2017-12-16, 11:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick ett av de mest intressanta PM:en hittills igår.

För 8-10 år sedan så båda BO till Ängelholm för att besöka en massör som tydligen var riktigt bra.

Efter att det visade sig att han var en ”Hang around” till Hells Angels så slutade de tvärt att åka dit.

Det verkar inte vara en lite gullunge precis.

Artikel om personen ifråga:
https://www.hd.se/2009-12-03/kiropraktor-fall-for-socialstyrelsen

Flashbacktråd:
(FB) Dragisa i Ängelholm (chiropraktiker)

Säger inte att han är inblandad på något sätt, detta påstår inte uppgiftslämnaren heller.
Men det var intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det finns en person med det namnet skriven i Mjölby nu mera. En person som är väldigt aktiv på köp och sälg sidor på Facebook.

Denne DL har enligt flashbacktråden tävlat framgångsrikt i westernridning. Hästar är defintivt ett återkommande tema i den här historien

Köper/säljer han även hästartiklar via Facebook?
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-12-16 kl. 11:14.
Citera
2017-12-16, 12:28
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Det finns en person med det namnet skriven i Mjölby nu mera. En person som är väldigt aktiv på köp och sälg sidor på Facebook.
DL som det står om här är skriven i Ängelholm.
Hittade ingen i Mjölby med det namnet??
Citera
2017-12-16, 12:30
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Denne DL har enligt flashbacktråden tävlat framgångsrikt i westernridning. Hästar är defintivt ett återkommande tema i den här historien

Köper/säljer han även hästartiklar via Facebook?
Tyvärr inte vad jag sett. Fast kanske i speciella slutna grupper för det. Bara en massa prylar. Dvd filmer och gamla ( antika) saker. Enligt Hitta bor han själv i en nybyggt villa i Mjölby. Men enligt ratsit hittar jag honom inte på den adressen.
Citera
2017-12-16, 13:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
DL som det står om här är skriven i Ängelholm.
Hittade ingen i Mjölby med det namnet??
Oj oj oj. Jag kan ha del. Såg nu att han jag hittade i Mjölby på Facebook stavar efternamnet lite anurlunda. Mjölby DL härstammar från Serbien. Någon som vet varifrån Ängelholms DL härstammar ifrån? Frågar för att enligt en artikel i Corren hade de vapen som beslagtog i Strålsnäs för ett par veckor sedan rötter i Ukraina.
Citera
2017-12-16, 13:13
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Oj oj oj. Jag kan ha del. Såg nu att han jag hittade i Mjölby på Facebook stavar efternamnet lite anurlunda. Mjölby DL härstammar från Serbien. Någon som vet varifrån Ängelholms DL härstammar ifrån? Frågar för att enligt en artikel i Corren hade de vapen som beslagtog i Strålsnäs för ett par veckor sedan rötter i Ukraina.
Enligt media Serbien
Citera
2017-12-16, 13:51
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
någon som vet hur gammal DL är?
Finns en man på 61 år utanför Halmstad (simlångsdalen) som har det namnet men med serbisk stavning.
På adressen i Ängelholm är DLs företag, det telefonnumret som står till honom på den adressen är samma som till företaget.
Hittar ingen med namnet Drag*sa *=i folkbokförd i Ängelholm eller på någon annan ort heller.
Citera
2017-12-16, 14:09
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det ska stavas Dragi*ha. *=s. Mjölby-DL är 52 år och bor själv i en mindre villa i ett helt ok område.

Det konstigaste är tycker jag att Ladaptovi* är det ingen som heter enligt ratsit. Men han kanske har skyddad identitet eller nåt.
Citera
2017-12-16, 14:50
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det ska stavas Dragi*ha. *=s. Mjölby-DL är 52 år och bor själv i en mindre villa i ett helt ok område.

Det konstigaste är tycker jag att Ladaptovi* är det ingen som heter enligt ratsit. Men han kanske har skyddad identitet eller nåt.
Stavas Lapadatovi* *=c
Den som är från Mjölby har ett helt annat efternamn och är enligt Faceb från Bosnien. Den som det står om här ska enligt media vara serb.
Citera
2017-12-16, 14:54
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
någon som vet hur gammal DL är?
Finns en man på 61 år utanför Halmstad (simlångsdalen) som har det namnet men med serbisk stavning.
På adressen i Ängelholm är DLs företag, det telefonnumret som står till honom på den adressen är samma som till företaget.
Hittar ingen med namnet Drag*sa *=i folkbokförd i Ängelholm eller på någon annan ort heller.
Läste några artiklar från 2014 och då var han 58 år så då är han 61 år nu.
Ok bra då har vi koll på honom.
Citera
2017-12-16, 14:56
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Länk till artikeln
https://www.expressen.se/kvallsposten/svenske-kiropraktorn-leder-hells-angels/
Citera
2017-12-16, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vet du om polisen verkligen förhörde den ordinarie stalltjejen? För i så fall borde hon ju ha sagt att det inte är hon på bilden. Eller har polisen dragit sina slutsatser själva, utan att ens förhöra den ordinarie stalltjejen?

Jag har hela tiden tyckt att polisens avfärdande av den byxlösa stallpersonen har varit väldigt märkligt.
(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12
Vi försökte förklara ett antal gånger att dessa två varit inne samtidigt, det vi då fick till svar att kameran kan missvisa, hur polisen menade med det har jag försökt att ta reda på, en kamera kan väl inte missvisa när min stalltjej alltid har mysbyxor , å denna utan byxor, kameran kan väll klä av en person byxorna. Men övriga kläder finns på damen, å att min stall tjej förklarade ett antal gånger att hon aldrig varit bar Bent i stället.
Citera
2017-12-16, 15:54
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Läste några artiklar från 2014 och då var han 58 år så då är han 61 år nu.
Ok bra då har vi koll på honom.

Självförtroendet är det inget fel på

http://www.dragisa.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in