2017-12-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
först ska vi ha det på det klara att han gjorde mer under sina år som journalist för landet än vad du och din pissiga släkt någonsin kommer göra under flera generation så ha respekt din jävla smutskastare, sitta och snacka om droger när du inte vet ett piss!

Med ditt tänk kan det aldrig ske något som inte är vanligt för det är ju ovanligt... hör du inte så dumt det låter?

Nej, men hur vanliga är mord på typ halvkända internetjournalister som inte avslöjar något alls? Jag angav de mest troliga orsakerna till att en ung person dör. Nej, jag har absolut NOLL insyn i om han använde droger eller ej. Det var bara en av de mest sannolika dödsorsakerna utöver självmord eller sjukdom. Hur i helvete kan du själv veta att han inte använder droger? Som sagt, vad är sannolikheten för att han har blivit mördad kontra någon av de orsaker jag nämnde?

Sen vadå "gjort för landet"? Han har belyst aktuella ämnen, men KNAPPAST tillfört något nytt. Inget illa i Rabanis insats, men det var knappast några Watergate skandaler han talade om.
Citera
2017-12-17, 00:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
* Åsa skriver att det finns kopplingar mellan svenska Facebook, #jagärhär och Expo.
Det gör det på så sätt att Facebook SVERIGE (modererat via en underavdelning till Wise Group AB) lyssnar på vad som massanmäls på Facebook.

Om Gerda-Stina, 89, på Facebook delar med sig av ett sticknings"recept" på hur man stickar ett hakkors så kan alltså antingen EXPO eller hatgruppen #jagärhär gå in och be sina medlemmar massanmäla på facebook. Facebook Sveriges bots, eller moddar, ser bara att någon blivit anmäld så in i bängen och tar bort inlägg eller konto eller både och.

Att hatgruppen #jagärhär har känningar med EXPO har stått hos både GranskningSverige samt, tror jag, Katerina Janouchs tweets.

Förlåt om det här blev off topic.
Vill mer än gärna få veta vad Bechir dog av. Det hela är så surrealistiskt. Det är svårt att inte bli konspiratorisk.
Citera
2017-12-17, 00:45
Medlem
Citat:
Du menar att en levnadsglad person som honom skulle tagit sitt liv? Det är ju du som spottar på honom när han är död. Inte vi

Nej det gör jag inte. Det är de statistiska mest sannolika orsakerna till unga människors död (sjukdom, droger, olyckor, självmord). Jag spottar inte ett skit på honom, utan spekulerar precis som ni gör. Du har inte heller en enda jävla aning om han tog droger, var sjuk eller tog självmord. Istället tror du på judiska komplotter....man tar sig för pannan.

Mina gissningar baserar sig på sunt förnuft och statistik. De som tror att RB eller Expo har mördat en vagt känd internetjournalist pga att han har knackat på dörren hos RB, samt gjort en uppföljande video har jävligt lite att gå på. Man mördar inte någon för att någon återberättar ens släkts historia (som redan är allmänt känd).
Citera
2017-12-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag tror kommentaren som Lotta Aschberg fäller innan hon stänger dörren, d v s "Du ska få stå för det här", är menad som en kommentar av materialet som Robert (och säkert även hon själv) fått se i förväg. Det är bara när även gemene man får se vad det var Bechir hade skapat som man egentligen kan värdera sannolikhetsgraden av anstiftan till mord.

Så vitt jag förstår det hade materialet inte skickats till Lotta när hon pratade med Bechir, han ville inte ens säga var han kom ifrån, vilka han representerade eller vad hans besök handlade om.
Citera
2017-12-17, 00:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Nej, men hur vanliga är mord på typ halvkända internetjournalister som inte avslöjar något alls? Jag angav de mest troliga orsakerna till att en ung person dör. Nej, jag har absolut NOLL insyn i om han använde droger eller ej. Det var bara en av de mest sannolika dödsorsakerna utöver självmord eller sjukdom. Hur i helvete kan du själv veta att han inte använder droger? Som sagt, vad är sannolikheten för att han har blivit mördad kontra någon av de orsaker jag nämnde?

Sen vadå "gjort för landet"? Han har belyst aktuella ämnen, men KNAPPAST tillfört något nytt. Inget illa i Rabanis insats, men det var knappast några Watergate skandaler han talade om.

Drogspåret kan vi nog avfärda hyfsat enkelt.

1) Rabani hade ett jobb där han kunde drogtestas när som helst.
2) Flera personer som känner honom hävdar att han inte höll på med droger.
3) Han skulle medverka i en livesändning dagen efter med Ingrid och Conrad. Enligt miffona här skulle han alltså ta droger mitt i natten på en torsdag dagen innan en viktig livesändning.
Citera
2017-12-17, 00:55
Medlem
Citat:

3) Han skulle medverka i en livesändning dagen efter med Ingrid och Conrad. Enligt miffona här skulle han alltså ta droger mitt i natten på en torsdag dagen innan en viktig livesändning.

Tack! Det är ju precis sån här information som gör att man kan avfärda dylika tankar!
Citera
2017-12-17, 00:56
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:

exakt! den här mannen tog inga droger, han gjorde en video dagen innan och dagen efter skulle han varit i livesändning skulle han då ta knark mellan där.. skitsnack
Citera
2017-12-17, 01:00
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Så vitt jag förstår det hade materialet inte skickats till Lotta när hon pratade med Bechir, han ville inte ens säga var han kom ifrån, vilka han representerade eller vad hans besök handlade om.

Hur vet man det? Hur ser kronologin ut i det här fallet? Finns det någons utsaga som stödjer att han ringde på hos Aschbergs innan han gav Robert en förhandstitt? Om ja, då hade jag fel. Men vad är det i sådana fall han ska få "stå för" om hon inte vet vem han är på riktigt?
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-12-17 kl. 01:02.
Citera
2017-12-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Hur vet man det? Hur ser kronologin ut i det här fallet? Finns det någons utsaga som stödjer att han ringde på hos Aschbergs innan han gav Robert en förhandstitt? Om ja, då hade jag fel.

Låter extremt osannolikt, frun hade inte den blekaste aning om vem Bechir var när hon öppnade dörren. Om Robert hade fått sig en förhandstitt med rejält omskakande material, tror du inte att frun hade varit den första att få veta? Hon har ju ingen koll alls på vem han ens är, hon frågar flertalet gånger vad det hela handlar om och vem han är.
Citera
2017-12-17, 01:02
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74

Det nya är att han på ett lättfattligt sätt sammanställt information om Robert Aschberg, en ful fisk med stor makt.

Filmklippet hos hårfrisören. Vem filmade, och var finns filmen i sin helhet? Vad sades mer? Att Aschberg hotar medborgare, utan att bli anmäld, förvånar mig. Känns som rena maffiametoder. Oavsett dödsorsak är detta ingen goodwill för Aschberg.

Att Bechir får ett indirekt hot när han vill träffa Aschberg, att han är orolig för att konton släcks ned, blir varnad osv. visar att någon/några arbetar på att tysta honom. Slutligen skulle Bechir, samma dag han dog, släppa mer komprometterande material om just Aschberg. De här omständigheterna talar inte direkt till Aschbergs fördel.

Vad innehåller filmen som skulle släppas? När kommer den offentliggöras? Om Bechir blev mördad, är familjen hotad att hålla tyst?
Citera
2017-12-17, 01:03
Medlem
Citat:
exakt! den här mannen tog inga droger, han gjorde en video dagen innan och dagen efter skulle han varit i livesändning skulle han då ta knark mellan där.. skitsnack

Kände du Bechir personligen? Spenderade du tid med honom på daglig basis för att veta vad han hade för vanor? Nu är jag förvisso en meningsmotståndare, vill inte beskylla en död individ för att hålla på med droger, jag låter det vara osagt. Det är däremot skrattretande med alla individer likt du som "vet" svaret utan att ens känna mannen i fråga.
Citera
2017-12-17, 01:04
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Låter extremt osannolikt, frun hade inte den blekaste aning om vem Bechir var när hon öppnade dörren. Om Robert hade fått sig en förhandstitt med rejält omskakande material, tror du inte att frun hade varit den första att få veta? Hon har ju ingen koll alls på vem han ens är, hon frågar flertalet gånger vad det hela handlar om och vem han är.

Du hann svara innan jag la till en mening i inlägget ovan. Frågan är alltså, vad är det han ska få "stå för" om han är helt okänd för henne och det även är okänt för henne varför han ringer på dörren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in