Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-16, 18:47
  #5605
Medlem
426Hemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
vilket kommer bli mycket svårare efter nyår?

Jaså och vad beror det på ?
2017-12-16, 19:09
  #5606
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 426Hemi
Jaså och vad beror det på ?
dom släcker ner väl ner efter nyår viasat iaf.
2017-12-16, 19:25
  #5607
Medlem
426Hemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
dom släcker ner väl ner efter nyår viasat iaf.

Vilka dom ? kan du ange källa tack,och var finns den info ?
2017-12-16, 19:30
  #5608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
IPTV King är bara reseller för Rapid. Någon skrev en ganska bra sammanfattning som jag höll med om. Rapid är bäst för det svenska "grundutbudet" 1-12, medans camd är bättre för sportkanalerna. Har själv kört Rapid i dryga tre månader och är hyffsat nöjd. 1-12 funkar fint, när allsvenskan var igång funkade även C More Sport, Fotboll samt live-kanalerna bra. I bra kvalitet. Vad jag förstått har det blivit sämre med en del lagg på de nu när hockeyn dragit igång, då det inte intresserar mig är det inget jag märker av.

Det tråkiga med Rapid är att viasats sportknaaler in finns i HD. Viasat fotboll och Viasat Sport är det ibland men när t ex CL drar igång är det SD-kanalerna som skickas ut. Förhoppningsvis blir det bättring på det.
Sedan har vi king-iptv. Vem säljer dem för eller vem säljer dem? Iptvdata?
Testar just nu och det flyter faktiskt bättre än både rapid och camd.
Hur många olika orginalkällor finns Det (bortsett från china och arab versionerna)
2017-12-16, 19:38
  #5609
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 426Hemi
Vilka dom ? kan du ange källa tack,och var finns den info ?
källa är viasat dom som sagt det i januari släcks sd nätet ner googla.
2017-12-16, 19:40
  #5610
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Sedan har vi king-iptv. Vem säljer dem för eller vem säljer dem? Iptvdata?
Testar just nu och det flyter faktiskt bättre än både rapid och camd.
Hur många olika orginalkällor finns Det (bortsett från china och arab versionerna)
vad är det som flyter på bättre?
2017-12-16, 19:45
  #5611
Medlem
426Hemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
källa är viasat dom som sagt det i januari släcks sd nätet ner googla.

Om dom släcker ned sd nätet så måste dom gå över i hd ,jag ser ingen skillnad på det,och i dag så får jag in dom flesta viasat kanalerna i hd,jag förstår inte ditt resonemang tyvärr
2017-12-16, 19:58
  #5612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
vad är det som flyter på bättre?
King iptv har kört fotboll i hd hela eftermiddagen utan minsta lagg. Har aldrig hänt med rapid eller camd

Får se hur det blir i kväll vid 21 tiden när det brukar vara som mest trafik.
2017-12-16, 20:01
  #5613
Medlem
426Hemis avatar
Här är listan på alla kanaler jag får in utan lagg alls,för under 100kr mån,vissa kanaler är i hd,typ eurosport m.m

Kanallista ComHem

SVT1
SVT1 HD
SVT2
SVT2 HD
SVT24
Barnkanalen
Kunskapskanalen
Tv3
Tv3 Sport HD
Tv4
Tv4 HD
Tv4 Fakta
Tv4 Fakta XL
Tv4 Film
Tv4 Guld
Tv4 Komedi
Tv4 Sport
Kanal 5
Tv6
Sjuan
Tv8
Kanal 9
Tv10
Kanal 11
Tv12
Disney Channel
Disney Junior
Disney XD
Boomerang
Cartoon Network
Nickelodeon
Nick Jr
Discovery Channel
Discovery Science
Discovery World
Animal Planet
BBC Earth
BBC Brit
BBC World News
National Geographic
Nat Geo Wild
Travel Channel
Viasat Explorer
Viasat Film Action
Viasat Film Comedy HD
Viasat Film Family
Viasat Film Hits HD
Viasat Film Premiere
Viasat Fotboll
Viasat History
Viasat Hockey
Viasat Motor
Viasat Nature
Viasat Series HD
Viasat Sport
Viasat Sport Premium HD
Comedy Central
Fox
Mezzo
MTV
MTV Rocks
TLC
TNT
VH-1
C More Stars HD
C More Emotion
C More First
C More Fotboll
C More Hits HD
C More Hockey
C More Live HD
C More Live 2 HD
C More Live 3 HD
C More Live 4 HD
C More Live 5 HD
C More Series HD
C More Sport HD
C More Tennis
SF Kanalen
Eurosport 1
Eurosport 2
TMC
Playboy Channel
Aljazeera English
Axess Tv
CNBC
CNN
HRT1
MBC
Pink Plus
RTK
RTS Sat
2017-12-16, 20:19
  #5614
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Jag rekommenderar att du kör "RapidIPTV". Som leverantör. Det är en av de stabilare och du hittar många resellers som erbjuder konkurrenskraftiga priser.

Om du endast har tänkt titta genom mobilen och plattan så behöver du ingen annan utrustning.

Vill du däremot se på TVn i vardagsrummet så har du en del alternativ.

MAG 254:
En kompetent IPTV box som inte kan göra mycket mer än IPTV. Men i mitt tycke väldigt bra på det.

Smart IPTV appen:
På de flesta SmartTV apparaterna kan du installera appen "smart iptv" och länka ditt abonnemang till den, via m3u filen som du får skickad till dig.

Android box:
På en Android box kan du installera diverse appar som hanterar IPTV genom m3u filen. Här rekommenderar jag "Perfect Player". Du kan även installera Smart IPTV appen som även går att köra direkt på de flesta TV apparaterna idag.

Dessa tre är väl de vanligaste sätten att se på IPTV, även om det finns många fler.

Jag personligen föredrar att använda en MAG 254. Jag tycker att användarupplevelsen och allt i helhet fungerar bra. Nackdelen med det kan vara priset på den, då den kostar ca 1000 kr att köpa in.

Ett gott råd är att kolla YouTube klipp och se hur de olika alternativen fungerar i praktiken. Avgör sen vad som passar sig bäst...

Kom ihåg att du inte kan köra en anslutning på två enheter samtidigt. Bara 1 kan/får vara igång samtidigt om du har tänkt skifta enheter att titta på. Annars är risken att du blir bannad.

Är det möjligt att skaffa ett RapidIPTV abbonemang och sen ansluta till det genom surfplattan som sen streamar det som visas på plattan till vår vardagsrum TV så man får bilden dit istället?

Tänker mig typ som man startar Netflix på surfplattan och streamar det till TVn genom Chromecasten


Mvh // BB
2017-12-16, 20:22
  #5615
Medlem
426Hemis avatar
Om man inte har råd att köpa en dreambox för comhem så finns det billigare alternativ på ebay

https://www.ebay.com/itm/ZGemma-H-2H...cAAOSw1QpaKv3m

Zgemma H2,samma som dreamhost säljer
__________________
Senast redigerad av 426Hemi 2017-12-16 kl. 20:25.
2017-12-16, 20:33
  #5616
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Är det möjligt att skaffa ett RapidIPTV abbonemang och sen ansluta till det genom surfplattan som sen streamar det som visas på plattan till vår vardagsrum TV så man får bilden dit istället?

Tänker mig typ som man startar Netflix på surfplattan och streamar det till TVn genom Chromecasten


Mvh // BB
Det går, men det är otroligt krångligt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback