2017-12-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Den finns i den här posten:

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Tack snälla Diva. Det är nog inte bara jag och sno som INTE läst på vad de däringa vampyrerna har för sig.
Så det ska bli väldigt intressant att läsa vad Kim skrivit i detta okända ämne.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-16 kl. 17:18.
Citera
2017-12-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Sjukaste är att Madsen säkert översvämmas av beundrarbrev från kvinnor. Trots att han är sexualsadist och typ psykopat.

Tänk bara på Ted Bundy som gifte sig och avlade fram ett barn i fängelset.

Vad är grejen liksom?

Den typen av kvinnor som överöser de värsta kriminella med kärleksbrev har vi diskuterat tidigare i tråden. Det är en störning som kallas hybristofili. (Googla på det och bli förvånad)
Citera
2017-12-16, 17:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det stämmer att han fotograferade nakenmodellerna och målade med dem som förlaga.
De konstnärer som vi uppskattar idag var skandalomsusade på sin tid. För sitt leverne och sina målningar.
De flesta stora konstnärer lever 100 år före sin tid. När de blir "normala" och uppskattade är de döda.
Tex van Gogh som är en av de främsta inom expressionistiskt måleri. d 1890
"Han sålde endast en enda målning under sin livstid och ansågs vara en galning och ett misslyckande. Han blev berömd efter sitt självmord."
Och allt det här för att Kim Wall skrev ett reportage om "Vampyrsex".
Är det någon som har länken till KWs artikel om vampyrsex? För jag hittar den inte på nätet.

Hm, fast den utställningen på Fotografiska vänder nog pendeln något om Zorns genialitet. Den var inte allt igenom smickrande.
Citera
2017-12-16, 17:23
Medlem
Citat:
Tack snälla Diva. Det är nog inte bara jag och sno som INTE läst på vad de däringa vampyrerna har för sig.

Vad du och sno har läst eller inte är väl tämligen ointressant. Varför tror du att just ditt perspektiv i universum är allmängiltigt?
Googlar man på Kim Walls namn nu så får man ju upp en helt annan "träfflista" än vad PM fick då han ev googlade hennes namn när hon frågade om intervjun. PM benämns som kontrollfreak och något stingslig mot journalister som han tyckte felvinklat saker, så antagligen hade PM googlat på vad KW skrivit om och i vilka tidskrifter hon varit publicerad. Vad du och sno läst och när ni läst det är inte relevant för gärningen, men vad PM ev läst om/av KW kan möjligtvis ha betydelse i så mening att han kan haft en ev förutfattad mening om henne. Har han sett att hon skrivit om BDSM så kan han ju fått för sig att hon var intresserad i så mån att hon kanske var tillgänglig för sådana lekar.

Vampyrartikeln handlar inte specifikt om sex men den är publicerad 15 augusti 2015 i The Guardian, man får upp en träff på den artikeln om man googlar Kim Wall Vampire.
Innan nätet svämmade över om hennes försvinnande och mordet på henne så kom artikeln med ganska högt på träfflistan bara genom sökningen på hennes namn.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-12-16 kl. 17:32.
Citera
2017-12-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad du och sno har läst eller inte är väl tämligen ointressant. Googlar man på Kim Walls namn nu så får man ju upp en helt annan "träfflista" än vad PM fick då han ev googlade hennes namn när hon frågade om intervjun. PM benämns som kontrollfreak och något stingslig mot journalister som han tyckte felvinklat saker, så antagligen hade PM googlat på vad KW skrivit om och i vilka tidskrifter hon varit publicerad. Vad du och sno läst och när ni läst det är inte relevant för gärningen, men vad PM ev läst om/av KW kan möjligtvis ha betydelse i så mening att han kan haft en ev förutfattad mening om henne. Har han sett att hon skrivit om BDSM så kan han ju fått för sig att hon var intresserad i så mån att hon kanske var tillgänglig för sådana lekar.

Vampyrartikeln handlar inte specifikt om sex men den är publicerad 15 augusti 2015 i The Guardian.
Det är en del här som har för sig att KW skulle levt om hon bara intresserat sig för andra ämnen.
Vilket jag inte håller med om. Eftersom sexualsadister kan finnas i vilken brancsh som helst.
Därom denna fåniga diskussion om "normalt".

Ja,jag har också funderat i de banorna. Att PM kanske hoppades att KW var en själsfrände.
På grund av Idi Amins tortyrgrottor reportaget osv Kanske han ställde sjuka frågor till henne om det.
Kanske blev hon förbaskad på honom till slut och sa rent ut att hans intresse var sjukt.
Och att PM kände sig kränkt samt besviken.Allt är möjligt.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-16 kl. 17:55.
Citera
2017-12-16, 17:52
Medlem
Citat:
Det är en del här som har för sig att KW skulle levt om hon bara intresserat sig för andra ämnen.
Vilket jag inte håller med om. Eftersom sexualsadister kan finnas i vilken brancsh som helst.
Därom denna fåniga diskussion om "normalt".

Ja,jag har också funderat i de banorna. Att PM kanske hoppades att KW var en själsfrände.
På grund av Idi Amins tortyrgrottor reportaget osv Kanske han ställde sjuka frågor till henne om det.
Kanske blev hon förbaskad på honom till slut och sa rent ut att hans intresse var sjukt. Allt är möjligt.

Ja det är ju svårt att veta. KW kanske var helpuritan men valde att skriva om "kontroversiella" ämnen eller subkulturer bara för att dessa reportage får uppmärksamhet och säljer.
Man kan ju leka med tanken på om det varit det omvända, att hon varit en känd puritan profil, skribent från KDs mer extremistiska falanger, som gick på BDSM klubb, intervjuar vampyrer m. m. Jag är tämligen säker på att samma personer som nu bombsäkert menar att detta enbart var ett professionellt intresse hos henne, dessa hade inte tvekat att kalla puritanen "hycklare" om denne sagt attden gick på BDSM klubb i professionellt studiesyfte eller liknande.
Citera
2017-12-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det är ju svårt att veta. KW kanske var helpuritan men valde att skriva om "kontroversiella" ämnen eller subkulturer bara för att dessa reportage får uppmärksamhet och säljer.
Man kan ju leka med tanken på om det varit det omvända, att hon varit en känd puritan profil, skribent från KDs mer extremistiska falanger, som gick på BDSM klubb, intervjuar vampyrer m. m. Jag är tämligen säker på att samma personer som nu bombsäkert menar att detta enbart var ett professionellt intresse hos henne, dessa hade inte tvekat att kalla puritanen "hycklare" om denne sagt attden gick på BDSM klubb i professionellt studiesyfte eller liknande.
Jag kanske inte hängde med här nu. Men jag tror att det kan ha varit både och. Att skriva om smala ämnen som inte andra skriver om är ju smart. Mindre konkurrens då. Men jag tror att KW hade ett eget intresse av att ta del av lite annorlunda människors berättelser. Så vissa reportage var säkert för brödfödan och annat pga eget intresse.
Citera
2017-12-16, 18:32
Medlem
Citat:
Jag kanske inte hängde med här nu. Men jag tror att det kan ha varit både och. Att skriva om smala ämnen som inte andra skriver om är ju smart. Mindre konkurrens då. Men jag tror att KW hade ett eget intresse av att ta del av lite annorlunda människors berättelser. Så vissa reportage var säkert för brödfödan och annat pga eget intresse.

Ja det tror jag också.
Citera
2017-12-16, 18:33
Medlem
Citat:

Om jag fattat rätt hade the Guardian en serie reportage som belyste olika livsstilar och möjligen också avlivade många existerande fördomar om dessa.
Själv lärde jag mig en del av reportaget om vampyrer. Visserligen aldrig funderat över det som livstil heller.

Det var ett sakligt reportage.

Möjligen ingick även BDSM i samma serie reportage.
Citera
2017-12-16, 19:35
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Sjukaste är att Madsen säkert översvämmas av beundrarbrev från kvinnor. Trots att han är sexualsadist och typ psykopat.

Tänk bara på Ted Bundy som gifte sig och avlade fram ett barn i fängelset.

Vad är grejen liksom?

Finns kvinnor som dras till män som gör sviniga saker. Trots deras onda handlingar så får de kärlek.

Sedan kan det ju vara så att det är någon form av fantasi som levs ut när sexualsadisten ser sitt offer lida...
Citera
2017-12-16, 20:46
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag fattat rätt hade the Guardian en serie reportage som belyste olika livsstilar och möjligen också avlivade många existerande fördomar om dessa.
Själv lärde jag mig en del av reportaget om vampyrer. Visserligen aldrig funderat över det som livstil heller.

Det var ett sakligt reportage.

Möjligen ingick även BDSM i samma serie reportage.

Visst lärde man sig något, men härregud va tråkiga dessa vampyrister var. Tyder på at KW var en seriös skribent som inte föll för frestelsen att " dramatisera" lite.
Citera
2017-12-16, 21:21
Medlem
Citat:
Skulle tro att hetrosexuella är överrepresenterade i brottsstatistiken när det gäller mord och våldtäkt.
De flesta mord sker i nära relationer. Du får väl verklighetskontrollera med statistik från Brå.
"Det finns inga onda eller goda folkslag. Bara onda eller goda individer." Och samma sak gäller naturligtvis även inom sexuella läggningar. Inom religioner osv osv.
Det är väl bättre att tala med en pedofil än att bara okunnigt inbilla sig vad skit som helst.
Det är ju bara kunskap som kan förebygga brott samt finna på lösningar på dessa problem.
När jag växte upp blev vi jämt varnade att vi skulle akta oss för "fula gubbar". Ja, det hjälper ju att små flickor är livrädda och springer för gamla, snälla farbröder med en vårta på näsan.
Men glatt kryper upp i knäet på en söt 16-årig kille som är så snäll och intresserad av småflickorna i parken.
Vad 17 är normalitet???? Att vara normalt obildad och normalt fördomsfull? Ja,de flesta "normala" ligger på 90 i IQ.
De som har högre IQ är således avvikande och ska ignoreras. Eller hur menar du?
EDIT: Och bara för att en kvinna,Kim Wall,råkade ut för en sexualsadistisk mördare så ska kvinnliga journalister enbart skriva om vadå. Trädgårdsskötsel? Men Trädgårdsmästaren då? Vad kan hen tänkas ha för djuriska drifter och hemska lustar? Det vet man aldrig. (Hen har nog djuriskt och vilt sex med äppelträden.Tror du inte?)
Dendrofili är en av de mest ovanliga erkända sexuella parafilierna i världen och uttrycker sig i en särskild sexuell eller sensuell attraktion till träd. Skulle själv hemskt gärna vilja skriva ett repotage om den här ovanliga parafilin. Men då blir jag väl styckmördad eller idiotförklarad, troligtvis bådadera.
https://www.google.se/search?q=dendr...nbpxp0PglDV7M:

I genomsnitt finns det sjutton fall varje år där kvinnor mördats av en man i deras närhet. Att kvinnor mördar män som de är i en relation med händer cirka tre fyra fall per år.

År 2016 konstaterades 106 fall av dödligt våld i Sverige

Som du själv kan räkna ut av ovanstående då stämmer inte ditt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in