2017-12-16, 21:52
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
För att byta riktning på ämnet lite..

Jag är fullt medveten om att det förmodligen diskuterats tidigare, men för att uppdatera lite -

Är det bara "kvinnan-på-tåget" som har förhörts?
Jag tänker att de här killarna som gick på tåget i Hallsberg, borde kanske ha något att inflika. Har förstått det som att de var i Patriks ålder o då kanske man inte tänker att man har något att tillföra, samtidigt som jag vet att min dotter, som är något yngre, hade kontaktat polisen, även om hon själv trodde att det inte var till någon nytta..

Likadant med folket på perrongen eller runt ikring där. Det var ju inte knökafullt a'la T-centralen i Sthlm, så NÅGON borde ju ha noterat honom..

Speciellt killarna. Om de känner till fallet borde de känna igen sig, både om de reser ofta tillsammans eller om det var en enstaka resa som de gjorde ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Psykos och väskorna tyder på ganska tydligt att någon form av kaos psykisk stimuli förutom den depression han hade bekräftat.

Det räcker med några enkla tabletter av den nyare sortens exstacy för att man ska bli rejält rubbad. Typ de droger som de tre unga männen tog i Örebro.

Orsaken till hela incidenten är sannolikt Patriks dolda drog missbruk.

Någon slags langare eller pundarpolare borde han haft och dessa kanske kan ge någon ytterligare uppgift.

Patriks marsch ut i naturen och det udda beteendet hans sista veckor i livet bör väl ge tydliga indikationer på att Patrik var en pundare.

Via yrke träffar jag mycket killar i Patriks ålder och inte många men fler än vad man tror använder en ny typ av LSD/ exstacy, ryska och kinesiska varianter betydligt starkare. En litet piller på tungan eller under och världen förändras till något helt annorlunda.
Han tog ecstasy (MDMA) eller LSD i Hallsberg och så blev han en helt annan än på tåget?

Citat:
Polisen varnar för ny typ av ecstasy

Efter flera fall där personer har blivit akut sjuka efter att de tagit en ny typ av ecstasy larmar nu polisen. – Vi måste uppmana människor att inte använda den här drogen, säger Lennart Karlsson vid narkotikapolisen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polisen-varnar-for-ecstasy
Citera
2017-12-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Speciellt killarna. Om de känner till fallet borde de känna igen sig, både om de reser ofta tillsammans eller om det var en enstaka resa som de gjorde ihop.

Han tog ecstasy (MDMA) eller LSD i Hallsberg och så blev han en helt annan än på tåget?

Är det inte dags att avsluta konspirationsteorierna nu? För Patrik och hans familjs skull.
Citera
2017-12-17, 08:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Är det inte dags att avsluta konspirationsteorierna nu? För Patrik och hans familjs skull.

Vad är konspirations teorier?

Killen har varit borta nu drygt sju månader. Ingen i hela världen har sett honom sedan han klev av i Hallsberg.

Redan innan vet man att han mådde uselt, deprimerad och hade någon form av psykos. Att unga deprimerade knarkar är tyvärr väldigt vanligt inget undantag för Patrik tyvärr. Det kanske var det som höll han igång kanske🤔

Men det man kan konstatera är att han är DÖD. Precis som andra försvinnande så gick han 5-6 km innan han tog självmord. Precis som alla andra unga försvunna personer i år. Varför är Patrik annorlunda.

Varför hans kropp inte hittas är väl den största frågan? Ingen vet riktigt vad som hänt innan den hittas.

Möjligheten att ett mord skett och kroppen systematiskt gömts är låg. Patrik hade väl inga fiender?

Det mest naturliga och logiska är att naturen brytit ner hans kropp. Eftersom knappt några spår hittills funnits från hans kvarlevor måste han antingen vara något vatten. Eller dött väldigt otillgängligt orkade han gå så långt. Eller är det en flock av vildsvin som ätit upp exakt hela kroppen. En bensåg fungerar svinets bett som och de äter både ben, brosk, skinn och mjukdelar.

Vildsvinet är numera en av Sveriges vanligaste asätare och om Patrik blev uppäten är det bara naturligt.

Det finns väl inget som talar för att han fortfarande lever? Så duktig är han väl inte på att hålla sig undan.

Hoppas någon hundägare hittar en bit av en käke eller övre centimetern på ett lårben. Det är tyvärr det enda som återstår av Patrik idag!

När hela HittaPatrik sekten hade hysteri. Uti kojan väntade kärringa, hyra buss, lägga Patrik som profilbild, gå ut med trummor i naturen, stoppa en buss i trafik där satt Patrik, kränka män och fota dem trots de aldrig liknat Patrik, kontakta hundratals medium, hitta på sagor om Patrik.....ja det är bara en del av galenskaperna.

På 2 veckor blev han ett skelett om vanliga insekts nedbrytare får sköta sitt jobb i svensk sommar. Den 2 juni var hans kropp ett fåtal sönderbitna ben som växte över och därför hittills aldrig hittats

Vad är konspirationsteori, Hitta Patrik sekten eller kunskap om vad som normalt sker med en död kropp i naturen?

Vi får fira jul utan något fynd av Patrik i år. Till våren hoppas vi det som återstår hittas!

Senast redigerad av MrsMakaber 2017-12-17 kl. 09:15.
Citera
2017-12-17, 08:54
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking

Det där är inte ett diskuterande inlägg.
Det är flera som varit inne på de här frågeställningarna och det är inga orimliga frågeställningar. Det som tynger diskussionen mer här, det vet vi redan.
Citera
2017-12-17, 10:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet

Det var tre unga män i Örebro i Patriks ålder som dog nästan av olika droger i nov. Har för mig att de tog drogen i länken du angav.

Att Patrik själv medicinerade och kanske prövade samma sak är väl inte otänkbart. Speciellt när flera andra gjort samma och Örebro pundarna prövade samma sak.

Är dödsfall av drogmissbruk av farliga substanser eller överdos, räknas det som självmord? Eller olycksfall?

Intressant citat från länken citerat (30 ggr starkare nu än senare delen av 90 talet)

”Polisen varnar för ny typ av ecstasy
Efter flera fall där personer har blivit akut sjuka efter att de tagit en ny typ av ecstasy larmar nu polisen.
– Vi måste uppmana människor att inte använda den här drogen, säger Lennart Karlsson vid narkotikapolisen.
Polisen varnar nu för att en ny typ av ecstasy eller MDMA kommit till Sverige. Drogen är 30 gånger starkare än var den var i slutet av 90-talet. Bara under festivalen Summerburst på Gärdet i juni, fick polisen in fem fall där personer som tagit den nya formen av ecstasy blivit akut sjuka.

– I dag ser vi tabletter som är betydligt starkare än för tio år sedan, det är oroande, säger Lennart Karlsson narkotikapolis i Stockholm.
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-12-17 kl. 10:33.
Citera
2017-12-17, 19:03
Medlem
En mycket jobbig jul närmar sig för familjen. Hoppas att familjen kan ha en fin jul även om Patrik är frånvarande. Önskar att familjen kan njuta av en julmiddag trots allt. Kramar till er om ni läser här. Hoppas vi får ett svar på vad som hänt så fort som möjligt. <3
Citera
2017-12-17, 21:48
Avstängd
Nu till annat diskussionsämne:

Finns det möjligheter att han valde att försvinna genom att resa utomlands?

Om han rest till Norge eller långt bort?

Typ USA registreras hans id då så att en kontroll om han lämnat landet görs?

Kan han ha rest dolt för anhöriga och utan att myndigheter vet om det?

Kontrolleras ett försvinnande mot ett reseregister mot folk som befinner sig längre perioder utomlands?
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-12-17 kl. 21:50.
Citera
2017-12-19, 11:28
Moderator
blomvattnares avatar
Några inlägg raderade som OT trots att delar av dem innehöll topic. Så kan det gå när man inte kan låta bli att klämma in OT i ett i övrigt topic-inlägg.

/Mod
Citera
2017-12-19, 13:53
Medlem
På tal om vattendrag så har jag för mig att det finns en Rötdamm som ligger på gamla kumlavägen mot Hallsberg ,den ligger på vänster sida räknat ifrån kumlahållet .

Hur lätt är det att komma in till den ? Är det enbart de som har gammalt växtavfall att slänga ,som typ får nyckel till den dammen ,eller ? Någon som vet ?
Där sjunker allt som slängs , snabbt ner till botten .

De tömmer den endast vartannat år , så den är ett bra gömställe om folk vill dölja något . Bara en tanke...

PS. Otroligt otrevligt att skriva om en röt-damm ,men bra som info om de vattenhål som finns däromkring ,finns väl två vattenhål till nära där väskorna befann sig ,eller ? Rätta mig om jag har fel ...
Senast redigerad av evaveva 2017-12-19 kl. 13:58.
Citera
2017-12-19, 15:19
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
På tal om vattendrag så har jag för mig att det finns en Rötdamm som ligger på gamla kumlavägen mot Hallsberg ,den ligger på vänster sida räknat ifrån kumlahållet .

Hur lätt är det att komma in till den ? Är det enbart de som har gammalt växtavfall att slänga ,som typ får nyckel till den dammen ,eller ? Någon som vet ?

De tömmer den endast vartannat år , så den är ett bra gömställe om folk vill dölja något . Bara en tanke...

PS. Otroligt otrevligt att skriva om en röt-damm ,men bra som info om de vattenhål som finns däromkring ,finns väl två vattenhål till nära där väskorna befann sig ,eller ? Rätta mig om jag har fel ...

Är det vid reningsverket som ligger vid ån en bit åt nordost från stationen räknat? (På andra sidan av den järnväg som går norrut, vid vägen mot Sannahed.)
Citera
2017-12-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Är det vid reningsverket som ligger vid ån en bit åt nordost från stationen räknat? (På andra sidan av den järnväg som går norrut, vid vägen mot Sannahed.)

Ja just den .Har du någon koll på om det är lätt att ta sig in till dammen ? Med bil eller som gående.
Senast redigerad av evaveva 2017-12-19 kl. 15:55.
Citera
2017-12-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Om man skall utgå från väskornas placering så finns det en damm vid Industrigatans västra ände. Den är relativt stor och omgärdad av vass och annat sly. Med tanke på var ryggsäcken hittade så har han gått förbi den dammen.
Om P har korsat vägen mellan Hallsberg och Järsjö och gått västerut så finns det två dammar i närheten. Hässleberg Koloniområde, ganska stor damm med tillflöde och där finns också fisk. Den andra dammen ligger lite norrut vid avfallsanläggningen, men den har jag för mig är inhägnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in