2017-12-16, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Skulle tro att hetrosexuella är överrepresenterade i brottsstatistiken när det gäller mord och våldtäkt.
De flesta mord sker i nära relationer. Du får väl verklighetskontrollera med statistik från Brå.
"Det finns inga onda eller goda folkslag. Bara onda eller goda individer." Och samma sak gäller naturligtvis även inom sexuella läggningar. Inom religioner osv osv.
Det är väl bättre att tala med en pedofil än att bara okunnigt inbilla sig vad skit som helst.
Det är ju bara kunskap som kan förebygga brott samt finna på lösningar på dessa problem.
När jag växte upp blev vi jämt varnade att vi skulle akta oss för "fula gubbar". Ja, det hjälper ju att små flickor är livrädda och springer för gamla, snälla farbröder med en vårta på näsan.
Men glatt kryper upp i knäet på en söt 16-årig kille som är så snäll och intresserad av småflickorna i parken.
Vad 17 är normalitet???? Att vara normalt obildad och normalt fördomsfull? Ja,de flesta "normala" ligger på 90 i IQ.
De som har högre IQ är således avvikande och ska ignoreras. Eller hur menar du?
EDIT: Och bara för att en kvinna,Kim Wall,råkade ut för en sexualsadistisk mördare så ska kvinnliga journalister enbart skriva om vadå. Trädgårdsskötsel? Men Trädgårdsmästaren då? Vad kan hen tänkas ha för djuriska drifter och hemska lustar? Det vet man aldrig. (Hen har nog djuriskt och vilt sex med äppelträden.Tror du inte?)
Dendrofili är en av de mest ovanliga erkända sexuella parafilierna i världen och uttrycker sig i en särskild sexuell eller sensuell attraktion till träd. Skulle själv hemskt gärna vilja skriva ett repotage om den här ovanliga parafilin. Men då blir jag väl styckmördad eller idiotförklarad, troligtvis bådadera.
https://www.google.se/search?q=dendrofilia&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir =Inbpxp0PglDV7M%253A%252CHH_e6OWaYoJEjM%252C_&usg= __TeRdtIHDgDZ9U7nl8QLTzEt2S7Q%3D&sa=X&ved=0ahUKEwj voJGA6YrYAhXJE5oKHYngCPwQ9QEIMjAE#imgrc=Inbpxp0Pgl DV7M:

Jag ber dig att kolla detta, eftersom den statistik jag hittar där strider mot ditt påstående.

Det är verkligen inte bättre att bereda en pedofil en plattform att predika för sin läggnings ”normalitet” - samt sälja sin bok – under ”humanismens täckmantel”.

Normalitet inom psykologin brukar befinieras som något som är varken skadligt för en själv – eller ens omgivning.
Det är inte skadligt att ha en hög IQ..
Citera
2017-12-16, 09:54
Medlem
Citat:
Vad tycker du då om Svensexor. Denna fina medelsvensson tradition med fylla och inhyrd strippa som oerhört viktiga ingredienser då det gäller "sista kvällen som ungkarl". Är detta "normalt" eller djupt kvinnoförnedrande?
En ensam naken kvinna bland ett gäng överförfriskade män?

I vissa konstnärskretsar undersöks livets alla olika aspekter. Att umgås med strippor, transvestiter och cirkusartister mm på ett respektfullt sätt,att bjuda in dem på fester osv. Ingenstans står det uttalat att Half maschine hyrde in strippor för att de skulle utföra sitt yrke.Men de förekommer på foto.Eftersom Half maschine jobbar väldigt mycket med fotokonst. Mycket med naket,människor som är till hälften människa och till hälften maskin. Så nakenmodeller behövde de i sin yrkesutövning.
PS:Jag har solat och badat på nakenbad i hela mitt liv. Det har inte förhärdat mig på något sätt vad jag märkt.
Inte mer än att jag inte förstår vad folk tycker är så märkligt med en naken kropp???

Du begår misstaget att generalisera det som för dig verkar vara ”normalt”.
Skulle inte sätta min fot i kretsar där man anlitar strippor.
Det går inte att jämföra att visa sin kropp naken mot betalning och gå naken på en badstrand frivilligt. Ungefär samma sak som att ha sex av fri vilja eller mot betalning.
Tänker inte förklara närmare om du inte förstår.
Citera
2017-12-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, vad fan är grejen med mördargroupies?
Här är en kvinna som fördjupat sig i ämnet och som kanske har en del av svaren.
.
Illa!

Ja här en artikel om Bjarne Skounborg (tidigare Peter Lundin) från Danmark:

Han anses vara en av Danmarks farligaste män med fyra liv på sitt samvete.
Bland dem hans mor och två småpojkar.
Nyligen fick Peter Lundin, 42, en egen son med en kvinna han träffat under tiden i fängelse.
Nu har det läckt ut att den livstidsdömde mördaren haft ledsagad permission vid två tillfällen – en nyhet som väckt uppmärksamhet. Enligt dansk press har Lundins advokater dessutom ansökt om villkorlig frigivning för tvåbarnspappan.
https://www.expressen.se/kvp/

Han dödade sin egen mamma när familjen bodde i USA. Tillbaka i Danmark styckmördade han sin sambo och hennes 2 barn. Kvinnan som han fått barn med träffade honom i fängelse i samband med att hon skrev en psykologiuppsats om honom Så sjukt! De är dock inte tillsammans längre (tog visst slut 2017).

Btw kan också nämnas ang Peter Lundin att man i det fallet aldrig hittat de 3 kropparna som han dömdes till mord för. Säger detta med tanke på att en del har funderingar om man kan dömas till mord utan dödsorsak. Här dömdes till 3 x mord utan kroppar.
Citera
2017-12-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Den korrekta länken:

https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-vill-mordaren-peter-lundin-42-komma-ut/

P.S. Man kanske skulle förbjuda kvinnor att arbeta på avdelningar med män? Såväl psykologistuderanden, bibliotekarier, plitar etc. Det verkar vara en för stor risk att de inte kan skilja mellan privat- och yrkesliv..
Man kanske inte kan styra sina känslor - men väl sina handlingar.

Lundin är ju en fullblodspsykopat, helt klart.

Jag ser ingen anledning till att sortera kvinnor och män på arbetsplatser, och Lundins "bravader" skedde inte i yrkeslivet, utan inom familjen/privata sfären. vad ser du för koppling till yrkeslivet?
Citera
2017-12-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Lundin är ju en fullblodspsykopat, helt klart.

Jag ser ingen anledning till att sortera kvinnor och män på arbetsplatser, och Lundins "bravader" skedde inte i yrkeslivet, utan inom familjen/privata sfären. vad ser du för koppling till yrkeslivet?

Ja han är psykopat, frågan har tom drivits till en rättssak av honom själv.
Retten slår fast: Lundin må kaldes 'psykopat'
Det var fuldt berettiget, at en journalist kaldte drabsmanden Peter Lundin for 'psykopat' i en leder. Københavns Byret har afvist Lundins krav om erstatning.
Karakterafvigende person
Lundin havde anlagt civil straffesag for ærekrænkelse mod en journalist på dagbladet Information, efter at vedkommende i en forsideleder havde skrevet:
»Vi er, kort sagt, ikke kliniske psykopater i Peter Lundin-klassen«.
Byretten fastslår i dommen, at sætningen skal »forstås som en udtalelse om, at sagsøgeren er et klart eksempel på en psykopat i betydningen karakterafvigende person«, skriver Ritzau.
Herefter påpeger byretten, at de lægelige oplysninger fra straffesagen mod Peter Lundin netop viser, at drabsmanden »i usædvanlig grad er personlighedsmæssigt afvigende og udgør en nærliggende og udtalt risiko for andre«.
http://politiken.dk/indland/art4880281/Retten-sl%C3%A5r-fast-Lundin-m%C3%A5-kaldes-psykopat

Vi får se om PM får ett liknande uttalande om sin personlighet som det ovan fetade?
Citera
2017-12-16, 14:30
Medlem
Citat:
Jag ber dig att kolla detta, eftersom den statistik jag hittar där strider mot ditt påstående.

Det är verkligen inte bättre att bereda en pedofil en plattform att predika för sin läggnings ”normalitet” - samt sälja sin bok – under ”humanismens täckmantel”.

Normalitet inom psykologin brukar befinieras som något som är varken skadligt för en själv – eller ens omgivning.
Det är inte skadligt att ha en hög IQ..
Du får gärna lägga ut din statistik.
Vad jag menade med mitt exempel "fula gubbar" är att det är bra om vuxna själv har kunskap om vad en pedofil är.
Och inte någon luddig fördom, om att det bara är gamla snuskhumrar som intresserar sig för barn.
Hur ska man uppfostra/skydda sina barn om man själv inte tycker att parafilier är något man bör intressera sig för?

Det jag svarade var på det här uttalandet från dig bl.a citat 1/ "Jag försöker säga att Unga humanister ska inte anlita en pedofil som föreläsare för att "alla ska komma till tals".2/ Kim Wall och hennes journalistkompisar ska inte skriva bisarra historier om "vampyrer" som vill dricka människoblod.3/ Danska teatergrupper ska inte ge föreställningar där kvinnor torteras till döds." /Slut citat sno

1/ Vet inte riktigt vad du syftar på med "Unga humanister"? Men jag tänker mig i utbildningssyfte.
Och självklart att unga som utbildar sig inom rättsmedicin bör tala med människor som har dessa parafilier.
Det är ju bara att genom att studera,samtala och undersöka kriminella (pedofili är kriminellt) som vi kan lära oss att förebygga brott samt komma på behandlingsmetoder.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/EopBBG/valdtog-barn-over-1-000-ganger--nu-doms-pedofilbroderna Hur kunde det här hända tex?
Jo,pga att föräldrarna inte talat med sina barn om hur pedofiler går till väga med "Grooming".
De groomar genom att bygga upp ett förtroende med barn över lång tid och sedan flyttar fram gränserna lite i taget när barnet väl har fått förtroende för dem. Men hur ska föräldrarna kunna varna sina barn för grooming när de själva inte vet vad det är?
??????

2/ Fick fråga dottern vad "Vampyrsex" är. Tydligen började det med serien Twilight som handlar om vampyrer som spelades av jättesnygga skådisar.Så om jag förstod det rätt så är det folk som tycker att vampyrer är sexiga. Och vampyrsex går ut på att man nafsar och bits. En del är mjukisvampyrer och biter (ej hårt) medans andra vill bli bitna i tungan så det kommer lite blod.
Det hela låter rätt oskyldigt. Tror det mest handlar om att klä ut sig till vampyr och ha sex. Inget är nytt under solen. Kärleksbett och sugmärken har du nog också råkat ut för.

3/ Det är INTE danska teatergrupper. Det är "underhållning" på en extrem BDSM-klubb som heter Manifest.
Å andra sidan kan du se hur mycket riktiga avrättningsvideor på nätet (riktigt tortyr och mord) som helst. Tom med i denna tråden vet jag två länkar på avrättningsvideor med tortyr och mord finns utlagt.Så är man sexualsadist kan man gå in på FB och se riktiga mord och tortyr. Varför reagerade du inte på det? Du har kanske missat det?
För att inte tala om all film med utdragna våldsscener???
Vi kanske missförstår varandra. Jag fick intrycket av att du tycker att man inte ska låtsas om parafilier hit och dit.
Men ca 85% av parafilierna är ju helt harmlösa och skadar inte någon alls. ca 15% kan vara allmänfarliga.
Man bör definitivt ha kunskap om dem De ofarliga bör man också tala om för att krossa dumma fördomar.
Parafilier har funnits i alla tider. De smittar inte och sprids bara för att folk har kunskap om dem.
Däremot "Det du inte vet kan du få lida av".
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-16 kl. 14:59.
Citera
2017-12-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Jag vet inte så mycket om asperger. Kan du skriva om vad som gör att du tycker att han är aspig,

Visst kan det vara så. Vilka är det som du tycker står ut?

Det är många drag. Jag uppmärksammar entonigt tal, torftigt eller stelt kroppsspråk, kass ögonkontakt, extrem logik (aspies blir så logiska att de tappar sunt förnuft), oförmåga att förstå ironi och dela kollektiva skämt, psykiska fixeringar, oförmåga att diskutera (aspies påstår samma sak tills alla andra tröttnar och då har aspen fått "rätt") och rättshaverism. Aspies blir lätt osams med alla...
Citera
2017-12-16, 15:36
Medlem
Citat:
Du begår misstaget att generalisera det som för dig verkar vara ”normalt”.
Skulle inte sätta min fot i kretsar där man anlitar strippor.

Det går inte att jämföra att visa sin kropp naken mot betalning och gå naken på en badstrand frivilligt. Ungefär samma sak som att ha sex av fri vilja eller mot betalning.
Tänker inte förklara närmare om du inte förstår.
Du kanske ska googla Half Mashine innan du generaliserar.. Det är väl skillnad på att fotografera strippor i konstnärligt syfte.Om du går på krokiteckning, så tecknar du ju nakenmodeller som gör detta mot betalning.
Både strippteasedansöser och nakenmodeller jobbar frivilligt precis som jag solar naken frivilligt.
Då skulle du aldrig sätta din fot på Nationalmuseum då? För där hänger nakentavlor av Anders Zorn som betalade nakenmodeller och det är mot dina principer att man anlitar nakenmodeller för fotograferingskonst och måleri?
Jag tror nog att vännerna Carl Larsson och Anders Zorn även festade med nakenmodellerna.
Finns en berömd fransk målning från samma tid som föreställer just det.Konstnärer och nakna modeller som dricker vin.
Tavlan heter nog "frukost i det gröna". Skandal på sin tid.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-16 kl. 15:57.
Citera
2017-12-16, 16:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Du kanske ska googla Half Mashine innan du generaliserar.. Det är väl skillnad på att fotografera strippor i konstnärligt syfte.Om du går på krokiteckning, så tecknar du ju nakenmodeller som gör detta mot betalning.
Både strippteasedansöser och nakenmodeller jobbar frivilligt precis som jag solar naken frivilligt.
Då skulle du aldrig sätta din fot på Nationalmuseum då? För där hänger nakentavlor av Anders Zorn som betalade nakenmodeller och det är mot dina principer att man anlitar nakenmodeller för fotograferingskonst och måleri?
Jag tror nog att vännerna Carl Larsson och Anders Zorn även festade med nakenmodellerna.
Finns en berömd fransk målning från samma tid som föreställer just det.Konstnärer och nakna modeller som dricker vin.
Tavlan heter nog "frukost i det gröna". Skandal på sin tid.

För något år sedan hade de en utställning på Fotografiska med Zorns fotografier, där fanns även fotografier från såväl vad jag antar är modeller men även från hans bordellbesök utomlands med madamer i homoerotiska poseer. Det var lute sisådär att se dessa foton, det är inte så att jag är moralist eller så men vissa av fotona kändes lite exploativt, det var så man undrade om modellerna på bordellerna verkligen ville fotas, en del av dem såg ganska nedgångna ut, plus att det blev lite av vita mannen som dokumenterar dekadenta exotiska kvinnor.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-12-16 kl. 16:40.
Citera
2017-12-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
För något år sedan hade de en utställning på Fotografiska med Zorns fotografier, där fanns även fotografier från såväl vad jag antar är modellermen även från hans bordellbesök utomlands med madamer i homoerotiska poseer.
Det stämmer att han fotograferade nakenmodellerna och målade med dem som förlaga.
De konstnärer som vi uppskattar idag var skandalomsusade på sin tid. För sitt leverne och sina målningar.
De flesta stora konstnärer lever 100 år före sin tid. När de blir "normala" och uppskattade är de döda.
Tex van Gogh som är en av de främsta inom expressionistiskt måleri. d 1890
"Han sålde endast en enda målning under sin livstid och ansågs vara en galning och ett misslyckande. Han blev berömd efter sitt självmord."
Och allt det här för att Kim Wall skrev ett reportage om "Vampyrsex".
Är det någon som har länken till KWs artikel om vampyrsex? För jag hittar den inte på nätet.
Citera
2017-12-16, 16:59
Medlem
Citat:
Det stämmer att han fotograferade nakenmodellerna och målade med dem som förlaga.
De konstnärer som vi uppskattar idag var skandalomsusade på sin tid. För sitt leverne och sina målningar.
De flesta stora konstnärer lever 100 år före sin tid. När de blir "normala" och uppskattade är de döda.
Tex van Gogh som är en av de främsta inom expressionistiskt måleri. d 1890
"Han sålde endast en enda målning under sin livstid och ansågs vara en galning och ett misslyckande. Han blev berömd efter sitt självmord."
Och allt det här för att Kim Wall skrev ett reportage om "Vampyrsex".
Är det någon som har länken till KWs artikel om vampyrsex? För jag hittar den inte på nätet.

Den finns i den här posten:

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-12-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vad vi lärt i tråden är att hans pappa var gammal. Jag har för mej att Madsen fick börja vårda honom en del redan som tonåring. Nånstans har jag snappat upp att äldre pappor har sämre kvalitet på sina spermier och därför ibland får autistiska barn.

Var alltså Madsen autistisk? Det märks alls inte på det yttre som nästan kan förefalla normalstört. Hans många konflikter med medarbetare och andra kan tyda på det. Likaså hans tafatta sätt att närma sej kvinnor. Jag har fått bilden av att autister ofta har svårt med empati vilket kan vara en en delorsak till att han tappade greppet om situationen i ubåten.

Bra resonerat.
Det är mycket troligt att det ligger till på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in