Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Kan han vara medicinerad?
Det är inte alls otroligt. Jag känner aspisar i verkligheten som har börjat med någon medicin, som har gjort dem lugnare och liksom normalare.
Citat:
Ursprungligen postat av
80231
Jag vet inte så mycket om asperger. Kan du skriva om vad som gör att du tycker att han är aspig,
Visst kan det vara så. Vilka är det som du tycker står ut?
Hinner inte utveckla nu, men visst ser du väl att han är "udda" i den videon? Han talar entonigt, slänger med huvudet, rör sig liksom spattigt, ser sur ut... Precis tvärtemot hans reklamvideos, där han är stilla och lugn, talar sakta, ser reportern i ögonen, ler vid rätt tillfälle, och enbart gör tydliga och meningsfulla gester (som att peka på Nautilus).
Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Du säger det ju själv.., reklamsyfte !
Har du sett en Coca-cola reklam som är dålig.., som inte vill sälja ?
Nu missförstår du mig. Självklart är det reklam - det var ju det jag skrev! Min poäng är att M under de allra senaste åren har
lärt sig att inte verka aspig när det är olämpligt. Utan att i stället vara/verka lugn, trevlig, pedagogisk, övertygande och (förlåt?) charmig - en pålitlig ledartyp. Precis tvärtemot emot en udda, enstörig aspie, alltså. Medicin kan vara en del av det, men jag tror även att han har lagt ner ett mycket målmedvetet arbete på det. Kanske studerat videos på övertygande ledartyper, och tagit efter deras sätt att tala, tonfall, blickar, leenden o.s.v.. Övat framför spegeln, kanske filmat sig själv och studerat. För en så enorm förändring kan inte plötsligt bara komma naturligt i den åldern. Sedan skulle det vara intressant att veta, om han fortfarande är lika aspig som förr privat, när han inte behöver anstränga sig.
(Alla män här på FB som gnäller i tråd efter tråd på att de inte får några kvinnor, skulle kunna lära sig något här!)