2017-09-10, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag vet inte om "några vänner" skrivit här, men EN utgav sig för, att vara "nära vän!" Den personen skrev väl inte fler än ett inlägg?
Några "sektmedlemmar" och pappan har skrivit här några gånger utan, att ge någon information, som lett oss framåt.
Jo, fina kartor har tillhandahålllits oss!
till "sektmedlemmar" räknar jag även de tre / fyra "sektbossar" och utträdda "bossar!" Med "utträdda" menar jag dem, som sagt upp sig eller blivit uppsagda ifrån uppdraget av diverse mer eller mindre suspekta anledningar.
Ok, hade ingen aning om att pappan skrivit här. Det är klart att jag tänkt en hel del omkring det här och det känns inte som alla korten är lagda på bordet. Det är klart att man inte vill blottlägga sig och sin familj fullständigt när nåt sånt här händer men hade det varit mitt barn så hade jag bjudit till betydligt mer i alla fall och varit lite ödmjuk. Tänk vad bra HP-gruppen hade kunnat vara med rätt administratörer.
Citera
2017-09-10, 09:13
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Ok, hade ingen aning om att pappan skrivit här. Det är klart att jag tänkt en hel del omkring det här och det känns inte som alla korten är lagda på bordet. Det är klart att man inte vill blottlägga sig och sin familj fullständigt när nåt sånt här händer men hade det varit mitt barn så hade jag bjudit till betydligt mer i alla fall och varit lite ödmjuk. Tänk vad bra HP-gruppen hade kunnat vara med rätt administratörer.

En hel del "bossar" var väldigt "rätta" - dock ansågs de av "vissa" vara FÖR tillmötesgående i sina svar, när det gällde frågor ifrån medlemmarna.
Bloggen innehåller inga kommentarer, vad jag kan se!
Den väldigt torftig - kanske lider den än så länge av en rad "barnsjukdomar."
Citera
2017-09-10, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Tack snälla ni.
Jag tror faktiskt många gör samma sak, bl.a ni här i tråden. Genom att spekulera fram olika scenarion och du AlterEgo är ju ute och kikar i Hallsberg och ger folk en bild av hur det faktiskt ser ut. Du hjälper oss här att vara våra ögon.

Jag tycker det är viktigt att absolut inte låsa sig vid en teori så ni får gärna tro att han är död ena dagen och andra dagen sitter på en krog i Mallis och drömmer sig bort. Ju fler teorier desto bättre och man ska komma ihåg att P försvinnande inte är ett lotteri. Ingen kommer vinna högvinsten för man gissat rätt.

Om man "spånar" vidare på att han dumpade väskorna för att dra (inte dö) och skapa sig ett nytt hemligt liv. Låt säga att kranförarens OBS är riktig och även kvinna vid vägen.. Vad hade han för tanke då? Vart skulle han lifta?

Är det någon som vet om han har haft några andra kända alias på olika sidor på nätet eller är patrikpopsicle det enda kända?

Tack, tror vi kan komma en bra bit med vårt "spåneri" och vem vet, rätt vad det är kanske det dyker upp nån här med en viktig pusselbit.
Jag som känner till området skulle definitivt gå till Sakabvägen (väg 52) mellan Hällabrottet/Kvarntorp och Kumla om jag ville lifta långt bort. Där åker mycket tung trafik både från Sverige och utlandet. Frågan är ju om P hoppade av tåget av en ren impuls eller om han kollat området innan?
Citera
2017-09-10, 09:20
Medlem
Citat:
En hel del "bossar" var väldigt "rätta" - dock ansågs de av "vissa" vara FÖR tillmötesgående i sina svar, när det gällde frågor ifrån medlemmarna.
Bloggen innehåller inga kommentarer, vad jag kan se!
Den väldigt torftig - kanske lider den än så länge av en rad "barnsjukdomar."
Ja, en del var väldigt bra och hade en trevlig ton. Det är viktigt att komma ihåg. Det känns som allt rinner ut i sanden, tyvärr, och det är klart, vad ska folk göra när ingen vet någonting eller var man ska leta?
Citera
2017-09-10, 09:30
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ja, en del var väldigt bra och hade en trevlig ton. Det är viktigt att komma ihåg. Det känns som allt rinner ut i sanden, tyvärr, och det är klart, vad ska folk göra när ingen vet någonting eller var man ska leta?

Jag misstänker, att "någon" har fått upp ett spår, som följs upp, men ännu inte kan avslöjas på grund av, att det inte är utrett ännu.
Jag gissar, att det är därför det är tyst om "Världens Story" för tillfället!
Min känsla är fortfarande, att "P" avled på grund av dråp INTE mord redan samma dag han försvann!
Det är enbart spekulationer!
Citera
2017-09-10, 09:42
Medlem
Citat:
Jag misstänker, att "någon" har fått upp ett spår, som följs upp, men ännu inte kan avslöjas på grund av, att det inte är utrett ännu.
Min känsla är fortfarande, att "P" avled på grund av dråp INTE mord redan samma dag han försvann!

Ja, det känns att nåt är i görningen. Tystnad kan vara väldigt talande. Tycker att det är intressant med allas olika teorier som skiljer sig rätt vitt och brett åt men bygger på de få fakta vi vet. Nån av oss är närmast sanningen, undrar vem?
Citera
2017-09-10, 09:50
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Vart är det väldigt tyst?

Som jag förstår så vill polisen inte göra något mer eftersom P försvinnande kan vara frivilligt och inget tyder på ett brott och HP-gruppen är inte kvar i den bemärkelsen som förut utan infon har flyttats till bloggsidan.

Och om mediadrevet följer alla fall med försvunna människor och skriver om dom i media, så måste man ta upp ALLA fall med försvunna personer. Risken för att röja någon som är försvunnen på frivillig basis är då väldigt stor.
Citera
2017-09-10, 09:52
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ja, det känns att nåt är i görningen. Tystnad kan vara väldigt talande. Tycker att det är intressant med allas olika teorier som skiljer sig rätt vitt och brett åt men bygger på de få fakta vi vet. Nån av oss är närmast sanningen, undrar vem?

Ja, det vore intressant, att veta vem, som flåsar sanningen i nacken!
Tyvärr hjälper det föga, att vara idealist och tänka enbart goda tankar om precis alla, eftersom vi VET, att det finns folk, som inte tänker på andra lika mycket, som på sig och sin egen vinning.
Det är den krassa, kalla verkligheten - alla varma goda drömmar och förhoppningar till trots.
Självklart skall drömmar finnas, som en avkopplande oas!
Citera
2017-09-10, 09:54
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Vart är det väldigt tyst?

Som jag förstår så vill polisen inte göra något mer eftersom P försvinnande kan vara frivilligt och inget tyder på ett brott och HP-gruppen är inte kvar i den bemärkelsen som förut utan infon har flyttats till bloggsidan.

Och om mediadrevet följer alla fall med försvunna människor och skriver om dom i media, så måste man ta upp ALLA fall med försvunna personer. Risken för att röja någon som är försvunnen på frivillig basis är då väldigt stor.

Jag har skrivit, att det finns en blogg där inga kommentarer syns. I alla fall ser inte jag några!
Citera
2017-09-10, 09:58
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Jag har skrivit, att det finns en blogg där inga kommentarer syns. I alla fall ser inte jag några!

Nej exakt. Det fungerar mer som en infosida, utåt. Den ger allmänheten information om försvinnandet samt några bilder.
Det står även att man kan ta kontakt med föräldrarna per PM om man har någon information att lämna. Allt för att slippa trollen som var i gruppen förut.
Citera
2017-09-10, 10:10
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Om man nu ser till Patriks hälsotillstånd som det spekuleras mycket runt så tycker jag snarare att han verkar nedstämd än otroligt deppig och ville ta sitt liv. Jag tror snarare att den nedstämdheten grundade sig upp uppbrottet från vännerna som han levt väldigt tätt inpå snarare än att han sprungit in i väggen.

Men det är min åsikt. Min åsikt är också att jag inte tror att Patrik tagit sitt liv. Han verkar för levnadsglad och social för det (nu vet jag att jag säger emot mig själv, då jag innan skrivit att vem som helst kan ta sitt liv) men min magkänsla säger att han inte tagit sitt eget liv.

Om han förolyckats i en olycka så kan man tycka att han borde ha hittats. Vår och sommar är den bästa årstiden då många rör sig ute i naturen. Visst kan ha druttat i ett brott men några tillhörigheter borde ha hittats.

Är han bragd om livet är det svårare.

Har han försvunnit självmant av okänd anledning så kommer hans gamla konton eller kort föralltid vara orörda då han "lämnat det gamla" bakom sig.
Citera
2017-09-10, 11:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

I stället för "dråp" skall det vara "vållande till annans död!"
När jag kom på, att jag använt fel uttryck var det för sent, att redigera!
Även solen har fläckar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in