Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-16, 10:02
  #5593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
Exakt nåt sånt jag hade tänkt mig!! Tack för det...borde ju funka tycker jag. Blir nog en beställning för att testa.
Rekommenderas att köra med kabel. Wifi räcker inte. Framförallt inte i kinaboxar.
2017-12-16, 10:30
  #5594
Medlem
Någon som har en bra lösning på Telia och Camd? Ny router funkar det?
Farsan har precis tagit Telia och såklart ett 12 månaders, så nu funkar inte Camd alls för honom.
2017-12-16, 11:09
  #5595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Någon som har en bra lösning på Telia och Camd? Ny router funkar det?
Farsan har precis tagit Telia och såklart ett 12 månaders, så nu funkar inte Camd alls för honom.
Mitt CAMD dog också nu. Har Telia.
2017-12-16, 11:29
  #5596
Medlem
Camd kom igång efter 20 min typ
2017-12-16, 12:58
  #5597
Medlem
Hej!

Funderar på att testa IPTV.
Har kikat mest på IPTV King. Men en fråga för er som testat lite olika, vilken "leverantör" anser ni är bäst?
Tänkte börja med att använda Smart IPTV och fungerar det bra så införskaffa någon box sedan.
Har ComHem som internetleverantör.

Tacksam för svar.
__________________
Senast redigerad av nixxz 2017-12-16 kl. 13:02.
2017-12-16, 13:28
  #5598
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nixxz
Hej!

Funderar på att testa IPTV.
Har kikat mest på IPTV King. Men en fråga för er som testat lite olika, vilken "leverantör" anser ni är bäst?
Tänkte börja med att använda Smart IPTV och fungerar det bra så införskaffa någon box sedan.
Har ComHem som internetleverantör.

Tacksam för svar.
IPTV King är bara reseller för Rapid. Någon skrev en ganska bra sammanfattning som jag höll med om. Rapid är bäst för det svenska "grundutbudet" 1-12, medans camd är bättre för sportkanalerna. Har själv kört Rapid i dryga tre månader och är hyffsat nöjd. 1-12 funkar fint, när allsvenskan var igång funkade även C More Sport, Fotboll samt live-kanalerna bra. I bra kvalitet. Vad jag förstått har det blivit sämre med en del lagg på de nu när hockeyn dragit igång, då det inte intresserar mig är det inget jag märker av.

Det tråkiga med Rapid är att viasats sportknaaler in finns i HD. Viasat fotboll och Viasat Sport är det ibland men när t ex CL drar igång är det SD-kanalerna som skickas ut. Förhoppningsvis blir det bättring på det.
2017-12-16, 13:36
  #5599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
IPTV King är bara reseller för Rapid. Någon skrev en ganska bra sammanfattning som jag höll med om. Rapid är bäst för det svenska "grundutbudet" 1-12, medans camd är bättre för sportkanalerna. Har själv kört Rapid i dryga tre månader och är hyffsat nöjd. 1-12 funkar fint, när allsvenskan var igång funkade även C More Sport, Fotboll samt live-kanalerna bra. I bra kvalitet. Vad jag förstått har det blivit sämre med en del lagg på de nu när hockeyn dragit igång, då det inte intresserar mig är det inget jag märker av.

Det tråkiga med Rapid är att viasats sportknaaler in finns i HD. Viasat fotboll och Viasat Sport är det ibland men när t ex CL drar igång är det SD-kanalerna som skickas ut. Förhoppningsvis blir det bättring på det.

Tack för ditt svar.
Passar på att ställa en till fråga, vilken är en bra återsäljare för camd?
2017-12-16, 14:56
  #5600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Rekommenderas att köra med kabel. Wifi räcker inte. Framförallt inte i kinaboxar.

Är det verkligen så? Tänker att om man har en stabil fiberlina så borde de väl gå?
2017-12-16, 15:07
  #5601
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
Är det verkligen så? Tänker att om man har en stabil fiberlina så borde de väl gå?
Allt har att göra med vad du har för router samt TV-box.
2017-12-16, 15:30
  #5602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
Är det verkligen så? Tänker att om man har en stabil fiberlina så borde de väl gå?

Japp, det är så. När jag testade min lina så fick jag inte ens en tredjedel av farten via wifi jämfört med kabel. Wifi suger.
2017-12-16, 18:24
  #5603
Medlem
426Hemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nixxz
Hej!

Funderar på att testa IPTV.
Har kikat mest på IPTV King. Men en fråga för er som testat lite olika, vilken "leverantör" anser ni är bäst?
Tänkte börja med att använda Smart IPTV och fungerar det bra så införskaffa någon box sedan.
Har ComHem som internetleverantör.

Tacksam för svar.

Jag kör på comhem från https://www.dreamhost.me/ köpte en dreambox 520 hd från
tyskland,har kört i 2 mån nu och det har fungerat bra,det blir ingen lagg alls då man inte strömmar kanalerna,utan man skickar bara lite datatrafik för att lösa upp kanalen på kortet (CI-softcam) det kallas för cardsharing
__________________
Senast redigerad av 426Hemi 2017-12-16 kl. 18:29.
2017-12-16, 18:40
  #5604
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 426Hemi
Jag kör på comhem från https://www.dreamhost.me/ köpte en dreambox 520 hd från
tyskland,har kört i 2 mån nu och det har fungerat bra,det blir ingen lagg alls då man inte strömmar kanalerna,utan man skickar bara lite datatrafik för att lösa upp kanalen på kortet (CI-softcam) det kallas för cardsharing
vilket kommer bli mycket svårare efter nyår?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback