2017-12-17, 22:08
Medlem
Intressant tråd.

Blir det konflikt om slutsatserna man skall dra av obduktionsresultaten (som i Arafats fall och fallet med det misstänkta babydråpet på Astrid Lindgrens Barnsjukhus, se tråden (FB) Barmhärtighetsmord? Läkare friad av Solna Tingsrätt 21/10 -11 där jag postat en del inlägg) så bör man kanske se till att fylla så många provrör som möjligt med blod. I Astrid Lindgrens Barnsjukhus-fallet fanns inte tillräckligt med blod kvar för ytterligare en 2nd opinion.

Fast är det något proffs som förgiftat Rabani så har man nog antagligen använt ett ämne som inte kan spåras. Å andra sidan var kanske omständigheterna sådana att det inte gick att använda ett ospårbart ämne. Om man t ex smetat på något ämne på ett dricksglas, och detta bedömdes vara enda metoden som skulle funka, samtidigt som ospårbara gifter dunstar, så finns kanske en chans att hitta något, om det nu är något skumt med Bechir Rabanis död.
Citera
2017-12-17, 22:19
Medlem
53....so whats avatar
Om det inte var ett "naturligt dödsfall" - vilka alternativa förklaringar har vi då?
Alternativet ger en anledning och där hittar vi hur
Skitsnacket kan ni väl dra iden andra tråden........ kom igen nu,

Det var detta det gällde i denna tråd, ... så om det nu fanns en anledning till att röja B.R. ur vägen så måste vi kolla där... "follow the money" säger dom flesta och det stämmer nog här oxå.
Vems förmögenhet kan det vara som ligger risigt till om det kommer ut nya avslöjande om Robert Aschberg
Tror inte RA är direkt hotad och skulle förmodligen inte agera så snabbt själv eller skicka egna killers efter BR. Frågan är om han har den förmåga och möjlighet även om han ville. RA är bara en bricka i nåt större.
Däremot finns säkert ett antal personer och organisationer som ser vad som sker i hans närhet och hotet mot honom, som kan leda vidare till oönskade debatter i media....det är här vi ska söka "teorier".

Har RA fortfarande nåt att göra med det som hans far startade?
Finns det pengar/guld kvar som nån vill ha tillbaka?
Blåste hans far nån som nu vänt sig till B.R.för att ge igen?
Visste B.R. nåt som nån fått nys om som absolut inte fick komma ut till media?

.....eller var det nåt helt annat som var på gång?
Senast redigerad av 53....so what 2017-12-17 kl. 22:26.
Citera
2017-12-17, 22:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Om det förekommer några oegentligheter så borde det ju visa sig förr eller senare. Någon mer än Rabani själv lär ju ha tillgång till det material han tänkt publicera. Vänner, familj, medarbetare eller vad som. Om han blivit röjd ur vägen så borde ju rimligtvis allt detta material också vara röjt. Handlar det om ett bredare maktnätverk så har de knappast något att vinna på att mörda någon som ren hämnd, men däremot mycket att riskera. Så den enda rimliga anledningen borde ju vara för att stoppa kommande publiceringar. Så om materialet är undanröjt så luktar det definitivt suspekt, men om materialet finns kvar så känns det som att det knappast skulle ha tjänat mycket till att mörda honom.

Vad brann Rabani för när han dog? Självklart filmen som han skulle publicera samma dag. Jag utgår ifrån att personer i hans närhet har materialet, och det finns heller ingen anledning att inte publicera det. Tvärtom, det är att hedra Rabani att visa det, en sista hälsning från honom.

Om Rabanis material inte visas är det något som inte stämmer. Då antar jag att det finns en hotbild mot hans familj/vänner, och att de inte vågar. Mordteorin kommer då att stärkas.

Vad är rimlig tid att vänta på filmsläpp innan man börjar ana ugglor i mossen? En månad?
Senast redigerad av Passepartout 2017-12-17 kl. 23:01.
Citera
2017-12-17, 23:14
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
...
Att familjen uttryckligen kräver att folk inte ska sprida konspirationsteorier tycker jag är minst sagt märkligt.

Jag skulle inte bete mig sådär om en frisk och närstående familjemedlem helt plötsligt dog innan han skulle publicera information (förmodligen graverande) om en mäktig person. Jag skulle framför allt kräva en ordentlig granskning från polisens sida, så att vi skulle få reda på sanningen om vad som hände.

Jag skulle absolut inte kräva locket på på alla spekulationer och teoretiserande.

Därför tolkar jag det som att hela familjen Rabani har blivit hotade.

Hotade till tystnad eller mutade för att lämna ifrån sig materialet med informationen. Om någon annan har tillgång till källmaterialet så kommer det bli intressant när det offentliggörs, den utvecklingen skulle ge mer riktning till vad som egentligen hänt än vad man vet idag.
Citera
2017-12-17, 23:30
Medlem
Citat:
Åter igen, nej. Bankerna står i listan eftersom deras kunder handlar via dem. De har själva inget inflytande över vilka bolag de förekommer i ägarlistorna hos. Det handlar inte om några frontbolag, de har vare sig direkt eller indirekt, formell eller informell påverkan. Googla på "nominee account" så förstår du varför bankernas namn finns i listorna, och varför de förmodligen själva knappt har en aning om det ens. Därför är det helt meningslöst att lyfta bankernas roll i Schibsteds ägande.
Nej, du har helt fått det här om bakfoten och har helt fel. Antingen det, eller så är du bara ett tjatigt troll med autistiska drag som klamrat fast dig vid oväsentliga detaljer till den här kontexten. Vi behöver inte tjata mer om detta för du har missat poängen fullständigt här. Men för att klargöra:

Schibstes ägare är ett antal olika slags entiteter och juridiska personer med olika former av rättsstatus. Bankerna är några av dessa entiteter och det spelar ingen roll om de är direkt, indirekta, institutionella eller intermediärer via olika slags komplexa fonder som du nämner. Fonder i sig liksom stiftelser är olika former av sätt att äga och styra verksamheter på och samtidigt behålla minimal eller obefintlig insyn i ägarstrukturer. Detta är arketypen på perfekta "dummy corporations". Så fondförvaltare och liknande som i detta fallet, är frontorganisationer för ljusskygga klienter.
Så Schibsteds ägarstruktur är differentierad på flera olika entiteter med oklart ägarskap. Det är oklart och välspritt av en god anledning: Anonymitet.
Vill man ha ägarandelar i ett börsnoterat bolag och vara osynlig, så gör man bäst i att sprida och fördela ägarandelarna via flera olika juridiska entiteter, ofta bestående av indirekt och direkt ägande, fondbolag, stiftelser, fackföreningar, banker och där man då givetvis använder sig av målvakter i alla led,´.
Men poängen här, är att du har missat helt vad Bechir ville säga. Det är att visa för Svensson, att Aftonbladet ägs inte av några sossar och LO som påstår sig hata rika och kapitalister. Vad Bechir här visar är att Aftonbladet ägs av frontorganisationer i flera led där de stora huvudägarna är bankerna i USA, som direkt äger eller förvaltar bolaget via sina fonder åt ljusskygga kunder. Poängen är att belysa att det finns en stark koppling mellan Aftonbladet och slutliga ljusskygga mycket kapitalstarka ägare på den globala arenan.

Citat:
Ja. Det kan de. Men nu handlade det ju inte om vad som var teoretiskt möjligt, utan vilka bevis det fanns.
Det behövs inga bevis. För det är tydligt att ägarstrukturerna är komplexa av en tydlig anledning; att dölja de riktiga ägarnas identitet, vare sig det är Cosa Nostran på Sicilien, invandrargäng i Malmö som öppnar frisörsalonger för 50 kr/klippning där man i själva verket tvättar pengar via målvakter, eller om man heter Rothschild och äger tusentals dummy corporations som styr samtliga medier, investment banker, fonder, stiftelser osv. Principen är densamma: Dölja sitt uppsåt och sin identitet.

Läs gärna Mats Svegfors artikel i Aftonbladet om Svd (har samma ägare) där han tidigare var högt uppsatt chef som intygar att bankerna bestämmer och avgör svenska tidningars öden:
Citat:
Varför är det självklart att den amerikanska kapitalmarknadens avkastningskrav ska bestämma vilka institutioner som den svenska demokratin ska bygga på? Till Schibsteds största ägare hör direkt och indirekt JP Morgan, Goldman Sachs och Bank of New York Mellon. Det är till dessa Schibsteds ledning vänder sig när den förklarar att Svenska Dagbladet ska demonteras.
Senast redigerad av goyimcuck 2017-12-17 kl. 23:35.
Citera
2017-12-18, 00:11
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Nej, du har helt fått det här om bakfoten och har helt fel. Antingen det, eller så är du bara ett tjatigt troll med autistiska drag som klamrat fast dig vid oväsentliga detaljer till den här kontexten. Vi behöver inte tjata mer om detta för du har missat poängen fullständigt här. Men för att klargöra:
[...]

Jag väljer tjatigt troll med autistiska drag då. Jag ska dock erkänna att jag blev mycket ledsen av beskrivningen, så ett poäng till dig.
Det kan kallas oväsentliga detaljer, men efter att ha läst en mängd kommentarer om att amerikanska investmentbanker äger stora delar av Schibsted med Rabanis video och ägarlistan som referens så tröttnade jag lite på detta uppenbara missförstånd. Det kan ju vara värt att veta för de som nu tror att investmentbanker äger Schibsted att det inte finns någon källa till det påståendet. Det hade du förmodligen också tyckt om du inte var fanatiker.
Citera
2017-12-18, 00:38
Medlem
Citat:
Jag väljer tjatigt troll med autistiska drag då. Jag ska dock erkänna att jag blev mycket ledsen av beskrivningen, så ett poäng till dig.
Det kan kallas oväsentliga detaljer, men efter att ha läst en mängd kommentarer om att amerikanska investmentbanker äger stora delar av Schibsted med Rabanis video och ägarlistan som referens så tröttnade jag lite på detta uppenbara missförstånd. Det kan ju vara värt att veta för de som nu tror att investmentbanker äger Schibsted att det inte finns någon källa till det påståendet. Det hade du förmodligen också tyckt om du inte var fanatiker.

Vilken är poängen med ägande om inte inflytande utövas?

Tror du det är High Chaparall på svenska redaktioner? Lekstuga för vuxna? Journalister och opinionsbildare är anställda för att deras CV motsvarade kravprofilen i jobbannonserna. Att många tycker att dagens journalistkår är Beckombergastollar må så vara - men i ägarnas ögon är dom de rätta för att genomföra den agenda som är fastställd på ledningsnivå.
Citera
2017-12-18, 00:42
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PCuri
Fast är det något proffs som förgiftat Rabani så har man nog antagligen använt ett ämne som inte kan spåras. Å andra sidan var kanske omständigheterna sådana att det inte gick att använda ett ospårbart ämne. Om man t ex smetat på något ämne på ett dricksglas, och detta bedömdes vara enda metoden som skulle funka, samtidigt som ospårbara gifter dunstar, så finns kanske en chans att hitta något, om det nu är något skumt med Bechir Rabanis död.

Fast det räcker nog inte med det.

Obduktionen måste i praktiken kunna bevisa att han dog av ett hjärtattack. Om inte obduktionen kan bevisa detta, så är alla dörrar egentligen öppna för spekulation. Det anser jag.
Citera
2017-12-18, 01:44
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=ctJfRa2JF5c

Den här hitta jag på nätet :/
Citera
2017-12-18, 03:03
Medlem
kalkryggars avatar
Om Robert Aschberg har något med dödsfallet att göra så kan man nog vara lugn för att Bechir satt på riktigt tung info om Aschberg. Det kändes som man kunde utläsa i Bechirs ansikte i hans sista film att något stort var på gång att komma som han satt och höll inne med. Han gav lite skenet av att han gottade sig med en hemlighet.

Skulle vara riktigt intressant att se hans osläppta släpp. Vad fasiken kan det röra sig om för info han sitter på om Robert Aschberg? Men om Bechir har kommit över infon så finns den där ute för andra att finna.

Man skall nog vara jävligt försiktig med att ringa på Robert Aschbergs dörr. Det är en gräns man skall fundera mycket på innan man träder över.
Citera
2017-12-18, 06:09
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Man skall nog vara jävligt försiktig med att ringa på Robert Aschbergs dörr. Det är en gräns man skall fundera mycket på innan man träder över.

För att hedra Bechir är det ju precis detta man skall göra. Dvs ett nytt hembesök och fråga Robert och Lotta Aschberg om hotet de gav och varför Bechir nu är död.
Citera
2017-12-18, 06:37
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunshine8906
https://m.youtube.com/watch?v=ctJfRa2JF5c

Den här hitta jag på nätet :/

Hela klippet: https://youtu.be/w4cJzKvKCfc

Notera att den ligger som nr 13 i trending/populärt i Sverige just nu.

Titta vad som ligger 1a.

Ni som tjafsar om huruvida Schibsted är ägt av ett gäng storbanker eller inte.
Är ni mediekritiska i vanliga fall?
Är ni samhällskritiska?
Tror ni politiker har mer makt i (valfritt västerländskt land) än vad storbankerna har? Eller har kanske rentav mediefolk störst makt?

Eller kan det vara ett fullt fungerande samarbete mellan dessa 3 organ som gör att samhället rullar utan några större komplikationer där staten har total ordning i kaoset?

Tänk efter själva... Var inte naiva.
Senast redigerad av Lilabanan 2017-12-18 kl. 06:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in