Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Hörde också, rykten ska verkligen sägas, att person "i samma Fri-murar lodge" som Robert Aschberg, ska möjligen vara pedofil. Sen en sak, efter kollat på de så kallade PizzaGate förra året: Aschberg är typen som rent teoretiskt skulle kunna pyssla med sånt.
Baserat på etnicitet, släkt-historia, personlighet, kopplingar till sjuka människor. Tänk Harvey Weinstein typ.
Facebook eller YouTube?
Nog för Bechir är lite naiv-dampig, men att han skulle visa något sådant i förväg, utan nått sätt att få ut informationen om det skulle bli nått knas..
wtf?! Låter som Seth Rich!
https://youtu.be/n_gS1JweGHE
Creepy, but coincidence, I guess..
Samtidigt så är såklart hans familj i sorg, och allt "surr" är säkert jobbigt för dem just nu. (?)
Det var alltså kommentarer på FaceBook som jag såg. Kan faktiskt inte hitta en enda nu längre för att jag utgick från att Megafonerna skulle publicera allt. Megafonerna sa att de skulle försöka samla på allt info som fanns utspritt på olika håll, och att de skulle försöka sammanställa det hela.
Men eftersom han dog kl.3:00 på gryningen, natten då han skulle redigera klart det sista reportaget, så finns väl risken att (om han nu blev mördad) att materialet som han redigerade på datorn beslagtogs och/eller förstördes.
Som jag förstod det så var Aschberg inte direkt kopplad till någon härva, utan indirekt. Men kanske tillräckligt med rök för andra att gräva vidare på och hitta något än större.
Bechir Rabani visade reportaget för Aschberg och han fick bekräftelse om att han hade sett det hela. Och att något stort var på gång. Jag vet inte riktigt vad fan det var Rabani trodde Aschberg menade, men uppenbarligen underskattade han Aschbergs motivering och förmåga. Men Rabani snackade om att många dissidenter skulle förmodligen få "hembesök". Alltså trodde nog Rabani att han och hans kollegor på Megafonerna skulle hängas ut och få "hembesök". Men inget värre än så.
Att familjen uttryckligen kräver att folk inte ska sprida konspirationsteorier tycker jag är minst sagt märkligt.
Jag skulle inte bete mig sådär om en frisk och närstående familjemedlem helt plötsligt dog innan han skulle publicera information (förmodligen graverande) om en mäktig person. Jag skulle framför allt kräva en ordentlig granskning från polisens sida, så att vi skulle få reda på sanningen om vad som hände.
Jag skulle absolut inte kräva locket på på alla spekulationer och teoretiserande.
Därför tolkar jag det som att hela familjen Rabani har blivit hotade.