Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Bland andra Lalajlaj har ju beslagit PU med att fara med osanning om vad han gjorde på lördagseftermiddagen/-kvällen. PU hävdade att han och TA lade klinker i PU:s hall på lördagen, men det visade sig att TA inte var i stan alls den dagen/helgen. Man kan med fog fråga sig varför PU inte talade sanning om detta. Jag kan bara få det till att PU vill dölja något.
Jo som sagt, finns en hel del som ligger Ullberg* i fatet, men att få honom till den person som var med på PW's inflyttningsfest samt åkte bil o taxi med Helena det blir ju väldigt knepigt. Han kan möjligen teoretiskt varit (en av) den som klängt på H på Stadt och faktiskt även varit mannen med H på bron (om korrekt vittnesmål) o då förmodligen med pilotsolglasögon.
Jag har svårt att få till något direkt samband mellan PU o KM med de uppgifter jag kan erinra mig. Det kan så klart finnas indirekta samband såsom gemensamma vänner, bekanta, mm. Men skulle de verkligen kunnat vara så tighta att de skulle genomföra detta brott tillsammans på någon vänster, känns i dagsläget svårt att tro.