Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-16, 15:01
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Yes. Men man vet väl inte exakt vilken tidpunkt detta ägde rum? Så fortfarande är det en spekulation huruvida hon redan var påverkad under telefonsamtalet - eller bara glad annars.

Eftersom Tova inte var påverkad innan hon kom till Billy och dog efter telefonsamtalet så kan man säga att det är någonstans emellan anländandet till gården och telefonsamtalet som hon har fått i sig droger av den sort som Billy hade inhandlat och som Tova inte brukade i vanliga fall.
Citera
2017-12-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Eftersom Tova inte var påverkad innan hon kom till Billy och dog efter telefonsamtalet så kan man säga att det är någonstans emellan anländandet till gården och telefonsamtalet som hon har fått i sig droger av den sort som Billy hade inhandlat och som Tova inte brukade i vanliga fall.

Det här med drogerna.... att Billy knarkade vet vi ju.

Men exakt hur mycket och hur ofta Tova knarkade, är jag inte helt klar över. Och exakt vilka droger pratar vi om?

Sport-tjejer, som Tova med sin simning, brukar väl normalt sett vara ganska hälsosamma - eller är jag naiv nu?
Senast redigerad av pretty-spry 2017-12-16 kl. 16:48.
Citera
2017-12-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry

Men exakt hur mycket och hur ofta Tova knarkade, är jag inte helt klar över. Och exakt vilka droger pratar vi om?

Sport-tjejer, som Tova med sin simning, brukar väl normalt sett vara ganska hälsosamma - eller är jag naiv nu?

Tove hade väl använt hasch lite men gillade inte droger, om jag fattat kompisarna rätt.
Citera
2017-12-16, 20:55
Medlem
Citat:

Ja, lite, kanske, hon hade avslutat sin egen satsning, och gått över till att leda yngre förmågor, behöver inte betyda droger, men ligger i farans riktning.

Eftersom hon präglats av Billy under sina övre tonår, och fortfarande träffade honom, är nog risken stor att hon tog liknande droger som han.
Senast redigerad av Whyback 2017-12-16 kl. 21:09.
Citera
2017-12-16, 21:42
Medlem
Han verkar ha trott att han hade mer tid än han hade.
Om det vore planerat skulle väll båten varit fixad alt 2 bil att dumpa kropp
Varför välja det uppenbara?
I anslutning till gården lämnas kroppen och sedan laga båten.
Grus över blod
Hammare kastad i vatten
Eldtunna med bevis
Samma jacka hela dagen som vid mordet.
Tejprulle i huset

Jag kan bara se att han hade ett "King baby" tänkande dvs övertro på sig själv.
Kaotiskt makt tänkande
Citera
2017-12-16, 22:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Förhör med Moa sid 463 FUP:

"Relationen mellan Moa och Tova var jättebra, superbra. De textade med varandra varenda dag.
De har känt varandra sedan sexan, de gick i samma klass.
"

" Tova betalade hans kläder, hans bilresor. Han betalade inte för något eftersom han inte
hade någon inkomst. Tova betalade hans röka, hasch och piller, benzo och extacytabletter.
Tova rökte också men hon tog inga tabletter
"

sid 473:

"Du har i tidigare förhör berättat att Tova använde cannabis. Vet du om Tova även tog några
tabletter, benzo?
Tova tog inte några tabletter, det är jag stensäker på. Tova har aldrig sagt att hon gjort det och
om det var så, skulle Tova ha berättat det för mig.
Tova tyckte att det var jobbigt när Billy tog tabletter.
Då jag och Nathalie pratade med Tova och frågade henne om hon skulle kunna tänka sig att
prova någon annan drog än cannabis, så svarade Tova: "nej Billy blir så elak och jag vill inte
riskera att jag blir det också."
"

sid 474:

"Vi tyckte att det var för mycket kemikalier i piller, så därför kändes det renare med cannabis
så vi höll oss till det. Anledningen till att Tova använde cannabis var för att Tova skulle
kunna slappna av. Tova mådde dåligt i sin relation med Billy. Tova självmedicinerade sig och
därför rökte hon oftast innan hon skulle gå och lägga sig. Det hände att vi gjorde det ihop."

Förhör med Emma:

sid 454:

"Vet du om Tova provade/ tog tabletter/ benzo regelbundet?
Jag tror inte hon tog tabletter regelbundet, det är i varje fall inget hon berättat för mig"

" Vet du om Tova har testat någon annan drog än cannabis och tabletter vid något tillfälle?
Jag vet inte ens vad det finns för andra droger, men det är inget som jag hört något om.
"
Citera
2017-12-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

"Relationen mellan Moa och Tova var jättebra, superbra. De textade med varandra varenda dag.
"

" Tova betalade hans kläder, hans bilresor. Han betalade inte för något eftersom han inte
hade någon inkomst. Tova betalade hans röka, hasch och piller, benzo och extacytabletter.
"

sid 473:

"Du har i tidigare förhör berättat att Tova använde cannabis. Vet du om Tova även tog några
tabletter, benzo?
Tova tog inte några tabletter, det är jag stensäker på. Tova har aldrig sagt att hon gjort det och
Då jag och Nathalie pratade med Tova och frågade henne om hon skulle kunna tänka sig att
prova någon annan drog än cannabis, så svarade Tova: "nej Billy blir så elak och jag vill inte
"

sid 474:

"Vi tyckte att det var för mycket kemikalier i piller, så därför kändes det renare med cannabis
så vi höll oss till det. Anledningen till att Tova använde cannabis var för att Tova skulle
kunna slappna av. Tova mådde dåligt i sin relation med Billy. Tova självmedicinerade sig och
därför rökte hon oftast innan hon skulle gå och lägga sig. Det hände att vi gjorde det ihop."

Förhör med Emma:

sid 454:

Jag tror inte hon tog tabletter regelbundet, det är i varje fall inget hon berättat för mig"

" Vet du om Tova har testat någon annan drog än cannabis och tabletter vid något tillfälle?
Jag vet inte ens vad det finns för andra droger, men det är inget som jag hört något om.
"

TACK. Då vet alla det.
Citera
2017-12-16, 22:30
Medlem
Citat:

"Tova rökte också men hon tog inga tabletter"

sid 473:

tabletter, benzo?
Tova tog inte några tabletter, det är jag stensäker på. T
"

sid 474:

så vi höll oss till det."

Förhör med Emma:

sid 454:

"

Tack för besväret!
Citera
2017-12-16, 22:33
Medlem
Efter att jag har läst en del i förundersökningen och sett smsen han skrivit. Måste bara säga stckars tjej hoppas bara denna jävla bonde får livstid.
Citera
2017-12-17, 03:14
Medlem
Citat:

"

"

sid 473:

tabletter, benzo?
"

sid 474:

därför rökte hon oftast innan hon skulle gå och lägga sig.
Det hände att vi gjorde det ihop."

Förhör med Emma:

sid 454:

"

Alltså finansierade hon sin egen död genom att betala knarket som han stoppade i sig.
Eller snarare var det hennes föräldrar som indirekt betalade för att få dottern mördad. För det var ju föräldrarnas pengar som dottern levde av..

Tova tyckte in om hur B blev när han tog piller och hon var övertygad om att han en vacker dag skulle döda henne – men likaväl såg hon till att han hade råd att stoppa i sig alla dessa ”kemikalier” som gjorde honom elak.

Tova själv tyckte inte om ”kemikalier” men självmedicinerade sig med cannabis och rökte oftast när det var läggdags.

Det förklarar nog ett och annat ödesdigra beslut Tova fattade..

Börjar man frekvent använda cannabis i tonåren riskerar man att få sin intellektuella kapacitet kapad, säger Fred Nyberg, professor i biologisk beroendeforskning vid Uppsala universitet.”

Det förklarar också hennes kompis svar:

”Jag vet inte ens vad det finns för andra droger..”

----------------------
Dummare i medelåldern
Fred Nyberg hänvisar bland annat till en studie publicerad i*den vetenskapliga tidskriften PNAS*som visar att de som aldrig använt cannabis hade högre IQ vid 38 års ålder än i tonåren. De som använt cannabis sedan tonåren hade istället fått sänkt IQ. Studien visar också att hos dem som slutat med cannabis kvarstår försämringen i IQ.
Citera
2017-12-17, 03:41
Medlem
Citat:
Nej, tror definitivt inte att det är ödet!

Men sett till den spiral av våld och hot som ökat markant mot Tova den senaste tiden, och att Billy blivit polisanmäld och dessutom att Tova gjort slut, gör att man kan dra den slutsatsen att hon svävar i absolut livsfara. Det vittnar Tovas dagbok om.

Det satsas inte miljarder i forskningen. Det kostar samhället miljarder.

Lära sig känna igen varningssignalerna och att ta dom på allvar i tid (då handlar det inte bara om offret, utan alla):

Billy är absolut inte ett lejon.

Att sväva i livsfara och dö är inte samma sak. Men enligt dig skulle Tova dö i vilket fall som helst oavsett vilka åtgärder man sen än hade vidtagit. Det var liksom bestämt redan och inte något man kunde förhindra även om man hade velat.. Allt var i Billys händer.

Det var ungefär som Tovas attityd gentemot Billys pilleranvändandet. Hon tyckte inte om det – men kunde inte förhindra det. Trots att det var hon själv som finansierade missbruket.

Eller som Tovas föräldrar också resonerade: de gillade inte dotterns umgänge med pilleristen, men samtidigt kunde de inte förhindra dottern från att umgås med honom trots att det var de själva som såg till att dottern kunde åka dit med egen bil och ta emot honom i sin egen lägenhet..

Jag vet inte om ni/de allihopa har börjat knarka i tonåren och därför inte kan se det ologiska i ert/deras resonemang, men för mig vore det en enkel sak att sluta finansiera det man själv inte gillar och accepterar.

Samhället har redan satsat 1,2 miljarder i olika projekt och forskning kring ämnet och kommer att satsa 900miljoner till 2017-2020. Det blir 2,1 miljarder. Det är enormt mycket pengar som inte har gjort någon mätbar nytta och även du själv säger att ifall flickor som Tova insisterar att umgås med våldsverkare då finns det inte mycket att göra åt saken. (Kanske rent av bättre att de dör unga så slipper de lida en längre period?)

Använder dessa flickor/kvinnor droger själva (vilket är det vanligaste) så har de såklart likasinnade kompisar som kan tänka ”lika klart” som de själva.. Dessutom skulle inte en knarkare lyssna på en nykter kompis som försökte tala henne till rätta..

P.S. ”Behandlingen mot patologisk svartsjuka är prognostiskt dålig..”
Senast redigerad av sno 2017-12-17 kl. 03:43.
Citera
2017-12-17, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Alltså finansierade hon sin egen död genom att betala knarket som han stoppade i sig.
Eller snarare var det hennes föräldrar som indirekt betalade för att få dottern mördad. För det var ju föräldrarnas pengar som dottern levde av..

Nja tova jobbade ju både på badhuset och i hemtjänsten, så lite egna pengar hade hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in