2017-12-16, 21:26
Medlem
Twiggygirls avatar
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/helenas-misst%C3%A4nkte-m%C3%B6rdare-har-kontaktat-advokat-1.4792018

"Under de 25 år som gått har han varit misstänkt i perioder". Alltså, det är ingen NY person.... mer behöver nog inte sägas.
Citera
2017-12-16, 21:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Jo som sagt, finns en hel del som ligger Ullberg* i fatet, men att få honom till den person som var med på PW's inflyttningsfest samt åkte bil o taxi med Helena det blir ju väldigt knepigt. Han kan möjligen teoretiskt varit (en av) den som klängt på H på Stadt och faktiskt även varit mannen med H på bron (om korrekt vittnesmål) o då förmodligen med pilotsolglasögon.

Jag har svårt att få till något direkt samband mellan PU o KM med de uppgifter jag kan erinra mig. Det kan så klart finnas indirekta samband såsom gemensamma vänner, bekanta, mm. Men skulle de verkligen kunnat vara så tighta att de skulle genomföra detta brott tillsammans på någon vänster, känns i dagsläget svårt att tro.

Jag menade inte nödvändigtvis att PU skulle vara "mannen med pilotglasögon", men han döljer något när han talar osanning om vad han hade för sig på lördagseftermiddagen/-kvällen.
Citera
2017-12-16, 21:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
26 juli i år taggades "klassemannen66" på Twitter i följande:

"@klassemannen66

Är du redo för en intervju?/mvh Per Warvlin, Mariestads-Tidningen 0501-687 45"

Någon som vet vad det gällde? Vad skulle KM intevjuvas om?

Otroligt snabbt handlat, Rudge! (För det är väl sanningsenligt?)

Det som dock känns lite udda är att Per Warvlin offentligt vågar skriva så rakt på. Och när han nu gör det måste han ju veta/vara säker på vem som avses i radioprogramserien. Är Per Warvlin ytterligare en som har fått identiteten på "mannen med pilotglasögon" läckt från polisen och/eller PW/Mats? Och nästa fråga: Varför skriver Per Warvlin detta offentligt? Varför ringer han inte "klassemannen"? Var det meningen att medvetet röja personen i fråga? Är det till och med så att PW/Mats, redaktionen med flera helt syniskt satte mannen i en fälla, helt utan att det minsta ta hänsyn till moral och pressetik - och förundersökningssekretess? Hmmm ... Läge för polis- och åklagarinsats?

Men en fråga, Rudge: Du har väl aldrig lagt ut detta förut? Varför nu, i så fall?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-12-16 kl. 22:04.
Citera
2017-12-16, 22:02
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Otroligt snabbt handlat, Rudge! (För det är väl sanningsenligt?)

Det som dock känns lite udda är att Per Warvlin offentligt vågar skriva så rakt på. Och när han nu gör det måste han ju veta/vara säker på vem som avses i radioprogramserien. Är Per Warvlin ytterligare en som har fått identiteten på "mannen med pilotglasögon" läckt från polisen och/eller PW/Mats? Och nästa fråga: Varför skriver Per Warvlin detta offentligt? Varför ringer han inte "klassemannen"? Var det meningen att medvetet röja personen i fråga? Är det till och med så att PW/Mats, redaktionen med flera helt syniskt satte mannen i en fälla, helt utan att det minsta ta hänsyn till moral och pressetik - och förundersökningssekretess? Hmmm ...

Men en fråga, Rudge: Du har väl aldrig lagt ut detta förut? Varför nu, i så fall?
Kort och gott Ugglan, hade jag lagt ut det tidigare så hade jag väl inte lagt ut det igen, utan att du märker det !

Kan det vara så att Warvlin är dissad av Klassemannen och gör sitt bästa, som alla andra!

Vad ska vara sanningsenligt? Kolla upp själv och använd ditt omdöme!

Vidare snabb var jag inte, eller? Men jag var ju före dig å andra sidan 😂

God kväll!
Citera
2017-12-16, 22:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Kort och gott Ugglan, hade jag lagt ut det tidigare så hade jag väl inte lagt ut det igen, utan att du märker det !

Kan det vara så att Warvlin är dissad av Klassemannen och gör sitt bästa, som alla andra!

Vad ska vara sanningsenligt? Kolla upp själv och använd ditt omdöme!

Vidare snabb var jag inte, eller? Men jag var ju före dig å andra sidan 😂

God kväll!

Jag menar bara att du var snabb att se vad som hände i flödet.

Men varför lägger du ut det först nu - månader efter det att det som bäst hade behövts?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-12-16 kl. 22:05.
Citera
2017-12-16, 22:05
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Jag menar bara att du var snabb att se vad som hände i flödet.

Men varför lägger du ut det först nu - månader efter det att det som bäst hade behövts?
Det lades ut i JULI!
Senast redigerad av Rudge 2017-12-16 kl. 22:10.
Citera
2017-12-16, 22:06
Medlem
Prinzezzans avatar
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/helenas-misst%C3%A4nkte-m%C3%B6rdare-har-kontaktat-advokat-1.4792018

"Och man väntar nu på nfc, polisens nationella forensiska centrum. På Helenas ena sko som hittades vid föräldrahemmet fanns blodspår. Man vet att det är samma blodgrupp som Helenas men man vet inte vem blodet kommer ifrån. Nfc har en chans på sig att dna-testa blodspåret för att se om det kan leda dem mot en gärningsman.

Har begärt en advokat
Den misstänkte mannen själv väntar också på att få svaret på analysen. Och i hopp om att bli avskriven från misstankarna har han kontaktat en advokat, skriver P4 Skaraborg."

Och igen: Varför väntar mannen med pilotglasögonen på svaret från DNA-analysen, om han inte är inblandad i Helenas försvinnande?

"Helenas syster Ulrika vet vem den misstänkte mannen är:

– Till honom kan jag bara säga att kontakta polisen själv och se till att de sätter fart på utredningen så vi får ett avslut och svar, säger hon.

Ulrika känner en stor irritation över att systerns försvinnande fortfarande är en gåta.

– Vi känner självklart en stor besvikelse och uppgivenhet mot hur polisen har skött Helenas försvinnande. Att samma person varit misstänkt i så många år utan att de tagit tag i detta, tillsatt resurser och fått ett svar på om det är han. Jag förstår ärligt inte vad de väntar på, säger Ulrika och fortsätter.

– Vi väntar fortfarande på att polisen ska sätta fart och ta tag i detta, gå till botten med den person som är misstänkt så att vi får ett svar!"

25 år - drygt... Man kan känna den enorma frustration Helenas familj ger uttryck för. Det borde vara dags nu att prioritera Helenas försvinnande! Ingen pensionerad utredare som vill och kan lägga ner en del av sin fritid på att göra ett omtag? Ge detta som en julklapp till Helenas familj! Den är värd att få all möjlig upprättelse som bara går, efter alla dessa år!
Citera
2017-12-16, 22:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det lades ut i JULI!

Nu blir det rörigt: "Lades ut i juli" ... Menar du att det lades ut på Twitter då eller menar du att du lade ut det här på Flashback i juli? Det förstnämnda, väl?!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-12-16 kl. 22:11.
Citera
2017-12-16, 22:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

"Och man väntar nu på nfc, polisens nationella forensiska centrum. På Helenas ena sko som hittades vid föräldrahemmet fanns blodspår. Man vet att det är samma blodgrupp som Helenas men man vet inte vem blodet kommer ifrån. Nfc har en chans på sig att dna-testa blodspåret för att se om det kan leda dem mot en gärningsman.

Har begärt en advokat
Den misstänkte mannen själv väntar också på att få svaret på analysen. Och i hopp om att bli avskriven från misstankarna har han kontaktat en advokat, skriver P4 Skaraborg."

Och igen: Varför väntar mannen med pilotglasögonen på svaret från DNA-analysen, om han inte är inblandad i Helenas försvinnande?

"Helenas syster Ulrika vet vem den misstänkte mannen är:

– Till honom kan jag bara säga att kontakta polisen själv och se till att de sätter fart på utredningen så vi får ett avslut och svar, säger hon.

Ulrika känner en stor irritation över att systerns försvinnande fortfarande är en gåta.

– Vi känner självklart en stor besvikelse och uppgivenhet mot hur polisen har skött Helenas försvinnande. Att samma person varit misstänkt i så många år utan att de tagit tag i detta, tillsatt resurser och fått ett svar på om det är han. Jag förstår ärligt inte vad de väntar på, säger Ulrika och fortsätter.

– Vi väntar fortfarande på att polisen ska sätta fart och ta tag i detta, gå till botten med den person som är misstänkt så att vi får ett svar!"

25 år - drygt... Man kan känna den enorma frustration Helenas familj ger uttryck för. Det borde vara dags nu att prioritera Helenas försvinnande! Ingen pensionerad utredare som vill och kan lägga ner en del av sin fritid på att göra ett omtag? Ge detta som en julklapp till Helenas familj! Den är värd att få all möjlig upprättelse som bara går, efter alla dessa år!

Jag har varit inne på detta tidigare: Det är rent åt helvete, detta!
Citera
2017-12-16, 22:13
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Nu blir det rörigt: "Lades ut i juli" ... Menar du att det lades ut på Twitter då eller menar du att du lade ut det här på Flashback i juli? Det förstnämnda, väl?!
Ja
Citera
2017-12-16, 22:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja

Ok!

Ja, nu börjar även jag våga tro på vem som är "mannen med pilotglasögon". Det är små "bekräftelser" av den här typen som jag har efterfrågat länge. Nu börjar de små bäckarna bli till en å på riktigt.
Citera
2017-12-16, 22:29
Medlem
Stryknings avatar
Den 26 juli var namnet "släppt" här i tråden sedan ca: en vecka. Vad är som får er att tro att Warvlin vet mer än andra? Han kanske inte fick kontakt med sitt intervjuoffer den vanliga vägen och valde att chansa på svar på Twitter? Bara en tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in