2017-12-17, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det nya är att han på ett lättfattligt sätt sammanställt information om Robert Aschberg, en ful fisk med stor makt.

Filmklippet hos hårfrisören. Vem filmade, och var finns filmen i sin helhet? Vad sades mer? Att Aschberg hotar medborgare, utan att bli anmäld förvånar mig. Känns som rena maffiametoder. Oavsett dödsorsak är detta ingen goodwill för Aschberg.

Att Bechir får ett indirekt hot när han vill träffa Aschberg, att han är orolig för att konton släcks ned, blir varnad osv. visar att någon/några arbetar på att tysta honom. Slutligen skulle Bechir, samma dag han dog, släppa mer komprometterande material om just Aschberg. De här omständigheterna talar inte direkt till Aschbergs fördel.

Vad innehåller filmen som skulle släppas? När kommer den offentliggöras? Om Bechir blev mördad, är familjen hotad att hålla tyst?

Var är den sammanställda informationen?

Aschberg hotade ingen i klippen hos Åsa, vet man vem Åsa är så är man väl medveten om hennes galenskaper. Det s.k "hotet" du menar att Bechir fick hos Aschberg, ja, det är inget annat än nonsens.

Att tro att Bechir först har blivit mördad, varpå hans familj har blivit hotade, ja, det är inget annan än galenskaper.
Citera
2017-12-17, 01:10
Medlem
Sveapådekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Så är det. Succinylklorid (horse tranqualizer) som förlamar offret som kvävs och dör. Preparatet syns inte vid obduktion. Tror knappast att den som utför obduktionen letar efter nålstick.

Är det minsta lilla misstanke om oegentligheter så nagelfar obducenterna kroppen efter nålstick.
Citera
2017-12-17, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Du hann svara innan jag la till en mening i inlägget ovan. Frågan är alltså, vad är det han ska få "stå för" om han är helt okänd för henne och det även är okänt för henne varför han ringer på dörren?

Att han som främling knackar på och kräver att få prata med hennes man, utan att introducera sig själv, vem och vad han representerar eller varför hon ska låta honom prata med Robert.

Om hon hade fått veta att Bechir Rabani och Megafonerna har släppt en video om Robert och Robert är så pass förbannad att han har mördat Bechir, då borde frugan redan när hon öppnar veta vem hon har att göra med.

Följande var initiala dialogen mellan Lotta och Bechir:

Bechir: Hej.
Lotta: Hej.
Bechir: Vi söker Aschberg
Lotta: Varför då?
Bechir: Vi skulle bara vilja fråga lite frågor
Lotta: Men ni kan inte komma bara såhär, ni får ju kontakta honom
Bechir: Men vi får ju ingen kontakt med honom

Denna dialog säger allt, hon vet inte vem han är och Bechir säger klart och tydligt att han knackar på för att de inte får kontakt med honom. Mer klart blir det inte.
Citera
2017-12-17, 01:12
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc

Aschberg hotade ingen i klippen hos Åsa, vet man vem Åsa är så är man väl medveten om hennes galenskaper. Det s.k "hotet" du menar att Bechir fick hos Aschberg, ja, det är inget annat än nonsens.

Att tro att Bechir först har blivit mördad, varpå hans familj har blivit hotade, ja, det är inget annan än galenskaper.

Det sista Lotta Aschberg säger innan hon stänger dörren är "Det här ska du få stå för". Se den sekvensen så vet du att det inte är nonsens.
Citera
2017-12-17, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det nya är att han på ett lättfattligt sätt sammanställt information om Robert Aschberg, en ful fisk med stor makt.

Filmklippet hos hårfrisören. Vem filmade, och var finns filmen i sin helhet? Vad sades mer? Att Aschberg hotar medborgare, utan att bli anmäld, förvånar mig. Känns som rena maffiametoder. Oavsett dödsorsak är detta ingen goodwill för Aschberg.

Att Bechir får ett indirekt hot när han vill träffa Aschberg, att han är orolig för att konton släcks ned, blir varnad osv. visar att någon/några arbetar på att tysta honom. Slutligen skulle Bechir, samma dag han dog, släppa mer komprometterande material om just Aschberg. De här omständigheterna talar inte direkt till Aschbergs fördel.

Vad innehåller filmen som skulle släppas? När kommer den offentliggöras? Om Bechir blev mördad, är familjen hotad att hålla tyst?

Goda tankar! Visst, även jag förstår varför han går hem hos många. Han är precis som du säger "lättfattligt", för min del är han på tok för enkel. Han har gott om energi osv, men det handlar mest om hans förmedlande av budskapet (känslofyllt) än själva budskapet. Ungefär som när de gör nyhetssammanfattningar för barn. Han gjorde ett gott jobb med tanke på de ringa resurserna han hade.

Dock har han ju varit ganska kontroversiell en längre tid, så det är väl ingen skräll att folk försöker få honom blockad osv. på sociala forum. Det finns säkerligen gott om vänstergalningar som gick i taket efter hans närmande mot Jonas Sjöstedt under en presskonferens. I synnerhet när JS sen uttalade sig om att det var en "högerextrem grupp", utan det minsta belägg för det.

Rabani är ju som sagt ganska obekväm av sig mot folk, i mina ögon ingen skräll att folk (eller mer extremist-liknande personer) då försöker förstöra för honom.

Blir hur som haver intressant att se vad som mer kan komma fram...
Citera
2017-12-17, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Hederligt att du erkänner, vilket bara bekräftar varför du är här i tråden så intensivt, med klart subjektiva teorier med syfte att underminera sanningen. Detta kan man räkna ut ganska tidigt vilka som är hasbaratroll:

Underminera sanningen?
Vi vet inte ens dödsorsaken, jag skriver inga spekulationer. Om det är någon som visar respekt gentemot Bechirs familjs önskan så är det jag, jag vet förvisso nu att han dessvärre är död men jag har inte spekulerat kring varför han dog.

Du får gärna utveckla kring vad du menar skulle vara en sanning, för då vet du uppenbarligen mer än alla andra.
Citera
2017-12-17, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det sista Lotta Aschberg säger innan hon stänger dörren är "Det här ska du få stå för". Se den sekvensen så vet du att det inte är nonsens.

Ja, den är lika legitim som ert påstående om att Lotta vet vem Bechir är, trots att hon klart och tydligt frågar vem han är. Samt att Aschberg inte har fått något material från Bechir, vilken även det påstås, då Bechir klart och tydligt i klippet säger att de inte lyckas få kontakt med Robert vilket är anledningen till att de knackar på istället.
Citera
2017-12-17, 01:16
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Underminera sanningen?
Vi vet inte ens dödsorsaken, jag skriver inga spekulationer. Om det är någon som visar respekt gentemot Bechirs familjs önskan så är det jag, jag vet förvisso nu att han dessvärre är död men jag har inte spekulerat kring varför han dog.

Du får gärna utveckla kring vad du menar skulle vara en sanning, för då vet du uppenbarligen mer än alla andra.

helt säker på min sak så snälla dra om du är här för att pissa på en död man. Ska du påstå att det ens är möjligt han tog droger ska du ha ett bevis annars är det så jävla fult
Citera
2017-12-17, 01:17
Medlem
Lilabanans avatar
Ligger detta klipp https://youtu.be/R_2Qsd6Kjzo som #2 i listan bland "populärt" på Youtube (Jewtube) för er andra också?

Och #4 är när han åker hem till Aschberg.

Är det bara för mig?
Citera
Medlem
svampssons avatar
wtf. Denna kille såg man ju jämnt komma med nyanserade tankar och reflektioner lite överallt. Oavsett om man höll med honom eller inte så var han kapabel till att tänka själv och var inte rädd för att stå för sina åsikter.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Är det nonsens att Aschberg står och skriker inne på Åsas frisörsalong? Skulle det vara nonsens om någon trängde sig in på din arbetsplats och stod och skrek åt dig för dina åsikter? Jag tycker det är ett mycket obehagligt beteende. Tycker du det är ett sympatiskt beteende? Det är inget annat än maffiametoder att skrämma folk till tystnad. Det går utmärkt att polisanmäla om man anser att någon agerat kriminellt. Aschberg är ingen polis, han ofredar Åsa på hennes arbete. Varför tar han sig rätten att agera domare över folks åsikter? Hoppas Åsa polisanmäler honom.

Om Bechir blivit mördad eller ej, vet varken du eller jag. Skillnaden mellan dig och mig, är att jag är öppen för alla möjligheter, eftersom jag inte är en allvetande Gud, och jag tror inte att du är det heller (även om du försöker ge sken av detta).

Edit: Se början av filmen, Aschberg skriker och beter sig som en mobbare som ska läxa upp sitt offer. https://www.youtube.com/watch?v=w4cJzKvKCfc&feature=youtu.be
Senast redigerad av Passepartout 2017-12-17 kl. 01:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Hederligt att du erkänner, vilket bara bekräftar varför du är här i tråden så intensivt, med klart subjektiva teorier med syfte att underminera sanningen. Detta kan man räkna ut ganska tidigt vilka som är hasbaratroll:

Å andra sidan så kryllar det alldeles uppenbart av den motsatta sidan också, det går nog många subjektiva med åsikter åt andra hållet jämfört med de som är subjektiva meningsmotståndare.

Jag tillhör ingen sida alls, utan gillar bara en vettig diskussion (vilket kan vara svårt att få här på flashback). Totalt ogrundade och ytterst osannolika teorier om planerade mord tillhör inte det vettigare här. Ok om man spekulerar kring normalt logiska sammanhang, men inte att ta extrema antaganden ur tomma luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in