2017-12-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Vad jag minns så var UrA sig ganska lik på den tiden som idag, kanske mindre rund i ansiktet..

KM kan inte jag minnas alls, känner inte igen den bild jag sett på hur han ser ut idag trots
jag nog borde sett honom här o där för länge sen....

Eller så var han en person man inte la märke till.... ?

Edit: UrA hade inga glasögon i den skolkatalog jag kollade i.

Hade UrA mer hår på huvudet då?
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-12-16 kl. 16:03.
Citera
2017-12-16, 17:23
Medlem
Rudges avatar
26 juli i år taggades "klassemannen66" på Twitter i följande:

"@klassemannen66

Är du redo för en intervju?/mvh Per Warvlin, Mariestads-Tidningen 0501-687 45"

Någon som vet vad det gällde? Vad skulle KM intevjuvas om?
Citera
2017-12-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge

"@klassemannen66

Intressant! Kanske ska slå en pling till Per och se vad detta gällde.
Citera
2017-12-16, 18:04
Medlem
Citat:

"@klassemannen66

Egen spekulation: ”Mannen med pilotglasögon”
Citera
2017-12-16, 18:07
Medlem
Rudges avatar
Ja, Warvlin har skrivit mycket om Helenas försvinnande såg jag. Slumpen? 😳
Citera
2017-12-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ja, Warvlin har skrivit mycket om Helenas försvinnande såg jag. Slumpen? 😳

Mycket intressant. Apropå glasögon så hade väl någon här ett foto där KM hade pilotglasögon i gymnasiet, vem var det? Även om det inte läggs ut vore det intressant att veta vem det var som satt på det.
Citera
2017-12-16, 19:07
Medlem
Citat:

"@klassemannen66

Bra jobbat Rudge - hans twitter har varit öppet - jag sökte där oxå - när han dök upp som misstänkt- nu är det "stängt" - nu kan man säga att KM är Pilot - och läser här maniskt. Vad har du att säga Klassemannen?
Citera
2017-12-16, 19:16
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Bland andra Lalajlaj har ju beslagit PU med att fara med osanning om vad han gjorde på lördagseftermiddagen/-kvällen. PU hävdade att han och TA lade klinker i PU:s hall på lördagen, men det visade sig att TA inte var i stan alls den dagen/helgen. Man kan med fog fråga sig varför PU inte talade sanning om detta. Jag kan bara få det till att PU vill dölja något.

Jo som sagt, finns en hel del som ligger Ullberg* i fatet, men att få honom till den person som var med på PW's inflyttningsfest samt åkte bil o taxi med Helena det blir ju väldigt knepigt. Han kan möjligen teoretiskt varit (en av) den som klängt på H på Stadt och faktiskt även varit mannen med H på bron (om korrekt vittnesmål) o då förmodligen med pilotsolglasögon.

Jag har svårt att få till något direkt samband mellan PU o KM med de uppgifter jag kan erinra mig. Det kan så klart finnas indirekta samband såsom gemensamma vänner, bekanta, mm. Men skulle de verkligen kunnat vara så tighta att de skulle genomföra detta brott tillsammans på någon vänster, känns i dagsläget svårt att tro.
Citera
2017-12-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Bra jobbat Rudge - hans twitter har varit öppet - jag sökte där oxå - när han dök upp som misstänkt- nu är det "stängt" - nu kan man säga att KM är Pilot - och läser här maniskt. Vad har du att säga Klassemannen?

Indicielistan blir inte kortare, det måste ju t.o.m. de mest skeptiska härinne se.
Citera
2017-12-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Indicielistan blir inte kortare, det måste ju t.o.m. de mest skeptiska härinne se.

Så är det, och misstankarna har successivt stegrats sedan Klassemannens namn dök upp.

Var han ensam? Det här med att neka advokat -98 för att inte få sitt namn offentligt, kan jag inte tänka mig att han kom på utan insiderstöd.
Citera
2017-12-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Jo som sagt, finns en hel del som ligger Ullberg* i fatet, men att få honom till den person som var med på PW's inflyttningsfest samt åkte bil o taxi med Helena det blir ju väldigt knepigt. Han kan möjligen teoretiskt varit (en av) den som klängt på H på Stadt och faktiskt även varit mannen med H på bron (om korrekt vittnesmål) o då förmodligen med pilotsolglasögon.

Jag har svårt att få till något direkt samband mellan PU o KM med de uppgifter jag kan erinra mig. Det kan så klart finnas indirekta samband såsom gemensamma vänner, bekanta, mm. Men skulle de verkligen kunnat vara så tighta att de skulle genomföra detta brott tillsammans på någon vänster, känns i dagsläget svårt att tro.
Vem säger att de begick brottet tillsammans? De kan väl ha varit på platsen båda två och kommit i luven på varandra och allt har eskalerat. PU kan ha sett KM och HA gå iväg tillsammans och då fått för sig att genskjuta dem. Vem vet om PU och HA har flörtat lite före denna kväll. Svartsjuka och äganderätt har många gånger fått män att gå över gränsen.
Citera
2017-12-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Så är det, och misstankarna har successivt stegrats sedan Klassemannens namn dök upp.

Var han ensam? Det här med att neka advokat -98 för att inte få sitt namn offentligt, kan jag inte tänka mig att han kom på utan insiderstöd.

Nej, det är ju där vissa andra kommer in i bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in