Citat:
Ursprungligen postat av
darkman74
Nej, men hur vanliga är mord på typ halvkända internetjournalister som inte avslöjar något alls? Jag angav de mest troliga orsakerna till att en ung person dör. Nej, jag har absolut NOLL insyn i om han använde droger eller ej. Det var bara en av de mest sannolika dödsorsakerna utöver självmord eller sjukdom. Hur i helvete kan du själv veta att han inte använder droger? Som sagt, vad är sannolikheten för att han har blivit mördad kontra någon av de orsaker jag nämnde?
Sen vadå "gjort för landet"? Han har belyst aktuella ämnen, men KNAPPAST tillfört något nytt. Inget illa i Rabanis insats, men det var knappast några Watergate skandaler han talade om.
Det nya är att han på ett lättfattligt sätt sammanställt information om Robert Aschberg, en ful fisk med stor makt.
Filmklippet hos hårfrisören. Vem filmade, och var finns filmen i sin helhet? Vad sades mer? Att Aschberg hotar medborgare, utan att bli anmäld, förvånar mig. Känns som rena maffiametoder. Oavsett dödsorsak är detta ingen goodwill för Aschberg.
Att Bechir får ett indirekt hot när han vill träffa Aschberg, att han är orolig för att konton släcks ned, blir varnad osv. visar att någon/några arbetar på att tysta honom. Slutligen skulle Bechir, samma dag han dog, släppa mer komprometterande material om just Aschberg. De här omständigheterna talar inte direkt till Aschbergs fördel.
Vad innehåller filmen som skulle släppas? När kommer den offentliggöras? Om Bechir blev mördad, är familjen hotad att hålla tyst?