2017-12-17, 17:36
Medlem
ponnylover99s avatar
http://exilen.forumotion.eu/t1178-bechir-rabani-dod-viktiga-lardomar
Citat:
Jag tror att det är i det sistnämnda som vi i Bechir Rabani hade embryot till något verkligt stort. Något som verkligen kunde utgöra ett hot mot den nuvarande politiska ordningen.

Intressant.
Citera
2017-12-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Fonder i sin tur ägs och styrs av individer i slutändan, precis som banker etc etc etc.
Vi talar om dummy corporations, frontbolag, holdingbolag, offshorebolag, stiftelser, målvakter, bulvaner, skalbolag osv. I slutändan bakom alla dessa fasader hittar du enskilda individer som ägare som drar i trådarna på sina marionettdockor.
Så Bechir har inte alls fel angående att "bankerna äger Schibsted", eftersom detta är juridiska upplägg som finns till för att minska transparens och förståelse kring vem de riktiga ägarna är.
Dessa banker Bechir nämner (t.ex. Goldman), är i sin tur frontbolag till andra juridiska personer. På den vägen fortsätter det innan du till slut hittar de riktiga ägarna, vilket är mycket svårt och i princip omöjligt i vissa fall med komplexa associationsstrukturer. Dessa upplägg finns av en anledning: att dölja ägarnas identiteter.

En fråga: Är det konspirationsteori att hävda att maffian äger företag via bulvaner och dummy corporations?

Här kan du söka på de verkliga ägarna för företag.

http://www.bolagsverket.se/om/oss/fler/verklig-huvudman/verklig-huvudman-1.13878

Ny skyldighet fr o m i år.

Hoppas du kan börja sova om nätterna nu
Citera
2017-12-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruske
Ingen här vet varför han dog. Ingen. Ingen.

Vi kan bara prata om sannolikheter.

Så vad är högst sannolikt? Varför går en person bort plötsligt i ung ålder? Det finns en massa sjukdomstillstånd som kan leda till hastig bortgång även vid ung ålder. Vitala organ som hjärta, hjärna och aortadissektion är alla saker som kan hända i alla åldrar. Och ja, det ger öppet mål för någon som gillar sciencefiction när det sker i samband med ett hausat "avslöjande" som majoriteten inte ens kände till innan hans bortgång.

Människor verkar titta alldeles för mycket på tecknade filmer, skit på youtube och annat blask.
Men enligt de flesta ska alltså någon ha tagit sig in i hans hem och mördat honom. Allra helst på uppdrag av Aschberg och alla inblandade, släkt, polis, obducent, läkare osv osv är köpta av Aschberg? För en medioker "journalist" som gjort lite häftiga filmer på nätet som uppskattas av en mycket liten andel konspirationsteoretiker.

Jösses grabbar och töser! Kom igen...

Ni gör er själva till åtlöje. Säg inte sakerna högt i fikarummet om ni har ett jobb. Risken är stor att ni kommer bli uppmanade att besöka en psykolog.

Låt grabben vila i frid och hans släkt sörja. Och fortsätt granska de makthavare och personligheter som man inte tror har rent mjöl i påsen. Aschberg kommer inte anlita en torped och mörda er.

Jag tror inte man ska underskatta rädslan, tänk dig själv om en lång vältränad arab i trettio års åldern bankar på dörren och vill tala med dig. Hänga ut dig. Dessutom med samma medel som Aschberg utnyttjar dvs komma oanmäld med kamera-team och mikrofon i högsta hugg, Aschberg vet att det är en smutsig teknik som inskränker på yttrandefrihet och snudd på totalitära metoder.

Nu känner jag inte Aschberg och har aldrig träffat honom men att folk agerar irrationellt i pressade situationer är ju inget nytt och om Aschberg är i grunden hänsynslös och våldsam så ska man inte avfärda teorin om beställningsmord.
Citera
2017-12-17, 19:48
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Leibstandarte
Han tränade rätt mycket på gym. Om man tränar med infektion i kroppen tar hjärtat sjukt mycket stryk. Kan ju vara så enkelt.

Det stämmer. Jag känner en tjej som löptränade ofta. En dag tränade hon med virus i kroppen. Viruset satte sig på hjärtat och efter den händelsen kan hon inte löpträna längre, hon blir trött direkt vid minsta ansträngning. Virusar eller sjukdomar överlag tillsammans med träning kan gå illa.
Senast redigerad av olasvensson 2017-12-17 kl. 19:57.
Citera
2017-12-17, 19:54
Medlem
antik0mmunisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Någon räknade antalet artiklar om Bechir i de stora tidningarna innan hans död, tror han omnämndes nio ggr. Alla dessa nio omnämnanden hade inte ens Bechir som huvudfigur i artikeln. Nej, Bechir var inte direkt stor bland "vanligt folk". Det kan man tycka vad man vill om men så ligger landet.

Jag höll koll på populära sökningar på Google under ett antal dagar. Där var "bechir rabani" toppsökningen i minst ett dygn och "bechir rabani aschberg" låg bland topplaceringarna i alla fall två dygn. Det ger en bild av att allmänintresse finns oavsett hur färgad man är av sina egna värderingar.
Citera
2017-12-17, 21:14
Medlem
DeMysteriiss avatar
Om det förekommer några oegentligheter så borde det ju visa sig förr eller senare. Någon mer än Rabani själv lär ju ha tillgång till det material han tänkt publicera. Vänner, familj, medarbetare eller vad som. Om han blivit röjd ur vägen så borde ju rimligtvis allt detta material också vara röjt. Handlar det om ett bredare maktnätverk så har de knappast något att vinna på att mörda någon som ren hämnd, men däremot mycket att riskera. Så den enda rimliga anledningen borde ju vara för att stoppa kommande publiceringar. Så om materialet är undanröjt så luktar det definitivt suspekt, men om materialet finns kvar så känns det som att det knappast skulle ha tjänat mycket till att mörda honom.
Citera
2017-12-17, 21:29
Medlem
Reinswanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Om det förekommer några oegentligheter så borde det ju visa sig förr eller senare. Någon mer än Rabani själv lär ju ha tillgång till det material han tänkt publicera. Vänner, familj, medarbetare eller vad som. Om han blivit röjd ur vägen så borde ju rimligtvis allt detta material också vara röjt. Handlar det om ett bredare maktnätverk så har de knappast något att vinna på att mörda någon som ren hämnd, men däremot mycket att riskera. Så den enda rimliga anledningen borde ju vara för att stoppa kommande publiceringar. Så om materialet är undanröjt så luktar det definitivt suspekt, men om materialet finns kvar så känns det som att det knappast skulle ha tjänat mycket till att mörda honom.

Förstår inte var du försöker komma här...

Varför skulle det visa sig förr eller senare? Den starkt misstänkte Aschberg lär ju kunna dölja både det ena och det andra mha hans starka inflytande över svensk MSM, håller du inte med om det? Och såklart är det en välgrundad hypotes att de mördat honom för att stoppa hans kommande avslöjande om Aschberg. Inte 100% att de lyckas men mycket talar för detta iochmed att han dog natten till den dagen han skulle avslöja något.
Citera
2017-12-17, 21:33
Medlem
Vilka är bevisen för att "BR" är död?
Citera
2017-12-17, 21:37
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reinswander
Förstår inte var du försöker komma här...

Varför skulle det visa sig förr eller senare? Den starkt misstänkte Aschberg lär ju kunna dölja både det ena och det andra mha hans starka inflytande över svensk MSM, håller du inte med om det? Och såklart är det en välgrundad hypotes att de mördat honom för att stoppa hans kommande avslöjande om Aschberg. Inte 100% att de lyckas men mycket talar för detta iochmed att han dog natten till den dagen han skulle avslöja något.

Någon har ju tillgång till Rabani's tillhörigheter och ägodelar menar jag. Förr eller senare lär väl någon i hans närhet försöka leta upp materialet, och hittar man det då inte så kommer man ju förmodligen ana oråd, och berätta om det, här på Flashback eller någon annan stans på interwebben. Han hade väl en kompis som höll i kameran bland annat? Vart har det blivit av honom?
Senast redigerad av DeMysteriis 2017-12-17 kl. 21:41.
Citera
2017-12-17, 21:41
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Hörde också, rykten ska verkligen sägas, att person "i samma Fri-murar lodge" som Robert Aschberg, ska möjligen vara pedofil. Sen en sak, efter kollat på de så kallade PizzaGate förra året: Aschberg är typen som rent teoretiskt skulle kunna pyssla med sånt.
Baserat på etnicitet, släkt-historia, personlighet, kopplingar till sjuka människor. Tänk Harvey Weinstein typ.

Facebook eller YouTube?

Nog för Bechir är lite naiv-dampig, men att han skulle visa något sådant i förväg, utan nått sätt att få ut informationen om det skulle bli nått knas..

wtf?! Låter som Seth Rich! https://youtu.be/n_gS1JweGHE
Creepy, but coincidence, I guess..

Samtidigt så är såklart hans familj i sorg, och allt "surr" är säkert jobbigt för dem just nu. (?)

Det var alltså kommentarer på FaceBook som jag såg. Kan faktiskt inte hitta en enda nu längre för att jag utgick från att Megafonerna skulle publicera allt. Megafonerna sa att de skulle försöka samla på allt info som fanns utspritt på olika håll, och att de skulle försöka sammanställa det hela.

Men eftersom han dog kl.3:00 på gryningen, natten då han skulle redigera klart det sista reportaget, så finns väl risken att (om han nu blev mördad) att materialet som han redigerade på datorn beslagtogs och/eller förstördes.

Som jag förstod det så var Aschberg inte direkt kopplad till någon härva, utan indirekt. Men kanske tillräckligt med rök för andra att gräva vidare på och hitta något än större.

Bechir Rabani visade reportaget för Aschberg och han fick bekräftelse om att han hade sett det hela. Och att något stort var på gång. Jag vet inte riktigt vad fan det var Rabani trodde Aschberg menade, men uppenbarligen underskattade han Aschbergs motivering och förmåga. Men Rabani snackade om att många dissidenter skulle förmodligen få "hembesök". Alltså trodde nog Rabani att han och hans kollegor på Megafonerna skulle hängas ut och få "hembesök". Men inget värre än så.

Att familjen uttryckligen kräver att folk inte ska sprida konspirationsteorier tycker jag är minst sagt märkligt.

Jag skulle inte bete mig sådär om en frisk och närstående familjemedlem helt plötsligt dog innan han skulle publicera information (förmodligen graverande) om en mäktig person. Jag skulle framför allt kräva en ordentlig granskning från polisens sida, så att vi skulle få reda på sanningen om vad som hände.

Jag skulle absolut inte kräva locket på på alla spekulationer och teoretiserande.

Därför tolkar jag det som att hela familjen Rabani har blivit hotade.
Citera
2017-12-17, 21:44
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det var alltså kommentarer på FaceBook som jag såg. Kan faktiskt inte hitta en enda nu längre för att jag utgick från att Megafonerna skulle publicera allt. Megafonerna sa att de skulle försöka samla på allt info som fanns utspritt på olika håll, och att de skulle försöka sammanställa det hela.

Men eftersom han dog kl.3:00 på gryningen, natten då han skulle redigera klart det sista reportaget, så finns väl risken att (om han nu blev mördad) att materialet som han redigerade på datorn beslagtogs och/eller förstördes.

Som jag förstod det så var Aschberg inte direkt kopplad till någon härva, utan indirekt. Men kanske tillräckligt med rök för andra att gräva vidare på och hitta något än större.

Bechir Rabani visade reportaget för Aschberg och han fick bekräftelse om att han hade sett det hela. Och att något stort var på gång. Jag vet inte riktigt vad fan det var Rabani trodde Aschberg menade, men uppenbarligen underskattade han Aschbergs motivering och förmåga. Men Rabani snackade om att många dissidenter skulle förmodligen få "hembesök". Alltså trodde nog Rabani att han och hans kollegor på Megafonerna skulle hängas ut och få "hembesök". Men inget värre än så.

Att familjen uttryckligen kräver att folk inte ska sprida konspirationsteorier tycker jag är minst sagt märkligt.

Jag skulle inte bete mig sådär om en frisk och närstående familjemedlem helt plötsligt dog innan han skulle publicera information (förmodligen graverande) om en mäktig person. Jag skulle framför allt kräva en ordentlig granskning från polisens sida, så att vi skulle få reda på sanningen om vad som hände.

Jag skulle absolut inte kräva locket på på alla spekulationer och teoretiserande.

Därför tolkar jag det som att hela familjen Rabani har blivit hotade.

VAR FAN står det att han dog 03:00??!!?
Citera
2017-12-17, 21:49
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
VAR FAN står det att han dog 03:00??!!?

Tidigare i denna tråd stod det det. Ska se om jag kan hitta det, eller om Mod kanske rensade bort det under "Pausen" igår.

Edit: Nej förresten, inte denna tråd, utan tråden på Skvaller-forumet menar jag så klart. Här blev det aldrig någon paus vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in