera
2017-12-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vad är @AlNecal för figur och vilket inflytande har denne i #jagärhär? Nu har jag sett denna person figurera i flera olika inlägg.
Han var tidigare medlem, men hoppade av då han ville kunna uttrycka sig lite friare (läs: mer hatiskt). Retweetas och gillas ofta av tantarmén (särskilt Leena och Jeanette), som låter honom hata åt dem.
Citera
2017-12-18, 20:38
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Det är ju då man vill påminna Leena Johansson om hur hon själv med vänner betedde sig mot Ann Heberlein så sent som i förmiddags. Vad i Heberleins tweet gör att hon förtjänar att kallas "brunhöger" och "fascist"?

https://twitter.com/AnnHHeberlein/status/942519185573400579

Så mycket för att aldrig försöka tysta andra människors åsikter. Frågan är om Leena Johansson tror på sina egna lögner?

Frågan är vad Leena ser som rasism, rasism verkar luddigt då tänker man på "fiska i bruna vatten" när man talar om hedersvåld osv osv väldigt luddigt.
Citera
2017-12-18, 20:39
Medlem
Citat:
Någon person från Billdal?
Har sett förut att de har förkärlek för olika karaktärer från film och litteratur
Så som Star Wars, Zorro och AlNecal är troligen också någon filur från någon film.
Ett litet tips.
Använd väderkvarnar så man förstår att ni försöker efterlikna Don Quijote.
Citera
2017-12-18, 20:45
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:

Verkar helt blåst Heberlein skriver

Nej, en samtyckeslag kommer inte att minska antalet överfallsvåldtäkter. Tror knappast att våldtäktsmännen i Fittja och i Malmö låtit sig påverkas. Problemet är inte att de inte vet att det är fel att tvinga till sig sex. Problemet är att de skiter i det.

Puckot skriver

Denna våldtäktsfetischism inom brunhögern är ett tydligt exempel på projektion. Tror du @AnnHHeberlein att våldtäktsmännen inom SD eller näringslivet hade låtit sig påverkas av en samtyckeslag?

النکال 🐊
@AlNecal
Svar till @AnnHHeberlein
Varför skriver du ”våldtäktsmännen i Fittja och i Malmö” i så fall och inte ”en etnisk svensk blond och blåögd man”? Vad är du ute efter?
8:36 em · 18 dec. 2017
(För att dessa våldtäkter till 98% är islamister)

Dessa vita män i #metoo tänker nog sig för (kanske) med en samtyckeslag, men det skiter dom importerade gruppvåldtäktsmännen fullständigt i, dessa as till människor har redan bestämt sig i grupp att utföra dådet.
Senast redigerad av NAVYSEALTEAM6 2017-12-18 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in